Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1,6 ADP] dlaczego się dusi?


Łukasz P

Rekomendowane odpowiedzi

Co może być przyczyną że samochód niby ciągnie ale mam wrażenie jakby go coś chamowało, jakby się dławił delikatnie-tzn zjawisko takie jakby miał trudności z wejściem na obroty, no niby wchodzi ale to nie to co powinno być (mam wrażenie że jak się ciśnie gaz to nie bardzo się wkręca na obroty). Nadmienię że po przeglądzie, wszystkie filtry wymienione, katalizator oki (tzn Kata już nie ma), pod komputerem tez niby wszystko oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik do wymiany. Zartowałem :decayed: Jam mam tak samo,i wszycy,których znam z 1.6 ADP też tak mają .Zjawisko to występuje w zakresie obrotów 3-4.tys oraz powyżej 5 tys. Nawet kiedyś jechałem Octawią 1.6 i było tak samo.

Ja już przelatałem tak ponad 5 tys. i wszystko jest ok. Poprostu wkręcaj delikatnie motor na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

jeśli robisz to delikatnie to nic się nie stanie a auto zacznie ci znowu normalnie jeździć. Wtedy będziesz miał pewność, że przepływomierz już zdycha i trzeba odkładać na jego wymianę. Jeśli natomiast nic się nie poprawi to znaczy, że przepływkę masz sprawną. Znajdziesz go na przewodzie dolotowym zaraz za korpusem filtra powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odłączyć akumulator na pare godzin a nastepnie zagrzej silnik do 90`C a może pomoże, skoro nie ma żadnych błedów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P. Łukaszu nie były przypadkiem zmieniane świece? I jeszcze jedno na jakim silniki Ci muli: zimnym, czy nagrzanym ?

tak świece były zmieniane a muli bardziej na rozgrzanym silniku - a o co chodzi z tymi świecami?

P.S. Po wymianie świec był pod komputerem i niby oki było!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to niestety parametry świecy mają duże znaczenie. Mam u siebie podobny problem, że jak się nagrzeje do traci na mocy. Szukałem róznych rozwiązań począwszy od podłaczenia pod VAG-a / żadnych błędów/. Zmieniałem przewody wysokiego napięcie / efekt mycia silnika/, ale że samochód przyjechał w tym roku z Niemiec to na początku zmieniłem świecy. W servisie BOSCH została dokonana wymiana i zostały założone takie same jakie miałem, choć katalog co innego wykazywał. Po fatygowałem się i odnalazłem swoje stare świece i w żaden sposób nie mogę ich dopasować do :audi:A4. Nie długo wymieniam je na m-ki Beru /za rada doświadczonych kierowców- za dużo podróbek Bosch i NKG/ i wtedy będę mógł powiedzieć, czy to była faktycznie wina świec. Jeżeli chodzi o moja tezę, to pamiętam, że miałem podobny problem z tym, że samochód miał zasilanie LPG. Na rozgrzanym silniku fiksował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P. Łukaszu nie były przypadkiem zmieniane świece? I jeszcze jedno na jakim silniki Ci muli: zimnym, czy nagrzanym ?

podłącze się pod temat, bo mam podobne objawy i to właśnie po wymianie świec między innymi, zresztą założyłem post w tej sprawie i padło że to może przepustnica, ale czytając Wasze opinie nachodzą mnie jeszcze inne możliwości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja na Twoim miejscu zmienił bym świece na te bosch`a F7LCTR, słyszałem od pewnego mechanika, że innych nie można zakładać (chodzi o silnik 1,6 AHL i jak dobrze pamiętam o ADP), chociaż w sklepach polecają inne np. NGK, BERU i mówią, że będą dobre. Oczywiście będą dobre auto będzie pracowało ale nie tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie wyczyściłem przepustnice i teraz pozostają tylko testy czy jak sie dobrze zagrzeje to będzie oki. mam nadzieje że tak bo również nie lubie jak cos jest niesprawne a juz na pewno serce auta :)) [br]Dopisany: 26 Czerwiec 2007, 22:47 _________________________________________________hmm...z tymi świecami to zastanawiające...własnie też wymieniłem na NGK, a może warto powrócić do Bosch..., może ktoś już robił takie podmianki i zauważył różnice??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla zainteresowanych, przyczyną mulenia i nie wchodzenia na obroty może być przepływomierz, wczoraj wróciłem od mechanika i domowym sposobem ustalił że rzeczywiście u mnie z przepływką cos jest nie tak. Teraz sposob jak to sprawdzić:

1. pod komputerem nie wykazuje żadnych błędów wszystko oki więc,

2. zdjąć przepływomierz i przy otworze od strony filtra tj. otwór z zamontowaną siatką wstawić kawałek tektury tak aby zakryło połowę otworu (dotyczy przepływomierza)

3. Ponownie wszystko podłączyć i się przejechać, jeżeli jest poprawa tzn że przepływka pada.

4. Według mechanika ten sposób umożliwia wymuszenie przepływu powietrza gdyż wewnątrz przepływki znajduje się mniejszy otworek w którym są zamontowane jakieś druciki co właśnie podaja informację do czujników o prezpływie powietrza i dozują wtrysk paliwa-zmniejszenie otworu jak w pkt.2 powoduje wiekśzy strumień co w przypadku uszkodzenia tych drucików-moż zostać odczytane przez czujniki jako prawidłowe.

5. U mnie po zastosowaniu tej metody rzeczywiście się poprawiło i samochód zaczął ciągnąć normalnie bez duszenia czy zapychania się-ale trwało to jakieś 20 km i jak jest teraz to nie wiem bo przez pierdzieloną galąź z drzewa która się wbiła w moją chłodnicę autko mam unieruchomione i na serwisie.

6. cena przepływomierza do silnika 1,6 ADP w serwisie ASO to 488 zł gdy odda się starą przepływkę-dają dwuletnią gwarancję

7. Koszty i jeszcze raz koszty-coraz mniej marka AUDI mi się podoba, bo sypie się tak samo jak inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, a wiec tak, po czyszczeniu przepustnicy różnica niewielka, ale idąca dalej za radami kolegów postanowiłem przyjrzeć się przepływomierzowi, pojeździłem trochę , dobrze rozgrzałem auto, i odpiołem wtyczkę od przepływomierza....efekt, po wciśnięciu gazu auto ma swoją moc :)) tylko dziwi mnie że chodzi dobrze po odpięciu przepływomierza:)) tak jakby nie był on potrzebny, może ktoś potrafi to wytłumaczyć bo nie miałem wcześniej doczynienia z tym urządzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz z tego co wiem jak jeździsz na gazie nie ma większego znaczenia i na gazie będzie cykał oki ale na benzynie już nie, swoją drogą te przepływki to drogi interes a są wg opinii niejednego mechanika bardzo delikatne co w połaczeniu z gazem nie jest za ciekawe - i dlatego jak gaz to powinna być sekwencja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...