Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Klimatronic - jak obsługiwać


tomaszu

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedzcie jak jest z ogrzewaniem w klimatroniku. Jeżeli dam ogrzewanie na max to cały czas ma dmuchać gorące powietrze czy nie. u mnie dmucha letnie. Nie czy w zimie tak też będzie czy też będzie bardziej grzało.

Grzeje full, że można się ugotować, a odwrotnie chłodzi na maxa, przy ustawieniu na auto i grzanie lub chłodzenie na full to wentylatory chodzą na jakieś 75%, tak, że można je jeszcze podkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

a czy da sie zrobic tak, zeby w dwustrefowej "zaczepic" ustawienia pasazera do ustawien kierowcy? Nie udalo mi sie tego zrobic, a jak jade sam nie chce klikac po dwoch stronach a z kolei bez sensu zeby kierowca mial inne ustawienia niz pasazer bo domyslam sie ze to powoduje niepotrzebny wysilek klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Henrykus

Przytoczę cytat z Wikipedii do rozważań

"...Zdroworozsądkowa „zasada” użytkownika mówi, by w przypadku rozbudowanego układu ustawić pożądaną temperaturę, po czym używać układu w trybie automatycznym ufając w oprogramowanie i konstrukcję producenta. Próby „wtrącania” się użytkownika w pracę układu, np. zmienianie prędkości nawiewów itp., często powodują dziwne reakcje układów regulacji i frustrację użytkownika, jak też „frustrację” sterownika. Z drugiej strony, wielu użytkowników nie przepada za układami, które według skomplikowanych i nieznanych użytkownikowi algorytmów automatycznie sterują ogrzewaniem czy nawiewami w samochodzie. I choć teoretycznie według producenta sprawnie utrzymują zadane parametry komfortu klimatycznego, to w praktyce wg użytkownika powodują dyskomfort „psychologiczny” niezrozumiałymi i niespodziewanymi reakcjami - stąd ambiwalentne opinie o zasadności posiadania i możliwościach używania układu automatycznej klimatyzacji..."

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że trochę odgrzewam temat ale nie chce zakładać nowego.

Mianowicie chciałbym by mi ktoś odpowiedział na takie pytania.

Mam klimatronika i przeważnie wole mieć kontrolę nad układem klimatycznym :naughty:. W związku z tym zauważyłem że albo coś mam nie tak z panelem sterowania albo coś źle robię. Na przykład jadąc autkiem wciskam Auto jak potem wyłączyć klimę ?, tym samym przyciskiem czy wystarczy wcisnąć przycisk kierunku nawiewu ? wtedy znika z wyświetlacza gwiazdka. Dalej gdy włączę klimę gwiazdką a po jakimś czasie wyłączę i przechodzę na zwykły nawiew, przynajmniej tak mi się wydaje ustawie sobie np. 19 stopni i 2 stopnie nadmuch to po jakimś czasie sam sobie przestawi na 1 stopień lub 3 stopień. Nie wiem albo coś robie nie tak albo on nadal pracuje w trybie auto :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten starszy panel klimatronica ma inaczej, ale wydaje mi się że i tak przy włączonej klimie, po zmienieniu na wybrany przez siebie kierunek nawiewu nie powinna się klima odłączyć :cool1: W końcu masz prawo sterować ustawieniami klimy :) Wyłączenie klimy powinno nastąpić po wciśnięciu jeszcze raz gwiazdki, a nie po wybraniu z którego nawiewu ma sobie dmuchać :)

Co do skaczącej siły nawiewu w trybie oszczędnym (bez klimy) to to chyba norma, u mnie borykam się z tym samym :P Czasem jest to lekko denerwujące :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że trochę odgrzewam temat ale nie chce zakładać nowego.

Mianowicie chciałbym by mi ktoś odpowiedział na takie pytania.

Mam klimatronika i przeważnie wole mieć kontrolę nad układem klimatycznym :naughty:. W związku z tym zauważyłem że albo coś mam nie tak z panelem sterowania albo coś źle robię. Na przykład jadąc autkiem wciskam Auto jak potem wyłączyć klimę ?, tym samym przyciskiem czy wystarczy wcisnąć przycisk kierunku nawiewu ? wtedy znika z wyświetlacza gwiazdka. Dalej gdy włączę klimę gwiazdką a po jakimś czasie wyłączę i przechodzę na zwykły nawiew, przynajmniej tak mi się wydaje ustawie sobie np. 19 stopni i 2 stopnie nadmuch to po jakimś czasie sam sobie przestawi na 1 stopień lub 3 stopień. Nie wiem albo coś robie nie tak albo on nadal pracuje w trybie auto :mysli:

Wyłącza się klimę przyciskiem gwiazdki.

Jeśli CI się wyłącza przy wciśnięciu kierunku nawiewu to coś jest nie tak

Sprawdź dobrze z tym przełączaniem siły nadmuchu. Jeśli masz Auto bez klimy to działa to Auto tak jak z klimą, czyli do ustawionej temperatury dobiera siłę nawiewu. Jeśli natomiast Ty już ręcznie zmienisz siłę nawiewu to powinno ją trzymać bez względu na temperaturę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

a czy da sie zrobic tak, zeby w dwustrefowej "zaczepic" ustawienia pasazera do ustawien kierowcy? Nie udalo mi sie tego zrobic, a jak jade sam nie chce klikac po dwoch stronach a z kolei bez sensu zeby kierowca mial inne ustawienia niz pasazer bo domyslam sie ze to powoduje niepotrzebny wysilek klimy.

Dłuższe jednoczesne naciśnięcie przycisku - i + po stronie kierowcy względnie pasażera powoduje przeniesienie nastawionej temperatury ze strony kierowcy na stronę pasażera i odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Potestowałem sobie trochę i np. Gdy włączę klimę na auto to gwiazdką mogę wyłączyć i włączyć klimę. Tak samo jest gdy wcisnę samą gwiazdkę to klima się włącza, ponowne wciśnięcie rozłącza ją, wiec wszystko działa.

Teraz to co mnie nurtuje, mianowicie nawet gdy wyłączę klimę mam wrażenie że działa jakiś automat który zmienia mi obroty dmuchawy w zależności od różnicy temperatury wewnątrz i na zewnątrz auta i oczywiście zadanej na panelu sterowania. Np. gdy dziś było 29 na zewnątrz i zadałem mu po wejściu 18 ale bez klimy to automatycznie zwiększył mi obroty nawiewu prawie na ful, i ściągał je w miarę schładzania auta, im zimniej tym mniej.

Czy nawet gdy jest w trybie manual czyli na wyświetlaczu wyświetla się "man" i jest wyłączona klima to działa czujnik temperatury w środku ? bo na to wygląda.

Wkurza mnie to jak cholera bo ustawie sobie np. nawiew na 3 a ten dziad zjeżdża mi na 1 :angry:, łobuz no :shocked:

Więc co robię nie tak ?, chyba że ten typ tak ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Potestowałem sobie trochę i np. Gdy włączę klimę na auto to gwiazdką mogę wyłączyć i włączyć klimę. Tak samo jest gdy wcisnę samą gwiazdkę to klima się włącza, ponowne wciśnięcie rozłącza ją, wiec wszystko działa.

Teraz to co mnie nurtuje, mianowicie nawet gdy wyłączę klimę mam wrażenie że działa jakiś automat który zmienia mi obroty dmuchawy w zależności od różnicy temperatury wewnątrz i na zewnątrz auta i oczywiście zadanej na panelu sterowania. Np. gdy dziś było 29 na zewnątrz i zadałem mu po wejściu 18 ale bez klimy to automatycznie zwiększył mi obroty nawiewu prawie na ful, i ściągał je w miarę schładzania auta, im zimniej tym mniej.

Czy nawet gdy jest w trybie manual czyli na wyświetlaczu wyświetla się "man" i jest wyłączona klima to działa czujnik temperatury w środku ? bo na to wygląda.

Wkurza mnie to jak cholera bo ustawie sobie np. nawiew na 3 a ten dziad zjeżdża mi na 1 :angry:, łobuz no :shocked:

Więc co robię nie tak ?, chyba że ten typ tak ma ?

U mnie też czasem sam koryguje na manualu, ale nie zauważyłem aby robił to o więcej niż jedną kreskę, i właśnie zawsze robi to w dół :decayed: Czyli chyba ten typ tak ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samoczynna regulacja nawiewu jest normalnym zjawiskiem, zarówno w górę jak i w dół :cool1:

Mówisz o manualu? :tongue4: Bo u mnie tylko w dół reguluje samoczynnie... albo może nie zauważyłem.

Moim zdaniem na manualu powinno nie być żadnej ingerencji, tak jak sobie sam ustawie tak powinno zostać. Jak chcę żeby samo mi regulowało to daję AUTO i tyle. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samoczynna regulacja nawiewu jest normalnym zjawiskiem, zarówno w górę jak i w dół :cool1:

Mówisz o manualu? :tongue4: Bo u mnie tylko w dół reguluje samoczynnie... albo może nie zauważyłem.

Moim zdaniem na manualu powinno nie być żadnej ingerencji, tak jak sobie sam ustawie tak powinno zostać. Jak chcę żeby samo mi regulowało to daję AUTO i tyle. :wink4:

No dokładnie ale niestety sam sobie reguluje i to mnie wnerwia, przeważnie w dół. Jedynie przy odpalaniu potrafi zwiększyć obroty ale to zapewne przez spory spadek napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy normalnym zjawiskiem jest ze moj klimatroni ustawiony jest na 19 stopni a dmucha ledwo co zimne powietrze,czy to nie czas najwyzszy nabic klime :gwizdanie: :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy normalnym zjawiskiem jest ze moj klimatroni ustawiony jest na 19 stopni a dmucha ledwo co zimne powietrze,czy to nie czas najwyzszy nabic klime :gwizdanie: :gwizdanie:

Powiem Ci że mam podobnie :(, dziś zajechałem do magików od klimy. Facet załadował mi termometr w kratki, zapodał 18 stopni i po około 20 sek. stwierdził że z kratek leci powietrze 6 stopni. I mówi że klima działa dobrze. Nie jestem przekonany bo dość dużo czasu musi upłynąć by schłodziła wnętrze w taki upał a i jest taka dziwna przypadłość że gdy ją włączę to na początku zaczyna dmuchać zimne środkiem a po bokach ciepłe, dopiero gdzieś po około 10 min. czuć coś chłodu z bocznych kratek. Czy to naturalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy normalnym zjawiskiem jest ze moj klimatroni ustawiony jest na 19 stopni a dmucha ledwo co zimne powietrze,czy to nie czas najwyzszy nabic klime :gwizdanie: :gwizdanie:

Myślę, że jak nie wiesz kiedy był robiony jakikolwiek przegląd klimy to czas o tym pomyśleć.

Najprawdopodobniej jest mało czynnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jak nie wiesz kiedy był robiony jakikolwiek przegląd klimy to czas o tym pomyśleć.

Najprawdopodobniej jest mało czynnika

Coś w tym chyba musi być bo przecież klima powinna po załączeniu dmuchać z wszystkich nawiewów mniej więcej tą samą temperaturą a tu wyraźnie czuć że ze środka czyli nawiewy z kokpitu centralnego wieją zimnym powietrzem a boki dosłownie gorącym dopiero po dobrych 10 min czuć że leci tam chłodek ale i tak dużo mu do tego który wylatuje z centralnego.

Czy wobec tego możliwe że przy małym poziomie czynnika klima będzie tak się zachowywała ?. Tak naprawdę to powinna się nie załączać gdyby tego czynnika było mało prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...