Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Diesel - Audi czy BMW?


pet3r

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

niedawno na gieldzie wypatrzylem ladne BMW E39 525TDS, na poczatku spodobala sie ojcu (wiadomo, ja jestem za Audi :) ) ale pozniej zaczela podobac sie i mnie. niby TDS to stary konstrukcyjnie silnik ale po tym co wyczytalem tutaj i na AKP - kieruje sie bardziej w strone BMW! wszyscy narzekaja na 2.5TDI, ciagle przewija sie wymiana walkow, hydrauliki, troche przerazaja mnie te koszty. z tego, co wyczytalem na polskim forum Bawarskiej marki, takich problemow TDS a tym bardziej D nie ma... przy Audi trzyma mnie quattro, bo Bemka w wersji x to niezly okaz, ale quattro to nie obowiazek a ja chcialbym miec auto spore, w miare szybkie i wygodne. co prawda za ta kaske (30-35k) mozna kupic A4 na ladnym wypasie, a moze nawet S4 (na tym etapie wolalbym diesla - mniejszy stres przy tankowaniu :D ) ale ja do porownania biore raczej A6 i BMW serii 5 (ale A-czworka bron Boze nie pogardze!!). jak to jest z tymi dieslami? jezdzil ktos TDSem lub D w BMW serii 5 i ma porownanie do 2.5TDI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

D jest ok ma mój staruszek i moi koledzy też śmigają ale TDS to jest lipa stare silniki które się je.... (pękają głowice i inne historie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 TDS to lipa straszna co innego 3.0 D którym jeżdziłem i wymiata strasznie szczególnie w serii 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szwagier ma beemke 2.5 tds i ciągle koło niej robi i pomało zaczyna go to w kur........ć. :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszedł raczej w strone Audi, sam jestem posiadaczem A4 2,5 Tdi i jak do tej poryz silnikiem żadnych problemów nie miałem (tylko w skrzyni tiptronic zatarła się jakaś panewka i olej wywaliło, ale już w przyszłym tygodniu będzie naprawiona). Odnosnie wałków to owszem maja tendencje do wycieranie, ale w dużym stopniu związne jest to także z eksploatyacją samochodu wymiana oleju, jakość oleju a przede wszystkim terminowość wymian. W moim audi widnieje przebieg 191 i narazie spokój teraz czeka mnie wymiana rozrządu więc sprawdze takze owe wałki, zobzczymy co kryje się pod pokrywami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie zniechecaja mnie te walki i szukanie egzemplarza wolnego od wad, z tego co napisal Piotruś z AKP, nie ma na to reguly i kazdemu moze sie trafic a ja nie dysponuje gotowka na B6, w ktorych wady te wystepowaly rzadziej.

mialem okazje przejechac sie 525d znajomego i lata to swietnie, w srodku jest bardzo cicho a Beemka dobrze trzyma sie drogi (pod warunkiem nie przesadzania z gazem oczywiscie ;) ), niestety nie mam porownania do 2.5TDI w A6 czy A4. seria 3 mnie nie interesuje, chyba, ze M3 E46 :D

na forum BMW TDSa chwalili, ktos tam wspomnial, ze pekla glowica ale nikt nie wspomnial nic wiecej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No o bmkach slyszalem duzo ze wlasnie sie srają TDS, audi 2,5 tdi osobiscie bym tez nie kupil :tongue: Najlepiej to by bylo albo A6 (

jesli chcesz wiekszą loche :grin: ) 1,9TDi i chips lub drugi A4 1,9 TDI 115 KM . Rozumiem ze avanty nie wchodzą w gre ?? Bo jest jedna która mi sie bardzo podoba - A4 1,9TDI 115 KM - 6 biegow, Quattro, ale AVANT -

http://moto.allegro.pl/item201740488_audi_a4_kombi_1_9tdi_quattro_2000r_dw_auto_pl.html

:quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525 tds nie robi, co innego 3.0 ale tych jest mało i są cholernie wymęczone; osobiście miałem betę e39 i nigdy nikomu nawet wrogowi nie polecam ogólny dramat - skazanie na aso i do tego ten bazarowo - cinkciarski styl....; zdecydowanie odradzam. zastanawiałbym się nad :audi: lub volvo :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 + chips - ok, ale musialoby kosztowac sporo ponizej tych 30k, zeby zostala mi jakas kasa na chipowanie. Avant moze byc, chociaz preferuje sedany :)

volvo odpada - nie podoba mi sie profil marki (w volvo widze grubszego pana pod 50-tke a nie 19-latka :D ). chyba, ze mialoby to byc nowe S40 lub S60, ale to nie moja kasa :)

stachu - co takiego dzialo sie z Twoja E39? moj kolega o jego 525d mowi w samych superlatywach - podobno nic tam sie nie dzieje...

nadal meczy mnie ta 525TDS z gieldy :) najlepsze w niej jest to, ze na wyposazeniu nie ma tylko navi, jest skora, manual (to co lubie :) ), alufelgi, xenon, neonowe lampki tylne, pelna elektryka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pet3r

zrobisz jak uważasz ale wszyscy tu Ci odradzam nie ogólnie BMW ALE SILNIK 2,5 TDS !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 30-35k zainwestowałbym w A4 1.9TDI po II lifcie i trochę kasy poszłoby w silnik. Tak do 180KM :grin:

A co do bumek, to ostatnio zacząłem chorować na E46, ale bez jakiegokolwiek tuningu (optycznego)... :polew: Po prostu bardzo mi się podoba i jest duużo tańsza od B6 (starsza).

Jak chodzi o serwis BMW w Kaliszu, to nie ma problemu ze skazaniem na ASO. Wystaczy podjechać do Kordelasińskiego, specjalizują się w BMW, ale robią też wszystkie inne auta, warsztat robi wrażenie lepsze od niejednego ASO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 30-35k zainwestowałbym w A4 1.9TDI po II lifcie i trochę kasy poszłoby w silnik. Tak do 180KM :grin:

A co do bumek, to ostatnio zacząłem chorować na E46, ale bez jakiegokolwiek tuningu (optycznego)... :polew: Po prostu bardzo mi się podoba i jest duużo tańsza od B6 (starsza).

gdybym cala gotowke mial u siebie w kieszeni, zrobilbym tak samo, niestety ja nie dysponuje caloscia a ojciec, ktory doklada do interesu (tak wlasciwie to doklada wiekszosc :P ) nie zgodzilby sie na takie cos, nawet nie chce mi sie go przekonywac :)

E46 - juz pisalem, jesli M3 to tak :D 330d tez byloby ok w ostatecznosci, jednak porownujac A4 do E46 - wybralbym A4 z quattro - do A4 mam sentyment, w koncu bylo to moje pierwsze auto :) jesli chodzi o stylistyke - BMW podoba mi sie bardziej w porownaniu 5 E39 z A6 C5.

oczywiscie nie o stylistyke tu chodzi bo obydwa auta maja swoje style, ktore moga sie podobac lub nie a z fotela kierowcy widac tylko wnetrze oraz slychac i czuc to, co siedzi pod macha - i to jest wazne w samochodzie :) chyba, ze znajde sprawne, bezwypadkowe S4 B5 w kwocie sporo ponizej 30k PLN (pomarzyc zawsze mozna :polew: :polew: ) - wtedy postaram sie o S4 :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majac do wyboru:

silniki Audi : 1.9 TDI/2.5 TDI

silniki BMW :2.5 TDS/3.0 d

jedyny i słuszny wybór to 3.0 d ... i nic innego .... !

p.s reszta nie dorasta do piet temu silnikowi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyny i słuszny wybór to 3.0 d ... i nic innego .... !

no to jest dość oczywiste, nawet czytając wypowiedzi poprzedników.

A jak bys ustawił całą resztę, hę? :cheesy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyny i słuszny wybór to 3.0 d ... i nic innego .... !

no to jest dość oczywiste, nawet czytając wypowiedzi poprzedników.

A jak bys ustawił całą resztę, hę? :cheesy:

rzeczywiscie, dam sobie spokoj z TDSem, zaczne szukac 3.0d bo na 2.5d mnie nie stac :)

spanky, jak z ta klasyfikacja diesli?? :)

oto moja osobista klasyfikacja. (od najgorszego do najlepszego)

1- 2.5 TDS

2- 1.9 TDI(VP37)/2.5 TDI V6 AKN/AFB

3- 1.9 TDI(PD)/2.5 TDI V6 AKE+seria B

4- 3.0 d .

p.s poz 2 i 3 -kwestia zasobnosci portfela :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...