Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

"H4mm3R"dzieki za szybka odpowiedz a czy wiesz moze jakie konkretnie sruby potrzebuje i jaki klucz potrzebny do odkrecenia tej sruby co jest w wal wkrencana?

Śruby zostają te same, jakby były inne to by były podane nr. Co do klucza to nie pomogę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I czy likwidacja walkow nie wplywa na skrzynie multitronik?

Nic nie wpływa.

Potwierdzam(BPW+Multi,ok.40kkm przejechanych bez):wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miło widzieć, że temat nadal żyje ;)

Witam po długim niebycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Mieciu ma walki czy szesc cylindrow tego nie potrzebuje?:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Mieciu ma walki czy szesc cylindrow tego nie potrzebuje?:kox:

Mieciu ma za***iście długi łańcuch rozrządu (wyciąga się) i jeden wałek wyrównoważający pomiedzy rzędami cylindrów bo ma kąt rozchylenia cylindrów 72* a nie 60* (ewentualnie 120 lub 180) jak nakazuje podręcznik.

Poczytaj o awanturze w USA z silnikami benzynowymi V6 i tak samo rozwiązanym wałkiem (wycierała się na nim zębatka). Motoryzacja schodzi na psy dziś... Chyba tylko jeszcze BMW R6 trzymają klasę bo te N47 2.0D 177KM też mają problem z wałkami wyrównoważającymi i łańcuchem rozrządu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ja coś napisze w sprawie wałków i regeneracji wałka

Tak jak Piero pisze ze warto moze przerobić silnik BLB na normalna pompe z 1.9 TDI ale jesli ktoś ma silnik BRE albo pochodne gdzie napęd jest kołami zebatymi to nie ma sensu rozbierać samochodu.

Olo i Piero nie za bardzo chciali mi pomóc bo zawsze był problem bo to trzeba przerobić bo cos tam i ot tak włąsnie zrobiłem regeneracje wałka.

W moim A6 BRE zapaliła sie kontorlka oil pressure oczywiscie wiadomo co sie stało zgasiłem auto, zadzwoniłem do lawete.

Zawizłem auto do ojca do warsztatu (odazu mówie nic sie nie zatarło turbo całe wtryski całe wszytsko tak jak powinno być)

Zdjąłem miskę wyjałem wałek wysłałem do pana Tomka do rumii i mi ten walek zregenerował za 700 zł, jest to tak zrobione ze nie ma opcji ze coś sie teraz z tym stanie. Nie trzeba rozbierać cąlego silnika żeby to zrobić wystarczy opuścic zawieszenie odkrecic miskę wyjąc moduł pompy wyjąc z niej wałek i odesłać i poczekać 3 dni.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/320160_3141954807658_531634627_n.jpg tak to wygląda

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/539265_3141953407623_1198618994_n.jpg

naprawde polecam bo mniej roboty mniej pieniedzy.

Podziekowania dla JARO4444 i dla speca który pomógł mi to poskładać :)

no i dla Pana Tomka za szybka regenerację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważne zarzuty w stronę PIERO . On sam nie miał pojęcia co robić jak mu się to przytrafiło i pomoc otrzymał z forum .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u niego zamówiłem zregenerowany wałek z dłuższym imbusem do Paska BMR 170 KM.Przysłał mi wałek z ori imbusem,a swój odesłałem po zamontowaniu tego zregenerowanego.Kosztowało to też 700,00.

Ciekaw jestem,ile to wytrzyma.Mam nadzieję,że trochę dłużej niż ten,który był zamontowany na taśmie

No to teraz ja coś napisze w sprawie wałków i regeneracji wałka

Tak jak Piero pisze ze warto moze przerobić silnik BLB na normalna pompe z 1.9 TDI ale jesli ktoś ma silnik BRE albo pochodne gdzie napęd jest kołami zebatymi to nie ma sensu rozbierać samochodu.

Kolega Piero jako sam się przejechał na swoim aucie i potem załozył warsztat nie jest skory do pomocy nawet dla kolegów z forum A4. W pewnym sensie go rozumiem ale przykro to wyglada jak ktoś chce od nich porade albo czesci. mniejsza o to.

W moim A6 BRE zapaliła sie kontorlka oil pressure oczywiscie wiadomo co sie stało zgasiłem auto, zadzwoniłem do lawete.

Zawizłem auto do ojca do warsztatu (odazu mówie nic sie nie zatarło turbo całe wtryski całe wszytsko tak jak powinno być)

Zdjąłem miskę wyjałem wałek wysłałem do pana Tomka do rumii i mi ten walek zregenerował za 700 zł, jest to tak zrobione ze nie ma opcji ze coś sie teraz z tym stanie. Nie trzeba rozbierać cąlego silnika żeby to zrobić wystarczy opuścic zawieszenie odkrecic miskę wyjąc moduł pompy wyjąc z niej wałek i odesłać i poczekać 3 dni.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/320160_3141954807658_531634627_n.jpg tak to wygląda

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/539265_3141953407623_1198618994_n.jpg

naprawde polecam bo mniej roboty mniej pieniedzy.

Podziekowania dla JARO4444 i dla speca który pomógł mi to poskładać :)

no i dla Pana Tomka za szybka regenerację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzwoniles do niego,czy wnioskujesz po milczeniu na forum?

Rozmawiałem z Olem przez telefon ale on to tylko jedno powtarzał PUDROWANIE PROBLEMU i nic wiecej przyjedz zrobimy. Mając warsztat samochodowy nie chciałem jezdizc do gdańska na lawecie po to zeby mi Olo to zrobił bo po co, potrzebowałem pomocy zeby ktos mi to wytłumaczył pokdał numery cześci które trzeba kupić itp. Dostalem odpowied ze nie mamy numeru częsci ze przeabaimy i już, prosze moze byscie wysłali mi taki komlet czesci zapapłace więcej bo zalezało mi na czasie ale odpwioedz a wiesz bo my nie mamy bo tak trzeba poprzerabiać ja Ci tego nie wytłumacze i to taka gadka.

Piero bardzo fajnie opisał modyfikacje itp, ale nie napisał rozwiazania wymiany wałka nie wiem czemu skoro seryjny wałek wychodził u mnie 200 kkm, i ktos kto ma silniki które pompe mają napędzaną kołami to nie opłaca sie integrować w silnik wystarczy zmienić wałek. roboty jest połowe mniej. i cenowo jest to akceprowalne.

Najbardziej pomógł mi jaro444, przyanjmniej on był szczery i pomocny gdy do niego zadzwoniłem zrobił wszytsko co mógł wytłumaczył mi co i jak, dał pare kontaktów do ludzi którzy mogli pomóc w tej sprawie. dla mnie priorytetem było nie integorwać w konstrukcje silnika, bo nie miałem czasu na to. Zregenerowałem wałek kótry wytrzymał 200kkm jesli ten zredenerowaney wytrzyma tyle samo to nie bedzie to juz za mojej kadencji tego samochodu tym bardziej ze rocznie robie około 15 kkm a 10 lat tym autem jezdził nie bede :)

Jesli ktos z was będzie chciał porade co i jak zorbić chetnie pomogę, pierszy raz jest zawsze straszny :) potem to juz nie jest takie trudne :) po rozebraniu silnika i złozeniu tego ustrojstwa wszytsko działa jak działo. jest przy tym troche pracy ale nie jest to trudne zeby wymienić ten wałek.

jesli kogś uraziłem to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja opisz mój przypadek, pacjent Golf V silnik BRD 16V ( nowy napęd łańcuszkowy) przebieg 140 tyś i po ok 500 km od zakupu ( auto sprowadzone) pojawił sie czasami brak smarowania. Auto rozbebeszone wymiana pompy olejowej i ...... brak poprawy. Przy rozbieraniu okazało sie ze oryginalnie powinien byc silnik BMM 8V czyli ktos tam grzebał i zrobił z 2 silników jeden. poniewaz panewki i wał miały ryskii decyzja nowy silnik, padło na BKD 16V. Po przerzuceniu głowicy i poskładaniu wszystkiego okazało sie że wał sie blokuje, przyczyną były swiece żarowe. Po zrzuceniu głowicy okazało sie ze tłoki mają przesuniete komory spalania i musiłem wymienić tłoki ze starego silnika. Pisze to że jezeli ktoś bedzie sie podejmował wymiany silnika żeby wiedział co trzeba odrazu zmieniać aby nie robic 2 razy tego samego. Jak coś mam komplet do zmiany typu smarownia ( wał, pompa, łańcuszek, uspokajacz oleju jak cos to dzwonic 888659640)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem,ile to wytrzyma.Mam nadzieję,że trochę dłużej niż ten,który był zamontowany na taśmie

nic nie jest wieczne, ale przerabiacz daje gwarancję na określony okres tak jak w linku:

POMPA OLEJU 2.0 TDI GWARANCJA 3 LATA AUDI VW SKODA (2588158157) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

albo

POMPA OLEJU REGENERACJA AUDI VW SKODA 2.0 TDI (2589402726) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś doświadczenie z 2,0 skody silnik BSS? Jakie mogą wystąpić w nim problemy. Wydaje mi się,że ma dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś doświadczenie z 2,0 skody silnik BSS? Jakie mogą wystąpić w nim problemy. Wydaje mi się,że ma dpf.

jezeli to silnik superba to 99.99% jest to silnik z walkami wyrownujacymi wiec odpowiedz masz oczywista

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pochwale sie ze jestem po wymianie imbusika w BRD. ogólnie naczytałem sie tych wszystkich rzeczy/opowiesci a jak wyjąłem tego jebusa to zrobiłem to nie potrzebnie 250kkm a ten imbus ledwo-cały nie zrezany jedynie co to slady od klinowania sie- ale co, zmieniłem dobry na nowy.... dla porównania włozyłem stary czy nowy -kompletnie zadnego niepokojącego luzu nie wyczułem i nie zauwazyłem.

zabawa jest, idzie to zrobic w 8h z przerwą na obiad i wymiana napinacza paska kl i rolki pośredniej...minusem tego jest -aby było solidnie zrobione to auto musi stac z pusta miska bo musi pasta zaschnąć. jutro zaleje oliwoą motor ,zrobie jazde próbna w celu spr.czy oby na pewno szczelne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobiłem swap pompy z 1.9 tdi 105 ps , wałki wywaliłem i jest spoko juz z 8 miesiecy ;) cały koszt wyniusł 500 zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie wczoraj wieczorem za to zabrałem i dzis juz pomykam całkiem innym autem, wszystko wg przepisu jaro4444, części wszystkie bez pompy oleju w ASO w ciągu 12 godzin miałem + nowy rozrzad, filtry i płyny. Stary naped co odziwo wyglada ok nawet zabierak i gniazdo tez. Silnik pracuje inczej tzn jak dla mnie każde BLB przed zmianą chodzi z takim szumem a po zmianie słychać bardziej klekocik dieselka powiedziałbym że cyka jak zwykle 1.9 tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam A4 2.0 Tdi o kodzie silnika BNA. Czy w moim silniku też jest ten problem z pompą?

identyko jak w BLB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...