Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Jak zamontować stożkowy filtr powietrza?


kamil321

Rekomendowane odpowiedzi

Mozesz bez kanalu wystarczy tylko podniesc auto na dana wysokosc i polozyc sie pod nim. Chociasz lepiej bylo by z kanalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr stożkowy to bzdura.Przynajmniej tak mi się wydaje, bo przedmówcy mają całkowitą racje.Nie montuj szkoda kasy.Taki filtr to po 1 musi mieć zimne powietrze (doprowadzane specjalnymi kanałami-lub wyciągnij lampę hehe) po 2 co da (jeżeli da 2 czy 5 koników więcej) wiec zacznij raczej od modyfikacji grubszych czyli, momencik,koniki wydech itp a pożniej dla wyglądu dołóż stożek bo inaczej(sam stożek) to dla mnie wiejski tuning typu naklejka sony itp ale to moje zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to mnie sprowokowalliscie do wypowiedzi - wiec powiem tak :

mam zamontowany stożek, który ciagnie cieple powietrze i to praktycznei zaraz obok kolektora wydechowego (brak kurtyny, separujacej) bylem z samochodem na hamowni po to by włąsnie rozwiaś wszytkie mity o stożku - i co sie okazało.

A) Moc wzrost mocy o 3,5 KM :grin:

B) Moment wzrost o 1Nm :grin:

Ponad to stożek przesunąl moment (jego wzrost ) o 800 obrotow w dolenj czesci zakresu obrotw i zwiekszyl go o jkaies 25Nm

Dla mnie te roznice pod naga sa niewyczuwalne i sa to tylko cyfry na papierze, moze gdy w koncu zbiore sie odseparuje ciple powietrze bedzie czuc jakas roznic, smochod taki kupilem i takim smigam.

Ale na koniec powiem jedno ze ten co nie slyszal jakie ryk (przynajmniej w V-ce) przy pelnym otwraciu przepustnicy, daje taki stożek ten nei ma swaidomości jaka to piekna muzyka.

ja sie bedziecie upiera to zalacze wam wykres za hamowni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

wymiana oryginalnej wkładki na filtr stożkowy na pewno coś zmienia w parametrach to oczywiste. Jest zdecydowanie prawdopodobne, że u Max'a parametry niektóre nawet ulegają podwyższeniu (wszystko na to wskazuje) jednak pragnę zwrócić uwagę na wg ważny fakt. Wątek ten jest o filtrze stożkowym do ADR a Maxiu ty masz ACK a co z tym idzie inny układ silnika i o dwa tłoki więcej. Sądzę, że to przekłada się na ilość zasysanego powietrza, jest ona większa znacznie niż w ADR. Stożek trochę, nazwijmy to, "odblokowuje" dolot i przy dużej masie zasysanego powietrza będzie to bardziej widoczne. W ADR przy takiej masie powietrza stożek praktywcznie nic nie zmieni.

Wszystko jak narazie pozostaje w strefie moich dywagacji, spekulacji itd. Nie widziałem nigdy wykresu ADR'a z zamontowanym stożkiem więc nie uwteirdzam się w przekonaniu, że nic nie daje.

Jedno co jest pewne to to, że przepływomierz na pewno szybciej umrze i to jest duży minus.

Co do plusów można zaliczyć, jak już Max wspomniał, bardzo przyjemny dźwięk silnika przy zamontowanym stożku. Gdyby nie minus w postaci padającej przepływki nie wykluczam, że może bym się skusił na montaż takiego cuda.

Na koniec dodam, że w ramach testów, gdybym miał pod ręką filtr stożkowy zamontowałbym go na chwilę żeby zobaczyć jak się jeździ a może nawet bym pojechał na hamownię. Niestety nie mam stożka więc się bawić nie będę.

Pozdrawiam :afro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wzrost mocy o 3,5 KM

To niecałe 2% przyrostu, sam stwierdziłeś że nie odczuwasz efektu zwiększenia mocy, w 4cylindrach dzwięk silnika też nie będzie taki piękny jak w twoim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz zeby byl bardziej rasowy dzwiek to zaloz stozek ale licz sie z tym ze trzeba go bedzie czesciej zmieniac niz zwykly filtr i jesli bedzie dochodzic do niego cieple powietrze to moze byc spadek mocy, dlatego wokol stozow w niektorych autach montuje sie taka wygieta blache zeby odseparowac stozek od cieplego powietrza, przyrostu mocy nie bedzie a jesli bedzie to malo odczuwalny raczej mieszczacy sie w granicach bledu z hamowni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ilu z was, którzy tak nadają na filtr stożkowy mają/mieli go założonego? Ilu z was miało z powodu filtra problemy z przepływomierzem? Strasznie mnie już drażni, że na każdy post " czy ktos ma założony stożek i gdzie" brak jest odpowiedzi : ja mam i jest tak i tak. Tylko tysiąc specjalistów wyliczających wady stożków. Nie masz, nie miałeś wiec sie nie wypowiadaj. Ja sie mocno waham nad założeniem nie dla wzrostu mocy ale dla dźwieku jaki można uzyskać. Odgłos jest fenomenalny i to tylko jak sie depnie przy spokojnej jeździe masz komfort i cisze w aucie. Dolot masz do stożka seryjny (doprowadzający zimne powietrze do puszki, blache aluminiową odgradzająca filtr od silnika mam seryjnie zamontowaną wiec jest tylko kwesta zamontowania stożka w miejsce górnej pokrywy puszki i stożek leży w dolnej części puszki, odizolowany blachą od silnika z dopływem zimnego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby ktoś kto tu wejdzie i poczyta nie sugerował się bzdurami...

Tak jak napisał Prezes na pierwszej stronie. Jeżeli silnik nie jest dłubany mocno - stożek nie daje nic, poza kłopotami z przepływką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...