Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AAH] bierze olej?


NOKIA62

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie posiadam a4 2.8 174KM i zauwazylem ze rano jak odpalam to przez chwile mi zakopci na ssaniu, a poza tym bierze mi chyba olej bo co jakis wiekszy czas musze robic dolewke, a tak to nie widac zeby kopcila czy cosik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AAH ma to do siebie, że lubi palic nie tylko benzynkę, ale również i olej :thumbdown:

Przy bardzo ostrym traktowaniu, zużycie oleju może byc naprawdę spore (do tego dochodzi również stan-kondycja silnika) :kwasny:

To, że zakopci na zimno przez chwile, proponuje najzwyczajniej olac.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile ty dolewasz ?

Coby miec cały czas max'a muszę dolac 3x tyle co Ty.

nic podobneko ze pali duzo oleju, ja na 10 tkm max 0.5 litra dolewam a nie oszczedzam go wcale

Między max a min jest różnica co najmniej 1 litra, jakbym poczekał aż ubędzie z max do min i dopiero dolał to też by mi wyszło 0,5 :>

Poza tym przecież napisałem, że liczy się również stan i kondycja silnika!

Możliwe, że ja trafiłem kolejnego trupa, a Twój to ideał (który też jednak bierze) :)

Jedno jest pewne AAH biorą oliwę, i będą brały, bo taki już ich urok.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

podlącze się do wątku żeby nie zaśmiecać

jeżdżę na syntetyku magnatec ale zaskoczyło mnie że po przejechaniu 3000 km musiałm dolać 1l oleju.

czy to jakaś norma dla tego silnika (tak mnie uczulali u dealera), może czas pomyśleć o zmianie oleju?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

podlącze się do wątku żeby nie zaśmiecać

jeżdżę na syntetyku magnatec ale zaskoczyło mnie że po przejechaniu 3000 km musiałm dolać 1l oleju.

czy to jakaś norma dla tego silnika (tak mnie uczulali u dealera), może czas pomyśleć o zmianie oleju?

pozdro

Ile masz przejechane kilometrow jezeli ponad 150 tys. to proponowal bym zmienic na polsyntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wybiło 141000 a przy 137000 była wymiana oleju a ja już musiałem dolać literek, generalnie mógłbym kupić 5l oljeu magnatec za 100 z allegro i trzymać w pogotowi na każde 15000 km, ale po co żyć w stresie kiedy się zapali kontrolka oleju skoro można przejść bezpoleśnie na półsyntetyk, tylko czy gra warta świeczki i czy jednak dla silnika nie lepiej syntetycze papu?

i nadal nie wiem czy to standard dla tych silników że podjada oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak troche odbiegne od tematu moj sprinter bierze 5 litrow oleju na 30 tys km co wymiana 5 litrow dolewam ale non stop but 140 160 wiem ze to diesel zaraz hugo mnie zj**ie o to ale tak mowie tylko pozdro

p.s sciągnij gips z nogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

podlącze się do wątku żeby nie zaśmiecać

jeżdżę na syntetyku magnatec ale zaskoczyło mnie że po przejechaniu 3000 km musiałm dolać 1l oleju.

czy to jakaś norma dla tego silnika (tak mnie uczulali u dealera), może czas pomyśleć o zmianie oleju?

pozdro

Ile masz przejechane kilometrow jezeli ponad 150 tys. to proponowal bym zmienic na polsyntetyk

Jest zasada ,że jak fura jeżdzi na dobrym syntetycznym oleju to do śmierci jego go nie zamieniaj na inny nawet jak zacznie brać[raz tak zrobiłem w innym wozie i nigdy więcej nie bede kombinował]latam na Mobil 1 5 W 50 od Nowości 280.000km i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli to jest norma w tych silnikach, bo do tej pory jezdzilem bmw i na 12tys dolewalem litr oleju a teraz w audi musze dolac z 4litry pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

podlącze się do wątku żeby nie zaśmiecać

jeżdżę na syntetyku magnatec ale zaskoczyło mnie że po przejechaniu 3000 km musiałm dolać 1l oleju.

czy to jakaś norma dla tego silnika (tak mnie uczulali u dealera), może czas pomyśleć o zmianie oleju?

pozdro

Ile masz przejechane kilometrow jezeli ponad 150 tys. to proponowal bym zmienic na polsyntetyk

Jest zasada ,że jak fura jeżdzi na dobrym syntetycznym oleju to do śmierci jego go nie zamieniaj na inny nawet jak zacznie brać[raz tak zrobiłem w innym wozie i nigdy więcej nie bede kombinował]latam na Mobil 1 5 W 50 od Nowości 280.000km i jest ok.

ile dolewasz na 10000km?

extra pytanie: mam zalany magnatec 5w-30, czy mogę na dolewkę kupić 5w-40, na allegro maja 5L w sensownej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MorgothV8

Mój oleju nie bierze wcale albo minimalnie (nie muszę dolewać, prawie nic nie ubywa)

Zauważyłem tylko że jak jeden zbirnik przejechałem baaaardzo dynamicznie (często kick0-down i do 6000 RPM) to zarówno spalanie na trasie wzrosło (16.25 litra) a także zechlał w końcu trochę oleju (ubyło około 2 kreski na bagnecie). Ale to chyba norma że silnik o takiej pojemności zeżre trochę oliwy pod pełnym obciążeniem (wycieków brak), dolałem 0.5 litra i jest gitara, mam kreske-dwie poniżej MAX, czyli więcej niż miałem jak ten samochód kupiłem..... Jeżdżę na Mobil 1 5w50 rally Formula, pełen syntetyk, przebieg 325000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile masz przejechane kilometrow jezeli ponad 150 tys. to proponowal bym zmienic na polsyntetyk

To jest najgorsze co można zrobić dla silnika, to nie jest stary polonez że mona lać przepracowany olej!

Jak producent zalał syntetykiem to jeździć na takim jaki jest i 150tyś to nie jest żadna magiczna liczba zmiany olej na inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie skończyłem gaworzenie online z fachowcem z castrola - krótka piłka do tego silnika lać tylko syntetyk jeśli chcesz go długo użytkować bez problemu.

także pali mi czy nie pali olej zostaje przy syntetyku

zalecił

EDGE 5W-30

Magnatec 5W40

Magnatec 10W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

także pali mi czy nie pali olej zostaje przy syntetyku

zalecił

EDGE 5W-30

Magnatec 5W40

Magnatec 10W40

10W40 to półsyntetyk

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mi też bierze i to dość dużo mam zalane castrol 5w-40 po 6000km dolałem 2litry przebieg 142000km silnik suchy żadnych wycieków dość ostra jazda częste odcięcie zapłonu wcześniej zanim go kupiłem miał zalany 10w-60 czy zmiana na castrola mogła spowodować że bierze olej czy może uszczelniacze padły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odcina mi przy 6500 rpm a odcięcia tylko przy wyprzedzaniu .

ciekawe czy masz jeszcze uszczelkę pod głowicą, dziwny sposób jazdy masz kolego, po co robić odcinkę, efektywna jazda na tym nie polega :) , a Ty się dziwisz,że olej łyka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...