Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

Nie było pytania. Frog Racing rozwiał moje wątpliwości. Zeby mieć pompę z 1.9 musiał bym się cofnąć do łańcucha... Nie wiem co gorsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, A4-Tomek napisał:

Nie było pytania. Frog Racing rozwiał moje wątpliwości. Zeby mieć pompę z 1.9 musiał bym się cofnąć do łańcucha... Nie wiem co gorsze

1.9tdi robi milion kilometrów na pompie z łańcuchem a Ty coś mamroczysz o cofaniu w rozwoju :facepalm:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, H4mm3R napisał:

1.9tdi robi milion kilometrów na pompie z łańcuchem a Ty coś mamroczysz o cofaniu w rozwoju :facepalm:

Może i masz rację Tomaszu. Bo z tego co znalazłem na forum niektórzy też miewali cuda z łańcuchem i firmy które regenerują wałki oferują zmianę z łańcucha na tryby.

To uważasz że przerabiać i się nie przejmować tym? Wiadomo że nowe taile by były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, A4-Tomek napisał:

Może i masz rację Tomaszu. Bo z tego co znalazłem na forum niektórzy też miewali cuda z łańcuchem i firmy które regenerują wałki oferują zmianę z łańcucha na tryby.

To uważasz że przerabiać i się nie przejmować tym? Wiadomo że nowe taile by były

Był/jest problem z łańcuchem napędzającym pompę z wałkami, a nie pompę z 1.9tdi. U mnie takie rozwiązanie działa już ok 350tys km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki za wyjaśnienie. Zwracam honor przez moją niewiedzę :P nawet w skodzie od ojca w silniku AGR jest pompa na łańcuchu z tego co znalazłem w etce.

 Napewno sam tego nie bede robił tylko oddam auto do zrobienia.

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadasz koła zębate(nowszy typ) wiec nie wywalaj kasety z wałkami!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FUTURUM napisał:

Posiadasz koła zębate(nowszy typ) wiec nie wywalaj kasety z wałkami!

to co byś proponował zrobić gry ktoś ma napęd na koła zębate?

Widziałem patenty z drążeniem gniazd na większy imbus. Szkoda że nikt nie wpadł na pomysł żeby zamiast 6-cio kąta zastosować 12-to kąt albo wieloklin. Może by się tak szybko nie zużywały te imbusy...

Edytowane przez A4-Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2017 o 15:06, A4-Tomek napisał:

Widziałem patenty z drążeniem gniazd na większy imbus. Szkoda że nikt nie wpadł na pomysł żeby zamiast 6-cio kąta zastosować 12-to kąt albo wieloklin. Może by się tak szybko nie zużywały te imbusy...

Większy jest lepszy. Mały choćby miał 70-kąt ma mniejszą powierzchnię natarcia. Zastosowanie większej ilości wielokątów jest trudniejsze w wykonaniu.

Wykonanie stałego powiększonego imbusa stosuję od 5 lat i nie ma z nim żadnych problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2017 o 22:19, H4mm3R napisał:

Był/jest problem z łańcuchem napędzającym pompę z wałkami, a nie pompę z 1.9tdi. U mnie takie rozwiązanie działa już ok 350tys km...

siemano  w moim pierwszym b7  BPW wymienilem komplet na pompe z 1.9 tdi jak polecane na 03G115105  los chciał że nabylem nastepnym model b7 szykuje się także zabieg w niej na zmiane pompy na 1.9 tdi i teraz pytanie 

1. czy można zastąpić pompę 03G115105  pompą oleju z modelu auta >>  vw bora variant rok 2000 silnik oznaczenie AJM  pompa oz. 06A 115 105 B  pytam ponieważ leży mi taki słupek w domu  

2. pamietam jak doczytalem kiedys temat ze trzeba zmienic koło na pompie na to z mniejsza liczbą zebów   więc wydaje mi się że pompa jest uniwersalna w każdym modelu auta vw audi etc   ? czy może jednak się mylę i jak założę zestaw  pompy z silnika AJM  i zmienie tylko koło zebate na mniejsze oraz łańcuch to nie uzyskam odpowiedniego ciśnienia oleju ? 

3. może polecacie jakieś dobre zamieniki pompy i podzespołów które zakładacie i nie ma ryzyka ? lub jakieś pewne źródło ? 

proszę o rozwianie moich watpliwości dziekuję 

proszę nie pisać by zostać przy tych ori wałkach  nie i koniec ... !!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze wyżej chodziło żeby nie wywalać wałków gdy ma się napęd kołami zębatymi. Gdybym miał łańcuch to bym się nie zastanawiał a tak wiem że trzeba będzie rzeźbić i u mnie temat narazie utknął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, A4-Tomek napisał:

Koledze wyżej chodziło żeby nie wywalać wałków gdy ma się napęd kołami zębatymi. Gdybym miał łańcuch to bym się nie zastanawiał a tak wiem że trzeba będzie rzeźbić i u mnie temat narazie utknął

zamiana na 1.9 w Twoim przypadku to jakies 700-800  z robocizna  zależy za ile kupisz i  ile robota wyjdzie. regeneracja zabieraka pewnie z 600 i z 200 robota. koszty takie same a jak masz te bezproblemowe zębatki a nie łańcuch to proponuje drugie rozwiązanie i dostajesz gwarancję na przerobke zabieraka. firmy nie  bede reklamował ale wypowiadają sie tutaj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.12.2017 o 07:19, gieras1988 napisał:

zamiana na 1.9 w Twoim przypadku to jakies 700-800  z robocizna  zależy za ile kupisz i  ile robota wyjdzie. regeneracja zabieraka pewnie z 600 i z 200 robota. koszty takie same a jak masz te bezproblemowe zębatki a nie łańcuch to proponuje drugie rozwiązanie i dostajesz gwarancję na przerobke zabieraka. firmy nie  bede reklamował ale wypowiadają sie tutaj

 

Dlatego właśnie z racji bezawaryjnych kół zębatych raczej na przyszły rok będę szykował się na regeneracje wałka na większy imbus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2017 o 14:49, FUTURUM napisał:

Posiadasz koła zębate(nowszy typ) wiec nie wywalaj kasety z wałkami!

Zapodał byś zdjęciami na których widać jako porównanie ori zabierak i ten od Ciebie oraz ori gniazdo i powiększone? Na stronie szukałem i nie ma czegoś takiego a ciekawi mnie jak to wygląda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę sprawdzić czy mam pompę po modyfikacji 

Dokonałem się że wykładali najwyraźniej dwie z imbusem 77mm i 100mm na tej stronie można poczytać. 

http://pl.realoem.me/Audi/RDW/A4/2007/454/R/1

 

 

 

Screenshot_20171217-203846.png

Screenshot_20171217-203755.png

Edytowane przez Misiek992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszukując w katalogu masz przypisane jaki typ (łańcuch/koła zębate) był w danym kodzie silnika. Nie pamiętam w jakim roku zmieniono napęd pompy z wału korbowego. W przypadku mojego BPW wg. katalogu występowały z jednym i drugim napędem ale nie zwróciłem uwagi czy jest wpisany od kiedy do kiedy stosowany.

Co do imbusów to chyba w nowszych 2.0tdi wprowadzono 100mm zabierak. Zresztą w katalogu też to powinno być wpisane jaka długość.

ja korzystam z tej etki online www.oemepc.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jest w katalogu takie coś

Dla przykładu silnik BPW miał napęd łańcuchem 11.04-08.05 a kołami zębatymi 09.05-06.08 i lecąc dalej mam zabierak 77mm

 

Katalog prawdę Ci powie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4-Tomek.

Jak masz łańcuch i wałki = zmień na zębatkę i powiększony imbus TMA, Futurum.

Jak masz zębatki = zmień na powiększony imbus TMA, Futurum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, stałem się szczęśliwym posiadaczem A4 B7 2.0TDI BPW 140km, auto ma aktualnie 204 tys. przebiegu ślicznie utrzymane (nie piszę tego po zobaczeniu książki serwisowej  od Mirka handlarza, przebieg potwierdzony po kontakcie w niemieckim serwisie, TUV z maja 2017 roku - 188 tys. oraz po sprowadzeniu w październiku do Polski po wpisie do ewidencji przebiegu) sprzedawca mówił żeby pierwsze co to robić trzpień "imbus" w pompie olejowej i stad mój post

*czy tylko "imbus" robić na początek czy coś jeszcze jest warte uwagi w tym silniku?
*jaki mniej więcej koszt takiej usługi powinien wynieść?
*czy jest gdzieś w zachodniopomorskim firma godna polecenia aby się tym zająć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejszy imbus. To musisz zrobić bezwarunkowo.

Reszta to eksploatacja. Życie pokaże co trzeba zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KewsonND napisał:



*czy tylko "imbus" robić na początek czy coś jeszcze jest warte uwagi w tym silniku?
 

Imbus to rzecz najważniejsza, ale wymień też olej wspomagania póki pompa jeszcze nie wyje :wink:

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...