Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Na zimnym i ok. 2000-3000 obr. coś klekocze


gracjanek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , panowie szukam dodatkowej opini. Silnik ADR 1.8 1998r 245 000 przebiegu mam go od roku , olej wymieniany na czas , zalewany półsyntetyk 10w 40, zużycie oleju raczej normalne ok. 0.4 l na 2000 km. Od paru dni na zimnym silniku i około 2000-3000 obr. coś stuka ze słuchu dochodzi to z tylnej,lewej części silnika , bardziej z pokrywy zaworów , ew. z kolektora. Na słuch mój mechanior powiedział że hydraulika się sypie , bo po paru minutach od zapalenia kiedy pewnie ciśnienie doładuje , jakby ręką odją , wszystko ucicha i już potem silnik pracuje normalnie. Nawet po ponownym zgaszeniu i ponownym zapaleniu nic , cisza. Także nie wiem co tu ugryść , czy pompa oleju( nie dobija ciśnienia na czas po uruchomieniu ) , czy popychacze , czy zawory , a może cały wałek rozrządu pada. Mechanior mój wysnuwa także że albo zawory hydrauliczne się zawieszają bo podobno na każdym cylindrze jest tam jakiś , albo popychacze.

No najlepiej go rozebrać i wtedy zobaczyć , ale niestety jak to jest zazwyczaj czas to diabeł.Auto potrzebne na dojazdy do pracy.

Proszę o opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem podobne posty i podobne problemy , już nie wiem co to może być. Niektórzy zmieniają olej na gęstszy i niby pomaga,przestaje stukać. Ja u siebie zauważyłem różne sytuacje , nieraz jak go zapalam zimnego to nie puka , nieraz jak go zapalam cieplego puka , a nieraz na odwrót . A tak wogóle to można to zbagatelizować , można z tym stukaniem jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzisz ciośnienie to będziesz wiedział czy winna jest pompa czy sama hydraulika. Może poprostu któryś popychacz stuka i nie ma co bagatelizować.

Jak mocno stuka to źle wpływa na głowice i same osiągi silnika. Trudno powiedzieć co może sie stać jak nie wiadomo co go boli.

Może nagraj dziwięk i umiesc na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie mam podobny problem nie stuka mi tylko mi się zapala kontrolka oleju na wlnych obrotach nie wiem co to może być czujnik jest ok bo sprawdzałem ciśnienie oleju i po pół godziny nagrzaniu silnika na wolnych obrotach ma tylko 1 bar po dodaniu gazu odrazu się podnosi przy pałowaniu do nawet 8 barów mechanik mi powiedział że silnik się kończy bo że niby pompa oleju ok bo że bije do 8 barów przy przygazówce co o tym myślicie czy spróbować wymienić pierwsze pompe oleju ma to jakiś sens czy szukać nowego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...