Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż Webasto benzyna + update wersja pionowa w nadkole


Mario

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.05.2017 o 12:17, kdawid napisał:

No jednak trzeba wymieniać uchwyty pod fabryczną rurkę paliwową w 1.8T. Zarówno w b6 jak i w B7 uchwyt pod podłogą który trzyma rurki hamulcowe nie ma miejsca na 3 rurkę paliwową do webasto. Trzeba wymienić 4 uchwyty pod podłogą po lewej stronie te pod webasto maja nr8D0201449R koszt około 15zł/szt w ASO .
Uchwyty w przednim lewym nadkolu i z tyłu nad tłumikiem i zbiornikiem paliwa mają miejsce na przewód paliwa webasto a te 4 pod podłogą wzdłuż lewego progu trzeba wymienić jeżeli ktoś chce montować fabryczną metalową rurkę paliwa.

Sprawdziłem  to w b7 MY2007 i B6 MY2002

Teraz dopiero się dopatrzyłem, przewód paliwowy prowadziłem prawą stroną i tam jest miejsce w uchwytach. :wink:

 

 

IMG_20170928_075058.png

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki piec z wlepki wynika że jest z 2006 r i teraz pytanie z jakiego auta pochodzi bo wydaje mi się że w b7 1.8t były tylko pionowe a ten jest w wersji poziomej czy nada się do b7 1.8t czy szukać pionowego

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Panowie mam taki piec z wlepki wynika że jest z 2006 r i teraz pytanie z jakiego auta pochodzi bo wydaje mi się że w b7 1.8t były tylko pionowe a ten jest w wersji poziomej czy nada się do b7 1.8t czy szukać pionowego

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka




f0aafd7511bff9a34cd8ce646500c075.jpgef55ba18e8dfe7c278668a7ae5a81b67.jpg97c77ee776fe4460fc3fdd5b26581f03.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, siwak napisał:


 

 


f0aafd7511bff9a34cd8ce646500c075.jpgef55ba18e8dfe7c278668a7ae5a81b67.jpg97c77ee776fe4460fc3fdd5b26581f03.jpg

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Jest tak jak piszesz, w B7 BFB fabrycznie były montowane tylko pionowe piece w etce dla tego silnika nie ma poziomych pieców ani przewodów wodnych pod poziomy piec.
Ten poziomy da się zamontować do B7 BFB ale będziesz musiał dorobić węże wodne z uniwersalnych bo fabrycznie do B7 BFB występują tylko pod pionowy piec.
Żeby zamontować ten piec postępuj zgodnie z instrukcja z PDF-a w pierwszym poście.
Sterownik w twoim piecu jest taki sam jak u mnie w pionowym więc na pewno będzie pasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak piszesz, w B7 BFB fabrycznie były montowane tylko pionowe piece w etce dla tego silnika nie ma poziomych pieców ani przewodów wodnych pod poziomy piec.
Ten poziomy da się zamontować do B7 BFB ale będziesz musiał dorobić węże wodne z uniwersalnych bo fabrycznie do B7 BFB występują tylko pod pionowy piec.
Żeby zamontować ten piec postępuj zgodnie z instrukcja z PDF-a w pierwszym poście.
Sterownik w twoim piecu jest taki sam jak u mnie w pionowym więc na pewno będzie pasował.
To gdzie ten piec był montowany a6

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, siwak napisał:

To gdzie ten piec był montowany a6

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

w A4 B7 2.0 T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 minutę temu, kdawid napisał:

w b6 możliwe, ale na pewno nie było poziomych pieców montowanych fabrycznie w b7 1.8t.

 

Edytowane przez kdawid
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bombel8407 napisał:

kdawid a możesz mi zmierzyć średnice wydechy jak masz piec luzem jeszcze?

piec mam już w aucie ale mam gdzieś osobno dodatkowy wydech więc pomierzę średnice. Chodzi Ci o wewnętrzne i zewnętrzne? Wiesz że wydech składa się z dwóch rurek i jedna jest w drugiej?

Wyślij mi jutro po południ wiadomość na PW żebym nie zapomniał tego zrobić.

Edytowane przez kdawid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bombel8407 napisał:

Ja będe robił z jednej

 

to będziesz miał problem a nawet dwa problemy.

1wszy to to że wydech będzie się bardzo nagrzewał a on idzie bardzo blisko innych części i to bardzo nie dobrze (fabrycznie między rurkami wydechu jest izolacja co ogranicza jego nagrzewanie)

2gi to właśnie średnica rurek bo fabrycznie jest tak zrobione, że do pieca przykręcona jest ta wewnętrzna rurka o mniejszej średnicy a do kryzy w osłonie silnika przykręcona jest już ta zewnętrzna rurka o większej średnicy (przynajmniej jest tak w pionowych piecach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie zaworu blokowania płynu do b6 1.8 T czy spełnia on swoją funkcję?

Znalazłem info na ten temat ale przy montażu webasto diesla i że nie we wszystkich silnikach  jest on wysterowany tylko w silnikach 6-cylindrowych.

 

,,Tak to jest z piecami :confused4: jak cos sie sypnie to sa duze koszta a zwlaszcza jak jest intensywnie eksplatowany . Jezeli chodzi o zawor blokowania plynu to nie jest on integralna czescia webasto . Sprawdz czy masz go wogole :cool1: tak wyglada on rysunku :) Jak wiadomo jest obecnie wysterowywany tylko w samochodach z silnikiem 6-cylindrowym.

W samochodach montowanych do modelu roku 2005 może być zamontowany zawór blokowania, nie zostaje jednak wysterowany (komputer sterujący ogrzewania dodatkowego musi być odpowiednio zakodowany) .

Jeżeli do zaworu blokowania płynu chłodzącego ogrzewania nie jest przyłożone napięcie (duży obieg układu chłodzenia) płyn chłodzący może płynąć z przyłącza węża D (od wymiennika ciepła klimatyzatora, ogrzewania) do przyłącza D (do silnika).

Jeżeli do zaworu blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie jest przyłożone napięcie (mały obieg układu chłodzenia), płyn chłodzący może płynąć z przyłącza węża D (od wymiennika ciepła klimatyzatora, ogrzewania) do przyłącza węża C (do ogrzewania postojowego).

Przyłącze G jest zamknięte korkiem :)

Zawór blokowania płynu chłodzącego, jest tak długo sterowany przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego w trybie ogrzewania postojowego aż płyn chłodzący w ogrzewaniu postojowym osiągnie zadaną temperaturę ,,

zaworv6silnik.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mógłby ktoś wrzucić nowy link z poradnikiem bo ten na pierwszej stronie nie działa już.

A druga sprawa to podejdzie pompka paliwa z A8 o numerach 443 963 303A ?,  orginalana to chyba 8E0 963 303A 

do disla i do benzyny są takie same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetestowałem i pompka paliwa  z A8 o numerach 443 963 303A pasuje do a4 b7  i działa.

Te pompki są do diesla i do benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka dla osób, które założyłoby sobie oryginalne ogrzewanie postojowe eberspacher do silnika benzynowego, ale ogranicza ich dostępność (lub odstrasza cena), a znalezienie wersji leżącej dla benzyny, to już nie lada wyzwanie. 

Webasto z filmiku kosztowało 250zł. i jest od diesela, do doświadczenia popchnął mnie brak, ofert z webastem w wersji leżące, (miałem kupić drugie w wersji pionoweji zrobić z dwóch jedno), ale..., że ma webasto zamontowane w swojej A4 B6 nie było dużo roboty, żeby zrobić doświadczenie, zmieniłem tylko kodowanie w sterowniku na benzynę i okazuje się, że hula bez problemu. Na dniach będzie montaż w drugiej A4 B7 2.0tfsi. 

Był też pomysł, na drugi zbiorniczek i żeby latało na opale, ale niestety webasto po can rozpoznaje, że jest w aucie z silnikiem benzynowym i nie chce się uruchomić. 

Zobaczymy, jak to będzie działać w codziennym użytkowaniu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...