Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Komu padł pasek rozrządu ?


golab24

Rekomendowane odpowiedzi

mnie strzelił pasek po 60 tys w 1,8 20 v

na szczęście skończyło się na wymianie samych zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie ze przy starych kolach rozrzadu nie ma co patrzeć ze ze fabryka zaleca wymianę co 120ty,tylko robic co 50-60tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mi pekl pasek w mitsubishi i nic sie nie stalo.Kupilem po prostu nowy pasek napinacz i cos tam jeszcze dalem to mechanikowi zalozyl i dalej smigalem :>

Bo masz samochód starszej generacji i ogólnie w tamtych latach nie wysilano tak jednostek (mniejsze sprężanie) i tłoki są bardziej oddalone od zaworów. Stare ople tez są bezkolizyjne (te o małych pojemnosciach i najczesciej mocach do 90KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przepłaciłeś. Nie wiem jakie są ceny u Ciebie. Ja kupuje zestaw za 560 zł, poświęce niecałe pół dnia i sam sobie go zmieniam. Mechaniki to są zdziercy. Za 3-4 godz. roboty chcieliby ponad 200zł a niektórzy jeszcze by chcieli by im auto zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek79 a tak poza tematem trudna sprawa zmienić ten pasek?? nie mam problemu z mechaniką tylko boje się żę źle ustawie pasek przy wymianie jakieś wskazówki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko mi jeszcze rolke wymieniali :decayed:

Pasek, napinacz, tłumik drgań i rolka prowadząca to komplet. Akurat sama rolka to 1 śrubka, najmniej przy niej roboty. [br]Dopisany: 18 Grudzień 2009, 10:48_________________________________________________Powiem Ci MATIUS że bardzo trudne to nie jest ale jest trochę rozbierania, trzeba zdjąć zderzak, chłodnice... (chłodnica się odchyli razem z wężami więc nie trzeba spuszczać płynu) Najważniejsze to przed zdjęciem paska trzeba dokładnie ustawić koła zębate tak aby punkty na kołach zębatych pokryły się z punktami na pokrywie głowicy (dotyczy punktu na kole zębatym wałku rozrządu) oraz na dolnej osłonie paska zębatego (dotyczy punktu na kole zębatym wału korbowego). Aby to ustawić należy kręcić w prawo wałem korbowym (nie wolno kręcić wałkiem rozrządu) i patrzeć aż oba znaki się pokryją. Jak już założysz i naszpanujesz odpowiednio nowy pasek to znów zakręć w prawo wałem korbowym (zrób 2 pełne obroty) i patrz na znaki. Jeżeli jest OK to znaki znów powinny się pokryć.

Jak będziesz miał to rozebrane to sprawdź czy pompa cieczy chłodzącej się czasem nie domaga wymiany, jak ma duże luzy to też zmień bo jak wszystko rozebrane to jest okazja a jakby zaczęła przeciekać to znowu rozbieranie.

PS. Ja sobie tak ułatwiłem że zrobiłem markerem punkt na kole zębatym wału korbowego i na bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ci dziękuje :hi:na wiosne planuje to robić a wydawać 200-300zł na mechanika za to można coś innego kupić do autka

jak się w czymś zawacham to napisze tutaj to morze ktoś pomorze :) jeszcze raz dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie-małe pytanko:jakimi wyrazami lub zdaniami może być wyrażona wymiana rozrządu wpisana do książki serwisowej w języku niemieckim?

O ile mnie pamięć nie myli to po niemiecku:

pasek rozrządu - Zahnriemen

wymiana paska rozrządu - Zahnriemenwechsel

U mnie w książce serwisowej jest wyszczególniona na str. 18-20 w dodatkowych czynnościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...