Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Charczenie silnika przy spadku obrotów


Gość adamelo@onet.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, podepne sie do tematu bo po odsluchaniu dzwieku z filmika stwierdzilem ze mam te same objawy juz od roku(204kkm) narazie jezdze i zauwazylem ze jak uzywam samochodu sporadycznie to ten halas milknie ale nie po to jest samochod aby stal :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak hałasuje ale tylko na zimym silniku.

Poza tym wchodzi w tryb awaryjny i turbo jest do wymiany wiec tu upatruje przyczyne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nie masz kata w swoim dieslu to turbinka sie konczy , , jak zabierasz noge z gazu to jest ten dziwny dzwiek? , jesli tak to turbina , przerabiałem taki temat w AEB tylko ze to benz, ale jak maz mozliwosc na podmianke cos wsadzic to sprawdz, ja podmieniłem turba wraz z katem i bylo cacy, dzwiek znikł, autko cykało az miło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecałem, że odezwę się odnośnie tego charczenia a więc;wczoraj wymieniłem turbo co się okazuje,że to był największy błąd, ponieważ jak charczało tak charczy następna diagnoza padła od ''wspaniałego'' fachowca tam gdzie robiłem turbo wymień zawór EGR lub wyp.....ol katalizator i masz problem z głowy a jeżeli nie ustąpi ten problem to ten typ tak ma. Słuchajcie ręce opadają jak słysze takie gadanie. To co mam tak wszystko wymieniać i okaże się że ten problem nie ustąpi.Napiszcie co konkretnie trzeba zrobić bo nie wierzę ,że nikt nie zrobił z tym porządek zastanawiam się jak możecie z tym jeżdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie problem ucich jak narazie wymienilem lozysko od sprzegla koszt 48zl robocizna 200zl :) autko chodzi jak nowe dodam tylko ze jezdzilem z tym okolo 1.5 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie jak widze ze ktoś pisze ze turbina ma w tym wine to ręce opadają. Tam są takie obroty ze jak by się coś zacieralo lub ocierało to by sie rozpadło przy piwrwszym lepszym dodaniu gazu. Tak ze prosze nie piszcie takich fanaberi.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak widze ze ktoś pisze ze turbina ma w tym wine to ręce opadają. Tam są takie obroty ze jak by się coś zacieralo lub ocierało to by sie rozpadło przy piwrwszym lepszym dodaniu gazu. Tak ze prosze nie piszcie takich fanaberi.

Tez tak kiedys myslałem ale to jednak w turbo chrobota,tu jest filmik co to słychac http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t17053.0.html;highlight=dziwny+dzwiek+awx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Kolego ja podczas wymiany silnika wymieniałem turbo na nowe bo padło a dźwięk jak był tak był więc wymiany czy regeneracja nic nie dają. Z mojego doświadczenia ten dźwięk jest od turbo ale ja bym szukał bardziej w okolicach tej bańki co steruje kierownicami w turbo i ogólnie w podciśnieniu co steruje turbiną. Nadmienię że w Leonie i Golfie IV też tak było. Ogólnie ja bym się nie przejmował tym dźwiękiem co nie znaczy że to nie w.... Moja stara turbina gdy się zatarła z braku smarowania to bardzo buczało i po kilku przy gazówkach wirnik się rozmnożył :wallbash:. Do puki nie będzie wiadomo dokładnie od czego jest ten dźwięk nie ma sensu wymieniać połowy auta bo to tylko koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przyszedl czas na mnie :decayed: przebieg 183 tys.Od tygodnia slysze takie dzwieki jak na filmiku tylko slabo je slychac wiec to dopiero poczatek tego czegos :thumbdown: ( a juz myslalem ze to skrzynia sie sypie :gwizdanie:)

Ten dzwiek jest inaczej odczuwalny i przy dobrym operowaniu pedalem gazu moze byc slyszalny przez okolo 4 sekundy-to ze wzgledu na prace silnika ze skrzynia multi.Kiedy przy malej predkosci bardzo delikatnie popuszczam gaz ten dzwiek jest slyszalny.Na wolnych obrotach slychac go tylko przez chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy takie fora czytają mechanicy a może tylko użytkownicy tej marki i dlatego mamy problem zdiagnozować taką usterkę jak widzę bolączka AUDI. Auto które kosztuje nie małe pieniądze. Jak wam wszystkim nie przeszkadza taki odgłos silnika to się naprawdę dziwię,ponieważ myślałem że AUDI to poważna marka. W naszym kraju to należy wszystko wymieniać po kolei dopóki usterka nie ustąpi takich mamy fachowców. 'Żal'' chyba dam sobie spokój z tym charczeniem bo prędzej wymienię samochód a nie usunę okropnego odgłosu pozdrawiam wszystkich z tym problemem :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy takie fora czytają mechanicy a może tylko użytkownicy tej marki i dlatego mamy problem zdiagnozować taką usterkę jak widzę bolączka AUDI. Auto które kosztuje nie małe pieniądze. Jak wam wszystkim nie przeszkadza taki odgłos silnika to się naprawdę dziwię,ponieważ myślałem że AUDI to poważna marka. W naszym kraju to należy wszystko wymieniać po kolei dopóki usterka nie ustąpi takich mamy fachowców. 'Żal'' chyba dam sobie spokój z tym charczeniem bo prędzej wymienię samochód a nie usunę okropnego odgłosu pozdrawiam wszystkich z tym problemem :thumbdown:

Audi to dziecko Volskwagena.Jaki ojciec taki syn :decayed: no moze nie do konca ale jednak :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sprawdził luz wirnika turba

Czytaj uważnie, całość - później pisz. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę zdemontowałem moją starą turbinę. Na wirnikach zero luzów.

Po założeniu BRD też słychać ten dźwięk ale dużo ciszej. Więc też obstawiam podciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę zdemontowałem moją starą turbinę. Na wirnikach zero luzów.

Po założeniu BRD też słychać ten dźwięk ale dużo ciszej. Więc też obstawiam podciśnienie.

A tą gruszke co jest przy turbo zakładałes swoją czy nową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no oczywiście gruszkę mam oryginalną z BRD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. rozwiazal ktos moze problem z ta z tym dziwnym odglosem. Czy poprostu odpuscic ten temat i jezdzic jak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie przyczyna jest zbyt wolny powrót zmiennej geometrii do położenia spoczynkowego.

Jak to zdiagnozować? Potrzebne są dwie osoby. Jedna robi przegazówkę a druga w chwili puszczenia pedału gazu zdejmuje szybko wężyk z gruszki turbo.

Co daje szybkie zdjęcie wężyka? Po prostu gruszka napełnia się bardzo szybko powietrzem, geometria szybko wraca do pozycji spoczynkowej i nie ma chrobotania.

Jeżeli te dziwne dźwięki ustąpią w takiej sytuacji winowajcą będzie N75, gdyż zapchany filterek-regulatorek, lub zaworek N75 za wolno wpuszcza ciśnienie atmosferyczne.

Jeżeli zdejmowanie wężyka z gruszki nie da rezultatu winy trzeba szukać w zmiennej geometrii, w której pierścień sterujący ma za duże opory obrotu.

Działając zgodnie ze swoja teorią naprawiłem już 3 takie przypadki.

Edytowane przez CzarekJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...