Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kody klimatronika - rozszyfrowanie


Redrick

Rekomendowane odpowiedzi

spisałem kody z klimatronika i prosze o pomoc w ich rozszyfrowaniu pisałemjuż w poprzednim temacie autko za duzo pali i szukam przyczyny.Pierwsza z cyferek jest duza natomiast druga mała

1c 15 7 - 6 1

2c 0

3c 0

4c 8 4

5c 9 2

6c 25 3

7c 0

8c 23 5

9c 4 0

10c 23 9

11c 9

12c 7

13c 1 0

14c 8

15c 22 7

16c 23 5

17c 1

18c 3 4

19c 3 7

20c 12 0

21c 0

22c 0

23c 0

24c 0

25c 17 5

26c 17 7

27c 4 0

28c 0

29c 0

30c 6 1

31c wszystkie

32c 0

33c 0

34c 0

35c 0

36c 23 4

37c 9

38c 23 8

39c 1 1

40c 23 9

41c 1 2

42c 23 0

43c 1 2

44c 0

45c 26 0

46c 2 2

47c 2 2

48c 9 2

49c 0

50c 1 0

51c 9 0

52c 1 6

53c 01 0

54c 7 0

55c 2 2

56c 0

57c 0

58c 2 5

59c 2 2

60c 0

61c 5

62c 12 5

63c 12 5

64c 2 5

65c 9

66c 9

67c 13 5

68c 22

69c 0

70c 0

71c 1 3

72c 12 6

73c 12 4

74c 0

to sa wszystkie kody jak ktos znajdzie troszke czasu to prosze o sprawdzenie tu mam jakiś link z kodami ale nie moge sie połapac http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=70.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do każdego kanału np. 1c, 2c, 3c, itp., jest przypisana wartość. Do każdej wyświetlanej wartości jest przypisany kod np: 1c wyświetla 15.7 czyli to znaczy że (klapa powietrza, czasem blokowana), na 28c wyświetla 0 bo kanał 28c pokazuje obroty silnika. Zapal silnik i wejdz na 28c, na wolnych obrotach u mnie pokazuje 84. Mnoży się to x10 i stad maz 840 obr/min. Przygazuj i zobacz jak sie to zmienia. Kody sprawdzałeś na zgaszonym silniku i dla tego na 28c jest wartość 0. Myśle że już wiesz jak to odczytywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mi chodzi zeby jakaś mądra głowa przesledziła moje wyniki i napisała co o tym sadzi bo ja sie w tym nie moge połapać to nie na mój łep. chodzi mi o temperature silnika. zgadza sie pomiar robiłem na wyłonczonym silniku ale temperatura na liczniku wskazywała 90 stopni wiec chciałem sie dowiedziec jaka była na klimatroniku. i ogólnie jakie te auto ma odchyły od normy ze tak dużo pali 20km na 100 to średnia

wciskasz pierw obiekt zamknięty a nastepnie górna szczałke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanał 49 90c jest to temperatura płynu chłądzącego więc jest oki, napewno sprawdzałeś ją na rozgrzanym silniku lub chwile po jego unieruchomieniu, natomiast zastanawia mnie kanał 51 tam nie powinno być zero, u mnie na rozgrzanym silniku kanał 51 pokazuje ok. 77c, a i na zimnym przypuszczam że nie ma mniej niż temperatura otoczenia :wink:[br]Dopisany: 05 Czerwiec 2007, 13:51 _________________________________________________sorry, oczywiscie odwrotnie 51 temp. płynu chłodzącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrób diagnostykę VAGiem oraz dodatkowo sprawdź sonde lambda. Klimatronik to inna bajka. Wiekszość wartości z klimatronika potrzebuje przeliczenia, "odkodowania" a tu ludzie nie znają metod na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem nawet na dwóch komputerach i nie wykazał wady zadnego urządzenia jak by sonda była pieprznięta to powinien ja chyba wykryc dlatego poszukuje informacji na wszelkie sposoby bo 20 litrów na 100km to bardzo dużo przy pojemnosci 1.8 i to przy spokojnej jezdzie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sondy nie musi pokazać bo trzeba pomierzyć ją bezpośrednio na kabelkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dane z klimatronika zamieściłem wyżej więc jeśli Spedyt masz czas to muk bys zerknąc

Sorry kolego, ale tak jak napisał adadur te kody to tylko techniczny bełkot dla mnie i tak odnoszą się do w większości do klimy a nie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A w jaki sposob spowodować wyswietlenie tych kodów na klimatroniku?

Wciśnij i trzymaj przycisk recyrkulacji (autko ze strzałką) a następnie wciśnij nawiew na szybę (strzałka w górę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w jaki sposób moge to jakoś sam zbadać czy musze u mechanika

szczerze - jedz do mechanika który ma pojęcie o diagnostyce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sonde sprawdze osobno w takim razie a filtr paliwa gdzie dokładnie sie znajduje[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2007, 12:35 _________________________________________________jeszcze jedno a jak bym chciał wymienic sonde to musze na orginalna czy można na taki zamiennig z allegro za 100zł bo na aukcjach zapewniaja ze niby pasują co Panowie na to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nie musi być ori ale też nie przeginaj poszukaj np. Boscha. Faktycznie niektóre sondy można podmienić z tańszych wersji. Jeśli jest to 3 przewodowa (może być droga) to kup inną BOSCHa 4 przewodową powinna być tańsza. Ten dodatkowy przewod to poprostu wyprowadzona dodatkowa masa. A Pozostałe trzy kable to białe - grzanie, czarny - sygnał. Tu troszkę info: http://www.lambdasensor.com/main/audi.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...