Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Wałki Kolego nie tłumią drgań a wytwarzają jedynie MOMENT ŻYROSKOPOWY stabilizujący silnik przed "kiwaniem" się na boki.

google pisza (pewnie nie kazdy wie co to w sumie oznacza)

Moment żyroskopowy zależy od prędkości obrotowej ciała, jak i wielkości wirującej masy – czyli im jedziemy szybciej, tym moment żyroskopowy jest mocniejszy i motocykl stabilniejszy (chodzi o krecace sie kolo)… Żyroskop działa tylko wtedy poprawnie, jeżeli oś obrotu przechodzi przez środek masy i jest naturalną osią obrotu ciała”

No to wychodzi mi jak nic ze te przeciwwagi sa po to by wysrodkowac os obrotu masy by „się to nie kiwalo”

Czy kiwanie przy każdym obrocie walu przy predkosci obrotowej pracy silnika nie jest…. telepaniem?

W A4 i A6 silnik ma inne zawieszenie, łapy są zdecydowanie bliżej środka ciężkości motoru, dlatego nie wisi on jak wahadło a ma zdecydowanie większą masę nad osią obrotu. Powoduje to zdecydownie większą podatnośc na "kiwanie się" na boki i drgania wysokiej częstotliwości.

W bude b6/b7/exeo montowano silniki tez 1,9 wiec nie sadze by to auto w salonie „miało twarda prace”…

Reasumując winowajca twardej pracy (wg Ciebie) jest zajezdzony układ wtryskowy, który przy tym umieszczeniu silnika w budzie wychodzi „twarda praca” (obrazowo mowiac „silnik jest popsuty i powinien być naprawiony”)?

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek wybacz ale jesteś tylko teoretykiem i w dodatku Twoja przedmiotowa wiedza jest bardzo daleka nawet od minimalnych podstaw aby zrozumieć pewne zjawiska. Szkoda mi czasu aby od podstaw tłumaczyć Ci teorię ruchu ciała sztywnego i mechanikę teoretyczną.

Poczytaj nieco o siłach masowych 1,2 i 3 rzędu, osiowym momencie bezwładności ciała i układu ciał wirujących.

Do tego powiedz iloma autami przerobionymi wg. powyższego opisu jeżdziłeś, bo zapewne zabierając głos masz szerokie porównanie w tej sprawie.

Niesprawny układ wtryskowy odpowiada za dw(omega)/dt czyli nierównomierności chwilowej prędkości obrotowej.

A tak na koniec Exeo nigdy nie miało 1,9 TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda mi czasu aby od podstaw tłumaczyć

ojej -)

odnosze wrazenie ze rozpowszechniles patent na pozbycie sie problemu walkow tylko do pelni szczescia zabraklo 4 przeciwwag w wale!... a zmiana walu to podniesie kosztu operacji (zmniejszajaca jej atrakcyjnosc)

Nie zdziwilbym sie jakby auta na lancuchu gdzie jest kastracja sensowna kosztowo (i tylko w tym przypadku!) ladowali akurat pechowo waly wlasnie z 4ema przeciwwagami (nie chce mi sie kodow szukac i porownywac... kazdy zainteresowany sam sobie sprawdzi) - wiec "twarda praca" łelkam

exeo ma bude z b7 i tam byly i to jak najbardziej seryjnie montowane silniki diesla bez walkow wyrownujacych... tyle ze waly byly tam z 8-oma przeciwwagami

Jak ktos ma wal z 4ema przeciwwagami lepiej niech sobie to przemysli

pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek wiele osób przemyślało i jeździ zadowolone.

Podaj kody tych silników z Exeo bo chyba znów popłynąłeś...

A co powiesz na SERYJNE motory BMN i np. BMM z 4 przeciwciężarami i bez wałków? :)

Proponuję Ci po raz ostatni przyjrzeć się zdjęciu i zwrócić uwagę na wilekość przeciwwag w obu wałach i ich odsunięcie od osi obrotu wału, a następnie przeanalizować wzór moment bezwładności i siły masowe w ruchu obrotowym:

10dd12f1a4ed8505m.jpg

P.S. Wybór metody przeróbki należy do każdego z posiadaczy. Ja nikogo nie mam zamiaru uszczęśliwiać, ale czasem mam wrażenie, że Twoje wpisy nie wnoszą nic poza fermentem albo próbą zdyskredytowania tej metody przeróbki fabrycznego bubla. Jeśli tak to za czym lobbujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie czy warto się pchać 2.0 tdi 140 km ?

---------- Post dopisany at 15:45 ---------- Poprzedni post napisany at 15:35 ----------

mam A4 B6 AWX i chce zmienić na B7 najlepiej by było na 1.9 tdi 116km , ale podoba mi się A6 ta po 2005 roku ale w grę wchodzi silnik 2.0 tdi 140 km , czy warto pchać się w tą jednostkę czy za bardzo awaryjny ten silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaryjny tak samo jak każdy inny. Masz szczęście to tylko wymieniasz olej, masz pecha to wymieniasz wszystko. Kolejna sprawa to ile km robisz rocznie. A tak na prawdę poczytaj forum i nie róbmy tu OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja opinia nt. regeneracji jest taka (nie chodzi tu o Ciebie tylko o ten cały moduł wałków) - jeżeli się wysrało to wywalam i zakładam zestaw z 1.9

jeżeli sprzedają Ci się te twoje reperaturki to OK, przecież to Twój biznes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie jestem pierwszy tutaj z takim silnikiem 2,0 TDI CR ozn. CAGB z 2008 roku w A4 B8, przebieg 233 000km.

Nie zdecydowałem sie na kastrację ponieważ w jakimś celu te wałki tam zamontowano. Po zdjęciu miski okazało się że gniazdo wałka oraz imbusik są wyraźnie wyrobione. Na gnieździe pompy nie było zadnych śladów. Tak na oko mechanik stwierdził że mogło to pochodzić jeszcze max 20kkm. czyli zabieg uważam za udany. Nieznacze zmienił się dźwięk pracy silnika ale podejżewam że spowodowały to wymienione wałki pochodzące z innego silnika - pracujące teraz w nie swoich panewkach (kwestia dotarcia panewek). Na zregenerowany komplet wałków dostałem 3lata gwarancji ale myslę ze wytrzyma to kolejne 230kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. wczoraj rozebrałem silnik 1.9 tdi 105 km BLS 2007r AUDI A3 i tam wał ma 4 przeciw wagi i zwykła pompa oleju napędzaną przez łańcuszek.

Wniosek jest taki,że osoby które pisały ze mają jakieś drgania silnika lub jakieś dziwne wibracje,to na pewno nie jest to spowodowane zmianą wału lub samej pompy. w niedługim czasie będę przeprowadzał najprawdopodobniej zmianę wału w 2.0 TDi 140km BSS 2008r,podzielę się spostrzeżeniami! Tylko auto przyjedzie do mnie zajechane i nie będę miał porównania jak przed i po naprawie,ale wiem ze silnik musi pracować równo,bez jakiś tam wibracji. Jeżeli w aucie jest odczuwalne drgania to na pewno nie po wymianie wału,czy pompy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. wczoraj rozebrałem silnik 1.9 tdi 105 km BLS 2007r AUDI A3 i tam wał ma 4 przeciw wagi i zwykła pompa oleju napędzaną przez łańcuszek.

Wniosek jest taki,że osoby które pisały ze mają jakieś drgania silnika lub jakieś dziwne wibracje,to na pewno nie jest to spowodowane zmianą wału lub samej pompy.

podepre sie slowami niemoimi

silnikach poprzecznych niższej kalsy (GOLF' date=' POLO) stabilizację daje zawieszenia silnika w wyższych punktach (na wysokości głowicy) i dodatkowy trzeci punkt pod skrzynią biegów (na wysokości dna miski olejowej czyli na bardzo dużym ramieniu względem osi obrotu silnika) . W wyższych modelach (Passat, Sharan) dodano wałki celem dodatkowego wytłumienia "falowania" silnika. W A4 i A6 silnik ma inne zawieszenie, łapy są zdecydowanie bliżej środka ciężkości motoru, dlatego nie wisi on jak wahadło a ma zdecydowanie większą masę nad osią obrotu. Powoduje to zdecydownie większą podatnośc na "kiwanie się" na boki i drgania wysokiej częstotliwości. Ponadto siły przy wzdłużnym zawieszeniu sinika rozkładają się zdecydowanie inaczej jak przy poprzecznym.

[/quote']

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstepie chcialbym dodac ze jestem tu nowy ale tez jestem zainteresowany tym tematem,mianowicie w mojej a4 2.0 BNA rowniez jest ten nieszczesny lancuch i grubo sie zastanawiam miedzy wymiana lancucha a kupnem nowego walu a co za tym idzie pompy ktora pasoje do nowej zebatki.Zeby tego bylo malo chodzi mi po glowie przerobke tego napedu ale zbyt malo na ten temat wiem kto sie tym profesjonalnie zajmoje-jesli Macie jakies dobre namiary prosze o odpowiedz.I jeszcze jedna sprawa-mam pytanie na temat silnika BKD,pompa ma naped zebatkowy?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...