Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Po pierwsze Jaro4444 nie prowadzę żadnej akcji marketingowej, jakbyś chciał zauwżyć to mam stosunkowo mało postów w porównaniu do ciebie, więc kto tu prowadzi marketing???

Ja jestem pasjonatem Audi tak jak wielu na tym forum.

Po drugie nie obrażam nikogo a moj BLB własnie teraz chodzi bardzo kulturalnie i równo i nie jeden by chciał mieć takiego "trupa" z 2005 jak mój......

Do rzeczy, własnie jestem tydzień po powrocie z pompy od 1,9TDI do ori rozwiązania z wałkami.

W gwoli rozwiania wątpliwości co do poduszek, przed przstąpieniem do poważniejszej roboty oczywiście zostały wszystkie poduszki sprawdzone po raz kolejny, w sumie to ta z czujnikiem była niedawno wymieniona na nową ORI ale co by nie było wątpliwości zastały wymontowane i sprawdzone. Poduszka za skrzynią budziła jednak wątpliwości to została wymieniona na nową co by nie było. Pojechałem na próbę i w sumie poza tym że mniej było czuć szarpnięcia po gwałtownym dodawaniu i odejmowaniu gazu to nic komplertnie się nie zmieniło, wibracje i dudnienie bez zmian.

No nic mechanik zabrał się za wywalenie pompy1.9TDI, walka trwała jakieś 1,5 dnia, oczywiście dywagacje nadal były na temat tego rozwiązania. Ja tym razem się uparłem i tak w sumie już miałem wszystkie graty gotowe, zregenerowane jak powinno być gniazdo na imbus napędzający i oczywiście nowy imbus który teraz ponad dwa razy głębiej jest osadzony niż ORI.

Auto gotowe-no to na próbę, jak już wyjeżdzałem od mechanika to czuć było że auto jest inne ale nic pojechałem na obwodnicę i gaz do podłogi i cały etap rozpędzania auta bez jakichkolwiek zastrzeżeń bez wibracji, bez dudnienia itp...... przy około 200km/h tempomat i szyyyyyyyyy nic tylko wiatr szłychać było.....................

Zmiana kultury pracy silnika jak dla mnie to przepaść, powiem tak nawet nie ma sensu tego porównywać jak to się mówi? Jakby chciał porównać g@wno do miodu.

Jestem mega zadowolony tym bardziej że jeżdzę często do IT i z IT do PL i na raz robię ok. 1500km, jest mega komfortowo, a na autostradzie to sama przyjemność z jazdy.

Co by nie było wątpliwości, moja opisana przygoda z pompą od 1.9TDI nie jest ŻADNĄ SUGESTIĄ, a że doświadczyłem tego na własnej skórze i portfelu do tego nerwy i stracony czas to postanowiłem to opisać, a koniec końców każdy zrobi jak uważa nic mi do tego.

Ps.

nie dajcie sobie jajec usunąć

Pozdrawiam

Robert

Edytowane przez ramzes-it
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie takie czy moze zostac zastosowana pompa oleju 06A115105 ?? bo taka mam a jestem właśnie w trakcie usprawniania motoru BLB:)

> jak by ktoś chciał to ja mam pompę 06G115105 od bkd > która jak się okazało jest dobra :decayed: jak coś na email lub PW

Witam, mam chyba podobny problem jak Ty miałeś, po wymianie wszystkich elementów, przycięcie smoka i zaślepienie otworu smarowania wałków, słabe ciśnienie i zapaliła mi się kontrolka oleju :( co było przyczyną u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Padł u mnie napinacz łańcucha - silniku BLB - i myślę o swapie pompy.

I przy tej okazji mam pytanie pytanie czy da się to zrobić bez wyciągania wału?

No i jaki jest patent na założenie nowego koła na wał.

Czy da się to zrobić na zimno?

A jak grzanie to czym - palnik, opalarka?

No i czym to wciskać?

Wstępnie myślę o wykorzystaniu śruby mocującej kółka na wale, szerokiej podkładki i tulei.

W skrócie kółko łańcucha było by wciskane dokręcaniem śruby poprzez tuleję i podkładkę.

Jak by ktoś miął sugestie to byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

Piotr

Edytowane przez Piotr Kaczmarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Ja tym razem się uparłem i tak w sumie już miałem wszystkie graty gotowe, zregenerowane jak powinno być gniazdo na imbus napędzający i oczywiście nowy imbus który teraz ponad dwa razy głębiej jest osadzony niż ORI.

Pozdrawiam

Robert

Witaj

Napisz proszę, gdzie regenerowałeś pompę. Tutaj lub priv.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Padł u mnie napinacz łańcucha - silniku BLB - i myślę o swapie pompy.

I przy tej okazji mam pytanie pytanie czy da się to zrobić bez wyciągania wału?

No i jaki jest patent na założenie nowego koła na wał.

Czy da się to zrobić na zimno?

A jak grzanie to czym - palnik, opalarka?

No i czym to wciskać?

Wstępnie myślę o wykorzystaniu śruby mocującej kółka na wale, szerokiej podkładki i tulei.

W skrócie kółko łańcucha było by wciskane dokręcaniem śruby poprzez tuleję i podkładkę.

Jak by ktoś miął sugestie to byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

Piotr

Nie musisz wyjmować wału a zębatkę możesz podgrzać nawet suszarką do włosów. Ja podgrzałem opalarką i wchodzi na wał jak w ciasto, bez jakiegokolwiek oporu. Po prostu różnica temperatur i wystarcza do założenia zębatki

to nie jest dzial wymiany informacji nt warsztatow. jezeli ktos ma pytania ew. cos konstruktywnego do podania, bardzo prosze, pozostale prosze PW.

Nie utrudniaj nadgorliwością - wielu innych też chciało by dowiedzieć się coś o fachowcach w tym właśnie wątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy komuś po swapie na pompę 1,9 został łańcuszek i napinacze do BLB? Chodzi o to, że kupiłem auto z silnikiem, gdzie zostało to uszkodzone. Chciałbym kupić doraźnie sam łańcuszek i napinacz, żeby założyć i sprawdzić, czy wszystko jest w porządku z silnikiem, a dopiero później inwestować w swap lub nowe części. :)

Edytowane przez MaxsteRR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ktoś może po numerze VIN sprawdzić czy siedzi pompa na łańcuchu czy na trybach?

Audi VIN: WAUZZZ8E86A052820

Z góóry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem łańcuch. Według ETKA nowy typ napędu pompy był od numeru VIN: 8E-6-080172, a Twój zgodnie zapisem zmian to 8E-6-052820 więc wcześniejszy. Może ktoś zmieniał ale tego już nie sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już na glebie, łańcuch :-)

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A audi A4 B8 2010r to ma pompe na tym imbusie ?

Niestety tak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety ostatnio 2010 rok robiłem z przebiegiem gwarantowanym 80kkm i imbus był na skraju obrócenia czyli mocno zdezelowany.

Wymiana na nowy ASO + kontrola za 30kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na nowy ASO + kontrola za 30kkm.

to brzmi tak jak sprawdzenie stanu oleju a tu trzeba dzien pracy poswięc zeby to sprawdzic :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym poradzić sie w sprawie regeneracji pompy olejowej a dokladnie modułu, w silniku BRD , podczas kontroli imbus od strony modułu był masakrycznie wytarty można powiedzieć ze przyjechałem dosłownie na ostatnią chwilę . Brd z 2008' przeletane 211 tyś. Z tego co wiem koszt tego to 580/600 zł + koszt przesyłki w obie strony. Gdzie polecacie wyslac do TMA serwis czy Futurum. Zaznaczę ze chciałbym swoja zregenerowana z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wysłałem 2 miesiące temu do Futurum i póki co jest wszystko w porządku, błyskawicznie się uwinęli z regeneracją także szczerze ich polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrz na długość gwarancji,

żeby być sprawiedliwym skoro już się pojawiają reklamy... w necie jest jeszcze kilka firm regenerujących wałki, np. korzystałem z firmy w miejscowości Lubasz.

Dla osób z wielkopolski może być wygodnie. wałki są tego samego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się całość operacji z wysyłkami w 2 strony zamknęła w 3 dni :) Gwarancji jest 3 lata więc myślę, że jest bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się za bardzo chwalić ale wałki do zmiany leżą u mnie zawsze na stanie gotowe do zamiany. Całość operacji 1 dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemano , mam zamiar kuowac w przyszłym roku B7 z tym silnikiem 2l 170 KM , czy warto ten motor czy 3 L z tego co pisza to te 3 litrówki TDI sa bardzo kosztowne przy wymianie rozzrzadu , obecnie mam B6 2.5 TDI V6 , wiec moze poradzicie jaki motor ten 2L 170 czy ten 3L 204 KM ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...