Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opony zimowe - jakie polecacie?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W dniu ‎2019‎-‎01‎-‎09 o 10:53, Langista napisał:

Co do przyczepności na lodzie to bym się raczej nie zgodził, bo moim zdaniem na lodzie właśnie lepsza będzie szersza opona.. Tak przynajmniej na logikę biorąc

Oczywiście, że szersza będzie lepsza bo będzie większa powierzchnia kontaktu opony z podłożem.

W dniu ‎2019‎-‎01‎-‎09 o 13:15, Fido napisał:

Przy szerszej zmniejszy się nacisk na podłoże.

Porównujemy 2 rozmiary 205 i 225 które są stosunkowo podobne. Nacisk zmniejszy się nieznacznie.

Nie porównujemy np. opon 185/65 R15 i 235/35 R19 ( jedne i drugie można spotkać np. w A4 B5 czy B6 )

W dniu ‎2019‎-‎01‎-‎09 o 17:09, piotrsob1 napisał:

Jakbym nie główkował to się z tobą zgodzić nie mogę :naughty: 

Tu nie trzeba główkować tylko trochę pomyśleć ( wcale nie trzeba mieć szóstek z fizyki ) i nie powtarzać teorii z lat 80 XX wieku na temat zimowych opon.

Wklejenie filmiku z samochodami rajdowymi ( prowadzonymi przez światową czołówkę tego sportu ) które mają opony z kolcami na zimowym rajdzie Szwecji potraktuję jako żart.

P.S. Nadal nie odpowiedziałeś na istotne pytanie: ile sezonów lub kilometrów przejechałeś na zimowych oponach 225/40 R18 ?

Edytowane przez granatowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎01‎-‎11 o 17:22, piotrsob1 napisał:

o do latania po lesie z prędkością 160 na godzinę to dla mnie nic nowego, jak się wybieram gdzieś daleko to by nie tracić czasu przeważnie robię to w środku nocy kiedy większość normalnych ludzi i zwierzyna śpi , i wtedy przy takiej prędkości drogi ubywa w zadowalającym tempie :D

Oczywiście napiszesz że nikt normalny z takimi prędkościami w środku nocy nie jeździ po lesie , być może jestem ostatnim wariatem na tym świecie , ale jak przeżyłem prawie 53 latka nie robiąc nikomu krzywdy to chyba tak źle nie jest :P

Oczywiście bywają sytuację krytyczne , jak ktoś kto zajedzie Ci drogę , albo wymusi pierwszeństwo przy wyprzedzaniu z przeciwka czy włączaniu się do ruchu , albo jakiś burak co to po złości próbuje Cię wyhamować , wtedy i tak jest za zwyczaj za mało czasu na hamowanie , co najwyżej częściowe dohamowanie i do wyboru któreś z poboczy ....

Nie jedną taką sytuację miałem , jak trzeba było to jeździło się po poboczach, krawężnikach , złomie leżącym na drodze i tym podobnych niespodziankach.

Jednego co do siebie jestem pewien, jadąc ekstremalnie a nie zachowawczo na pewno jadę bezpieczniej .

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, granatowy napisał:

Oczywiście, że szersza będzie lepsza bo będzie większa powierzchnia kontaktu opony z podłożem.

Nie porównujemy np. opon 185/65 R15 i 235/35 R19 ( jedne i drugie można spotkać np. w A4 B5 czy B6 )

Tu nie trzeba główkować tylko trochę pomyśleć ( wcale nie trzeba mieć szóstek z fizyki ) i nie powtarzać teorii z lat 80 XX wieku na temat zimowych opon.

Z żadnym powyższym stwierdzeniem moja wiedza i praktyka zgodzić się nie pozwala :decayed:

 

4 minuty temu, granatowy napisał:

Wklejenie filmiku z samochodami rajdowymi ( prowadzonymi przez światową czołówkę tego sportu ) które mają opony z kolcami na zimowym rajdzie Szwecji potraktuję jako żart.

Możesz sobie traktować jak chcesz, ale według Twojej logiki jakby opona była dwa albo trzy razy szersza to weszło by w nią odpowiednio dwa albo trzy razy wiecej kolców i tak samo powinna wzrosnąć jej przyczepność :tongue4:

Czyli Ci od zimowych sportów motorowych pewnie są niedouczeni...  :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, granatowy napisał:

?

Właśnie ładnie sypnęło śniegiem , ubieram się i idę odświeżyć nawyki :P:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, piotrsob1 napisał:

Możesz sobie traktować jak chcesz, ale według Twojej logiki jakby opona była dwa albo trzy razy szersza to weszło by w nią odpowiednio dwa albo trzy razy wiecej kolców i tak samo powinna wzrosnąć jej przyczepność :tongue4:

Bredzisz.

Po raz trzeci pytam: ile sezonów lub kilometrów przejeździłeś na zimowych oponach w rozmiarze 225/40 R18 ?

Odpowiedź proszę tylko na to pytanie. Nic więcej nie komentuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki nie ma sensu się spierać ,każdy chwali swoje i tak żaden z was nie ustąpi, jeśli chodzi o audi to nie zauważyłem wielkiej różnicy między 205/55/16 ,a 225/45/17 ,chociaż teraz wybrałbym coś pośrodku 215/50/17(kompromis miedzy wyglądem ,a komfortem) ,ale w corsie bez abs-u i innych wspomagaczy miałem opony 155/80/13 i autem nie dało się jeździć ,ślizgało się naprawdę trzeba było mocno uważać, po zmianie na 175/70/13 o niebo lepiej trzyma się drogi ,jest przewidywalne,bez problemu jedzie po lodzie i większym śniegu,dodam że jedne i drugie były zakładane jako nowe.

Nie mogę znaleźć testu kół ,były testowane 195/65/15 vs 205/55/16 vs 225/45/17 i najlepiej wypadła 17 ,różnic wielkich nie było, ale jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, granatowy napisał:

Bredzisz.

Po raz trzeci pytam: ile sezonów lub kilometrów przejeździłeś na zimowych oponach w rozmiarze 225/40 R18 ?

Odpowiedź proszę tylko na to pytanie. Nic więcej nie komentuj.

Sezonu ANI JEDNEGO :cool1:

A kilometrów wystarczająco dużo by sobie takie opony wybić z głowy.... :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, greg2505 napisał:

chłopaki nie ma sensu się spierać ,każdy chwali swoje i tak żaden z was nie ustąpi, jeśli chodzi o audi to nie zauważyłem wielkiej różnicy między 205/55/16 ,a 225/45/17 ,chociaż teraz wybrałbym coś pośrodku 215/50/17(kompromis miedzy wyglądem ,a komfortem) ,ale w corsie bez abs-u i innych wspomagaczy miałem opony 155/80/13 i autem nie dało się jeździć ,ślizgało się naprawdę trzeba było mocno uważać, po zmianie na 175/70/13 o niebo lepiej trzyma się drogi ,jest przewidywalne,bez problemu jedzie po lodzie i większym śniegu,dodam że jedne i drugie były zakładane jako nowe.

Nie mogę znaleźć testu kół ,były testowane 195/65/15 vs 205/55/16 vs 225/45/17 i najlepiej wypadła 17 ,różnic wielkich nie było, ale jednak

Każdy dobiera opony i koła takie jakie mu pasują, to indywidualna sprawa .

To zawsze jest jakiś kompromis i nigdy tego nie kwestionowałem .

Jednemu mają służyć do bezpiecznej jazdy, drugi się w ogóle nad tym nie zastanawia i bierze pierwsze lepsze, dla trzeciego najważniejsze jest jak furacz będzie wyglądał ...

Ale dużo daje do myślenia jak ten co wybrał lans upiera się że wybrał najlepsze z możliwych...

I to nie tylko z wyglądu ale i pod względem przyczepności , nawet na śniegu i lodzie ...:decayed:

I jeszcze w dość niegrzeczny sposób sugeruje że postradałem możlliwość logicznego myślenia i zapomniałem to czego mnie szkoła i życie nauczyło :D

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Sprzedałem chyba więcej opon w swoim życiu, niż mam włosów na głowie.

Jedyne, co mogę powiedzieć na pewno, to to, że do każdego człowieka, można (należałoby!!!), dobrać opony indywidualnie.

Każdy z nas, to inna jednostka, inne preferencje, inne auto (choć niby takie same, jak kolegi z forum), inne drogi, inne umiejętności, inna masa własna, inny budżet. ETC.

Książkę można by o tym napisać. Serio:rtfm:

Jeżeli chcecie dobrać dobre opony, do własnych preferencji, zapraszam was, odwiedźcie najbliższy, poważny  serwis stricte oponiarski i porozmawiajcie z doradcą.

Poswięćcie na gadkę pół godziny, może 40 minut - wymęczcie sprzedawcę, dotknijcie produktu.

W ten sposób nabędziecie wiedzy, która otworzy wam oczy na to, jak wiele zależy od tego, jaką decyzję w tym aspekcie podejmiecie:pilot:

Gdyby każdy kierowca poważnie dobrał opony do własnych preferencji - uwierzcie mi - jeździło by się bezpieczniej, mielibyśmy mniej śmierci na drogach.

:suicide_anim:

P.S. jeśli macie pytania w tym aspekcie, piszcie PRIV. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba słuchać żadnych doradców , wystarczy wiedza, praktyka i zdrowy rozsądek :hi:

Jeżeli ktoś jest sprzedawcą to rzadko kiedy będzie dobrym doradcą , prawo rynku działa raczej wszędzie i w większości przypadków priorytetem jest to by klient wydał jak najwięcej pieniędzy :whistling:

P.S. 

Kiedyś obserwowałem doradcę bankowego, który bajerował starszego klienta który chciał wypłacić swoje pieniądze z lokaty.

Suma sumarum namówił go na kredyt , którego koszt był kilkunastokrotnie większy niż utracone odsetki z zerwania lokaty :tongue4:

 

Oj mocny OT się już zrobił ....

Dobrej nocy wszystkim :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, greg2505 napisał:

chłopaki nie ma sensu się spierać ,każdy chwali swoje i tak żaden z was nie ustąpi, jeśli chodzi o audi to nie zauważyłem wielkiej różnicy między 205/55/16 ,a 225/45/17 ,chociaż teraz wybrałbym coś pośrodku 215/50/17(kompromis miedzy wyglądem ,a komfortem) ,ale w corsie bez abs-u i innych wspomagaczy miałem opony 155/80/13 i autem nie dało się jeździć ,ślizgało się naprawdę trzeba było mocno uważać, po zmianie na 175/70/13 o niebo lepiej trzyma się drogi ,jest przewidywalne,bez problemu jedzie po lodzie i większym śniegu,dodam że jedne i drugie były zakładane jako nowe.

Nie mogę znaleźć testu kół ,były testowane 195/65/15 vs 205/55/16 vs 225/45/17 i najlepiej wypadła 17 ,różnic wielkich nie było, ale jednak

Ja zalinkowalem kilka postów wyżej podobny test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Langista napisał:

Ja zalinkowalem kilka postów wyżej podobny test.

Jakoś mi umknęło ?, ale chodzi dokładnie o podobny test tylko 1 rozmiar inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie myślę że z „Naszym” ogumieniem jest jak z prezerwatywą. Jak przytrze lub pęknie to po temacie choćby był z najwyższej półki „Durex” ?

tyle słowem żartu. 

Ps...

Posadziłem auto na Nokianie WRD4 205/55/16, 3218, produkcja fińska, uwag brak. Klei jak chol..ra. i zachowuje się  ciszej niż letnia.  Ot moja opinia. 1260 komplet uważam za  niewygórowaną cenę. 

Ps. Widzę, ze niektórzy idą w zaparte swoich racji. Zupełnie niepotrzebnie gdyż własne poglądy należy schować do szafy. Na forum dzielimy się opinią, oceną i pomocą. Wszystkich użytkowników „jadowitych” odpowiedzi powinni zamykać w terrarium ?

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja coś napiszę w temacie, całego tematu nie chce mi się czytać bo to ponad 140 stron. Może ktoś wcześniej pisał nie wiem ale w tym roku z racji, że miałem dwie opony zimowe Dębica dokupiłem dwie nalewki, tak nalewki. I co mogę powiedzieć: mieszkam w województwie podlaskim ale na granicy w mazowieckim i warmińsko- mazurskim więc drogami jakimi jeżdżę są naprawdę różne od odśnieżonych krajowek do zwirowek którymi ktoś przejedzie co jakiś czas albo i nie. I zauważyłem, że ta nalewka spisuję się lepiej niż nie jedna zimowa " oryginalna" wcześniej w passacie miałem nokiany a teraz w a4b6 mam jak pisałem wcześniej dwie Dębice i dwie nalewki moje odczucie z jazdy nokiany dobre ale przy większym śniegu ostry zakręt i już traciłem kontrolę, trzeba było hamować natomiast przy gołym asfalcie były głośne aż glowa bolała. Natomiast jeśli chodzi o nalewki już tak glowa nie boli. I na śniegu czuję lepsze prowadzenie, żeby nie było robiłem test do stycznia nalewki miałem z tyłu i wtedy nie zarzucało mi tyłu w zakrętach a potem przełożyłem na przód i wtedy lepiej rwał do przodu ale czasami czuć było jak tył ucieka. Ja wiem, że na taką sytuację może mieć znaczenie wiele czynników ale uważam, że te nalewki oczywiście był to przemyślany pomysł po rozmowie ze znajomymi i kolegą, który wozi i wymienia te opony, który tak naprawdę najbardziej mnie przekonał bo jak sam powiedział w ciągu trzech lat nie miał reklamacji nalewek natomiast kilka opon zimowych "oryginalnych" musiał zareklamować. Więc jak dla mnie w tym momencie nalewki są lepsze a poza tym kosztują 1/4 ceny to nawet jakbym miał co drugi rok wymieniać to zawsze mam świeże opony a i tak zimówki dłużej niż 2-3 lata nie wytrzymają bo już guma "sparcieje". I teraz możecie hejtowac ale już kilku znajomych tak samo powiedziało, że na zimę tylko nalewki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.02.2019 o 23:18, jaguaro napisał:

Nokianie WRD4 205/55/16, 3218, produkcja fińska, uwag brak. Klei jak chol..ra. i zachowuje się  ciszej niż letnia.  Ot moja opinia. 1260 komplet uważam za  niewygórowaną cenę.

Ja chyba zdecyduje się na 225/50 R17, to minimum jakie mogę założyć a na 18" czy 19" nie podoba mi się to że ta opona traci na przyczepności na mokrym.

225/50 R17

Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-d4-225-50-r17-98-v-xl#203194613
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18” letnie mam uniroyal RainSport 3 225/40 i  jestem mega zadowolony. Jednak komplet zimowy mam na 16” i prawdę mówiąc 17” to chyba MAX na zimę. Jedyne co po przejściu na letnie niestety Uniroyal jest głośny albo zimówki Nokiana są tak ciche?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko

Przymierzam się do zakupu opon na zimę samochód Audi A4 B8 Avant 2010r padło na Dunlop Win Sport 5. Oczywiście zalecany rozmiar nie jest brany przeze mnie pod uwagę 225/55/16. Chciałem kupić 215/55/16 ale czytając ostatnie strony wątku niektórzy polecają 205/55/16. Ponieważ świat opon ma przede mną wiele tajników doradźcie coś. Pozdrawiam i z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, mrarturko napisał:

Siemanko

Przymierzam się do zakupu opon na zimę samochód Audi A4 B8 Avant 2010r padło na Dunlop Win Sport 5. Oczywiście zalecany rozmiar nie jest brany przeze mnie pod uwagę 225/55/16. Chciałem kupić 215/55/16 ale czytając ostatnie strony wątku niektórzy polecają 205/55/16. Ponieważ świat opon ma przede mną wiele tajników doradźcie coś. Pozdrawiam i z góry dzięki.

Ja bym brał 225 na Twoim miejscu, nie ma znaczącej różnicy w spalaniu między 205 cenowo też bez dużej różnicy. W nowych oponach szerokość na śliskiej nawierzchni lub bardzo mokrej nie gra aż tak na niekorzyść jak kiedyś. Dużo bardziej zwracał bym uwagę na wysokość ścianki, niskie opony o sztywniejszej konstrukcji radzą sobie gorzej na bardzo mokrej nawierzchni od opon wyższych profilach. Na YT pamiętam że jakiś gość robił nawet test i to dość obszerny jak wysokość opony ma się do przyczepności w różnych warunkach, testował różne średnice dokładnie tej samej opony (nowe oczywiście) tak żeby rozwiać wątpliwości bo dużo ludzi prowadzi spory w tym temacie. Naturalnie wyszło zgodnie z logiką, wyższa ścianka lepiej działa na mokrym, niższa na suchym. Moja stara A6 ma teraz 225 i przedni napęd, powiem Ci że nie chce wracać do węższych opon, było trochę za ślisko jak na mój gust. A poprzednie również były Continentale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mrarturko napisał:

Siemanko

Przymierzam się do zakupu opon na zimę samochód Audi A4 B8 Avant 2010r padło na Dunlop Win Sport 5. Oczywiście zalecany rozmiar nie jest brany przeze mnie pod uwagę 225/55/16. Chciałem kupić 215/55/16 ale czytając ostatnie strony wątku niektórzy polecają 205/55/16. Ponieważ świat opon ma przede mną wiele tajników doradźcie coś. Pozdrawiam i z góry dzięki.

dla b8 odpowiedni rozmiar to 205/60R16

205/55R16 to rozmiar dla b5,b6/b7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...