Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

     Koledzy pytanko mam , jaki długi musi być imbus żeby podczas demontażu miski olejowej odkrecic te dwie sruby przy kole zamachowym. Czy wystarczy 150 mm czy musi być jak ori klucz hazet 230 mm? I drugi pytanko , do wymiany zabieraka wystarczy tylko demontaż miski czy przod tez trzeba zwalić? Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) 15cm powinno Ci wystarczyć chociaż wygodniej robi się fabrycznym kluczem, aczkolwiek imbus z kulką na końcu powinien dać radę.  Ważne tylko jest to czy już poprzednio ktoś tam nie zaglądał i nie skręcił śrub "na chama". - wówczas kulka może nie dać rady przez obrobione gniazdo w śrubie.

2) wystarczy zrzucić miskę i masz dostęp do wszystkiego od dołu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza godzinami, na fuchę - tyle znam mechaników od Bełtowskiego. Jakiś desperat dorabia do 500+.

Wkładamy w rozwalone gniazdo "żyletkę" wbijamy młotkiem imbus i już nie ma luzu. "Regeneracja" ? 

Nie mówię że tak było w tym przypadku ale jestem pewien na 99% że tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena za zwalenie miski u nich to 650 zł-wiec ktoś tu ściemnia.....

Edytowane przez FUTURUM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, FUTURUM napisał:

cena za zwalenie miski u nich to 650 zł-wiec ktoś tu ściemnia.....

Ale to nie u Bełtowskiego.

to były mechanik na własnej działalności gospodarczej od niego.

Dnia 11.03.2017 o 19:59, sepol80 napisał:

Albo koleś się nudzi i za pół darmo to robi albo inni ciągną za to ile tylko można bo biedny właściciel nie ma wyjścia ;)

może coś z prawdy w końcówce tego zdania jest ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.03.2017 o 08:49, czer napisał:

1) 15cm powinno Ci wystarczyć chociaż wygodniej robi się fabrycznym kluczem, aczkolwiek imbus z kulką na końcu powinien dać radę.  Ważne tylko jest to czy już poprzednio ktoś tam nie zaglądał i nie skręcił śrub "na chama". - wówczas kulka może nie dać rady przez obrobione gniazdo w śrubie.

2) wystarczy zrzucić miskę i masz dostęp do wszystkiego od dołu. 

Dzieki za odpowiedz, zabierak wymieniony, zrobilem to wczesniej niz odpisales ale jeszcze raz dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Erni-1 napisał:

 w poniższym linku moja audiczka po wymianie imbusa

 

 

A miałeś jakieś objawy typu niepokojące dźwięki metaliczne ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie miałem żadnych obiawów, zarówno przed jak i po wymianie silniczek chodzi równo i bez zarzutów- po prostu zadużo sie naczytałem i przestraszyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie dostałem info od mechanika ze poprzedni właściciel zajął sie zmiana pompy a że kupiłem już zestaw od 1.9 chętnie to odsprzedam. 

Kurde a myślałem że taki metaliczny odgłos z góry silnika to napęd pompy. Podobno jak sprawdzili to im wyszły 2 wtryski. 

Edytowane przez gieras1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa podobno nie daje żadnych oznak ze jest cos nie haloo

większość robi to profilaktycznie i zapobiegawczo bez wcześniejszych objawów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Kolo91 napisał:

do którego rocznika był problem z pompą?

widzę ze masz BRD wiec to co ja czyli problem również NAS dotyczy:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem tu nowy i zielony w silnikach 2.0 TDI i mam pytanie bp niedawno kupiłem A4 B7 2005 2.0 TDI BLB i nie wiem czy maja one ten walek czy nie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsza z możliwych wersji to BLB

Zdejmij miskę i zobaczysz czy już wymienione czy sam będziesz musiał robić swapa czy tam regeneracje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, gieras1988 napisał:

Najgorsza z możliwych wersji to BLB

Zdejmij miskę i zobaczysz czy już wymienione czy sam będziesz musiał robić swapa czy tam regeneracje

BLB ma ten wałek czy nie??? Nie jestem mechanikiem więc sam nie będę grzebał a nie chce robić sobie dodatkowych kosztów/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cristoforo napisał:

Tak ma te walki i imbusik 

Przy jakim przebiegu należałoby wymienić ten imbusik na nowy? I jeszcze jedno pytanie,  co ile przejechanych kilometrów trzeba dolewać oleju i ile tego oleju dolewać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Bulix napisał:

Przy jakim przebiegu należałoby wymienić ten imbusik na nowy? I jeszcze jedno pytanie,  co ile przejechanych kilometrów trzeba dolewać oleju i ile tego oleju dolewać?

Przy ok 200KKM, po co chcesz dolewać olej? Jak zapali się kontrolka niskiego stanu oleju to wtedy dolewasz 1L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...