Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] Jak zamontować stożkowy filtr powietrza?


kamil321
 Share

Recommended Posts

Witam. chciałbym zamontowac stożkowy filtr powietrza. Ale jak sie do tego zabrac?

Gdybym kupił taki filtr http://moto.allegro.pl/item199456027_sportowy_filtr_stozek_kn_70mm_3kolory_vector.html

to co jeszcze musze dokupic?

Chciałbym aby to wyglądało tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8645048a7a05d232.html

Prosze o pomoc bo nie za bardzo sie na tym znam.

Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

A po co Ci stożek ?? Przecież w Twoim silniku nic nie da , poza słodkim pierdzeniem.A co do instalacji na zdjęciu to jakaś amatorka , bo silnik zasysa gorące powietrze i pupa.Tak więc według mnie zbędny wydatek

Link to comment
Share on other sites

Guest Murzyn

Kolego, moze zacznij temat z innej strony. Zastanów sie jakie beda efekty i skutki zalozenia stożka, a pozniej mysl o ewentualnym sposobie zamontowania.

Link to comment
Share on other sites

Chce poprawic troche wydech :a4fan:

Tylny tłumik mam remusa ale on chodzi cichutko. Wywale katalizator wstawie zamiast niego rure i dodatkowo myslałem zamontowac stożek bo podobno przez niego tez uzyskuje sie ładny dzwięk.

No okej, a gdybym nie zakładał stożka tylko taki filtr http://moto.allegro.pl/item202602677_sportowy_filtr_powietrza_fk_audi_skoda_vw_promocja.html

Link to comment
Share on other sites

Guest MorgothV8

nie montuj, ale jeżeli juz musisz to jak najdalej od gorących miejsc (tam gdzie jest najzimniej) więcej nie umiem Ci powiedzieć...

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzone wielokrotnie na hamowni , że przy seryjnych nie dłubanych silnikach taka wkładka nic nie daje , a czasami tylko pogarsza.Zwykła papierowa najlepiej się sprawdza

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

ponawiam pytanie - po co? Co chcesz osiagnac? Dzwiek?

tak dzwięk

Uzyskasz ładny dźwięk a za jakiś czas będziesz pisał że ci coś silnik źle chodzi.

Do tych stożków powinny być specjalne podstawy żeby to trzymało się całości, jak będziesz szukał w Allegro to możesz kupić sam filtr i będzie problem z montażem.

Link to comment
Share on other sites

Filtr stożkowy ma zapewnić silnikowi lepsze oddychanie, niestety montaż filtra wiąże się z pewnymi obostrzeniami. Po pierwsze filtr powinien zasysać zimne nie ogrzewane silnikiem powietrze, to zdjęcie, które pokazałeś to poprostu szczyt ignoracji, dwa samo zwiększenie przepływu powietrza przy normalnych ustawieniach silnika przepływki to poprostu zbędna zabawa. Sportowe wkłady zwłaszcza te markowe i dedykowane mają więcej zalet raz większa wydajność, lepsze własności filtrujące i żywotność (są prawie wieczne przy odpowiedniej konserwacji). Tylko powiedz po co? Bajki w stylu 10% mocy przy zastosowaniu tego i owego z Allegro, są poprostu żenujące. Pamiętaj każde działanie powinna poprzedzać choćby odrobina ciekawości jeśli popytasz, poczytasz lub sprawdzisz bedziesz miał choćby cień szansy na satysfakcje z wydanej kasy.

Link to comment
Share on other sites

dzieki a tak na marginesie bo nie chce zakładać nowego tematu gdzie jest filtr powietrza w zwyłej 1.8 95rok[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2007, 15:10 _________________________________________________sory filtr paliwa popieprzyło mi sie

Link to comment
Share on other sites

Guest Murzyn

niech ktos sie wypowie z 1.8, ale pewnie tam gdzie we wszystkich. Prawa stona obok silnika (od pasazera)

Link to comment
Share on other sites

Mozesz bez kanalu wystarczy tylko podniesc auto na dana wysokosc i polozyc sie pod nim. Chociasz lepiej bylo by z kanalu.

Link to comment
Share on other sites

Filtr stożkowy to bzdura.Przynajmniej tak mi się wydaje, bo przedmówcy mają całkowitą racje.Nie montuj szkoda kasy.Taki filtr to po 1 musi mieć zimne powietrze (doprowadzane specjalnymi kanałami-lub wyciągnij lampę hehe) po 2 co da (jeżeli da 2 czy 5 koników więcej) wiec zacznij raczej od modyfikacji grubszych czyli, momencik,koniki wydech itp a pożniej dla wyglądu dołóż stożek bo inaczej(sam stożek) to dla mnie wiejski tuning typu naklejka sony itp ale to moje zdanie :)

Link to comment
Share on other sites

no to mnie sprowokowalliscie do wypowiedzi - wiec powiem tak :

mam zamontowany stożek, który ciagnie cieple powietrze i to praktycznei zaraz obok kolektora wydechowego (brak kurtyny, separujacej) bylem z samochodem na hamowni po to by włąsnie rozwiaś wszytkie mity o stożku - i co sie okazało.

A) Moc wzrost mocy o 3,5 KM :grin:

B) Moment wzrost o 1Nm :grin:

Ponad to stożek przesunąl moment (jego wzrost ) o 800 obrotow w dolenj czesci zakresu obrotw i zwiekszyl go o jkaies 25Nm

Dla mnie te roznice pod naga sa niewyczuwalne i sa to tylko cyfry na papierze, moze gdy w koncu zbiore sie odseparuje ciple powietrze bedzie czuc jakas roznic, smochod taki kupilem i takim smigam.

Ale na koniec powiem jedno ze ten co nie slyszal jakie ryk (przynajmniej w V-ce) przy pelnym otwraciu przepustnicy, daje taki stożek ten nei ma swaidomości jaka to piekna muzyka.

ja sie bedziecie upiera to zalacze wam wykres za hamowni

Link to comment
Share on other sites

Guest Kaziu_Wichura

wymiana oryginalnej wkładki na filtr stożkowy na pewno coś zmienia w parametrach to oczywiste. Jest zdecydowanie prawdopodobne, że u Max'a parametry niektóre nawet ulegają podwyższeniu (wszystko na to wskazuje) jednak pragnę zwrócić uwagę na wg ważny fakt. Wątek ten jest o filtrze stożkowym do ADR a Maxiu ty masz ACK a co z tym idzie inny układ silnika i o dwa tłoki więcej. Sądzę, że to przekłada się na ilość zasysanego powietrza, jest ona większa znacznie niż w ADR. Stożek trochę, nazwijmy to, "odblokowuje" dolot i przy dużej masie zasysanego powietrza będzie to bardziej widoczne. W ADR przy takiej masie powietrza stożek praktywcznie nic nie zmieni.

Wszystko jak narazie pozostaje w strefie moich dywagacji, spekulacji itd. Nie widziałem nigdy wykresu ADR'a z zamontowanym stożkiem więc nie uwteirdzam się w przekonaniu, że nic nie daje.

Jedno co jest pewne to to, że przepływomierz na pewno szybciej umrze i to jest duży minus.

Co do plusów można zaliczyć, jak już Max wspomniał, bardzo przyjemny dźwięk silnika przy zamontowanym stożku. Gdyby nie minus w postaci padającej przepływki nie wykluczam, że może bym się skusił na montaż takiego cuda.

Na koniec dodam, że w ramach testów, gdybym miał pod ręką filtr stożkowy zamontowałbym go na chwilę żeby zobaczyć jak się jeździ a może nawet bym pojechał na hamownię. Niestety nie mam stożka więc się bawić nie będę.

Pozdrawiam :afro:

Link to comment
Share on other sites

Guest spedyt

wzrost mocy o 3,5 KM

To niecałe 2% przyrostu, sam stwierdziłeś że nie odczuwasz efektu zwiększenia mocy, w 4cylindrach dzwięk silnika też nie będzie taki piękny jak w twoim.

Link to comment
Share on other sites

max - hamownie masz na stozku i ori filtrze(czystym)? Na gazie czy na Pb?

hamowane bylo na czystym filtrze, a roznice o których pisałęm są przy zasilaniu LPG
Link to comment
Share on other sites

jesli chcesz zeby byl bardziej rasowy dzwiek to zaloz stozek ale licz sie z tym ze trzeba go bedzie czesciej zmieniac niz zwykly filtr i jesli bedzie dochodzic do niego cieple powietrze to moze byc spadek mocy, dlatego wokol stozow w niektorych autach montuje sie taka wygieta blache zeby odseparowac stozek od cieplego powietrza, przyrostu mocy nie bedzie a jesli bedzie to malo odczuwalny raczej mieszczacy sie w granicach bledu z hamowni

Link to comment
Share on other sites

Ludzie ilu z was, którzy tak nadają na filtr stożkowy mają/mieli go założonego? Ilu z was miało z powodu filtra problemy z przepływomierzem? Strasznie mnie już drażni, że na każdy post " czy ktos ma założony stożek i gdzie" brak jest odpowiedzi : ja mam i jest tak i tak. Tylko tysiąc specjalistów wyliczających wady stożków. Nie masz, nie miałeś wiec sie nie wypowiadaj. Ja sie mocno waham nad założeniem nie dla wzrostu mocy ale dla dźwieku jaki można uzyskać. Odgłos jest fenomenalny i to tylko jak sie depnie przy spokojnej jeździe masz komfort i cisze w aucie. Dolot masz do stożka seryjny (doprowadzający zimne powietrze do puszki, blache aluminiową odgradzająca filtr od silnika mam seryjnie zamontowaną wiec jest tylko kwesta zamontowania stożka w miejsce górnej pokrywy puszki i stożek leży w dolnej części puszki, odizolowany blachą od silnika z dopływem zimnego powietrza.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...