Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Problem z ruszeniem gdy postoje w korku - trzęsie mocno autem


meidzer

Rekomendowane odpowiedzi

też mam podobny objaw, szarpie po rozgrzaniu silnika i nie da sie płynnie ruszyć w korku, zwłaszcza w korku pod górę. Objaw występował w zimniejsze dni też (temp. zew 10C). Dodatkowo jak powoli wyciskam sprzęgło czuć wibracje na pedale. I jeszcze jedno, przy prędkości pomiędzy 110 - 130km/h czuć dość mocne wibracje na całym aucie. przy większej prędkości wibracje sie zmniejszają ale nie ustają (rezonans sie jakoś nakłada?). :/

Kiedyś był temat już poruszany o poduszkach i była mowa że po włączeniu klimatyzacji na wolnych obrotach telepie autem...... u mnie tak średnio, troszkę czuć ale do zaakceptowania.

Trochę mnie to denerwuje jak nie mogę ruszyć heheh :angry: i wstyd, więc popytałem i podzwoniłem:

Teraz koszty - części do 1.9TDI AFN:

- sprzęgło komplet SACHS - ok 600zł

- koło dwumasowe LUK - ok 1300 zł, SACHS ok 1000zł

- wymiana robocizna ok 300 - 450zł

Cen poduszek pod silnikiem i skrzynią nie jestem pewien, to nie będę pisał, może ktoś się orientuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno, przy prędkości pomiędzy 110 - 130km/h czuć dość mocne wibracje na całym aucie. przy większej prędkości wibracje sie zmniejszają ale nie ustają (rezonans sie jakoś nakłada?). :/

wyważ porządnie koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno, przy prędkości pomiędzy 110 - 130km/h czuć dość mocne wibracje na całym aucie. przy większej prędkości wibracje sie zmniejszają ale nie ustają (rezonans sie jakoś nakłada?). :/

wyważ porządnie koła

wyważałem..... porządnie.... objaw i na zimowych stalowych i na letnich alu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wracałem autem z Jeleniej Góry i też zauważyłem ze jak jade ok 110 - 130 km/h to tez zaczyna mi trząść autem. Udawało mi sie mijać korki, więc nie miałem tym razem poważnych problemów z "żabką" przy ruszaniu :), ale problem trzęsienia samochodem też u mnie wystąpił, z tym że wydawało mi sie, że nie za każdym razem jak osiągałem tą prędkość, ale od czasu do czasu. Nie wiem czy to wina kół, czy może poduch pod silnikiem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam objawy "zabki". Pojawilo sie dopiero, gdy sie na dworze zrobilo bardzo cieplo. Dzieje sie tak, gdy samochod juz mam rozgrzany. Jednak nie za kazdym razem pojawiaja sie te objawy.

Przeciwdzialam temu ruszajac bez "gazu". Kolega jedzie w sobote na przeglad okresowy swoim TDi AVB w ktorym tez ma te objawy i bedzie sie pytal o co chodzi z ta cala "zabka".

Koleś dzwonił do serwisu. Mechanior powiedział, ze to wina koła dwumasowego. W sobote bedzie wiedzial wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam B5 2.5TDI i dokładnie te same objawy co u was, czyli z klimą po przejechanych 30stu kilometrach nie da się ruszyć normalnie, bez klimy lepiej ale nadal czuć silne wibracje, jak straci temperature wszystko wraca do normy i nic nie trzęsie.

uzupełnij profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie dzisiaj zastanawialem na swiatlach moze to i wina poduszek ale czemu na rozgrzanym silniku.

Gdy wrzucam jedynke to ciezko wchodzi i slychac tak jakby skrzynia sie podnosila, ale za trzecim razem juz gladko wchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Zrobiło się upalnie i temperatura w naszych dolotach drastycznie wzrosła. Seryjny IC niestety już nie działa jak należy. Przy ruszaniu niestety trzeba dodawać więcej gazu i kłopoty znikną. Dodatkowo w takie temperatury aytko jest słabsze - momen obrotowy jest niższy i przesunięty wyżej w skali obrotów. O poddymianiu w takich warunkach już nie wspomnę.

uzupełnij lepiej profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ?? oco chodzi z tym IC, da się to wymienić ?

u mnie jest tak że bardzo szarpie w upale, oczywiście spadek mocy jest mocno zauważalny, ale jak tylko spadnie desz czyli odrazu spada temperatura o jakieś przynajmiej 5 stopni, to wszystko wraca do normy i jest OK, jak temperatura powietrza ma około 30stopni to po paru dziesięciu kilometrach zaczyna się żabka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zupełnie bez sensu... no to działoby się tak co roku latem... Ja mam A4 już 6 lat a na takie "coś" moja niunia zachorowała po raz pierwszy. Na bank poduchy lub sprzęgło. (fura od 4 godzin u mechanika, jutro się dowiem co było przyczyną... lub nie :disgust: ...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok chłopaki ja też mam to drżenie jak pojeżdżę dłużej w korkach a jest gorąco, szczególnie pod większym obciążeniem, ale jak na razie zdarzyło mi się to kilka razy więc nie panikuję, mam nadzieję że nie wykrzaczy mi się sprzęgło na drodze, bo na wymianę to chyba zbyt wcześnie, 95% mojej jazdy - sprzęgło pracuje prawidłowo więc chyba można się wstrzymać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy ustąpiły... przyczyna: dwie poduchy, które z zewnątrz wydawały się ok, ale miały za...ste luzy w środku. Włożyłem też znów ten kupiony kilka miesięcy temu docisk, który poprzednio zdemontowałem sądząc, że jest zwichrowany.. No i teraz już jest ok, więc to nie była wina wadliwego nowokupionego kompletu LUK-a (o czym pisałem wcześniej w innym wątku dotyczącym sprzęgła). Wymiana dwóch poduszek, przy okazji osłona przegubu plus koszty robocizny = 400zł.

pozdrówka.

poduchy zmieniłem te 2 pod silnikiem z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wczesniej pisałem że poduchy muszą być do du.y. A tak informacyjnieFlaha jakiej firmy poduchy montowałeś bo jak czytałeś byli tacy co wymienili poduszki a objawy pozostały, myśle że zaoszczędzili na kosztach zamontowali jakiś badziew i dlatego problem pozostał :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:embarrassed:... szczerze mówiąc to nawet nie wiem, jakieś z białej (jasnej) gumy, robił mi autko zaufany mechanik, więc lipy nie wsadził raczej... :no:

ale z ciekawości - jutro obadam i dam znać.

nie dam rady odczytać nazwy... ale na razie jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Jak dobrze sie nagrzeje, szczególnie w korku, nie da sie ruszyć, podskakuje cały przód.... Jak dostanie 2000 obr. objaw ustępuje, ale dym z kół....wiec nie wiem co gorsze.....bo szlag trafi zaraz przeguby i opony....zauważylem, ze jak temperatura otoczenia spadła o kilka stopni to objawy ustąpiły i wszystko jest ok. Byłem u trzech mechników, każdy mówi mi co innego, wpiąłęm się pod Vaga i wszystko ok (tak mi powiedzał fachowiec od tego). Wszyscy co u nich byłem zgodnie powiedzieli żeby jezdzić...jak walnie konkretnie to będą robić.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda innych podzespołów (przegubów,opon,skrzyni itd.) :wallbash: Flaha wyeliminował problem, poczytaj post i usun przyczyne czyli uszkodzone poduchy na 99.99% :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tez zrobie.....dzis kumpel ma mi pomóc troszke przy aucie..osłona przegubu, końcówki drążków kierowniczych i wentylator na wiskozie...o zgrozo cały przód trzeba wypiąć...wskocze jeszcze po poduchy. mam nadzieję, ze pomoże, bo jak nie to zbieram kase na dwumas......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...