Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja przełącznika dezaktywacji poduszki pasażera AIR BAG OFF


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 31.10.2010 o 11:48, Bart-S napisał:

OK. Z kodowaniem dam Ci znać wieczorem...

Za kodowanie deaktywacji i czujnika zapięcia pasów odpowiada 4 bit...

0x3?xxx:

0 = bez czujnika zapięcia pasów lub czujnik zapięcia pasa kierowcy (PR-4UE+9P0/9P1)

1 = deaktywacja poduszki pasażera / bez czujnika zapięcia pasów lub czujnik zapięcia pasa kierowcy (PR-4UE+9P0/9P1)

2 = deaktywacja poduszki pasażera z kontrolą zajęcia siedzenia / czujnik zapięcia pasów (PR-4UB+9P5)

3 = czujnik zapięcia pasów (PR-4UE+9P3) lub deaktywacja poduszki pasażera z kontrolą zajęcia siedzenia / czujnik zapięcia pasów (PR-4UB+9P3)

4 = deaktywacja poduszki pasażera / czujnik zapięcia pasów (PR-4UF+9P3)

Przewalilem cały temat ale w sumie nie wiem jakie kodowanie mam u siebie dać. Fotel pasażera mam tak że jak ktoś usiądzie a nie zapnie pasów to mam kontrolkę i sygnał dźwiękowy. Wychodzi na to że mam czujnik zajętości fotela i czujnik zapiecia pasow. Domyśle powinienem mieć w takim razie wartość 3 i chyba kodowania nie powinienem zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej domyślnie masz 2 i zmieniasz na 3, zobacz co masz po podpięciu VCDSa lub jak masz jakiegoś loga z autoscanu to sobie potwierdź co teraz masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0x3?xxx: Options'

0 = with/without Belt Warning (PR-4UE+9P0/9P1)

1 = Passenger Airbag with Key Switch / Belt Warning (PR-4UE+9P0/9P1)

2 = Passenger Airbag with Seat Occupation Detection / Belt Warning (PR-4UB+9P5)

3 = with Belt Warning (PR-4UE+9P3) OR Passenger Airbag with Seat Occupation Detection / Belt Warning (PR-4UB+9P3)

4 = Passenger Airbag with Key Switch / Belt Warning (PR-4UF+9P3)

 

tu masz oryginalny opis po angielsku, wyżej jest to trochę źle przetłumaczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Ross Techa znalazłem takie coś 

Wychodzi na to że domyślnie powinienem mieć 3 a zmienić na 4. Wieczorem się za to wezmę to potwierdzę co mam domyslnie. 

EDIT:

Dla A3 jest to jakby szerzej rozpisane:

 

Edytowane przez Damianq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, MaTeo85 napisał:

raczej domyślnie masz 2 i zmieniasz na 3, zobacz co masz po podpięciu VCDSa lub jak masz jakiegoś loga z autoscanu to sobie potwierdź co teraz masz.

Tak jak piszesz to jest chyba źle przetłumaczone bo zapisy z A3 i A4 sugerują że w 3 nie ma "key switch". Wychodzi na to że jak ktoś ma czujniki to koduje na 4 a jak nie ma to na 1. Stawiam że domyślnie mam 3. Dam znać później :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak masz 3 (Na wlepce kod 4UE), a musisz zmienić na 4 tak jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MaTeo85 napisał:

tak masz 3 (Na wlepce kod 4UE), a musisz zmienić na 4 tak jak piszesz.

Zdjecie wlepki akurat mam w tel i faktycznie jest tam taki kod :)

Edytowane przez Damianq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nastawiłem się na szybkiego moda (zmiana wiązki schowka, kontrolka i kodowanie) a tu zonk. Wyciągnąłem radio i okazało się, że jestem jednym z tych szczęśliwców którzy w B7 nie mają niebieskiej kostki ani obsadzonych pinów 3,5,6 we wtyczce pod schowkiem. Dla potwierdzenia zwaliłem schowek, żeby sprawdzić brązową kostkę no i potwierdziłem ten fakt:

IMG-3406.JPG

 

Wiązka schowka ma taką kostkę:

 

IMG-3408.JPGIMG-3407.JPG

 

Wychodzi na to, że dwa piny są do pakietu światło, a dwa do oświetlenia schowka. Na domiar złego wiązka którą kupiłem pod AIR BAG OFF nie ma kostki i pinów pod pakiet światło (nie dopatrzyłem), ale w sumie to nie problem bo przełożę z mojej starej. Najgorsze to, że muszę zwalać tunel i robić wiązkę, na szczęście w komplecie z kontrolką miałem niebieską kostkę zatem muszę kupić tylko kabelki. Jakiej grubości kupić te kabelki? Przy niebieskiej kostce mam obcięte więc chyba zaniosę to do elektrycznego i powiem, żeby dali mi takie same. Najgorzej jest bo nie mam obsadzonych pinów 3,5,6 we wtyczce pod schowkiem. Czytam te schematy i nie bardzo rozumiem jak mam je tam pociągnąć ;/ Chyba mnie przerasta ten mod. Z elektryką to ja za dużo nie mam doczynienia ;/

 

 

Edytowane przez Damianq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz schemat w manualu w pierwszym poście, wszystkie przewody mogą być 0,35mm2 (jeden 0,5 ale nie musi być bo po drodze i tak zamienia się na 0,35mm2).

do włacznika w schowku 3 przewody 2 idące do sterownika airbagów i jedna masa. a do kontrolki 2 przewody ze sterownika airbagów.

do całości musisz zrzucić tunel żeby dostać się do sterownika, to jest najgorsze bo chwila schodzi, reszta to pikuś. (Tylko nie pomyl pinów w sterowniku bo w b6 i b7 były inaczej z tego co pamiętam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę właśnie nad tym schematem. Nigdy nie czytałem takich schematów ale chyba powoli to łapie. Proszę sprawdźcie czy dobrze sobie to rozpisałem i czy dobrze to rozumie:

 

Niebieska wtyczka (kontrolka AIR BAG):

Sterownik AIRBAG Pin 65 -> kabel 0.5 sw (czarny) -> Niebieska kostka Pin 2 (tutaj robimy mostek)

Sterownik AIRBAG Pin 70 -> kabel 0.35 gn/ge (zielony-żółty) -> Niebieska kostka Pin 3

 

Brązowa kostka - uzupełnienie (do której wpinamy również brązową wtyczkę schowka):

Sterownik AIRBAG Pin 81 -> kabel 0.35 li/ws (fioletowy-biały) -> Brązowa kostka Pin 6

Sterownik AIRBAG Pin 83 -> kabel 0.35 li/ge (fioletowy-żółty) -> Brązowa kostka Pin 3

Sterownik AIRBAG Pin 41 -> kabel 0.35 br (brązowy) -> Brązowa kostka Pin 5 (tutaj robimy mostek)

 

Generalnie oglądając wszystkie wiązki to wszystkie kolory by mi się zgadzały za wyjątkiem niebieskiej kostki i pinu 3 (Sterownik AIRBAG Pin 70 -> kabel 0.35 gn/ge (zielony-żółty) -> Niebieska kostka Pin 3). Tutaj kabel na schemacie oznaczony jest gn/ge czyli zielony-zółty ale w ori kostce mam obcięte kable i kolor jest zielony-czarny - zdjęcie poniżej.

IMG-3423.JPG

 

Teraz wszystko się sprowadza do tego czy w B7 ten schemat też jest taki sam bo jak piszesz że chyba jest coś innego. Muszę szukać. Ale się dokształciłem dziś z elektroniki :D

Ostatnia sprawa to numery konektorów.  Proszę o potwierdzenie, potrzebuje do uzupełnienia brązowej kostki 3 szt. żeńskich (000 979 131) oraz Piny do wpięcia w Sterownik AIRBAG (000 979 010 A  szt. 3, bo 2 razy robię mostek)

 

Nasuwa mi się jeszcze pytanie czy skoro nie miałem w brązowej kostce obsadzonych pinów 3,5 i 6 to czy mój sterownik AIRBAG obsłuży wyłączanie poduszki?

 

Sterownik mam 8E0 959 655 G, kodowanie aktualne 0033622.

Edytowane przez Damianq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka minut i są odpowiedzi na Wszystkie Twoje pytania, należało tylko przeczytać te kilka stron tego tematu.

W dniu 26.06.2016 o 12:55, Bart-S napisał:

W B7 masz kostkę 75-pinową... Do końca rocznika modelowego 2006 wtyczka ma numer 8P0 973 100 a od rocznika modelowego 2007 4F0 973 100 C. W obu przypadkach sposób podłączenia wyłącznika poduszki pasażera jest identyczny.

Kontrolka:

Pin 2 (6-pinowa wtyczka kontrolki) >>> Pin 1 (75-pinowa wtyczka sterownika airbag) // mostek

Pin 3 (6-pinowa wtyczka kontrolki) >>> Pin 60 (75-pinowa wtyczka sterownika airbag)

Natomiast w kwestii samego przełącznika ON/OFF - tutaj kostka ma 6 pin (7L0 972 776):

Pin 1 (6-pinowa wtyczka przełącznika) >>> Pin 3 (brązowa 12-pinowa kostka schowka) >>> Pin 61 (75-pinowa wtyczka sterownika airbag)

Pin 2 (6-pinowa wtyczka przełącznika) >>> Pin 6 (brązowa 12-pinowa kostka schowka) >>> Pin 59 (75-pinowa wtyczka sterownika airbag)

Pin 3 (6-pinowa wtyczka przełącznika) >>> Pin 5 (brązowa 12-pinowa kostka schowka) >>> Pin 51 (75-pinowa wtyczka sterownika airbag) // mostek

Pin 5 (6-pinowa wtyczka przełącznika) >>> Pin 4 (brązowa 12-pinowa kostka schowka) // mostek

Pin 6 (6-pinowa wtyczka przełącznika) >>> Pin 2 (2-pinowa wtyczka włącznika oświetlenia schowka) // mostek

Funkcje poszczególnych pinów w kostce przełącznika... Pin 1 i 2 to pozycje ON/OFF. Pin 3 to masa przełącznika. Pin 5 to zasilanie iluminacji przełącznika a Pin 6 to masa iluminacji.

* - tutaj uwaga odnośnie pinu 3... ten kabelek począwszy od kostki 12-pin schowka dalej w kierunku instalacji auta powinien być już zarobiony fabrycznie. Jeśli tak nie jest - należy potwierdzić, że Pin 51 w sterownik airbag jest już obsadzony i zmostkować się do tego przewodu! Generalnie wszędzie tam gdzie napisałem mostek - ta część instalacji powinna już znajdować się w aucie a zatem podłączamy się do niej.

Poniżej numer pinów do kostki sterownika airbag

W dniu 26.06.2016 o 15:04, Bart-S napisał:

Piny do kostki 8P0 973 100 i 4F0 973 100 C: to 000 979 009 C lub 000 979 009 EA

Piny do brązowego konektora wiązki schowka:
000 979 131 - żeńskie (8zł szt. = kabelek z dwoma pinami)
000 979 132 - męskie (8zł szt. = kabelek z dwoma pinami)

 

Kolorem kabla z niebieskiej kostki się nie przejmuj, nie wiadomo z jakiego auta masz tą kostkę więc kolor może być inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2020 o 23:17, Banan napisał:

W B7 kolegi @scq wyszło że piny 70 i 65 obsadzone i znalazła się tez niebieska wtyczka do lampki , czyli wiązka przygotowana. Na zdjęciach lokalizacja ukrytej wtyczki ( śrubokręt wskazuje miejsce ) 

WhatsApp Image 2020-04-28 at 14.02.33.jpeg

WhatsApp Image 2020-04-28 at 14.02.55.jpeg

Wczoraj wyjmowałem tunel bo przerabiam  na 2 din i też mam wiązke z tą niebieską kostką czy to oznacza, że wystarczy kupić przełącznik i stacyjke do schowka i będzie chulać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko powinno działać jeśli masz kostkę i wszystkie niezbędne kable do kostki przy schowku. Ze stacyjką też musisz mieć wiązkę schowka, bo jak nie masz teraz stacyjki to wiązka będzie bez wtyczki odpowiedniej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożę swoje 3 grosze: założyłem w weekend wyłącznik. Auto mam wg VIN-u i wpisu w książce do "nowej wersji" (lipiec 2002).

 

Oczywiście było inaczej :D Kupiłem wszystkie graty do nowej wersji, sam wyłącznik bez problemu podłączyłem do istniejącej instalacji. Kluczyk pasował (ponoć stare nie pasują do nowych). 

Jazda zaczęła się przy próbie podłączenia kontrolki: Oba piny były zajęte. Zmostkowałem nowe kabelki, podłączyłem lampkę, przeprogramowałem i działa.

 

Więc można stosować oba zestawy zamiennie. 

 

Mała podpowiedź- nie trzeba zrzucać tunelu do podpięcia się w kable. Wystarczyło wysunąć radio, wyjąć mieszek biegów i zaślepkę pod ręcznym. Następnie przełożyć od lampki w okolice czujnika kabel, malutkim śrubokrętem podważyć zawleczkę wtyczki i ją wyciągnąć, wyciągnąć wtyczkę ile się da, rozłożyć ją i wpiąć się w kabelki odpowiednie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej stronę pragnę tylko potwierdzić że sterownik 8E0 959 655B przyjmuje kodowanie pod przełącznik dezaktywacji poduszki pasażera AIR BAG OFF:thumbup1:

Edytowane przez lucasek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabieram się za montaż w b6 z 2003r.

Niebieska kostka:

pin 1 - brązowy przewód, gdzie podłączyć ?

pin 2 - pusty - wg. schematu podłączam bezpośrednio do pinu 65 sterownika airbag ?

pin 3 - zielono/czerwony przewód - wg. schematu podłączam bezpośrednio do pinu 70 sterownika airbag ?

pin 4 - brązowo/czerwony przewód, gdzie podłączyć ?

pin 5 - brązowy przewód, gdzie podłączyć ?

Byłbym wdzięczny za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zrobić, jeśli pin 65 i 70 jest osadzony w kostce sterownika ? Mostkować i podpinać do włącznika ?

Sprawdziłem kostkę w słupku A i mam obsadzone piny 5 i 6. Czyli zamiast przycisku koło ESP, mam szukać lampkę z napisem? Bo już sam nie wiem co robić? 

Edytowane przez r7adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukaj gdzieś za radiem niebieskiej kostki od lampki Airbaga, a wiązka do stacyjki w schowku powinna być pociągnięta. i jedynie łączysz się do wtyczki przy schowku. Ale dla pewności sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, MaTeo85 napisał:

szukaj gdzieś za radiem niebieskiej kostki od lampki Airbaga, a wiązka do stacyjki w schowku powinna być pociągnięta. i jedynie łączysz się do wtyczki przy schowku. Ale dla pewności sprawdź.

Szukałem, nie mam tej kostki. Poza tym tak było w b7, a ja mam b6. Tylko coś tu pisali, że jak są osadzone piny w słupku A, to powinna być kontrolka w lampce podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mati pamiętasz ja mam z 2003r i też nie było i się okazało, że jest w podsufitce... Dorabialem swoje piny do kontrolki i wpinalem się w tunelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...