Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wysokie spalanie, niska temperatura silnika


kastet

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, miałem takie same objawy. Bez zastanowienia kupiłem termostat - nówka z ASO, wymieniłem i wszystko bez zmian :wallbash: Kurrr... mam VAGa i z czystego lenistwa nie sprawdziłem dokładnie czy wina przypadkiem nie leży po stronie czujnika - jednym słowem postąpiłem schematycznie. Tak więc radzę sprawdzać dokładnie przed robieniem czegokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem taką wiadomość od gościa a ASO

termostat + uszczelka 127 zł brutto

płyn chłodniczy 74 zł brutto

wym. termostatu 220 zł w tym już jest wymiana płynu chłodniczego.

Czy nie za dużo sobie liczą za usługę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pitolicie jak nie wiem co :decayed:

jak sprawdzałeś nagrzewanie sie silnika z włączonym nagrzewaniem czy wyłączonym ???

jaka była temp. na zewnątrz?

ja mam wszystko sprawne tylko EGR zaślepiony i nagrzewa mi sie długo w te mrozy przy włączonym nagrzewaniu i w mieście na małych odcinkach ciężko dogrzać silnik

jak wyłacze nagrzewanie o 60% szybciej mi sie dogrzewa silnik

to jest diesel wiec zima bedzie sie długo nagrzewał

wymiana termostatu tylko wyłącznie na nowy z ASO będzie potrzebna wtedy gdy:

podczas dłuższej jazdy nie można uzyskać roboczej temp. 87-90C

temp. gwałtownie spada i utrzymuje sie na poziomie 60-70C bez obciążonego silnika (praca jałowa)

wymiana czujnika temp. wiąże sie najczęściej jak są nieprawidłowe wskazania na blacie vs VAG, zdecydowanie wachania temp. duże i szybkie skoki temp.

[br]Dopisany: 10 Luty 2010, 21:59_________________________________________________spalanie u mnie tez mega duże jak na diesla na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test robiłem oczywiście przy wyłączonym ogrzewaniu nagrzał mi się do 70 paru stopni ptzy obrotach silnika 3 tys i wyżej. Auto testowałem 15 minut

no to ori termo sie kłania

wymień równiez płyn na ori G12+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przy okazji pytanko naczytałem się sporo na forum gdy autko zaczęło pokazywać mi temp 70c wymieniłem termostat na Wahlera i czujnik temp EPS wszystko było ok lecz przejechałem już ok 5 000km i zaczęło się znowu po przejechaniu 10Km temp 70c i dochodzi powoli do 90c temp na dworze -10c. Kręcę się po mieście i nagle widać jak wskazówka opada znowu do 70c na postoju w oczach wskazówka rusza się do góry i do dołu w aucie cieplutko spalanie nie wiem ale na 54l robię < 900km. Sam już nie wiem o co biega Vag błędów nie pokazuje choć jeszcze niesprawdzone odczyty klimy. Kupować nowy czujnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak dzisiaj drogą powrotną załączyłem klimatronik na kanał 51. Na początku wskazywał 1 st, później 3 po jakimśczasi 21, znowu na 3 późńiej już powoli pokazywał dobrze aż osiągnął temperaturę 90 stopni. W międzyczasie na kanale 49 temperatura wskazywał około 70 stopni co przekładało się na wskazanie na liczniku temperatury silnika. Kanał 49 i licznika w miarę upływu czasu się pokrywały. Co tmo może oznaczać

Ja obstawiał bym na czujnik temp płynu chłodzącego.

niemożliwe zeby otwarcie termostatu powodowało rzeczywisty spadek i to przy tem 20 st C. Jeżeli walnięty jest termostat to silnik się poprostu niedogrzewa a nie wariują wskazania temperatury z czujnika Najlepszym sposobem było by sprawdzenie multimetrem jaką oporność ma czujnik przy niskich temp. gdy wariują wskazania.

Na 90% czujnik temp nie termostat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jest bardzo łatwy sposób na sprawdzenie termostatu. Wyciąg go i do garczka z nim z zimna woda i z dobrym termometrem.podgrzewaj i Obserwuj przy jakiej temperaturze zaczyna się otwierać. Jak przy niższej niż 85-87 stopni to do kibla z nim i wal po nowy ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis ponownie sprawdziłem na klimatroniku na kanale 51 temperatura na początku wskazywała 44 stopni na liczniku 60 po paru minutach było już 90 natomiast na liczniku najwięcej udało się uzyskać 73 stopnie przy wyłączonym ogrzewaniu. Czekać do wiosny czy wymieniać termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis ponownie sprawdziłem na klimatroniku na kanale 51 temperatura na początku wskazywała 44 stopni na liczniku 60 po paru minutach było już 90 natomiast na liczniku najwięcej udało się uzyskać 73 stopnie przy wyłączonym ogrzewaniu. Czekać do wiosny czy wymieniać termostat.

czytales co wczesniej pisalismy?? temperature plynu w ajm-ie sprawdza sie nie na 51 tylko na 49 kanale!!

Wymien termostat i wszystko powinno wrocic do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ori termostat bedzie poprawnie działac :good: zadnego za 40zł :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kanale 49 wskazanie temperatury pokrywa się ze wskazaniem na liczniku, o czym już wcześniej pisałem. Czy można jeździć z taką usterką wiosną?

jezdzic mozna tylko po co? silnik niedogrzany = silnik niepoprawnie ekslopatowany. Nie lepiej wymienic i miec spokoj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, wczoraj wracając do domu z pracy odcinek 6,5 km chciałem sprawdzić jaką temperaturę silnik osiągnie. Odcinek ten pokonałem głównie na 3 biegu powyżej 3 tyś. obrotów, później na parkinu na luzie zacząłem go gazować, autko osiągnęło najwyższą temperaturę 70 parę stopni. Podczas jazdy było wyłączone ogrzewanie Czy jest to normalny objaw. Spalanie średnie ostatnio pokazywane przez komputer to 7 litrów. Zeszłej zimy było w okolicach 6.

Zanim zaczniesz wymieniać termostat albo czujniki, zrób dłuższą jazdę i zobacz czy temperatura dojdzie Ci do 90 stopni. Jeżeli tak i potem będzie się utrzymywać, to z czujnikami i termostatem masz wszystko ok. Pamiętaj też, że masz AJM-a, który nagrzewa się dłużej niż inne ropniaki. Z moich doświadczeń - dystans 6,5 km przy tej temperaturze otoczenia to trochę za mało, żeby AJM nagrzał się do 90 stopni.

PS.

Na forum masz instrukcję jak zdiagnozować VAG-iem wadliwy termostat bądź czujnik. Nie wymieniaj na ślepo, chyba, że pieniądze nie grają roli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz jakiś problem bo mój AJM nagrzewa się bez problemu po 5 minutach jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...