Skocz do zawartości
IGNOROWANY

metaliczny terkot w silniku


arahil

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie postu, moje autko wydaje taki dziwny metaliczny terkot, na każdym biegu włącznie z jałowym przy obrotak rzędu 1800-1900.

Mechanik powiedział, że może to być jakiś problem z turbiną gdyż wygląda na to że ona się probuje załączyć na tych obrotach.

Jest to dość drażniące gdyż prędkości związane z tymi obrotami są najczęstszymi na jakich jeżdże w mieście.

Prosiłbym o rade lub diagnoze co to może być i czy ktoś się z tym już spotkał.

(sprobuje nagrać ten dźwięk i dołączyć do postu jeśli bylo by potrzebne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co za bzdura z ta turbina :lol: pewnie kat chalasuje lub wydech wpada w rezonans,lub masz cos poluzowanego co powoduje ten dzwiek w tym zakresie obrotów :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arahil, musisz dokładnie osłuchać silnik żeby zlokalizować skąd dochodzi dźwięk - później można gdybać :) Proponuję otworzyć maskę i trzymać auto w tym zakresie obrotów i słuchać. Jak już będziesz wiedział mniej więcej skąd to słychać - napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zlokalizuj szybko skad ten dzwiek dochodzi :

-moze to byc pierdoła typu wydech,jakas oslona,cos sie poluzowalo lub cos powazniejszego typu rozrzad ....

w opcje mechanika nie chce mi sie wierzyc ...

proponuje go zmienic.... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaby ze mnie mechanik wiec mam nadzieje że wybaczycie ewentualne błędy :)

dźwięk wydobywa się z prawej strony auta (tam gdzie filtr powietrza)

Jest tam taka "siatkowana" część która przy utrzymywaniu autka na tych obrotach wpada w rezonans...

(postaram się może dziś zrobić fotke i pokaże dokładnie gdzie to jest) chyba że opis wystarczy

Znalazłem zdjęcie silnika na forum, z góry przepraszam autora za pożyczenie sobie zdjęcia bez zgody.

PICT00761.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjęcie chyba jest jest od AFN jak się nie myle, w 1Z tam gdzie zaznaczyłeś jest poniżej elastyczny łącznik wydechu, moze się rozsypał i przy wiekszych obrotach wpada w rezonans, u sieie planuje jego wymiane bo cały wydech wpada w drgania a jak docisne ten łącznik to przestaje, i teraz mam pytanie czy można go dostać osobno czy musze kupić całą tą rure włącznie z katem ??

a i przy okazji pozdrawiam kolege ze Świdnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaby ze mnie mechanik wiec mam nadzieje że wybaczycie ewentualne błędy :)

dźwięk wydobywa się z prawej strony auta (tam gdzie filtr powietrza)

Jest tam taka "siatkowana" część która przy utrzymywaniu autka na tych obrotach wpada w rezonans...

(postaram się może dziś zrobić fotke i pokaże dokładnie gdzie to jest) chyba że opis wystarczy

Znalazłem zdjęcie silnika na forum, z góry przepraszam autora za pożyczenie sobie zdjęcia bez zgody.

Obrazek

Ten silniczek jakoś znajomo wygląda ... :twisted: :mrgreen: ...

Autor wyraza zgodę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to ten łącznik to niestety jedna całość. Jedyna metoda to chyba tylko przespawanie tego elementu, bo inaczej to nie wiem jak to wymienić.

U mnie układ wydechowy na całej długości też wpada w rezoznans ale tylko przy niskich obrotach na luzie i przy zimnym sliniku lub czasami odzywa się gdy silnik jest bardziej obciążony (skręcanie kołami, włączenie klimy - tylko na chwile wpada w drgania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...