Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Rozrząd 2.0 TFSI Cennik Olsztyn Palmowski


garmin

Rekomendowane odpowiedzi

Gość audirocket

Witam.Mysle ze sie zgadza.Wczoraj bylem wymienic rozrzad w servisie tez kpl.z rolkami i zaplacilem 465 euro! Fakt jest ze godz.robocza u nas kosztuje wiecej.Mialem zaszczyt stac obok mechanika i patrzyc mu na rece.Nie jest to tanio ale czesci byly oryginalne i daja gwarancje. Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo wg rozpiski AUDI mówi o wymianie rozrządu w 2.0TFSI przy przebiegu dopiero 175tys km :o i sam nei wiem jak to jest z tym rozrządem.... Ja mam teraz u siebei niecałe 102 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też zrobie przy 120, obecnie mam 104 i nawet się zastanawiam czy nie teraz, będzie spokój a rozrząd przy 170 to taki sam dobry pomysł jak tryb long life... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody po oddaniu starej 260 zł :)

Palmowski wycenił na ok 2700 z robocizną mnie wyniesie 1000 zł

Troszkę pracy przy zdjęciu zderzaka ale przy okazji zmienię grill od RS4 SHADOW LINE

Znajomy ma w tym ASO dobry rabat więc i cena ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudna jest wymiana rozrządu w 2.0TFSI? Mam u siebie 106kkm nalatane i pewnie przy 120kkm będę wymieniał rozrząd... "przód" można zdjąć ale ta wymiana.... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana paska rozrzadu jest banalna. Mi sie udalo wszystko zrobic w 3h (pierwszy raz i sam) bez sciagania lub luzowania przodu. Bylo ciasno ale sie udalo. W UK caly komplet rozrzadu kosztowal 130 funa, pompa wody 35funa, pasek wieloklinowy okolo 20, czteropak piwa 3 funy. W sumie okolo 185 funa (850zl). Jak dotad przejechalem 20kkm i jest OK. Wszystko zrobione zgodnie z elsawinem.

Radocha z wykonania czegos samemu bezcenna :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to trudne pod warunkiem, ze masz odpowiedni zestaw kluczy. Potrzeba mala i duza terkotke, plaski klucz 18, nasadke wieloklinowa zenska 18mm do walu korbowego, nasadke wieloklinowa meska 8 lub 10mm (do odkrecenia kola pasowego na wale), zwykla 10mm i 13mm.

Zaznaczam iz jest to moj sposob i zrobilem to na moja odpowiedzialnosc. Wspieralem sie przy tym elsawinem.

Podnosisz przod auta.

1.Najpierw plaskim kluczem 18mm luzujesz napinacz i sciagasz pasek klinowy. Po czym odkrecasz napinacz paska (3 sruby 13mm).

2.Nastepnie mala terkotka z nasadka 10mm odkrecasz gorna czesc pokrywy paska rozrzadu (przy niektorych srubach bedziesz musial uzyc malej przedlozki. Tu jest troszke zabawy, bo masz okolo 6cm luzu na operowanie. Olsona trzyma sie kilku srubkach. Generalnie nie bierz jej na sile, jak nie idzie to napewno gdzie jeszcze nieodkreciles srubki.

3.Nastepnie sciagasz oslone silnika pod autem. Nasadka 18mm na duzej terkotce blokujesz wal korbowy. Mala terkotka z mala nasadka luzujesz 6 srub trzymajacych kolo pasowe. Tu jest haczyk :). Bez sciagania przodu dostep jest tylko do srub bedacych w dolnej pozycji. Czyli luzujesz 2 sruby poczym duza terkotka obracasz wal i luzujesz kolejne dwie sruby. Odkrecasz 6 poluzowanych srub i sciagasz kolo pasowe z walu (uzyj malego mloteczka lub jakiejs dzwigni bo kolo siedzi ciasno na wale).

4.Mala terkotka z nasadka 10mm odkrecasz dolna czesc pokrywy paska rozrzadu.

5. Zanim zdejmniesz pasek rozrzadu ustaw silnik w pozycji TDC (top dead centre). Na kole zebatym na walku rozrzadu jest nabita kreska. Ta kreska musi sie pokryc z oznaczeniem wybitym na glowicy silnika. Stojac z przodu auta bedzie to mniej wiecej na godzinie 10:30.

6. Nasadka 13mm na malej terkotce luzujesz napinacz naska rozrzadu, po czym sciagasz pasek I napinacz. Pompa wody trzyma sie na 3 srubach 10mm. Odkrecasz je I wyciagasz pompe wody. Tu jest kolejny haczyk pompa siedzi cholernie ciasno w bloku. Na jednym uchu na srube mocujaca jest takie zaglebienie gdzie mozna cos wsadzic I podwazyc pompe. Trzeba to robic powoli I ostroznie. Jak juz pompa ruszy od strony tego ucha to trzeba ja do okola podawazac delikatnie az wyjdzie. W momencie wyjecia pompy wyleje sie sporo plynu.

7. Przetrzyj olejem uszczelke w nowej pompie bo inaczej jej nie wsadzisz. Wsadz nowa pompe tyle I le sie da, a reszte dociagniej srubami. Sruby powinny byc dokrecone okolo 20Nm, ja to zrobilem na oko, bo klucz dynamometryczny sie nie zmiescil (z pewnoscia dokrecilem wiecej jak 20Nm).

8. Zakladasz napinacz paska rozrzadu ale nie dokrecaj. Wymien rolki (sa w zestawie). Zaloz pasek rozrzadu na luzno. Wejdz pod auto I przykrec dolna oslone paska rozrzadu. Nastepnie przykrec kolo pasowe mala terkotka (nie obracajac walu!!!). Na kole pasowym masz maly wypustek ktory musi wejsc w zaglebienie na wale korbowym. Kolo pasowe moze wejsc na wal tylko w jeden sposob (zwroc na to uwage). Blokujac wal duza terkotka dokrec tylko dolne sruby, aby kolo sie trzymalo.

9. Na kole pasowym masz maly rowek od strony bloku silnika. Ten rowek musi byc dokladnie po srodku zaglebienia bedacego na pokrywie paska rozrzadu. Stojac od przodu auta I patrzac od gory jest ono dokladnie na godz 12:00. To jest TDC na wale. Upewniej sie, ze znak na kole zebatym walka zrorzadu pokrywa sie z oznaczeniem na bloku. Teraz napinasz napinacz paska rozrzadu do jego maksymalnego wychylu I dokrecasz. W trakcie napinania pasek sie troszke naciagnie w skutek czego znaki sie nie beda pokrywac. W trakcie napinania zwruc uwage w ktora strone poruszylo sie kolo zebate. Nastepnie poluzuj napinacz zsun pasek rozrzadu I wyprzedz kolo zebate o ta wartosc (jeden, maz 2 zabki). Zaloz spowrotem pasek I napnij go napinaczem. W trakcie napinania kolo zebate powinno sie znowu poruszyc I pokryc z oznaczeniami. Sprawdz jeszcze raz oznaczenia na wale I na kole zebatym. Nastepnie wejdz pod auto I zrob dwa pelne cycle obracajac wal duza terkotka zgodnie z wskazowkami zegara. Sprawdz jeszcze raz oznaczenia w obu punktach. Wszystko powinno sie zgadzac. Teraz dokrec pozostale sruby kola pasowego 25Nm plus cwierc obrotu.

10. Zaloz gorna oslone paska rozrzadu 10Nm. Pasek klinowy. Nastepnie zalej chlodziwo do silnika. Zeby dobrze odpowietrzyc silnik musisz sciagnac gorna pokrywe silnika. Bedzie tam metalowa rura z mala srubka wkrecona w nia od gory. Odkrec ta srubke I lej plyn do zbiorniczka az sie zacznie z tej dziurki wylewac.

11. To w sumie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie, fajnie że znalazłeś czas i chęci. Gratulacje, ja wymienię chyba na wiosnę - 92 juz mam, ale nie ma co czekać, poza tym co to za rożnica, można trochę wcześniej, koszty nie masakrują. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledzy. Duzo bazgrolenia, ale w rzeczywistosci cala operacja jest prosta tylko jest troszke gimnastyki z tymi 6cm pomiedzy pokrywa paska rozrzadu a wentylatorem. Generalnie czas roboty to max 3h. Jezeli bedziecie sciagac stary pasek to starajcie sie nie ruszac walem lub walkiem rozrzadu. Wtedy zakladacie nowy pasek naciagacie i wszystko powinno wskoczyc do oryginalnych ustawien, ale zawsze sprawdzcie oznaczenia.

Jesli ktos jest z okolic warszawy lub wroclawia to chetnie pomoge. Moznaby bylo odrazu pozadny opis ze zdjeciami zrobic :).

Na gornej pokrywie paska rozrzadu od przodu jest taka mala klapeczka ktora sie otwiera przekrecajac plaskim srubokretem koleczko obok. Za nia jest widoczne kolo zebate oraz czesc bloku silnika z oznaczeniem. Mozna w ten sposob sprawdzic ustawienie paska rozrzadu bez rozbebeszania wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem z Łodzi więc za jakiś miesiąc lub dwa możemy robić ustawkę... a przy okazji oczywiście porządne fotostory + opis i zamieścić w dziale Warsztat. Obecnie mam 105 000km i myślę, że za miesiąc max dwa możemy wymieniać. :decayed:

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...