Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap pompy wtryskowej 11 - Nr OE 038 130 107 J


seba1-2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że dużo jest informacji o swapie pompki 11, ale nie jest to w jednym miejscu, postanowiłem to wszystko do kupy zebrać i opisać co trzeba zrobić aby zamontować ją w motorach takich jak 1Z/AHU/AFN/AFF

pompy wtryskowe 11 znajdują się w takich motorach jak a4 1.9 AHH 90ps, golf IV 1.9 90ps ALH automat, passat b5 1.9 AHH

aby zamontować taką pompę potrzebujemy
- pompę wtryskową 038 130 107 j BOSCH 0 460 414 987
- koło zębate(AHH/ASV/ALH/AGR/AHF) ) z możliwością regulacji kąta wtrysku na "fasolkach" w kole
- stojan pompy(podstawa/łapa/uchwyt) AHH/ALH/ASV uwaga jej średnica otworu to 68mm
Numer podstawy Pompy Wtryskowej z silnika AHH - 028 130 147 M
- wtyczkę 10pin (można obejść się bez niej i przerobić wtyczkę pompy na 8pin i mniejszą 3pin) lub podłączyć bezpośrednio bez wtyczki

STOJAN możemy wykorzystać z wyżej wymienionych silników oraz z silnika ze SKODY o oznaczeniu ASV 110PS, ale jeśli mamy w okolicy znajomego tokarza można w łatwy sposób przerobić swoją starą podstawę pompy przetaczając(powiększając) jej otwór na 68mm

problem spotkamy również po stronie instalacji elektrycznej, nie będzie pasować ponieważ pompa 11 ma wtyczkę 10pin a my przeważnie posiadamy 2 wtyczki 8pin(7 kabli i 1pin pusty) oraz mniejszą 3pin, można przerobić instalację silnika na wtyczkę 10pin w następujący sposób

wtyczka 10pin przy instalacji silnika - kolory kabli
pin1 - zielony z czerwonym paskiem
pin2 - brązowy z czerwonym paskiem
pin3 - zielony z żółtym paskiem
pin4 - brązowy z białym paskiem
pin5 - czerwony z zielonym paskiem
pin6 - czerwony z żółtym paskiem
pin7 - czerwony z niebieskim paskiem
pin8 - czarny z fioletowym paskiem
pin9 - niebieski
pin10 - czerwony z białym paskiem

uwaga na pin 1 i 5 bo kable są podobne trzeba je rozróżnić który to zielony z czerwonym paskiem a który to czerwony z zielonym paskiem !!!
(ja miałem tak w silniku ahu ale możliwe że przy innych instalacjach kolory są takie same :hi:)

jak ktoś nie ma wtyczki przy pompie 10pin lub też nie chce jej mieć i nie wie który kabel gdzie idzie (na który pin wtyczki) to na przewodach które wychodzą z nastawnika powinny znajdować się numery

jeszcze jedno o czym zapomniałem to blacha osłonowa metalowa, która osłania pasek rozrządu od strony pompy, trzeba ją również rozwiercić na podany wyżej rozmiar, ja to zrobiłem w ten sposób że założyłem kamień na wiertarkę wysoko-obrotową i ją rozwierciłem na zakręconym stojanie pompy



pompka 11
http://img352.imageshack.us/i/dsc00040hu0.jpg/
http://photos02.allegroimg.pl/photos/oryginal/929/83/99/929839956_2
tutaj samo koło zębate i widać wycięcia w kształcie fasolek na których ustawia się kąt wtrysku
http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/960/43/44/960434451

do montażu trzeba zrzucić przód samochodu zderzak, pas przedni i dobrać się do rozrządu, popuścić napinacz i odkręcić koło pompy wtryskowej, oraz przewody paliwowe, potem pompę trzeba odkręcić od podstawy 3 śrubki z przodu czwarta jest z tyłu za pompą
foto-5.jpg
foto-6.jpg
(foty zapożyczono od kolegi Bastech)
podstawa pompy o ile dobrze pamiętam jest przykręcona 4 śrubami

po zamontowaniu przetoczonej lub też nowej podstawy montujemy pompę, jej koło zębate, oraz przewody i wtyczki, ustawiamy rozrząd zgodnie ze znakami
0a69d0cbcd935eac.jpg
po złożeniu wymaga się ustawić kąt wtrysku
http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t10913.0.html;highlight=k%C4%85t+wtrysku
i różnica miedzy zwykłą pompą przykładowo w AFN a AHH jest taka że kąt wtrysku ustawia się na "fasolkach" koła zębatego a nie tak jak w AFN PRZESUWAJĄC całą pompę

to chyba tyle jak ktoś ma jeszcze jakieś uwagi to dawajcie uzupełnimy ten wątek będzie dla potomnych :hi::good:

Napiszę jeszcze po co można zamontować taką pompę wtryskową w swoim motorze VP...
montujemy taką pompę wtryskową w celu wzmocnienia układu paliwowego, pompa 11 ma tłoczek o średnicy 11mm z wysoką falą(dużym skokiem tłoczka), pompy 10 takie jak AHU/1Z mają niska falę (czyli niski skok) są też pompy 10 z wysoką falą występowały w modelach takich jak AFN, ALH, AGR, AHF, ASV
do takiej pompy 11 montujemy większe końcówki wtrysków (0,216 lub 0,230 wymagane ustawienie ciśnienia otwarcia na 220/300bar) większe turo(AWX/AVF 131PS lub BRD 170PS lub GT2256V) większe intercoolery FMIC lub DUALSMIC do tego modyfikujemy u znanego tunera program(mapę)sterownika i okolice 200PS gwarantowane :good:

a tu coś z google

http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.myturbodiesel.com/1000q_how_to/a3b4/injpumpswap.htm&ei=eM4WS6mOK5ie_Aaty-D3Bg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CAgQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3D%2522This%2Barticle%2Bshows%2Bhow%2Bto%2Bremove%2Bthe%2Bmk3%2BTDI%2Binjection%2Bpump%2B%28IP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja widziałem co to pompa 11 to ty na baczność pod stołem przechodziłeś wiem ze jest wydajniejsza itd pytam czy zauważyłeś różnicę w przyroście mocy bo to ze jest wydajniejsza nie musi oznaczać ze będzie miał więcej koni po prostu to dobry mod pod dalsze grzebanie w aucie (zresztą komp może ja ograniczać). ale moze charakterystyka pracy silnika sie zmieniła dobra z reszta nie ważne..

szacunek za robotę a za odpowiedz :punish:

aha i denna to twoja babka.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na samym początku piszę zebrałem wszystkie informację na temat montażu pompy 11, ja jej nigdy u siebie nie zakładałem, miałem natomiast pompę ASV 110PS ze skody jest ona bliźniakiem pod względem montażu 11, a poza tym ja mam motor z AVF-a 131PS PD więc zrobiłem to tylko dla potomnych :cool1:

więc twoje pytanie było denne i płytkie bo skoro wiesz co to jest i wiesz po co się ją montuje to po co się pytasz??ale odpowiem tobie, montujemy taką pompę wtryskową w celu wzmocnienia układu paliwowego w motorach VP, pompa 11 ma tłoczek o średnicy 11mm z wysoką falą(dużym skokiem tłoczka), pompy 10 takie jak AHU/1Z mają niska falę (czyli niski skok) są też pompy 10 z wysoką falą występowały w modelach takich jak AFN, ALH, AGR, AHF, ASV

i nie wydaję mi się że ktoś miałby tylko wymienić pompę 11 i na tym koniec, przeważnie wszyscy których znam montowali takie pompy aby wycisnąć jeszcze więcej mocy ze swych klekotów :evil: czyli montowali do takiego zestawu większe końcówki wtrysków (0,216 lub 0,230) większe turo(AWX/AVF 131PS lub BRD 170PS lub GT2256V) większe intercoolery FMIC lub DUALSMIC i okolice 200PS gwarantowane :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Panowie!Gratulacje za opis.Ja się dopiero uczę i to naprawdę dobry pomysł i wiele wyjaśnia. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a wiecie moze jak wyglada sprawa przerobienia pompy 10mm na 11ke, można ją przerobic bez problemu, tylko ciekawi mnie czy taka przeróbka nie wpłynie na jej żywotność :mysli: Bo stoje przed wyborem czy regenerować swoja 10ke czy kupować uzywke 11ke(jest za 900zł) - ale stan nieznany, a moze własnie przerobic swoją :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kowi, a orientowałeś się jaka była by cena przeglądu takiej 11stki w serwisie Boscha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kowi, a orientowałeś się jaka była by cena przeglądu takiej 11stki w serwisie Boscha?

Kolega dzwonił do jednej firmy i diagnoza pompy to koszt 200zł, rok temu podobno przeróbka pompy to był koszt 700zł(przeróbka + ogólna regeneracja) i teraz sie nad tym zastanawiam powazniej :mysli:

Własnie i ja bym chciał sprawdzić taka nabyta 11ke czy to jeszcze działa jak powinno :gwizdanie:

Ma ktos fotke tego stojana, jak to wygląda :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foty041.jpg

oto podstawa stojan pompy

[br]Dopisany: 29 Kwiecień 2010, 22:36_________________________________________________tylko ten jest do afn a do ahh różni się wielkością otworu [br]Dopisany: 29 Kwiecień 2010, 22:37_________________________________________________afn o ile dobrze pamiętam ma otwór o średnicy 57mm a pod 11 - 68mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuje się do pytania czy lepiej zregenerować swoja 10 na 11 czy kupować nieznana?? Czy różnią się one tylko fala i rozmiarem tłoczka sekcji czy jeszcze czymś poza tym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a wiecie moze czy pompa AFN z sharana jest taka samą pompą co była montowana w A4, numer rózni sie tylko końcówką AX i BX

Chce taką pompe nabyć(za 350zł) i odrazu zawiesć do nadarzyna na przeróbke :kox:[br]Dopisany: 17 Sierpień 2010, 10:28_________________________________________________Juz wiem róznica polega na tym że pompa o końcówce BX ma wtyczke taka samą jak w opisywanej "11tce"

20100818835.jpg

[br]Dopisany: 18 Sierpień 2010, 15:04_________________________________________________Jestem po swapie pompy na 11ke, tak jak pisałem jeśłi ktos był by zainteresowany takim modem to pompa od sharana różni sie tylko wtyczką którą bez problemu sie przerabia. Autko ma delikatny program i po zmianie pompy troche sie poprawiło ale nieznacznie, jak to jest w przypadku seryjnego softu, dopiero pokaże pazurki podczas nowego strojenia, autko mniej kopci(ale żeby nie było że w ogóle nie kopci <- ale to też kwestia strojenia) noi spalanie wzgledem mojego trupa 10mm spadło :naughty: teraz FIS pokazuje milsze dla oka wartości dystansowe

Dla chcących poprawic osiagi AFNa, AVG polecam swap na taką pompe i do tego wtryski 216, bez softu urwiecie w sprincie 2s do 100km/h bankowe 150km bez zmiany turbo)

Koszty jak wiadomo będą rozbieżne, uzywke mozna znaleźć tanio jak ktoś nie wie co sprzedaje, ale przewaznie cena waha sie w granicach 900-1200zł, a przeróbka na taką pompe to koszt 1400-1600 z tym że ma sie pewniaka po regeneracji z gwarancją :decayed:

Ja tam jestem zadowolony teraz jest potencjał na moc w paliwie

Jak cos mam swoja starą pompe na handel, idealna na przeróbke, za 200zł moge oddać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pompę 11. Jak przerobić jej wtyczkę na 3pin i 8 pin?

Chyba, że ktoś ma do sprzedania kostkę 10 pin od instalacji silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież masz wyżej napisane jak przerobić wtyczkę... czego nie możesz pojąć??

jak chcesz przerobić wtyczkę 10 na 8 i 3 po przekładaj kable do strych wtyczek, nr pin są na kablach wychodzących z pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisane jest jak przerobić dwie w jedną. A na odwrót, tzn. przy pompie wtyka 10pin na dwie? Patrząc na stare wtyki kolory przewodów będą te same?[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2010, 15:28_________________________________________________Czy pompy 11 występowały z dwoma wtyczkami zamiast jednej? Potwierdźcie, że 11-stki tak wyglądały, bo boje się, że to jakaś hybryda...

Moja wygląda tak:

012aeac89a769577m.jpg

8666e3180e71f7a3m.jpg

6a66f3c94e3958a3m.jpg

ad3565d1dec8c275m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po numerze sie zgadza, tylko to koło pasowe jakieś tkaie dziwne w porównaniu do tego co seba wkleił :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tych rzeczach to ja wiem :przebiegly:

Pytam się o to czy pompy 11 wychodziły z takim kołem i właśnie z takimi wtykami, czy to nie jest jakaś hybryda, która ma tylko obudowę po 11-stce... :wink4:[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 10:39_________________________________________________Przy montażu 11-stki napotkałem dodatkowy problem, o którym nikt nie wspomniał... Stojan wymieniony, jednak wymienić, albo przetoczyć/wyciąć trzeba jeszcze metalową osłonę rozrządu, bo tam też jest za mały otwór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wyleciało mi to z głowy ale z tym to jest już mały problem, dobry kamień na wiertarce, 5 min i po robocie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba go najpierw mieć :kox: Ale dało radę.

Pompa zamontowana, na początku strasznie mi się zapowietrzała jak postał dłuższą chwilę, po uruchomieniu chodzi pięknie i w końcu odzyskałem utracone konie :notworthy: Do końca dnia trochę pojeździłem i już odpala normalnie na tyk (wkońcu) :>

Ta pompa, która jest na moich zdjęciach jest z passata, przynajmniej tak twierdzi sprzedający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba go najpierw mieć :kox: Ale dało radę.

Pompa zamontowana, na początku strasznie mi się zapowietrzała jak postał dłuższą chwilę, po uruchomieniu chodzi pięknie i w końcu odzyskałem utracone konie :notworthy: Do końca dnia trochę pojeździłem i już odpala normalnie na tyk (wkońcu) :>

Ta pompa, która jest na moich zdjęciach jest z passata, przynajmniej tak twierdzi sprzedający.

teraz załóż wtryski większe to poczujesz moc :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...