Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie tarcze i klocki hamulcowe ?


szmekot

Jakie klocki wybrać na przód.  

411 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiej firmy klocki polecasz ?



Rekomendowane odpowiedzi

konstrukcja klocka z kablem jest minimalnie inna od tego bez kabla

kup dokładnie taki jak powinien tam trafic czyli FDB1167

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ostatnio właśnie miałem dylemat z wyborem tarcz i klocków do mojego autka. Przeszukałem całe forum, to i inne, pozbierałem również opinie od znajomych mechaników i doszedłem do takich wniosków:

Jeśli ktoś rzeczywiście chce super hamulców to proponuję te z górnej półki ale kwoty idą w tysiącach zł.

Jeśli ktoś potrzebuje dobrych hamulców i nie szaleje za bardzo to proponuję średnią półkę ale żadne wynalazki, klocki za 45zł i tarcze za 70zł chociaż akurat w poprzednim moim samochodzie założyłem Ate Power Disc + klocki Ate i szczerze mówiąc nie byłem zachwycony ( popiskiwały przez około 7000km, potem odgłosy ustały )

Ja osobiście skuszony ceną kupiłem poprzez allegro tarcze Ferodo, pełne ( za 175zł kpl. ) od gościa z Sosnowca i orginalne klocki Vw Audi ( produkcji TRW ) Przejechałem około 500km na tym zestawie i jestem bardzo zadowolony.

Jeszcze to co dowiedziałem się od znajomych mechaników to pełne zimmermanny ale to koszt 300zł za kpl. a że z kasą było akurat kiepsko bo to zaraz po zakupie autka zdecydowałem się na ferodo. Co mogę powiedzieć: żadnych szumów z układu hamulcowego, hamuje też bardzo dobrze, choć jeszcze z dużej prędkości (powyżej 170) nie hamowałem. Mam nadzieję że jeszcze komuś moje wypociny przydadzą się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tył jest taki sam?

:polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

tarcza tył 245mm, zacisk Lucas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

2 dni już siedzę i tak mi minął weekend majowy-na szukaniu tarcz i klocków :(

Audi a4, 1,9TDI, 66kW, silnik AAH, rocznik 99 po lifcie.

Tarcze są wentylowane, samochód mam z Niemiec więc Hans chyba nie oszczędzał na wymianach.

1. Z tego co wyczytałem to podobno pasują do mnie 280mm

2. Z klockami zaczyna się problem bo są tam jakieś do 280mm ale wszystkie bez czujnika - a ja mam z czujnikiem, zresztą 2 dni temu zapalił mi się na FISie. Probowałem znaleźć na allegro ale nie wiem-czy to jakaś rzadkość? Tutaj udało mi się dotrzeć do ATE które według mnie chyba pasują ale cena mnie poprostu zabiła - 200zł!!

http://www.swistak.pl/a8541527,KLOCKI-ATE-PRZOD-AUDI-A4-VW-PASSAT-SEAT-EXEO.html#

Do tego jak przeglądałem tarcze to te ATE PD też nie są za tanie, za sam przód z klockami musiałbym zapłacić jakieś 600zł! :kwasny:

Bardzo dużo czytałem i na forum i na innych forach w internecie ale w moim przypadku trochę trudno podjąć jakąś decyzję. :mysli:

Nie jeżdżę zbyt agresywnie do tego stopnia żeby w przeciągu minuty czy dwóch hamować OSTRO ze 140 do zera. Mimo to nie chciałbym żeby hamulce mnie zawiodły wtedy jak będą mi naprawdę potrzebne więc nie chcę też oszczędzić na bezpieczeństwie.

Byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś mi podpowiedział jaki zestaw mogę dobrać żeby wystarczył do normalnej jazdy na codzień + awaryjnego ostrego okazyjnego hamowania jak będzie potrzebne! Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź.

Niektórzy do odczytania podają numer - to mój: WAUZZ8DZXA263313, jak będzie potrzeba to nawet zdejmę jutro koło i zrobię zdjęcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

2 dni już siedzę i tak mi minął weekend majowy-na szukaniu tarcz i klocków :(

Audi a4, 1,9TDI, 66kW, silnik AAH, rocznik 99 po lifcie.

Tarcze są wentylowane, samochód mam z Niemiec więc Hans chyba nie oszczędzał na wymianach.

1. Z tego co wyczytałem to podobno pasują do mnie 280mm

2. Z klockami zaczyna się problem bo są tam jakieś do 280mm ale wszystkie bez czujnika - a ja mam z czujnikiem, zresztą 2 dni temu zapalił mi się na FISie. Probowałem znaleźć na allegro ale nie wiem-czy to jakaś rzadkość? Tutaj udało mi się dotrzeć do ATE które według mnie chyba pasują ale cena mnie poprostu zabiła - 200zł!!

http://www.swistak.pl/a8541527,KLOCKI-ATE-PRZOD-AUDI-A4-VW-PASSAT-SEAT-EXEO.html#

Do tego jak przeglądałem tarcze to te ATE PD też nie są za tanie, za sam przód z klockami musiałbym zapłacić jakieś 600zł! :kwasny:

Bardzo dużo czytałem i na forum i na innych forach w internecie ale w moim przypadku trochę trudno podjąć jakąś decyzję. :mysli:

Nie jeżdżę zbyt agresywnie do tego stopnia żeby w przeciągu minuty czy dwóch hamować OSTRO ze 140 do zera. Mimo to nie chciałbym żeby hamulce mnie zawiodły wtedy jak będą mi naprawdę potrzebne więc nie chcę też oszczędzić na bezpieczeństwie.

Byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś mi podpowiedział jaki zestaw mogę dobrać żeby wystarczył do normalnej jazdy na codzień + awaryjnego ostrego okazyjnego hamowania jak będzie potrzebne! Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź.

Niektórzy do odczytania podają numer - to mój: WAUZZ8DZXA263313, jak będzie potrzeba to nawet zdejmę jutro koło i zrobię zdjęcie :)

zmien zaciski pod tarcze 288, nie będziesz musiał tyle główkowac :> :> :> :>

jeżeli chcesz dokładnie sprawdzic co tam masz odsyłam do linka:

www.ate-brakes.com/

oznaczenia Ate:

nr tarczy: 24.0122-0152.1

nr klocka: 13.0460-2837.2 - z czujnikiem, takie jak podałeś z linka

osobiście polecam tarcze Bosch + klocki TRW :good: :good: :good: :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Do devastation:

O tarczach ATE:

http://moto.allegro.pl/item973253551_tarcze_klocki_ate_audi_vw_a4_a6_passat_suber_b.html

napisales tak:

"3. przereklamowany interes, klocki sa z czujnikami u Ciebie chyba ich nie ma"

Tzn. co z nimi nie tak, nie sa warte swojej ceny ? Lepiej kupic "zwykle", bez naciec ? Czy moze ten zestaw tarcze BOSCH + TRW klocki ?

Ja do mojego audi a4 B5 - 1996 - AFN planuje kupic takie cos:

http://moto.allegro.pl/item1005077165_ate_power_disc_tarcze_hamulcowe_klocki_audi_a4_b5.html

Mam z przodu (na to wychodzi) zacisk ATE Teves FN-3 (wg. "Sam naprawiam ..."), srednica 288mm, grubosc graniczna 25-2 = 23mm, zmierzona niedawno 22,5mm czyli juz do wymiany:

zmianarozmiarusdc11081.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Z tylu mam LUCAS C-38 (wg. "Sam naprawiam ..."), srednica 245, grubosc graniczna 10-2 = 8 mm, zmierzona niedawno 10, czyli dobrze, ale ich stan nie wyglada ciekawie, maja spore wzery na powierzchni:

zmianarozmiarusdc11091.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

zmianarozmiarusdc11100.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Wczesniej zakladalem do Passata B4 - 1994 - 1Z tarcze ATE (niewentylowane) + klocki ATE i jezdza do dzis, hamuja dobrze i nie ma z nimi problemu.

pozdrawiam,

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Do devastation:

O tarczach ATE:

http://moto.allegro.pl/item973253551_tarcze_klocki_ate_audi_vw_a4_a6_passat_suber_b.html

napisales tak:

"3. przereklamowany interes, klocki sa z czujnikami u Ciebie chyba ich nie ma"

Tzn. co z nimi nie tak, nie sa warte swojej ceny ? Lepiej kupic "zwykle", bez naciec ? Czy moze ten zestaw tarcze BOSCH + TRW klocki ?

Ja do mojego audi a4 B5 - 1996 - AFN planuje kupic takie cos:

http://moto.allegro.pl/item1005077165_ate_power_disc_tarcze_hamulcowe_klocki_audi_a4_b5.html

Mam z przodu (na to wychodzi) zacisk ATE Teves FN-3 (wg. "Sam naprawiam ..."), srednica 288mm, grubosc graniczna 25-2 = 23mm, zmierzona niedawno 22,5mm czyli juz do wymiany:

zmianarozmiarusdc11081.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Z tylu mam LUCAS C-38 (wg. "Sam naprawiam ..."), srednica 245, grubosc graniczna 10-2 = 8 mm, zmierzona niedawno 10, czyli dobrze, ale ich stan nie wyglada ciekawie, maja spore wzery na powierzchni:

zmianarozmiarusdc11091.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

zmianarozmiarusdc11100.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Wczesniej zakladalem do Passata B4 - 1994 - 1Z tarcze ATE (niewentylowane) + klocki ATE i jezdza do dzis, hamuja dobrze i nie ma z nimi problemu.

pozdrawiam,

Darek

poszło na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie a jakie u mnie tarcze i klocki??? audi a4 b5 97 rok 125km 1.8 ADR kombi

a53248bfc8b00f42m.jpg

39656a22fa56fa0am.jpg

5a20477d8e5bac7am.jpg

fcaf8a5985997d37m.jpg

a czy klocek u mnie posiada czujnik zużycia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może podpowiecie i mi... Jakie powinienem mieć (wymiary grubość itp) do swojej niuni tarcze przód? Audi A4 1.8 '95 ADR

Wyskoczył mi błąd ABS na FIS (żółta kontrolka ABS + migający wykrzyknik ręcznego) wiem, że mam właśnie tarcze do wymiany przód i klocki więc błąd może się pojawić z tego powodu... Jakiej marki polecacie do mojego modelu w rozsądnej cenie-jakość (tarcze + klocki)?

Pozdro[br]Dopisany: 10 Maj 2010, 23:39_________________________________________________Koledzy pomożecie bo chciałbym w sobotę zabrać się za wymianę tarcz i klocków a muszę mieć czas na zakup... Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij koło i zrób foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się do tematu...

chodzi o tarcze hamulcowe do A4 B5, a dokładniej o opinie dotyczące marki ATM Mikoda.

http://www.allegro.pl/item1031576361_sport_tarcze_audi_a4_b5_1_6_2_8_tyl_wersja_gt.html

http://www.allegro.pl/item1028071395_tarcze_atm_mikoda_audi_a4_a6_passat_superb_tuning.html

Jeżeli chodzi o tył to w sumie nie boje się zaryzykować co by tam nie było aby 10mm to coś będzie hamowało...

ale z drugiej strony głupio wyglądać będzie jak z tyłu wsadzę nawierty a z przodu gładkie np. TRW[bo tak od razu na mikodę na przód to boję się ryzykować]

dlatego piszę z pytanie czy w ogóle kombinować coś z tymi Mikodami czy pójść od razu i tu znowu pytanie TRW czy Zimmerman? bo o ATE to sie różnych rzeczy naczytałem :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się do tematu...

chodzi o tarcze hamulcowe do A4 B5, a dokładniej o opinie dotyczące marki ATM Mikoda.

http://www.allegro.pl/item1031576361_sport_tarcze_audi_a4_b5_1_6_2_8_tyl_wersja_gt.html

http://www.allegro.pl/item1028071395_tarcze_atm_mikoda_audi_a4_a6_passat_superb_tuning.html

Jeżeli chodzi o tył to w sumie nie boje się zaryzykować co by tam nie było aby 10mm to coś będzie hamowało...

ale z drugiej strony głupio wyglądać będzie jak z tyłu wsadzę nawierty a z przodu gładkie np. TRW[bo tak od razu na mikodę na przód to boję się ryzykować]

dlatego piszę z pytanie czy w ogóle kombinować coś z tymi Mikodami czy pójść od razu i tu znowu pytanie TRW czy Zimmerman? bo o ATE to sie różnych rzeczy naczytałem :confused4:

zakładaj na przód i tył perforowane Mikody

do tego Ferodo Premier :good: :good: :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...