Szymoonk 2 Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Wymiana starej kierownicy czteroramiennej montowanej od początku produkcji na czteroramienną poliftową montowaną od połowy 97r do końca produkcji. Różnice w kierownicach:Stara kierownica (wieloklin 17mm)Poliftowa nowa kierownica (wieloklin 26mm)Aby wymienić kierownice musimy zakupić:kierownice wraz z poduszką, taśmę (zwijak) wraz z wtyczką, osłonę plastikową kierownicy, dołożyć przejściówkę (reduktor) z małego wieloklinu na duży.nowa osłonataśma(zwijak) z wtyczkąElement do usunięcia zaznaczony kółkiemPrzejściówka, reduktor, tulejka redukcyjnaTuleja jest za długa dlatego trzeba ją skrócić do długości zaznaczonej na zdjęciuZdejmujemy starą kierownice, odłączamy wtyczki od poduszek (odłączony akumulator) i klaksonu. Odkręcamy starą osłonę plastikową kierownicy.Na wystający wieloklin zakładamy naszą przyciętą tuleje redukcyjna i wciskamy ją do samego końca.Czas zamontować taśmę poduszki. Jako że taśmy nowej kierownicy nie idzie spasować ze starymi manetkami lepiej zakupić taśmę w wersji „dużej” którą łatwiej dopasować i nie będzie się nam ruszała. Z tyłu taśmy ułamujemy jeden uchwyt i dzięki temu taśma ładnie będzie nam dolegać do starych manetek.Zostaje podłączyć klakson i poduszkę. Odcinamy stare kostki od klaksonu , poduszki i kabelki łączymy z nową wtyczką. Nie będę pisał o podłączeniu ponieważ mam kierownice multifunkcyjną gdzie jest więcej kabli wiec nie będę mieszał.Zakładamy nową obudowę plastikową kierownicy i przykręcamy.W tym momencie taśma trzyma się sztywno kolumny kierowniczej.Zostaje nam założyć nową kierownice która idealnie pasuje na zamontowany wcześniej reduktor.Jako że otwór w nowej kierownicy jest większy do przykręcenia jej potrzebujemy dużej podkładki którą wkładamy pod starą nakrętkę. Nie wiem jaki rozmiar tej podkładki bo wziąłem pierwszą lepszą którą miałem pod ręką.Efekt końcowy wgląda tak, oczywiście zamiast tej można założyć każdą inną z dużym wieloklinem np. trójramienną:Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grubcio1980 36 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Pytanko.Jak jest z kierą od S-ki?Mam już tą nowszą,ale może wyrwe od S-ki w niezłym stanie.Będę musiał swoją do kumpla i od niego S-kę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba1-2 2 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 dokładnie to samo musiałem przerobić aby zamontować swoją kiere tyle ze s4 z polifta fajnie że zrobiłeś taki fotoopisik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ardian6 0 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Bardzo dobry opis!!! :> Jak przerobić wtyczkę poliftową do przedliftowej od poduchy i klaksonu??Pytam bo nie jest o tym napisane. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookas 2 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Gdzie można kupić taką przejściówkę na duży wieloklin? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ardian6 0 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Kiedyś był na allegro za jakieś 20zł.Teraz to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymoonk 2 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 http://allegro.pl/item1000108117_oryginalna_naba_vw_golf_3_vento_passat.html to będzie to ale lepiej zadzwonić i spytać się o wymiary sprzedawca ma 4 sztuki za dobre pieniądze więc kupować i wymieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lookas 2 Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Dostałem odpowiedź wymiary: na zewnątrz 26 mm wewnątrz 17 mm Także można brać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Audi A4 0 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 panowie, i jak? mógłby ktoś opisać jak połączyć wtyczki od poduchy i klaksonu?? tutaj kolega mi odpisał na PW że uzywał miernika, ale ja niestety się na tym za bardzo nie znam. Więc bardzo byłbym wdzięczny jak ktoś by opisał, że biały kabel łączysz z niebieskim, itd. Z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drozdziu2 0 Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Wydaje mi się że Szymoonk wrzucił zdjęcie na którym widać dobrze dolną stronę taśmy i wpiętą w nią wtyczkę z kabelkami.. Sam przymierzam się do wymiany kierownicy typu "pufa" (audi 80) na 3 ramienną z wersji poliftowej. Zakupiłem już kierownicę, przejściówkę wieloklinu, taśmę do nowej kierownicy a nawet obudowę - pozostaje tylko jeden mały problem. Mianowicie : skąd wziąść jedną dodatkową żółtą wtyczkę na podłączenie taśmy do instalacji samochodu?? Z tego co widzę to na allegro nie za bardzo można dostać samą wtyczkę. Kupno całej poduszki powietrznej tylko po to żeby obciąć tą wtyczkę nie wchodzi w grę..Help Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f16mysliwiec 1 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Szymonik a jak z multifunkcja ?? kolega dropsone już podłączył , jest podobno moduł już w kierownicy i wystarczy podłączyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radziu Audi A4 0 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Wydaje mi się że Szymoonk wrzucił zdjęcie na którym widać dobrze dolną stronę taśmy i wpiętą w nią wtyczkę z kabelkami.. Sam przymierzam się do wymiany kierownicy typu "pufa" (audi 80) na 3 ramienną z wersji poliftowej. Zakupiłem już kierownicę, przejściówkę wieloklinu, taśmę do nowej kierownicy a nawet obudowę - pozostaje tylko jeden mały problem. Mianowicie : skąd wziąść jedną dodatkową żółtą wtyczkę na podłączenie taśmy do instalacji samochodu?? Z tego co widzę to na allegro nie za bardzo można dostać samą wtyczkę. Kupno całej poduszki powietrznej tylko po to żeby obciąć tą wtyczkę nie wchodzi w grę..Help Ja mam ten sam problem, tylko jeszcze nie kupiłem tasmy i obudowy. Mówisz o żółtej wtyczce. Poducha poliftowa ma dwa ładunki. do 50 km/h i od 70 km/h tutaj podłaczymy tylko jeden ładunek. A kostka pasuje od tasmy do auta P&P? musimy rozwałkowac ten temat, aby po Nas nikt nie miał takiego problemu i dylematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymoonk 2 Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Wydaje mi się że Szymoonk wrzucił zdjęcie na którym widać dobrze dolną stronę taśmy i wpiętą w nią wtyczkę z kabelkami.. Sam przymierzam się do wymiany kierownicy typu "pufa" (audi 80) na 3 ramienną z wersji poliftowej. Zakupiłem już kierownicę, przejściówkę wieloklinu, taśmę do nowej kierownicy a nawet obudowę - pozostaje tylko jeden mały problem. Mianowicie : skąd wziąść jedną dodatkową żółtą wtyczkę na podłączenie taśmy do instalacji samochodu?? Z tego co widzę to na allegro nie za bardzo można dostać samą wtyczkę. Kupno całej poduszki powietrznej tylko po to żeby obciąć tą wtyczkę nie wchodzi w grę..Help Ja mam ten sam problem, tylko jeszcze nie kupiłem tasmy i obudowy. Mówisz o żółtej wtyczce. Poducha poliftowa ma dwa ładunki. do 50 km/h i od 70 km/h tutaj podłaczymy tylko jeden ładunek. A kostka pasuje od tasmy do auta P&P? musimy rozwałkowac ten temat, aby po Nas nikt nie miał takiego problemu i dylematu. Dużo słyszałem na temat tych dwóch ładunków, ale airbag w polifcie ma jeden ładunek tak jak w przedlifcie Zdjęcie tyłu airbaga poliftowego Dopiero w nowych audi były dwa ładunki Jeśli się mylę to niech mnie ktoś oświeci Szymonik a jak z multifunkcja ?? kolega dropsone już podłączył , jest podobno moduł już w kierownicy i wystarczy podłączyć Radio z CAN + moja kiera nie zechce ze sobą współpracować więc temat odpuszczony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ardian6 0 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 A czy ktoś może pokazać same wtyczki od airbaga z przed lifta i po lifta. Dobrze by było też opisać jak przełożyć kable z wtyczek :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymoonk 2 Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Jak znajdę chwile to rozkręcę po raz setny wszystko i opisze jak podłączyć . A z tego co pamiętam .... Jeśli mamy nową kiere wraz z poduszką to w środku powinna być instalacja. Wtyczkę która jest w kierownicy (żółta) wciskamy w taśmę po założeniu kiery i tu mamy koniec. Z drugiej strony taśmy przychodzi identyczna wtyczka jak ta z przodu czyli żółta. Ułożenie kabli w niej jest chyba odwrotne niż w tej z przodu. W przedlifcie mamy dwie wtyczki od klaksonu i od aribaga a w polifcie już tylko jedną (żółtą). Kable w nowej żółtej wtyczce: -airbag +airbag masa (być może tylko w wersji z multifunkcją) klakson Stare wtyczki od klaksonu i airbag ucinamy i kabelki lutujemy do nowej (żółtej wtyczki) Schemacik zapodam jak będę miał czas ale nie nastąpi to szybko [br]Dopisany: 15 Maj 2010, 22:52_________________________________________________tak przy okazji tu macie aukcje z żółtymi wtyczkami tymi szerokimi http://moto.allegro.pl/item1037740694_kabel_przewod_kostka_airbag_poduszki_audi_vw_seat.html[br]Dopisany: 15 Maj 2010, 22:59_________________________________________________http://moto.allegro.pl/item1037881252_audi_golf_passat_kabel_przewod_wtyk_airbag.html http://moto.allegro.pl/item1019327504_kabel_airbag_air_bag_vw_golf_iv_passat_seat_leon.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam.S 6 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Witam a ja bym chciał zamontować taką kierownice do mojej niuni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymoonk 2 Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Sam przymierzałem się do zmiany na taką z B7, TT ale tu jest już właśnie problem z dwoma ładunkami w tej kierownicy ale myślę że temat do opanowania ponieważ wieloklin się nie zmienia w tych nowych autach wiec dalej jest 26 mm, jedynie taśma uległa zmianie i nie wiem czy stara podejdzie do nowej kiery bo nowa taśma raczej na 100% nie wejdzie do B5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XC 0 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Ja mam takie pytanie, jak zdjac te plastikowa obudowe kierownicy? albo druga opcja, mam kiere od s4 i chcialem stara tasme zostawic i przelozyc sama kiere ale tasmt tez nie umiem odczepic od kierownicy totalne beztalencie. Podpowie ktos? Ok znalazlem ze za obudowe dwie srubki z dolu sa odpowiedzialne, ale moze ktos sie wypowie na temat odczepienia kierownicy od tasmy i na odwrot :gwizdanie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymoonk 2 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Żeby rozdzielić taśmę od starej kierownicy musisz odkręcić cały mechanizm ze środka kiery i na samym dole znajdziesz śruby odpowiedzialne za trzymanie taśmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Admirał 0 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Witam serdecznie.Kupiłem kierownicę multifunkcyjną lecz mam problem z kabelkami w czarnej kostce, czarnym i brązowym ponieważ zostały wyrwane z tej kostki i nie wiem gdzie je wpiąć.Może ma ktoś dokładne foto takiej kostki bo na tym zdjęciu nie za bardzo widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się