Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Klima chyba zmarla-calkowity brak nadmuchu-gwiazdka na panelu jest


bartlo79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...jak 13 to 13-wiedzialem ze cos sie wydarzy:( Otoz mam w swojej niuni klimatronik-wszystko dziallao pieknie okolo 10 dni-jedynie co to jakos tak po 5 dniach chyba zjaral mi sie bezpiecznik 25A dwa razy (klima zgasla calkowicei) wymienilem wiec na 30A i smigalo dalej.Dzisiaj jadac rano do pracy przyslyszalem przy rozbujaniu sie klimki ze lekko buczy-zmniejszylem obroty-buczenie ucichlo.No nic mowie-zdazylem dojechac przepalil sie ten bezpiol 30A.Kupilem nowy wstawilem-znowu lekkie buczenie ale wziolem to na miekko.Zostawilem auto i poszedlem zarabiac na chlebek.Po pracy wsiadam-odpalam a tu gwiazdka na panelu-widze na wyswietlaczu ze kreseczki od obrotow poszly w gore ( kliniecie AUTO) ale nie slysze niestety wentylatora i mam calkowity brak nadmuchu.Patrze w kody klimatrona a tam 15.7-wylaczylem wsio-szyba -wiatr we wlosach i dojechalem do domciu.Odpalilem Vaga-skasowalem blad ale tak jak sadzilem nic to nie dalo.Nadal gwiazdka na panelu-moge sterowac temeperatura i sila nadmuchu-ale samechu nadmuchu nie mam ani gramka.PO prostu cisza w kratkach calkowita.Panowie ratujcie-czekaja mnie filtry,olej,alarm a tu takie nieszczescie.Co to moze byc???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczotki może ci się skończyly w wentylatorze taki i ja miałem odgłos jak mi się kończyły rozkręć schowek i odkręć wentylator następnie włącz nawiew jak nie działa popukaj w wentylator jak zacznie trochę chodzić sprawce już masz osobiście nie wymieniałem szczotek ale wsadziłem wenta od vw polo tańszy a prawie identyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5574d9d8e9474bfbm.jpg

Chodzi ci o to co zaznaczylem strzalka?Sory za lamerie-ale to moje pierwsze auto z klima i dopiero sie ucze-i tak dzieki wam poprawilem luty na wyswietlaczu i juz ladnie banglal wyswietlacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja woll :grin: wyciągnij go tak jak ci mówiłem w schowku masz 3 śruby mocujące potem wentylator ale UWAŻAJ na łopatki wentylatora przy wyciąganiu może być ciasno przez szynę trzymającą poduszkę ale powinno ci się udać o i możesz zdjąć tą szynę 2 śrubki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdęcia jak wyciągnąć wiatrak są w Warsztacie przy odgrzybianiu klimy.

Jak już będziesz miał wyciągnięty wiatrak to przy okazji kup środek i zrób odgrzybianie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz chyba wskocze w woza i sie jechne do garazu brata podlubac - nie cierpie jak cos szwankuje.Czy to jest najabrdziej prawdopodobna przyczyna jesli mam brak nadmuchu czy tez sprawdzic cos jeszcze???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie generalnie tylko to bo tylko to jest odpowiedzialne za rozprowadzenie powietrza po aucie wentylator może już być z deka nadpalony i robić obciążenie na instalacji i dla tego korki ci walą :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie wytrzymalem i pojechalem wytachac dziada.Demontaz schowka-jak sie ma tylko poligon 8 to koszmar-bedzie mi sie to snilo nie raz.Otoz sprawa okazala sie dosc prosta-wyciagnolem za rada kolegi @audi41.6 wentylator i po wlaczeniu klimy ruszal ale dopiero jak go reka bujnolem-jak juz stanol to kaplica-dopiero kolejne wzbudzenie reka pomagalo.Odpalilem sprezarke - wydmuchalem co sie dalo-os wd40 i podlaczylem.Niestety bez wiekszych efektow.Rozebralem wiec kolege z plastikowej obudowy i dostrzeglem 2 szczotki.Po ich wyjeciu okazalo sie ze sa dosc nierowno zjechane-wiec drobny paierek i wyrownalem ladnie na okraglo.Poskladalem i smiga teraz bezproblemowo.Co prawda widac ze te szczotki to jeszcze pewnie z rok czy 2 i bedzie koniec-wiec czas juz pomalu szukac jakichs zamiennikow.Wymienial ktos juz szczotki w silniczku od nawiewu???Co by tam zasadzic zeby problem sie nie powtorzyl za jakis czas??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szczotek to kupno orginalnych(w serwisie) może być trochę kosztowne. Można oczywiście kupić jakis zamiennik i przy pomocy pilników i papieru dostosować jego wymiary. Należy jednak pamiętac że w silnikach komutatorowych szczotki są najbardziej newralgicznym elementem, więc nie ma co na nich oszczędzać i kupić dobrej jakości, a będą służyły przez lata :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...