Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Elektryczna nagrzewnica w TDI


DaRo4422

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie :hi:
jakiś czas temu wymieniałem nagrzewnicę i pisałem o 2 elektrycznej znajdującej się obok.

===> http://www.audizine.com/forum/showthread.php/403682-B6-A4-Heater-Core-DIY?s=30d8f126768078ae94ef9376949f0024&p=6007554&viewfull=1#post6007554


Otóż:
Dodam że jeśli ktoś ma zamiar wymieniać nagrzewnicę to to jest góra godz roboty...........
Nie trzeba nic rozbierać: żadne kokpity itp. Da się ją wyciągnąć tak jak na tej fotce :good:
Ale do tematu...
Jak ją włączyć?
Jak na prąd to powinna chyba od początku<start silnika> działać....
Podpiąłem się pod te kabelki miernikiem prądu i co się okazuje jak mam włączony wewnętrzny obieg powierza i obie strony na HI to prąd jet cyklicznie włączany. Włącza się na ok 15 s, 10s przerwy i znowu 15 ON
Zgasiłem autko, odpaliłem znowu i już się nie włączał prąd.....
O co z tym chodzi?
Może ktoś przerabiał już to?
Z góry dzięki :hi:

Sprawdzanie elektrycznego ogrzewania dodatkowego

W samochodach z silnikiem wysokoprężnym obecnie jest montowane elektryczne ogrzewanie dodatkowe (bezpośrednio po opuszczeniu przez powietrze wymiennika ciepła klimatyzatora do powietrza doprowadzana jest energia cieplna)
W samochodach z silnikiem wysokoprężnym i wyposażeniem dodatkowym „Ogrzewanie postojowe“ może, w zależności sterowania samochodu, nie być zamontowane elektryczne ogrzewanie dodatkowe. W tych samochodach ogrzewanie postojowe przejmuje tę funkcję i pracuje jako ogrzewanie dodatkowe wykorzystujące paliwo (ogrzewanie postojowe doprowadza do płynu chłodzącego dodatkową energię cieplną).
W samochodach z silnikiem benzynowym obecnie nie jest montowane ogrzewanie dodatkowe.
W samochodach z elektrycznym ogrzewaniem dodatkowym jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysterowuje sterownik silnika przez magistralę danych Komfort (sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów jest interfejsem między magistralą danych Komfort i magistralą danych napędu), decyduje on, czy włączony zostanie element grzejny dodatkowego ogrzewania powietrzem . W zależności od wersji sterownika silnika w różnych blokach wartości mierzonych sterownika silnika pokazywane jest, dlaczego element grzejny dodatkowego ogrzewania powietrzem nie jest włączony lub że jest wysterowany.
Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego ), jeżeli:
- Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic , nie jest to konieczne)
- Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“.
- Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.
- Silnik pracuje.
Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 °C i nadal jest wyższa niż 40 °C.
- Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 °C).
Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego - tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie. Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki
- Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic wysyła polecenie przez magistralę danych.
Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.
Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).
Obciążenie alternatora jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).



nagrzewnica1.jpg


Sprawdzanie

– W celu zmierzenia elementów grzejnych dodatkowego ogrzewania powietrzem wymontować schowek po stronie kierowcy

– Odłączyć złącza wtykowe A B C od elementów grzejnych dodatkowego ogrzewania powietrzem .
– Sprawdzić poszczególne elementy grzejne. Wartość pomiaru między poszczególnymi stykami (od styku D1 do styku F2 ) jest zależna od temperatury i wynosi między 0,2 i 5 Ω.
Element grzejny ogrzewania dodatkowego składa się z kilku warstw elementów oporowych, które razem osiągają moc grzania ok. 1000 W (przy wysterowaniu wszystkich trzech wejść). Elementy oporowe mają pozytywny współczynnik temperatury (rezystancja wzrasta wraz z temperaturą a pobór prądu maleje).
Elementy oporowe są sterowane pojedynczo, ale ponieważ połączone są ze sobą w elemencie grzejnym ogrzewania dodatkowego , prąd płynie przez przyłącze masy, które stawia najmniejszy opór.
Element grzejny ogrzewania dodatkowego jest tak skonstruowany, że podczas włączania przez żaden styk nie płynie prąd o natężeniu większym niż 35 A (bezpośrednio po włączeniu wzrasta rezystancja, a prąd maleje).
Aby osiągnąć maksymalną moc grzania o wartości ok. 1000 W (3 x 333 W), temperatura elementów oporowych musi być bardzo niska, a alternator musi dostarczać wystarczającej ilości prądu.
Ponieważ za pomocą środków dostępnych w warsztacie nie można zmierzyć rezystancji mniejszej niż 10 Ω z wystarczającą dokładnością, nie można stwierdzić zwarcia w elemencie grzejnym ogrzewania dodatkowego .
Wysterować przekaźnik małej mocy grzania i przekaźnik dużej mocy grzania -przez funkcję „Sprawdzanie działania elementów wykonawczych“ danego sterownika silnika i zmierzyć przy tym napięcie między obydwoma stykami wtyczek A B C
Sterownik silnika wysterowuje element grzejny ogrzewania dodatkowego trzystopniowo. W tym celu do styków wtyczek A B Czostaje doprowadzone napięcie .

W stopniu 1 napięcie zostaje przez przekaźnik małej mocy grzania przyłożone do jednej wtyczki
W stopniu 2 stopień 1 zostaje wyłączony i napięcie zostaje przez przekaźnik dużej mocy grzania przyłożone do obu pozostałych wtyczek.
W stopniu 3 dodatkowo do stopnia 2 włączony zostaje stopień 1.

Sterownik silnika stale nadzoruje obciążenie alternatora , jeżeli pozostaje ono poniżej pewnej granicy, włączony zostaje następny stopień, jeżeli przekracza pewną granicę, włączony zostaje poprzedni stopień.

Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła przez magistralę danych polecenie włączenia elektrycznego ogrzewania dodatkowego do sterownika silnika (i do sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-), jeżeli:

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- jest zakodowana dla silnika wysokoprężnego (w zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255-, nie jest to konieczne)
* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- nie znajduje się w trybie pracy „Econ“ lub „Off“.
* Ustalona temperatura zewnętrzna jest lub była niższa niż 5 °C przynajmniej raz od włączenia zapłonu.
* Silnik pracuje.
* Obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wymagana temperatura wydmuchu była wyższa niż 45 °C i nadal jest wyższa niż 40 °C.
* Przekazana przez sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285- i obliczona przez jednostkę obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (w pewnych warunkach niższa niż 80 °C).
* Elektryczne ogrzewanie dodatkowe jest włączane np. przez sterownik układu bezpośredniego wtrysku silnika wysokoprężnego -J248- tylko, gdy pewne warunki występują jednocześnie.

Sterownik silnika włącza ogrzewanie dodatkowe w sytuacji, gdy spełnione są poniższe warunki :

* Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- wysyła polecenie przez magistralę danych.
* Liczba obrotów silnika jest większa niż 600 /min.
* Temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 70 °C (przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej poniżej 80 °C).
* Obciążenie alternatora -C- jest niższe niż 60% (tylko w przypadku elektrycznego ogrzewania dodatkowego).



http://postimg.org/image/9wna4ctit/

auxheat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się do tematu odświeżając go, czy ktoś wie jak ona działa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dodatkowe ogrzewanie montowane tylko w silnikach diesla. Włącza i wyłącza się automatycznie przy temperaturze poniżej +5 stopni C (przy włączonym silniku - znaczenie ma także temperatura płynu chłodzącego). Grzałka ta nie działa w trybie ECON.

Schemacik podłączenia (Z35 to nasza grzałeczka):

auxheat.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bart-S w końcu profesjonalna odpowiedż podparta schematem,

ale i tak chyba podłączę diodę do wyścia tej grzałeczki i sprawdzę kiedy sie załącza bo efekt jej grzania uważam za mało zauważalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zauważyłem miłe zjawisko jej obecności :cool1:. Rano gdy temperatura poniżej 5.0 w trybie AUTO (nie ECON) jadę ok. 1min a następnie włączam nawiew na przednią szybę i jest CIEPLUTKO :embarrassed::rolleyes:

Od wrclaguna

http://postimage.org/image/27l0yh5ok/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zauważyłem miłe zjawisko jej obecności :cool1:. Rano gdy temperatura poniżej 5.0 w trybie AUTO (nie ECON) jadę ok. 1min a następnie włączam nawiew na przednią szybę i jest CIEPLUTKO :embarrassed::rolleyes:

ja tez to mam :decayed::naughty: i dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zauważyłem miłe zjawisko jej obecności :cool1:. Rano gdy temperatura poniżej 5.0 w trybie AUTO (nie ECON) jadę ok. 1min a następnie włączam nawiew na przednią szybę i jest CIEPLUTKO :embarrassed::rolleyes:

Od wrclaguna

http://postimage.org/image/27l0yh5ok/

Wyjaśnienie: Włączam nawiew na przednią szybę – czyli przycisk na który niektórzy mówią „elektryczne ogrzewanie przedniej szyby”. Częściowo mówią prawdę. :mysli: :mysli: :mysli:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm..przy ostatnich chłodniejszych dniach zauważyłem że autko nagrzewa sie nie naturalnie szybko :naughty: już po dwóch minutach jazdy z nawiewów leci ciepłe powietrze :tongue4:

ale mi nawet do głowy nie przyszło że to zasługa takiego ustrojstwa,bardzo dobra rzecz :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? :mysli:

kazdy diesel to ma :wink4:

każdy :mysli: chyba tylko te bez webasto (fabrycznie zamontowanego oczywiście :wink4: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze podsumujmy warunki załączenia naszej grzałki:

- temp poniżej 5 stopni

- tryb auto

czy musi być wybrany nawiew na przednią szybę czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze podsumujmy warunki załączenia naszej grzałki:

- temp poniżej 5 stopni

- tryb auto

-temp. poniżej 5oC

-wyłączony tryb ECON

czy musi być wybrany nawiew na przednią szybę czy nie?

Nie musi

[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 23:39_________________________________________________

a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? :mysli:

kazdy diesel to ma :wink4:

każdy :mysli: chyba tylko te bez webasto (fabrycznie zamontowanego oczywiście :wink4: )

Bartek sprawdzil :decayed:

A jednak nie każdy , tylko te bez fabrycznego webasto

96737333.jpg

:wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? :mysli:

kazdy diesel to ma :wink4:

a b5 TDi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze podsumujmy warunki załączenia naszej grzałki:

- temp poniżej 5 stopni

- tryb auto

-temp. poniżej 5oC

-wyłączony tryb ECON

czy musi być wybrany nawiew na przednią szybę czy nie?

Nie musi

[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 23:39_________________________________________________

a jak sprawdzić czy też się ma tą nagrzewnice? było to w kodach wyposażenia? :mysli:

kazdy diesel to ma :wink4:

każdy :mysli: chyba tylko te bez webasto (fabrycznie zamontowanego oczywiście :wink4: )

Bartek sprawdzil :decayed:

A jednak nie każdy , tylko te bez fabrycznego webasto

96737333.jpg

:wink4:

...ano fakt masz racje :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...