Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hak wypinany - prośba o garść porad


Magna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Klubowiczów,

Zabieram się do zakupu haka do swojego Avant-a. Z tego co mi się udało ustalić to potrzebuję tego modelu:
8E0800491B. Mam garść pytań do tych z Was którzy temat ten już przerabiali.
1. Mam czujniki parkowania, słyszałem że jest potrzebny jakichś moduł...? O co chodzi , może ktoś wie ?
2. Jak sprawa podpięcia wiązki ? czy jest z tym jakiś kłopot ? Czy to prawda że trzeba ciągnąć kable aż do przodu ? czy są wiązki wyciągnięte na tył ?
3. Czy jest jakaś różnica między czarnym "WESTWALIA" a srebrnym ? (nie pamiętam nazwy) ?
4. Czy po odpięciu główki , gniazdo się chowa pod zderzak ? Czy to prawda że nic nie widać ?

No i najważniejsze , gdzie taki hak nabyć ? Czy tylko w ASO ,czy jest jakaś sieć handlowa która sprowadza oryginalne haki ?

Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami w tym temacie.

Pzdr,

Magna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei:

1. Do haka w ogole potrzebny jest modul i nie tylko. Chodzi o to, ze przez gniazdo haka idzie prad do oswietlenia przyczepy i to jest duzy pobor, a wiec zmostkowanie sie do kabli od swiatel samochodu obciazyloby bezpieczniki od tych swiatel. Dlatego oryginalna instalacja auta wyposazonego w hak zaklada, ze jest dodatkowy bezpiecznik bezposrednio z glownego zasilania( alb moze ze stacyjki ) i z niego prad idzie do modulu, ktory odpowiednio rozdziela go na zasilanie swiatel przyczepy. Mozna kupic modul na Allegro i dorezac wiazke, albo mozna kupic cala oryginalna wiazke z modulem w ASO ( 1700 PLN). Mozna tez dokupic zamiennik i on sie wpina prawie P&P.

Co do czujnikow parkowania, to modul haka musi sie komunikowac z modulem parkowania, wiedzial, ze jest wpieta przyczepa i przy wrzuceniu wstecznego nie halasowal. Zamiennik modulu haka tez realizuje ta funkcje dopinajac sie jednym kablem w oryginalna wtyczke od modulu parkowania. Od siebie dodam, ze ja kupilem do B6 zamiennik wyprodukowany na Slowacji. Wszystko w nim bylo, lacznie z gniazdem od haka, gniazdem bezpiecznika pasujacym idealnie do skrzynki bezpiecznikow, zlaczkami, trytytkami i innymi pierdolami. 500 PLN Allegro.

2. Jak chodzilo o moja nieoryginalna modul, to glowna wiazka od modulu do gniazda od hala to byl pikus. Modul zamontowany w bagazniku pod tapicerka od wewnatrz blotnika na samoprzylepne rzepy. Wiazka gniazda wychodzi przez przygotowany fabrycznie otwor. W zestawie byla zaslepka na przygotowana na ta wiazke i wiazke od czujnikow parkowania. Pasowala idealnie. Jenym kabelkiem podpialem sie do masy na tylnym blotniku a drugim do przwodu plusa od swiatla "stop"( nie wiem czemu, ale pewnie info o stopie nie idzie przez CAN). Do przodu ciagnalem rezczywiscie wiazke trzech przewodow. 1 to bylo zasilanie z bezpiecznikiem, ktory wpialem do skrzynki bezpiecznikow na oryginalne miejsce( chyba 27). Dwa pozostale to byly CANy L i H. te dwa kableki podpialem dolaczonymi w zestawie spinkami, ktore pozwolily nic nie lutowac od razu izolujac miejce podpiecia. Poniewaz modul parkowania na pewno jest podpiety pod CAN, to bedziesz pod CANy na pewno mogl sie podpiac do niego i do przodu tylko pociagnac zasilanie modulu haka. U mnie w B6 nie bylo przygotowanych fabrycznych wiazek, albo nie sprawdzilem, ale nie mialem dostepu do ELSY, a od czasu montazu w Kwietniu zeszlego roku, nie zagladalem tam wiecej. Ale mysle, ze tego chyba nie ma.

3. Co do haka, to o ile sie orientuje to Westfalia robila oryginalny hak do B5 i byl czarny. Natomiast do B6 na pewno haki byly robione przez AL-KO Kober ( i byl srebry- a wlasciwie z jakiegos stopu aluminium ). Do B7 chyba

tez. i tez byl srebrny.

4. Gniazdo elektryczne jest przykrecone do takiej plytki stalowej na przegubie, ktora po odpieciu wtyczki mozna razem z gniazdem przekrecic i to sie rzeczywiscie calkiem chowa za zderzakiem ze nie widac. Natomiast otwor gniazda, w ktore wchodzi kula patrzy w dol i jego wylot jest na rowni z dolna krawedzia zderzaka albo ciut powyzej. Cale to metalowe gniazdo na kule jest schowane za zderzakiem i dodatkowo ma zaslepke na zawiasie ze sprezyna. I jak wypniesz kule to ta zaslepka zamyka gniazdo kuli, aby sie tam zaden syf nie dostal. Wg to wszystko jest idealnie przemyslane i wykonane. Jak wypniesz kule, to rzeczywiscie nic nie widac.

Hak trzeba kupic na allegro, albo "kiermaszu czesci"- w zeszlym roku bylo ok 650 pln ( AS0 2000 PLN ). Modul na allegro.

Kurcze, zaluje, ze nie zrobilem PhotoStory, jak zakladalem swoj, ale po pierwsze bylo to w strasznym pospiechu a po drugie nie dzialalem na forum jeszcze. Ale jak bede razal PDC z tylu to moze naprawie blad.

Mam nadzieje, ze to CI pomoze. Jakbys jeszcze mial jakies pytania, pisz na Priv.

Pozdro

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem pod taki wrażeniem, że nie wiem co powiedzieć... Nie spodziewałem się tak wyczerpującej i szczegółowej odpowiedzi. Póki co nie wszystko kapuję ,szczególnie te skróty ale muszę się w to "wgryźć" i wtedy pewnie będę miał kilka szczegółowych pytań.

Wielkie dzięki,

Do usłyszenia,

Magna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby co, to najlepiej pisz na priv. Nie zagladam tu codziennie i jak bedziesz pytal w tym watku, to moge przegapic. Albo rownolegle pisz w watku i na priva, a ja odpowiem w watku, coby i kto inny mogl tez skorzystac.

CAN- to szyna danych po ktorej poszczegolne sterowniki komunikuja sie ze soba. Ma dwa kableki nzwane CAN High i CAN low.

PDC- asystent parkowania

ELSA- system VW Audi , w ktorym sa instrukcje serwisowe, montazu i demontazu i schematy elektryczne auta.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Serdecznie,

1.Czy Moduł od zasilania gniazda przyczepy i moduł od czujników parkowania to ciągle jeden i ten samo moduł ?

2.Optuje za twoim rozwiązaniem, tzn kupnem calego kompletu (moduł/y , wiązkę , bezpiecznik i co tam jeszcze trzeba). Poradź jak to znaleźć i być pewnym ze to właściwy typ do B7 Avant ? Cena 500/600 PLN za komplet jest kusząca gdy jo porównam do 1700 PLN z ASO.

3.Co to znaczy P&P ?

4.Jakie gniazdo brać 7 pin czy 13 pin ?

5.Z tego co wyczytałem, to ze względu na inny kształt zderzaka i podłużnic hak do B7 rożni sie od haka do B6. Piszą, ze B6 ma 8E0 800 491 C a B7 8E0 800 491 B ? Tak by wynikalo z opisu. Ale dobór haka to juz bardziej mój problem. Myślę ze na Allegro , jak posiedzę to znajdę właściwy typ.

Uff, nie myślałem ze to tyle zabawy z tym ale widać ze te FORUM żyje i pomaga.

Pzdr,

Magna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajżyj na tą stronkę:

http://www.hakihol.pl/index.html?$part=shop.content.productlist&$event=list-category&id=1000605

Polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat: Magna 12 Luty 2010, 08:18

1.Czy Modul od zasilania gniazda przyczepy i modul od czujnikow parkowania to ciogle jeden i ten samo modul ?

Modul zasilania gniazda przyczepy i modul wspomagania parkowania (PDC) to dwa rozne moduly.

Cytat: Magna 12 Luty 2010, 08:18

2.Optuje za twoim rozwiązaniem, tzn kupnem calego kompletu (modul/y , wiazka , bezpiecznik i co tam jeszcze trzeba). Doradz jak to znaleźć i być pewnym ze to właściwy typ do B7 Avant ? Cena 500/600 PLN za komplet jest kuszoca gdy jo porownam do 1700 PLN z ASO.

Musisz szukac na allegro. Wpisz hak Audi A4, modul haka Audi A4, sterownik haka Audi A4.... I mozolnie przegladaj aukcje. Dzwon. Jak masz watpliwosci, kaz sobie przyslac dodatkowe zdjecie etykiety. Jak ja szukalem, to jak juz znalazlem cos takiego, to wypytywalem goscia, zeby sie upewnic, ze rozumie roznice miedzy B6 i B7. POtem wplacilem kase i zaryzykowalem. Jak mialbys mozliwosc, mozesz sie probowac umowic na odbior osobisty np na gieldzie samochodowej, jak gdzies w poblizu Ciebie jest. To troche loteria i jak nie ryzykujesz, to czasem nic nie zyskasz. Jak juz cos bedziesz mial to daj cynk. Sprobuje sprawdzic moim okiem.

Cytat: Magna 12 Luty 2010, 08:18

3.Co to znaczy P&P ?

Plug&Play. Jak w komputerach. Wpinasz bez partyzantki i chodzi, jak fabryczne wyposazenie.

Cytat: Magna 12 Luty 2010, 08:18

4.Jakie gniazdo brac 7 pin czy 13 pin ?

Zalezy co bedziesz ciagnal. Jak przyczepe do lodzi, czy szybowca, albo dwukolke do ziemniakow, to 7 wystarczy. Jak Przyczepe kampingowa, w ktorej zamierzasz trzymac wlaczona lodowke i korzystac z aku auta na postoju, to musi byc 13. Ja zalozylem do malej prostej przyczepy kampingowej, ktora trzymam na kampingu, to wystarczylo mi 7. Moze tez byc tak, ze nie bedziesz mial wyboru przy kupnie kita do haka( tzn modulu, kabli itp). U mnie byl do wyboru tylko wariant 7 pinowy a mi sie spieszylo. Poza tym, tez wtedy nie wiedzialem, ze sa inne niz 7.

Cytat: Magna 12 Luty 2010, 08:18

5.Z tego co wyczytalem, to ze wzgleu na inny ksztalt zderzaka i podluznic hak do B7 rozni sie od haka do B6. Piszo, ze B6 ma 8E0 800 491 C a B7 8E0 800 491 B ?

Tak by wynikalo z opisu. Ale dobór haka to juz bardziej moj problem. Mysle ze na Allegro , jak posiedze to znajde wlasciwy typ.

Zgadza sie. Sa inne. Moge Ci podeslac zdjecia mojego wypinanego haka( tzn kuli ). Poniewaz od B7 tez kula jest inna, bedziesz wiedzial, ze taki nie bedzie Ci pasowal. A od B5 jest czarny i od innego producenta. Wiec droga eliminacji wyjdzie ci wlasciwy. Zawsze mozesz tez sprzedawce poprosic o zdjecie tabliczki znamionowej. Tam tez jest chyba nr czesci.

Cytat: Magna 12 Luty 2010, 08:18

Uff, nie myslalem ze to tyle zabawy z tym ale widac ze te FORUM zyje i pomaga. Sory za brak polskich czcionek ale pisze z kompa ktory ich nie ma...

Zabawa jest przednia z modyfikacjami auta, a jak zalozysz i bedzie dzialac to dopiero radocha. I zaoszczedzone pieniazki w kieszni to tez nie pikus.

Jakies pytania jeszcze to wal smialo.

Bartas

Zajżyj na tą stronkę:

http://www.hakihol.pl/index.html?$part=shop.content.productlist&$event=list-category&id=1000605

Polecam :)

piotrsob1,

niezla stronka. Haka bym nie wzial, bo jednak co oryginalne zelastwo to oryginalne i chyba Magna tez szuka oryginalu, ale mysle, ze instalacje to bym wzial jak najbardziej. Moja wygladala bardzo podobnie i nawet instrukcja jest niemal kropka w kropke, tyle ze moj modul byl zrobiony gdzies na Slowacji a ten chyba w DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko do belki o numerze 8E0 800 491 c jaka powinna byc glowka haka(tzn o jakim numerze)????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrcar

odpowiedz wklejona rowniez do drugiego watku o haku:

Ok.

Male uzupelnienie- niezbedne dla podania numeru kuli. Znalazlem w ETCE nastepujaca informacje: Hak holowniczy zdejmowany nr 8E0 800 491 C to fabryczne wyposazenie Audi A4 o numerach seryjnych powyzej 8E-2-100 001 do konca produkcji czyli 8E-5-400 000 ( Tak naprawde to ten numer to wg rysunku jest tylko palak z gniazdem na kule, blacha do mocowania gniazda elektr i wzmocnienie zderzaka). I do tego wzmocnienia przeznaczona jest kula:

8E0 800 495A

Natomiast hak holowniczy zdejmowany nr 8E0 898 309A czyli wg Bart-Sa nastepca 8E0 807 309 A i potem 8E0 898 309 to fabryczne wyposazenie montowane w samochodach o numerach seryjnych od 8E-1- 000 001 do 8E-2-100 000 ( i tu tak samo ten numer oznacza palak, blache do gniazda el i wzmocnienie zderzaka. Do tego haka przeznaczona jest kula :

8E0 800 495

Przegrzebywalem ETKE i znalazlem jeszcze cos takiego. Jako dokladany element( tzn z wyposazenia opcjonalnego montowanego chyba przez dealera) w tzw grupie 0 w ETKA- "narzedzia, naklejki informacyjne, inne dodatki" istnieje zestaw montazowy haka holowniczego odpinanego pod nr 8E0 092 155 B lub 8E0 092 155 F i do tych zestawow sa odpowiednio kule 8E0 092 770 A( i dopisek: jezeli zamontowany jest w samochodzie 8E0 807 309 A )

oraz 8E0 092 770 B ( z dopiskiem: jesli zamontowany jest w samochodzie 8E0 807 309 D ). Dodatkowa informacja 8E0 807 309D zostal zastapiony przez 8E0 800 491C 01/08/2004

Niezle pogmatwane.

Mam nadzieje, ze pomoze.

Pytanie do Admina. Sa dwa tematy o oryginalnym haku odpinanym zalozone w podobnym czasie. Jest szansa, zeby jakos je "skleic" ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc ...Hakowcy :)

No to nam sie ten wotek ladnie rozwinol. Mam juz hak, znalazlem na allegro original Al-KO za 7-em stowek z przesylko. A wiozke wezme jak tu kolega radzi z tej stronki... chyba. Wygloda to dosc ciekawie. 27-go bm jestem umowiony na montarz. Jak bedzie po, to wam opowiem wrazenia. Dziekuje glownie dla Bartasa za garsc cennyh infomacji i innym Kolegom za uzupelnienia.

Do uslyszenia, mam nadzieje, juz w gronie tych z hakiem:)

Przepraszam ale nie mam tu na tym kompie polskich czcionek

pzdr,

Magna,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

teraz ja się będę borykał z montażem i wyborem haka do a4 b7. Czy ktoś może napisać jaki dokładnie hak , moduł + belkę muszę kupić by wszystko działał git, bo w tych numerach to już się zakręciłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to praktycznie potwierdzone, że hak z B6 nie pasuje do B7? Czy to tylko różnica nr?

Nikt nie robił podmianki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest to praktycznie potwierdzone, że hak z B6 nie pasuje do B7? Czy to tylko różnica nr?

Nikt nie robił podmianki?

piszę również tutaj, gdyby ktoś szukał informacji...

hak z b7 podejdzie do B6 po skróceniu belki/kła która wchodzi w podłużnicę auta o 5,5 cm, oraz wywierceniu drugiego otworu na śrubę mocującą belkę.

otwór montażowy w B6 jest zaślepiony, wystarczy tylko odkleić taśmę,

opisałem to w tym wątku.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/97493-all-b6-czy-hak-od-b7-pasuje-do-b6/#entry4826923

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu i ja wziąłem się za montaż haka.

Mam go już około roku, lecz z różnych przyczyn zeszło się :)

Tydzień temu pierwsze podejście, wczoraj powtórne i hak mechanicznie zamontowany :)

Zakupiony hak był razem z modułem i wiązką - niby od B7 i tak cały czas zakładam, że jest.

P1080448.jpg P1080483.jpg

Zdjąłem półkę pod kierownicą i na tym zakończyłem.

Niestety nie jestem biegły w elektryce i zastanawiam się czy powinienem się brać za to czy sobie odpuścić.

Szukałem wiele po necie i forum i nic dla mnie zrozumiałego nie znalazłem, sam montaż haka i owszem, podłączenie słabo.

Przypuszczam, że dla kogoś ogarniętego to już niewiele do zakończenia pozostało, dla mnie w tej chwili czarna magia.

Tak to teraz wygląda, jedba wtyczka i obcięte kable

P1080489.jpgP1080491.jpg

Jeśli udałoby mi się podłączyć elektrycznie to byłoby to mistrzostwo świata, a kilka mistrzostw jak dla mnie :wink: dzięki forum i ludziom dobrej woli już zdobyłem :grin:

Miłe widziana każda podpowiedź, łącznie z radami "odpuść sobie" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TUTAJ masz kolory kabli i miejsce podłączenia

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/304015-montaz-i-podlaczenie-elektryki-haka-kodowania/?hl=%2Bmonta%BF+%2Bhaka#entry4351180

spisz sobie na karce, jakie kolory masz na kabelkach i dopasuj do miejsca podłączenia, według schematów w linku powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę ochłonąłem po dzisiejszych wojażach, więc opiszę w miarę po kolei :decayed:

Sytuacja jest patowa :kox:

Dziękuję za linka, choć nie ukrywam, że w ciągu roku przeczytałem go z 10 razy - bez zrozumienia :facepalm: -, wczoraj dodatkowo ze 3 razy z tym samym efektem :kox:

Co tu ukrywać, albo ze mnie niezły głąb, albo trzeba do tego niezłego specjalisty, zakładam to drugie.

Więc z rana udałem się na zwiad, straciłem ładnych kilka godzin, przejechałem ok. 200 km, odwiedziłem 6 fachowców.

1. Nie chciałem kombinować, szukać półśrodków i od razu uderzyłem do elektryka samochodowego, w najbliższej okolicy jedyny, z wieloletnią praktyką.

Jak zobaczył to co mam jak na zdjęciach powyżej, to stwierdził, że tego nie podłączę, tzn. on ani nikt inny tego nie podłączy, potrzebny jest nowy moduł a od przodu do niego ma iść tylko jeden przewód-zasilający

Wtedy on może brać się do dzieła

2.Mechanik - nie chciał się podjąć, tłumaczył, że ostatnim razem dwa dni walczył z wiązką, okazała się niesprawna, czasami nie łączyła. Nie ma opłacalności - nie.

3.Elektryk samochodowy w dalszej okolicy - niestety dzisiaj nieczynne.

4. Namiar otrzymany wczoraj, niestety tylko miejscowość i nazwisko - musiałem się przemieścić 40 km i jak przypuszczałem zakłada haki ale tylko zwykłe pod lampy. Dał mi namiary na następnego elektryka, podobno drogi, się ceni.

5.Elektryk samochodowy. Jak zobaczył co mam w samochodzie to kluczył, też zaczął sugerować inny moduł, że wtedy sam podłączę ew. elektryka w mojej bliższej okolicy, widziałem, że nie zna tematu. delikatnie się wycofałem.

6.Mechanik samochodowy. Tutaj trochę znajomości tematu było, że potrzebne schematy (choć te wydrukowane z forum niewiele pomagały), że musi poszukać itp., ale też pojawiło się, że muszą być jeszcze koniecznie dwie wtyczki na tych obciętych przewodach, to jakoś tak niepewnie się poczułem. Tymczasowo się rozstaliśmy.

Przy wizycie u szóstego mechanika zauważyłem, że pod wydrukami z forum nie wiadomo jakim cudem mam jakieś decyzje budowlane mechanika nr. 4 :facepalm:

Nie znam adresu, telefonu gościa :facepalm: , to sie bujnąłem dodatkowe tam i z powrotem 60 km. :kwasny::facepalm:

Nie rozwlekając nadmiernie - o co tu k...a chodzi

W tej chwili ręce, cycki opadły :kox:

Nabyłem jakąś kosmiczną technologię :huh:

Ochłonę, przemyślę, popatrzę podumam, może mnie coś oświeci :grin:

:hi:

Edytowane przez Endrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wiązka jest oryginalna, to kolory kabli muszą się zgadzać że schematem Elsy.

Zrób porządne zdjęcie gdzie widać dokładnie kolory przewodów.

Spisz na kartce wraz z numerami pinów gdzie wchodzą do wtyczek( z drugiej strony).

To też nam prześlij

Wtedy coś poradzimy.

To raz

A dwa, zaopatrz się w schematy elektryczne bo bez tego nic nie zrobisz..

Najważniejszą rzeczą jest w tym wypadku dobre przygotowanie do pracy....

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam, że cały wczorajszy wieczór i dzisiejszy poranek spędziłem na poszukiwaniu wskazówek, filmów, nic do mnie nie docierało :kwasny:

Po Twoim wpisie, mobilizującym, wydruk do ręki, jeszcze raz rozebrałem tył aby dojść do modułu i ... i otworzyłeś mi oczy :hi: , widzę, że wszystko jest na miejscu w tym temacie i ten który mi poleciłeś :)

Oczywiście jeszcze nie wszystko rozumiem, ale czuję, że jest to możliwe do założenia

Więc to wygląda tak:

kolory są według opisu, kolejności w kostce 14-pin dokładnie nie sprawdzałem, ale kolorystycznie się zgadza

kostka 6-pin też kolory się zgadzają (no może oprócz tego, że u mnie pin 5 też jest czerwono-czarny-cieńszy od pinu 6)

P1170750.jpg

same końcówki kabli wyglądają tak:

kable zakończone wtyczką - pomarańczowo zielony, pomarańczowo-brązowy i czerwono-czarny ten cieńszy z pinu 5

P1170755.jpg

obcięte kable:

pomarańczowo zielony, pomarańczowo-brązowy i czerwono-czarny ten cieńszy z pinu 5

P1170757.jpg

i obcięte kable (zasilające?):

P1170763.jpg

Jakoś tak powoli do mnie to wszystko docierało, ale jeszcze raz do modułu, tam 6 kabli

P1170779.jpg

, a z przodu 8? i zacząłem szukać skąd się one biorą, odwinąłem trochę izolacji a tam jakaś "rzeźba"

P1170781.jpg

Dociera do mnie (nie wiem czy słusznie), że ktoś zrobił sobie dodatkowe wyjście z tych kabli co idą do modułu do czegoś, i tak jakoś mi wygląda, że te kable są dla mnie w tej chwili zbędne?

I już pozostaje w tej chwili 5 przewodów do podpięcia (masa podłączona z tyłu) a nie 8 jak wyglądało na początku?

Dalej już trochę gorzej na tą chwilę, ponieważ nigdy nic nie robiłem z elektryką w samochodzie (no może jakieś proste podłączenie to tak)

Zacznę od kabli Can (pin 3, 4), według moich obliczeń miejsca na piny 12 - 13 są zajęte przez inne kable Can, czy do nich się dopina? lutuje w którymś miejscu?

P1170784.jpg

Dołożenie bezpiecznika 27

P1170766.jpg

Czy dobrze kombinuję? - w skrzynce jest już + z jednej strony, z drugiej muszę dołożyć odpowiednią blaszkę z najgrubszym kablem czerwonym (pin 1), no i sam bezpiecznik?

No i zostały jeszcze dwa kable czarno-czerwone

Kombinuję:

dołożenie bezpiecznika pod modułem MCE w miejsce E S87(30A) - do niego grubszy kabel czarno-czerwony(pin 6) (tylko skąd +?)

P1170769.jpg

cieńszy czarno-czerwony (pin 5) - po stacyjce? tutaj już mi pomysłów brak

Edytowane przez Endrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do tematu. Pytanie do użytkownika Endrio, czy udało ci się zamontować hak wraz z elektryką?

Znalazłem na allegro taki zestaw: http://allegro.pl/hak-holowniczy-wypinany-audi-a4-b6-b7-kombi-alko-i6143755099.html

+

Moduł: http://allegro.pl/modul-sterownik-haka-audi-a4-b6-b7-8e0907383c-i6137348863.html

Czy Waszym zdaniem będzie pasować do B7 Avant z 2005?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...