Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Płukanie układu wspomagania.


fortitudo

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie byłem w ASO i mieli płyn G002000 czyli taki jaki mam napisany na korku, trochę się zamotałem bo wszyscy na forum mówią że tego już nie ma a jest G004000??? Pytam sie gościa o co chodzi, a on mi mówi że tak było, ale z powrotem wrócili też do płynu G002000 ??? Co o tym sądzicie??? Ja wziąłem ten płyn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie G004000 to 40zł, a G002000 to 90zł., ale taki mam napisany na zbiorniczku więc nie będę kombinował, zresztą już wymieniłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeździł ktoś na mobilu atf 220 ?? kumpel ma w bmw e36 i sobie chwali. Ktoś wie jak to sie spisuje w a4 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Podczas ostatnich mrozów zaczeła mi strasznie wyć pompa gdy odpaliłem silnik.Po rozgrzaniu pokręceniu troche kierownicą w prawo i lewo ustawało.

Zajrzałem do zbiorniczka a tam niespodzianka - płyn spieniony!!! Poczytałem troche na necie ale nic konkretnego nie znalazłem jak nieszczelny układ i że zasysa powietrze.

W związku z tym zakupiłem uszczelniacz do układu wspomagania PRESTONE poj 335ml,nowy zielony płyn i 4 ltr oleju napędowego.

Zanim cokolwiek zrobiłem zalałem zbiorniczek płynem ropą by rozcięczyć płyn i zlokalizować wyciek. Faktycznie okazało sie że mam pęknięty wąż od maglownicy do chłodniczki.

Wyciołem uszkodzony kawałek węża zastępując go metalową rurką i złączyłem na opaskach zaciskowych ze względu na -15st celc.

Następnie odłączyłem przewód powrotny od zbiorniczka,na zbiorniczku założyłem ucięty palec gumowej rękawiczki czywiście na opasce zaciskowej i zalałem znów ropą.

Przez cały układ przepuściłem 4ltr ropy kręcąc przy tym kierownicą do oporu w prawo i lewo aż do momentu kiedy cała ropa zejdzie z układu.

Następnie założyłem węza od powrotu na swoje miejsce zalałem płynem i kręciłem kier aby odpowietrzyć.pompa nadal wyła choć wspomaganie powróciło.

Zostawiłem zbiorniczek otwarty i obserwowałem go jeszcze około 10min.Było widać jak pęcherze powietrza wydostają się z układu. po 30 min odpaliłem silnik kręcę kier w prawo lewo i zero hałasu,buczenia,kierownica smiga bardzo leciutko i ogólnie jest super.

Może komuś się przyda. Dodam że po płukaniu stary płyn wygląda jak zostawiona woda po myciu garnków tylko po tygodniu.Zadka masa obrzydliwefgo koloru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn polecił mi gość w motoryzacyjnym zielony FEBI ZA 28ZETA.

Pytanko w sprawie tej chłodniczki do płynu.Wyczytałem,że nie w każdym modelu jest ona montowana.Mógłby ktoś wyjasnić mi w jakim celu ona jest i jaką role spełnia,bo to właśnie od niej mam łączonego wężą. Gdyby się dało ja wyeliminować podłączyłbym przewód powrotny prosto do zbiorniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2010 o 15:18, ROBERT napisał:

Ja proponuję wymianę w taki sposób ( silnik cały czas unieruchomiony ! ) :

1. Podnieść samochód i ustawić na "koziołkach"

2. Strzykawką wyciągnąć maksymalnie ile się da płynu ze zbiorniczka

3. Zdjąć przewód powrotny - ten cieńszy (idzie od chłodnicy płynu wspomagania a potem maglownicy)

4. Zaślepić jakimś innym wężem na końcu zagiętym powstałą "dziurę" w zbiorniczku

5. Włożyć końcówkę przewodu który zdjęliśmy ze zbiorniczka do jakiejś pustej butelki

6. Teraz jedna osoba dolewa do zbiorniczka nowy płyn a druga kręci kierownicą w lewo-prawo, pamiętać o uzupełnianiu płynu na bieżąco !

7. Tak "przepuścić" ok. 1.5-1.8 litra płynu

8. Kręcić kierownicą aż zbiorniczek będzie pusty i wtedy zdjąć zaślepkę i nałożyć przewód "powrotny" z powrotem na swoje miejsce

9. Dolać do max. płynu i uruchomić silnik , pokręcić jeszcze kierownicą lewo-prawo kilka razy, uzupełnić płyn jeżeli poziom jeszcze nieznacznie spadnie

Po dokonanej wymianie płynu wspomagania w wyżej opisany sposób układ na pewno nie zapowietrzy się, nowy płyn przeciska zużyty do butelki (podobnie wygląda to z wymianą płynu hamulcowego)

Może i dla niektórych z Was niezrozumiale to opisałem ale myślę że może komuś się przyda taki opis

:hi:

Ten opis wymiany  jest jak najbardziej aktualny i w mojej B7 mogę tak wymienić płyn wspomagania??? 

Wlewajac Nowy płyn on mam rozumieć że przepchnie cały stary wężykiem powrotnym do butelki??  Nie muszę nic na dole odkręcić pod silnikiem żeby zleciało w dół..???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie magla tą samą metodą zalewać nowy układ?
Czy przed wyjęciem starego magla zlać cały stary płyn z układu?
Czy mogę najpierw przepłukać "nowy" układ płynem LHM (zostało mi 3/4 butelki) a później zalać nowym płynem z ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...