Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Tylna wycieraczka nie działa B6 Avant - inny problem


odkuszacz

Rekomendowane odpowiedzi

Problem był wałkowany na forum wielokrotnie, ale nie udało mi się odnaleźć konkretnego wyjaśnienia problemu jak mój.

Po włączeniu manetką tylna wycieraczka nie działa, spryskiwacz działa.

Dostałem się do silniczka wycieraczki (dzięki temu forum) i:

1. Silniczek działa - podpiąłem "na krótko" do akumulatora piny 1 i 4

2. Dokonałem pomiaru napięcia we wtyczce od silniczka (tylna klapa) - manetka w pozycji tylna wycieraczka załączona:

- pomiędzy pinami 1 i 4 - ok. 11V (podłączony na krótko silniczek do tych pinów tylko - działa)

- pomiędzy masą a pinem 2 - blisko 0V

- pomiędzy masą a pinem 3 - blisko 0V

3. Ponadto na wszelki wypadek podmieniłem do testu tyrystor zgodnie z tym co opisane TUTAJ - bez zmian (silnik podpinany, na krótko działa, wpinany normalnie nie pracuje)

W tym miejscu pojawiła się niejasność, bo ktoś TUTAJ napisał:

"W B6 nie ma przekaźników do wycieraczek tylko moduł elektryki a w nim przy przełączeniu manetki w pozycję on dla tylnej wycieraczki słychać delikatne pyknięcie, czyli sygnał z manetki dochodzi."

Pyknięcie słychać (siedząc) na miejscu kierowcy (silnik wycieraczki jest całkowicie odłączony), skąd ono pochodzi, czy na pewno nie ma przekaźnika?

Co w następnej kolejności powinienem sprawdzić? Jeśli jest przekaźnik, to który?

Proszę o pomoc i z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek sprawdź przewody idące do klapy może jakiś się złamał i nie łączy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz VAG-a, to można zrobić 'Output test' w module centralnej elektryki (09). Któryś z testów sprawdza działanie tylnej wycieraczki. Jak zadziała, to będzie jasne, że winna jest manetka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytalem w sieci to trzeba wylutowac tyrystor i wlutowac jakis zamiennik min 4 Ampery (tylko trzeba pamietac, ze ten zamiennik posiada odwrotny opis wyprowadzen, trzeba wlutowac o 180 stopni odwrotnie - mowa o zamienniku TIC 116, TIC 126). Czy juz ktos to robil?? Podobno wycieraczki wtedy ozywiaja.[br]Dopisany: 04 Styczeń 2011, 17:26_________________________________________________Wycieraczka mowa o tylniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem problem podobny w B7 tylko mi caly czas wycieraczka chodzila. Problemem byla mala plytka przy silniczku. Jedna nozka z 6 od jakiegos czarnego tranzystorka czy czegos byla nadpalona i nawet gdy manetke mialem wlaczona czy wylaczona chodzily. A odnosnie przekaznika to akurat nie masz tylko taka puszke z ukladem scalone ktora jest odpowiedzialna za wszystkie wycieraczki, kierunki i jeszcze pare dupereli. Podsumowujac ja bym u ciebie obstawial tez ta plytke co jest przy silniczku a najprosciej to sprobuj podpiac od kogos jakikolwiek siniczek z grupy VW i wszystko bedzie jasne. Ja sprawdzilem ze to nie manetka i przekaznik podlaczajac silniczek z golfa IV bo jest taki sam tylko dysze spryskiwacza posiada jedna a w B7 sa dwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odświeze temat bo dzis wycieraczka tylna w moim B7 avant zwolniła tempo po czym zatrzymała sie na środku szyby i koniec, po kilku minutach jak wyłączyłem i włączyłem zrobiła ruch moze 5 cm znowu stanęła a potem juz nic sienie działo, dodam ze zauważyłem tydzień temu jak tez stanęła ale za 15 minut sama ożyła nagle i było ok, działo sie tak jeszcze z 3 razy w tym tygodniu a teraz całkiem stanłęła i ani drgnie, czyzby silniczek ? jak manetkę odciągam to słysze delikatne pstryknięcie, dodam ze płyn leci :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo w B6 tylko ja jeszcze dowaliłem i jak staneła to probowałem ja popchnac bo mnie wqrw. jak stała na środku i teraz sie kreci swobodnie o 360stopni (dodaje ze płyn normalnie leci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowowie odświeżę temat. 

Też mi padła tylna wycieraczka. Zaczęło się od tego, że pracowała w 3/4 zakresu obrotu. Później 1/2 i w końcu padła. I po prostu opadała.

Rozebrałem tapicerkę i sprawdziłem, że napięcie dochodzi na pin 1 i 4. Pomiędzy nimi jest 12V.

Jak sprawdzić silnik "na krótko'?

Tylna wycieraczka zrobiła się bardzo luźna. Obudowa pękła. Element jest do wymiany czy muszę kupić zestaw?

IMG_20201103_093208.jpg

IMG_20201103_093226.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie da się to zrobić?

Zdemontowałem cały mechanizm. Silnik udało mi się wyjąć i sprawdzić. Bez obciążenia i po podaniu napięcie kręci się. Ale po montażu "nie ma siły". Można to jeszcze naprawić? 

audi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz całość wyczyść przesmaruj, popatrz na uszczelnienia i może coś jeszcze z niego będzie, ale jak już płyn zrobił swoje wewnątrz silnika to może to być robota tylko tymczasowa, u mnie pomimo czyszczenia i tak trzeba było ostatecznie kupić nowy silniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mechanizm dużo ciężko się rozbiera? Czy po prostu na siłę wszystko zdemontować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczka nie ruszaj, a same koła zębate po prostu wypychacz do góry i musi wyjść. Patrząc po zdjęciu nie wróżę wielkiego sukcesu, ale spróbować zawsze warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...