Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

są 2 opcje że silnik chodzi jak sieczkarnia wujka Walka z 1977:

-wytarta loża wałków(czyli jest luz wzdłużny na jednym lub obu wałkach-wałki walą o obudowę czyli korpus). Kilka przypadków już mieliśmy z pospawanym zabierakiem do wałka(brak osiowości powoduje napieranie wałka na korpus)

-nieprawidłowe ustawienie wałków względem rozrządu-przy tej opcji będzie trzęsło silnikiem(bujanie całą karoserią)- w tej opcji silnik może głośniej chodzić ale nie musi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki panowie, jak znów do mnie trafi to autko, to będziemy myśleć. Jednak właścicielowi, jak na razie to nie przeszkadza, jednak mi bardzo.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,  prośba o naprowadzenie, bo trochę się zgubiłem.

 

Na WWW - > http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/uzywane/214.html

Jest tam wspomniane o silniku 8V,  że nie posiada wadliwej pompy a jednak wszyscy piszą, że silnik BPW ma takie same usterki.

Domyślam się więc, że moja pompa, z racji że jest produkcji 2007 to ma już napęd na wałkach, ale wyciera się ołówek lub gniazdo?

Szczerze mówiąc, to nie jestem pewny czy mam 8V czy 16V, ale czytając forum stwierdzam BPW = 8V, ponadto mój silnik wygląda właśnie tak jak 1.9

 

Z góry dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bartm3 napisał:

Cześć,  prośba o naprowadzenie, bo trochę się zgubiłem.

 

Na WWW - > http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/uzywane/214.html

Jest tam wspomniane o silniku 8V,  że nie posiada wadliwej pompy a jednak wszyscy piszą, że silnik BPW ma takie same usterki.

Domyślam się więc, że moja pompa, z racji że jest produkcji 2007 to ma już napęd na wałkach, ale wyciera się ołówek lub gniazdo?

Szczerze mówiąc, to nie jestem pewny czy mam 8V czy 16V, ale czytając forum stwierdzam BPW = 8V, ponadto mój silnik wygląda właśnie tak jak 1.9

 

Z góry dzięki za podpowiedź.

Dobrze kombinujesz, BPW ma taki sam problem z "ołówkiem" co inne silniki 2.0TDI 8V i 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bartm3 napisał:

Cześć,  prośba o naprowadzenie, bo trochę się zgubiłem.

 

Na WWW - > http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/uzywane/214.html

Jest tam wspomniane o silniku 8V,  że nie posiada wadliwej pompy a jednak wszyscy piszą, że silnik BPW ma takie same usterki.

Domyślam się więc, że moja pompa, z racji że jest produkcji 2007 to ma już napęd na wałkach, ale wyciera się ołówek lub gniazdo?

Szczerze mówiąc, to nie jestem pewny czy mam 8V czy 16V, ale czytając forum stwierdzam BPW = 8V, ponadto mój silnik wygląda właśnie tak jak 1.9

 

Z góry dzięki za podpowiedź.

Tak,BPW ma problem z imbusem.Miałem kiedyś BPW  i przerabiałem napęd pompy oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek 1818  - czy w BPW trzeba sciągać  zawieszenie aby odkręcić miske oleju, żeby dostać sie do pompy? Czy uda się dostać do pompy bez ruszania zawieszenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2017 o 16:51, Użytkownik007 napisał:

czy w BPW trzeba sciągać  zawieszenie aby odkręcić miske oleju, żeby dostać sie do pompy? Czy uda się dostać do pompy bez ruszania zawieszenie?

Ściągać to za dużo powiedziane. Luzujesz zawieszenie. Podwieszasz silnik, odkręcasz poduszki silnika. Silnik lekko do góry. Odkręcasz miskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich posiadaczy bpw. Jeżeli nie jesteście pewni swojego napędu pompy oleju sprawdzajcie jak najszybciej. Jak już nie raz pisałem u mnie silnik padł a kontrolki od ciśnienia oleju nie widziałem. Gniazdo było wyrobione a imbus okrągły przebieg denata 191tyś. Auto eksploatowane w Niemczech.

Wysłane z mojego HTC Desire 825 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2017 o 16:51, Użytkownik007 napisał:

czy w BPW trzeba sciągać  zawieszenie aby odkręcić miske oleju, żeby dostać sie do pompy? Czy uda się dostać do pompy bez ruszania zawieszenie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za filmik, na poczatku przyszlego tygodnia wysle do Was pompe do regeneracji (rozdrążenie gniazda na wieksze+grubszy imbus).

Ogolnie zastanawialem sie czy tylko nie wymienić imbusa na nowy oryginalny ale ponoć Wasze rozwiązanie jest pewniejsze - mam nadzieję ze sie nie zawiodę.

 

P.S. mam nadzieje ze nie założycie mi innego gotowego wałka z powiekszonym gniazdem tylko zregenerujecie mój, chodzi o to że one ze sobą współpracują i są już uzębienia wzajemnie "dotarte" na wałkach współpracujących w pompie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2017 o 21:25, Użytkownik007 napisał:

Ogolnie zastanawialem sie czy tylko nie wymienić imbusa na nowy oryginalny ale ponoć Wasze rozwiązanie jest pewniejsze - mam nadzieję ze sie nie zawiodę.

Nie masz się co obawiać. To rozwiązanie jest najlepsze na rynku.

Poprawia w 100% wady VAG.

Ja tak robię od dobrych paru lat i auta klientów śmigają bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a idzie dostać w ASO nowy wałek? Dostępne zabieraki z ASO są wykonywane z lepszych materiałów czy sprzedają cały czas te same lipne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2017 o 22:31, tasior87 napisał:

Panowie, a idzie dostać w ASO nowy wałek?

A po co Ci nowy wałek? Jest uszkodzony? Jak uszkodzone gniazdo zabieraka wszystko Ci zrobią w TMA-serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2017 o 21:25, Użytkownik007 napisał:

dzieki za filmik, na poczatku przyszlego tygodnia wysle do Was pompe do regeneracji (rozdrążenie gniazda na wieksze+grubszy imbus).

Ogolnie zastanawialem sie czy tylko nie wymienić imbusa na nowy oryginalny ale ponoć Wasze rozwiązanie jest pewniejsze - mam nadzieję ze sie nie zawiodę.

 

P.S. mam nadzieje ze nie założycie mi innego gotowego wałka z powiekszonym gniazdem tylko zregenerujecie mój, chodzi o to że one ze sobą współpracują i są już uzębienia wzajemnie "dotarte" na wałkach współpracujących w pompie...

wszystko ok? moduł założony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.11.2017 o 17:46, FUTURUM napisał:

Wózek dół,silnik góra dopiero dostajesz się do miski

 

Witam, troszkę czasu tu nie zaglądałem, ale muszę dodać, że wózka nie trzeba w ogóle ruszać, luzować, nic z tych rzeczy, być może przez to, że miałem odsunięty przedni pas.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany a były pompy oleju 1.9tdi na kołach zębatych? Bo ja mam koła a nie łańcuch i cofanie sie w rozwoju nie ma sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...