Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana pompy oleju


wodi87

Rekomendowane odpowiedzi

Podniosimy autko na wys 30 cm (tylko przód) dwa większe klocki pod przednie koła) Zlewamy olej do pojemnika 5l. (zaczekać kilka minut aż wszystko dobrze ścieknie) odkręcamy filtr olejowy oczywiście łańcuszkim(uwaga tu zawsze trochę pocieknie).

Lewarek olejowy podstawiamy pod podporę klimatyzacji (na ugiętej podkładce tak aby się nie zsunął) a drugi pod skrzynię biegów (centralnie na drewnianym klocku).
odkęcamy łapy 2 łapy (podpory) skrzyni biegów i dwie poduszki silnika
oraz przednia podporę silnika pod kołem pasowym 3 śruby
(tam jest trzpień na nim gumowa poduszka amortyzująca)

Najpierw podnosimy trochę przód - potem skrzynię biegów
unosimy silnik na wysokość 10 -12 cm - bez rozłączania skrzyni biegów i instalacji elektrycznej (przy podnoszeniu uwaga na koło wiatraka i tylne elementy silnika - będzie mało miejsca) mozna wyjąć obudowę filtra powietrza i odkręcić zbiorniczek płynu chłodzącego - będzie lepsze podejście póżniej.

Potrzebny będzie komplet kluczy nasadowych 10, 12, 13, 14, 15, 16
grzechotka + łamana przedłużka + przedłużka długa i krutka
klucze płaskie - (oczkowe) 10, 12, 14, 15, 16, 18, 19
+ ampolowe 5x100 5x150, 6x150 nallepiej jak będą z dobrym uchwytem.

Odkręcamy miskę olejową (dwie ostanie sruby są ukryte pod kołem zamachowym - trzeba obrócić koło zamachowe w jednym miejscu jest wyfrezowany uskok na - przez owalny otwór w obudowie miski (są dwa) wkładamy ampol 5x100 a w drugi 5x150

Na samym spodzie miski olejowej jest czujnik temperatury oleju
płaski na 3 małe śrubki wykręcamy go rozpinamy kostkę
Po czujniku został duży otwór około 5 cm - widać pompę olejową
jest ona na przedniej części silnika. Teraz musimy odkręcić jedną śrubę
trzymającą pompę (ampol) 5x150 ta śruba jest najbardziej widoczna przez otwór - trzyma ona plastykową (czarną) przegrodę zapobiegającą chlupaniu oleju.

Sprawdzamy czy wszystkie śruby od miski są odkręcone - zdejmujemy miskę (lekko scodzi - bez młota).
Uchylamy miskę w bok do filtra oleju (z drugiej strony powinna nam zrobić
się większa przestrzeń przez którą wyciągamy plastykową (czarną) przegrodę - jak wylezie pregroda, to miska wypadnie prawie sama.

Mamy całe bebechy na wierzchu (pompa olejowa chodzi na łańcuchu)
po odkręceniu 2 pozostałych śrub - lekko uginamy napinacz łańcucha
i zębatka pompy schodzi z łancucha (najwygodniej przechylić w bok)

W bloku pojawił się otwór (grubości długopisu)- będzie przez niego póĽniej leciał cały syf z kanalików. Natomiast w tylnej części (3/4) długości miski - mamy 3 podobne otwory
(taki zsyp śmieci z wszystkich śmietników -odpowietrzenie -podciśnienie - od turbiny) te kanały trzeba dobrze wyczyścić (można zrobić sobie szmaciany "wycior" na grubym drucie.

W zależności od zanieczyszczeń jakie będą na spodzie miski olejowej
jak i w sitku ssaka - dalej będzie wiadomo jak wydląda syf na górze silnika
i w przewodach olejowych

Jeśli skrzynia korbowa (scianki) ma kolor złoto-bursztynowy, a elementy włu korbowego metaliczne - bez zapieczonej warstwy spalonego oleju
to wystarczy przeczyszczenie ssaka i przewodu od odmy silnika - przedmuchanie sprężonym powietrzem i wyczyszczenie do sucha wyciorem.

Ale jeśli wszystko jest usyfione do "potęgi" a nagar olejowy utworzył sobie warstwę skorupy - to pod klawiaturą i w przewodach jest również "sajgon".

Jak byśmy wlali do silnika w takim stanie olej syntetyczny, to cały syf zacznie rozpuszczać skorupę i "nagary". Po kilku tysiącach kilometrów sitko (3cm) ze stożkowym ssakiem o otworze 1,5 cm - dostanie 10-cio krotną dawkę zanieczyszczeń i kawałków rozpuszczającej się powłoki nagarów i spalowego oleju - ciśnienie wtedy spadnie całkowicie.

Ssak najlepiej zdemontować i włożyć na godzinę do naczynia z silnym rozpuszczalnikiem (nitro lub xylohexanol) tak aby wszystkie drobne pozostałości osadzone na sitku namiękły i odpadły przy przedmuchiwaniu.

Dekiel od klawiatury odkręca się 10-ką (trzba odkrecić metakowe rurki po lwej stronie głowicy -również w modelach z turbiną - przewody olejowe do i od turbiny)
zdjąć gumowe przewody od dekla i rurek. Następnie wyjmujemy przewody świec (lekko podważając od góry) - odchylamu na bok.
podważamy dekiel (tak żeby nie uszkodzić płaszczyzny oraz gumowej uszczeki).

Jeśli chcemy użyć sprężonego powietrza należy całą komorę silnika osłonić - zostawiając tyko klawiaturę do czyszczenia.
Przy czyszczeniu i przedmuchiwaniu przewodów olejowych, nieczystości będą przedostawać się przez dolne otwory w bloku silnika (te cztery grube otwory które pojawiły się po odkręceniu miski olejowej), można podłożyć duży karton do samochód - może jeszcze wyciec trochę oleju z przewodów i kanalików olejowych.

Po czyszczeniu:
Najpierw składamy górne elementy (nalezy dokładnie oczyścić i odtłuścić uszczelki i powierchnię stykania się usczelek - w tym celu można użyć benzyny ekstrakcyjnej lub zmywacza lakierniczego).

Dolne elementy składamy w odwrotnej kolejności do demontażu.
Ale najpierw wkładamy przegrodę również bokiem i miskę pod ukosem, nie przykręcają jescze śrubami - teraz mamy ułożoną i opuszczoną miskę na jakieś 10 cm teraz nanosimy uszczelniacz na miskę (o równomiernej grubośi) - uszczelniacz nanosić od koła zamachowego w kierunku chłodnicy. (uwaga uszczelniacz szybko zastyga) dlatego musimy mieć wszystkie sruby oczyszczone przed montażem (najlepiej w benzynie ekstrakcyjnej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale miske sciga sie tak samo a jak juz to bardzo podobnie:) o to mi chodzilo! skopiowalem to z forum od pasata moze komus sie to przyda......... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta! :P
Przydałyby się te zdjęcia chociaż pewnie nie od kolegi co to ogarniał w 2010, może ktoś inny coś ma.

Chcę to zrobić w swoim ANB, tylko pytanie czy samo sprężone powietrze poradzi sobie z kanałami olejowymi zawalonymi nagarem? ( na razie gdybam, ale zakładam, że tak właśnie u mnie jest jak w tym opisie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego tematu.

Cieknie mi trochę miska - skapuje po troszku na osłonę silnika - w związku z tym chciałbym wymienić uszczelnienie.

Powyższy poradnik wyjaśnia jak poradzić sobie ze zdjęciem miski i jej założeniem, ale brakuje mi informacji odnośnie uszczelnień.

Według tego co znalazłem, w moim silniku występuje masa uszczelniająca a nie uszczelka. Czy ktoś może to potwierdzić?

Dalej, czy taka masa będzie ok http://allegro.pl/masa-uszczelniajaca-victor-reinz-reinzosil-i5836764787.htmli czy wystarczy taka tubka na miskę?

Dodatkowa kwestia i to jest bardzo ważne dla mnie, JAK nałożyć ten silikon i ILE trzeba tego dać? W misce nie ma żadnego rowka, a są tam otwory, czy silikonem jedziemy po otworach i później śruby się w to wkręca, czy objeżdżamy paseczek naokoło każdego otworu?

Czy ktoś mógłby to wytłumaczyć?

Dalej, czy od razu po nałożeniu tej masy dokręcamy michę na stałe, czy czekamy na lekko dokręconej i dociskamy jak wyschnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze APU to to samo co ANB to moge potwierdzic, bo sciagalem miske - nie ma uszczelki.

Ja uzylem czerwonego sylikonu odpornego na wysokie temperatury, objechalem paskiem na okolo otworow, rozsmarowalem troche palcem po powierzchni i odrazu przekrcilem na amen.

Minelo jakies 6 miesiecy i wszystko jest ok :)

Ps: co do pytania ile tego sylikonu dac - na pewno 'na oko' mniej niz wiecej mogloby sie wydawac, bo jak dasz za duzo to moze sie urwac w srodku miski i znowu sie smok zatka. Tyle zeby na powierzchni byla warstwa uszczelniajaca i juz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione. Przejebana robota, nikomu nie polecam. Tylko po opisach się wydaje taka przyjemna.

Polecam opuścić sanki, bo bez tego to się można do usranej śmierci barować i nie ma jak swobodnie nałożyć potem uszczelnienia nie mówiąc o tym, że nie wyciągnie się pompy oleju jakby się chciało ją przeczyścić.

Dla potomnych powiem, że taka tubka reinzosilu 70ml to starczy na ze 4 takie operacje uszczelniania miski, a może i więcej. Sam uszczelniacz wydaje się bardzo dobry, nie rozmazuje się i jak wypływa potem trochę na zewnątrz to tworzy bardzo zwartą i twardą strukturę.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba opuszczać sanek, ale jak kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie kupiłem audi 4 1.8t aeb, silnik na zimnym chodzi cicho bez klekotu ale jak wracałem nim i sie nagrzał to wyraznie bylo slychac popychacze, teraz moje pytanie bede wymieniał rozrząd wiec odjade przodem i pewnie wyjme cały silnik żeby dostac sie do miski, czy pompa oleju topran/ hans prise albo maxgear do czegos sie nada? moge je miec w cenie 120/125zł, ewentualnie meyle 160, czy kupić coś innego? Teraz drugie putanie pewnie wymienie profilaktycznie panewki na korbach tylko dlaczego taka różnica w cenie do AEB komplet kolbensmidt kosztuje 288zł (77338600) a do innych silnikow 94 (77581600), czyli te panewki nie pasują zamiennie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nowa pompę SWAG/Febi jak chcesz.

Nie ustępuje Kolbenszmitowi.montowane kilka. Bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że temat dawno nie odwiedzany ale również mam pompę oleju do wymiany. I nie tylko . Napinacz z nastawnikiem też już mówi papa. Oraz któryś popychacz. Problem w tym że pompę już kupiłem niestety Febi. Nastawnik już byłem o wiele mądrzejszy i mam z serwisu. Pytanie czy montować ta pompę Febi wraz z łańcuchem i napinaczem (komplet Febi) czy odpuścić i zamówić Ori?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pojawia się u mnie pytanie.

Pojechałem do mechanika zrzucić misę płukać silnik i założyć nowa misę bo stara pęknięta.

Po zdjęciu misy okazało się ze napinacz łańcucha pompy oleju został praktycznie zmielony przez łańcuch i trzymała się resztka na słowo honoru.

Do tego doszła wymiana panewek korbowodowych.

Moje pytanie to czy żeby wymienić napinacz na nowy to mechanik musi mi ściągać przód i rozpinać rozrząd?

wycenili mnie za usługę 750zł i nie wiem czy jest to adekwatna kwota, czy po prostu chcą zrobić to naokoło.

A4 B6 1.8t AVJ 150km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...