Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] 1.8 z 96 kody błędów z VAG'a


trigg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie i Panie szybka prośba o pomoc w interpretacji kodów.

Jako, ze w kraju jestem tylko do piątku i jutro musze podjąć decyzje czy i co bedzie w autku robione chciałbym zeby doświadczeni koledzy z forum wypowiedzieli się w tej materii bo jeden z drugim majsterklepka z ktorymi gadalem jakos nie wygladali specjalnie przekonywujaca.

Autko a4 1.8 SE z 96 roku benzynka bez gazu.

Oto co wyplul vag po przemieleniu danych:

00532

00561

16500

16518

16705

17735

17978

Przyczyny, ktore skłoniły mnie do diagnostyki:

Problem z immobiliserem - czasem przekrecam kluczyk 3-4 razy zeby kontrolka zgasla inaczej nie odpale auta.

Falowanie obrotow na jałowym biegu, przy dojezdzaniu do skrzyzowania oraz ciezsza jakzda na niskich biegach 1,2 - auto prawie gasnie jakas gimnastyka ze sprzeglem i gazem pomaga. falowanie nie wystepuje zawsze, ale dosc czesto - taka hustawka 700-1500.

Pancio w warsztacie juz po samych kodach ocenil twardo ze przeplywomierz do wymiany, ja natomiast po lekturze forum podjerzewam ze moze trzeba zaczac od przyjrzenia sie przepustnicy zanim wmanewruje sie w wymiane przeplywomierza ktory do naszych autek jest raczej dosc kosztowny ? Wiec wole sie upewnic ze to wydatek konieczny. W kazdym razie kazda sugestia czemu i w jakiej kolejnosci sie przyjrzec bedzie mile widziana. Od razu mowie ze moja znajomosc mechaniki samochodowej ogranicza sie do umiejetnosci zlokalizowania bagnetu pod maska :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00532 - Supply voltage - Signal too small (słabe ładowanie)

00561 - Mixture adaptation ( i tu jest kilka rodzajów tego błędu, trzeba podać dokładniej)

16500 - Coolant temperature sender G62 - Implausible signal (przeczyść styki w tym czujniku, albo wymiana)

16518 - Bank 1, probe 1 - No activity (problem z sondą lambda)

16705 - Engine speed sender - G28 - Implausible signal

17735 - Knock control, cyl. 3 (przyczyną może być sonda, sprawdzić czujnik stukowy)

17978 - tu jest ten problem z immobilizerem (opisany w warsztacie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

przyczyną falowania jak i błędu mieszanki może być sonda lambda. Raczej na 100% będzie do wymiany.

Co powinieneś zrobić:

1. Wymienić sondę - tylko na orginalną albo jakiś dobry zamiennik (żadnych gówien z allegro)

2. Wyczyścić na blask przepustnicę i zaadaptować

3. Nie zaszkodzi jak wyczyścisz przepływomierz

4. Sprawdź stan pinów na czujniku temp. - jeśli są w porządku to czujnik może już powoli niedomagać. Silnika trzyma temp? Nie pali za dużo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16500 - Coolant temperature sender G62 - Implausible signal (przeczyść styki w tym czujniku, albo wymiana)

Ja bym stawiał na termostat, ale za poradą wyczyszcze jutro styki (bo łatwiej i taniej i szybciej) :tongue:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyczyną falowania jak i błędu mieszanki może być sonda lambda. Raczej na 100% będzie do wymiany.

Co powinieneś zrobić:

1. Wymienić sondę - tylko na orginalną albo jakiś dobry zamiennik (żadnych gówien z allegro)

2. Wyczyścić na blask przepustnicę i zaadaptować

3. Nie zaszkodzi jak wyczyścisz przepływomierz

4. Sprawdź stan pinów na czujniku temp. - jeśli są w porządku to czujnik może już powoli niedomagać. Silnika trzyma temp? Nie pali za dużo?

temp trzyma ok, ale pali zdrowo mam silne wrazenie ze zbyt zdrowo z 9-10 wciaga przy 130 km/h.

...a pozatym jestem ostro wkurzony :) wystarczylo 4 dni w kraju i zwedzili mi dekielki zakrywajace sruby w aluskach heh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro wymienie sonde lamda w wydechu, przeczyszcze przepustnice, zobaczymy jak bedzie

.. a co z tym czujnikiem do ewentualnego przeczyszczenia stykow? czy to przy termostacie ?

Btw zauwazylem ze auto ostatnio zachowuje mi sie znacznie lepiej jak je przegonilem 1600 km za jednym zamachem heh.

Tak czy inaczej dziekuje za wszystkie rady.

Jak porobie dam znac czy pomoglo.

[br]Dopisany: 14 Czerwiec 2007, 19:02 _________________________________________________ok, wyglada na to, ze autko chodzi jak :a4fan: powinno... lub przynajmniej duzo lepiej niz wczesniej :>

oprocz wymiany sondy i czyszczenia przepustnicy musialem jednak zainwestowac w przeplywomierz, na chwile obecna obroty sa stabilne, auto zachowuje sie juz dobrze na niskich biegach, do tego do wymiany poszedl wahacz prawy przod dolny-dolny (przez to nazewnictwo musialem 2 razy do sklepu jechac i wymieniac bo diagnosta, sprzedawca i mechanik uzywali roznych nomenklatur, do mniej najbardziej przemawia gorny-przedni, gorny-tylny, dolny-gorny, dolny-dolny hehe) ... i jestem gotowy do drogi :)

Jescze raz dzieki za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...