Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Problem z ruszeniem gdy postoje w korku - trzęsie mocno autem


meidzer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zauważyłem ze gdy postoję w korku (częste i krótkie podjeżdżanie autem) to nagle gdy ruszam, zaczyna mi szarpać autkiem i musze wtedy dać dużo gazu żeby ruszyć bez trzęsiawki, albo nawet ruszać z drugiego biegu. To szarpanie autem jest naprawde silne w przypadku gdy normalnie chciałbym ruszyć czyli normalnie puszczając sprzęgło. Zauważyłem ze gdy puszczam bardzo, bardzo delikatnie to uda mi sie ruszyć bez trzęsienia autem, lub gdy dam dużo gazu to też jest ok. Może to coś ze sprzęgłem? Dzieje sie to tylko gdy stoję w jakimś dłuższym korku, lub gdy dłużej jeżdże zmieniając często biegi. Proszę kolegów o pomoc w rozpoznaniu usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli dzieje się tak tylko jak jest gorąco to mam to samo i nie wiem co to jest :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę nikogo straszyć ale sprawdzić trzeba koło dwumasowe i sprzęgło.

I obym się mylił bo to kosztowne ustrojstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też słyszałem opinie że to dwumas, ale dlaczego tylko jak ciepło ?, ono jak miał problem z dwumasem to cały czas szarpało autem a tutaj tylko jak ciepło i dobrze rozgrzana bryczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam podobnie ale tylko gdy jest gorąco lub po dłuższej jezdzie gdy ruszam tak na pół sprzęgla to szarpie autem -nie da sie powoli ruszyc wydaje mi sie ze to cos ze sprzęglem moze juz sie konczy!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie. wcześniej miałem takie objawy tylko na zimno (pierwsze ruszenie rano po uruchomieniu silnika) , a teraz cały czas - podczas ruszania z jedynki autko trzęsie się jak szalone, muszę ruszać na wysokich obrotach baaaardzo powoli, na ślizgającym się sprzęgle to wtedy jest bez trzęsiawki.. Pisałem już o tym w innym dziale. Wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=3103.0

NIe mam dwumasa,a mimo wszystko objawy mam identyczne jak Ty. Dlatego stawiam na zwichrowaną tarczę lub docisk (wg. mechanika to jest włąśnie powodem takiego zachowania mojego autka). Ktoś kiedyś pisał też, że przyczyną mogą być pęknięte poduchy pod silnikiem/skrzynią. W piątek autko idzie do doktorka, napiszę później czy te objawy zostały usunięte i co było przyczyną.

ps. SebMis, ja sądzę, że to, że szarpie przy rozgrzanym silniku może być związane z rozszerzalnością temperaturową elementów sprzęgła po ich rozgrzaniu - jak wiadomo metal pod wpływem temperatury nieco pracuje (porównuję tę sytuację, może niesłusznie, do tego co się dzieje czasem z tarczami hamulcowymi, gdy są za cienkie - na zimno ok, a po ich rozgrzaniu dochodzi do zwichrowania i trzęsienia autem przy hamowaniu). nie wiem czy mam rację, ale tak jakoś sobie kombinuję.

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety mylisz się - koło zamachowe może być nie dwumasowe tylko zwykłe

Dlatego nie wszystkie silniki to mają.

A tak a propos mam dokłądnie ten sam objaw.

Trzęsie jak cholea ale po mocnym rozgrzaniu auta i przy ruszaniu pod obciążeniem (np pod górę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba wiem co mam a czego nie :tongue:. Koło zamachowe kołem zamachowym, ale dwumasowego nie mam na 100%. :grin: koniec OT. A szarpie tak czy inaczej. Te objawy nie wskazują na dwumas, bo wtedy szarpie cały czas a nie tylko po rozgrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam podobne objawy tj. szarpanie po dłuższej jeździe w korkach itp. gdy samochodzik jest dobrze rozgrzany. Moje pytanko : czy w 1.9 TDI AHU występuje dwumas ?? Dodam że w poprzednich A-czwóreczkach jakie posiadałem też miałem podobne zjawisko (2.5 TDI) i w 1Z.

uzupełnij profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc myślicie, ze to szarpanie gdy sie autko porządnie rozgrzeje bedzie miało coś wspólnego z dwumasem? Sprzęgło powiedzmy ze bierze dość wysoko, ale nie sądze zeby miało zaraz zdechnąć :) To szarpanie nigdy nie wystąpiło na zimnym silniku jak u kolegi Flaha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam podobny problem i zastanawiałem się również czy to nie docisk sprawia takie psikusy, ale może jak ktoś pierwszy wymieni tarcze sprzęgła i docisk to się sprawa wyjaśni :audi::rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozgrzanym silniku szarpanie (bardzo prawdopodobne) pochodzi od poduszek pod silnikiem i wcale nie muszą być oberwane wystarczy że są stare i guma jest miękka, wyciągniesz poduche a ona ok. tylko pozornie. zobaczcie że jakoś w zime take objawy niewystępują :smiley: W silnikach gdzie jest dwumas i jest uszkodzony temperatura jest bez znaczenia zawsze szarpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...