Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

silnik bpw 2006r czy napęd z wału jest na kołach zębatych czy na łańcuchu bo zgłupiałem jedni piszą tak drudzy tak jak mogę to sprawdzić pozdrawiam, dziś jeszcze naczytałem się w ,,Motor" że te silniki mają napęd na łańcuch  i ponoć są to najgorsze silniki 2,0 TDI bo ponoć są tu korbowody bez zamków i się zacierają silniki

Jak ktoś ma możliwość sprawdzenia może napędu w moim audi po num. vin WAUZZZ8E36A217527 Z góry dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, andrzej2575 napisał:

silnik bpw 2006r czy napęd z wału jest na kołach zębatych czy na łańcuchu bo zgłupiałem jedni piszą tak drudzy tak jak mogę to sprawdzić pozdrawiam, dziś jeszcze naczytałem się w ,,Motor" że te silniki mają napęd na łańcuch  i ponoć są to najgorsze silniki 2,0 TDI bo ponoć są tu korbowody bez zamków i się zacierają silniki

Jak ktoś ma możliwość sprawdzenia może napędu w moim audi po num. vin WAUZZZ8E36A217527 Z góry dziękuje i pozdrawiam

BPW 2006r na pewno już nie jest na łańcuchu,ale imbus musisz poprawić żeby nie zatrzeć motorowni

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabbi

Dzięki za odpowiedz zastanawiam się właśnie nad przerobieniem pod grubszy imbus i pytanie czy ktoś ogarnie to z podlaskiego

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, andrzej2575 napisał:

Rabbi

....pytanie czy ktoś ogarnie to z podlaskiego

pozdrawiam

Popytaj tutaj:

albo tutaj:

:hi:

Edytowane przez Rabbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2018 o 18:46, andrzej2575 napisał:

silnik bpw 2006r czy napęd z wału jest na kołach zębatych czy na łańcuchu bo zgłupiałem jedni piszą tak drudzy tak jak mogę to sprawdzić pozdrawiam, dziś jeszcze naczytałem się w ,,Motor" że te silniki mają napęd na łańcuch  i ponoć są to najgorsze silniki 2,0 TDI bo ponoć są tu korbowody bez zamków i się zacierają silniki

Jak ktoś ma możliwość sprawdzenia może napędu w moim audi po num. vin WAUZZZ8E36A217527 Z góry dziękuje i pozdrawiam

Koledze widzę nie chce się czytać stron wstecz ;)

 

Cytuję swój wpis:

no i jest w katalogu takie coś

Dla przykładu silnik BPW miał napęd łańcuchem 11.04-08.05 a kołami zębatymi 09.05-06.08 i lecąc dalej mam zabierak 77mm

 

Katalog prawdę Ci powie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2017 o 15:06, A4-Tomek napisał:

Widziałem patenty z drążeniem gniazd na większy imbus. Szkoda że nikt nie wpadł na pomysł żeby zamiast 6-cio kąta zastosować 12-to kąt albo wieloklin. Może by się tak szybko nie zużywały te imbusy...

Zerknij czy by się nie wyrabiało...

c0fc94d74d35ac6105b88a62902c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

Mniej awaryjny byłby "czworokąt" czy nawet "trójkąt".

Może nawet nie trzeba by wtedy zwiększać średnicy:hi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, FUTURUM napisał:

Zerknij czy by się nie wyrabiało...

c0fc94d74d35ac6105b88a62902c.jpg

No moze i masz racje. Bralem pod uwage rozwiazanie jakie jest w pół osiach. Mi tam sie nie zdarzylo jeszcze zeby mi wieloklin zerwalo. Nawet moim poprzednim ponad 20 letnim b5 wielokliny byly w idealnym stanie.

 

Napewno bede u was robil pompe ale musze sie zastanowic czy wyslac moduł czy wziąść za kaucją przerobiony wałek bo nie chce mechanikowi blokowac placu. Moja pompa działa ale mimo ze założyłem nowy imbus 1.5 roku temu to nie daje mi to spokoju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, A4-Tomek napisał:

Napewno bede u was robil pompe ale musze sie zastanowic czy wyslac moduł czy wziąść za kaucją przerobiony wałek bo nie chce mechanikowi blokowac placu. Moja pompa działa ale mimo ze założyłem nowy imbus 1.5 roku temu to nie daje mi to spokoju

Tomek daj znać w wątku w jakim stanie był imbus po tym 1,5 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zbliża mi się wymiana oleju to przy okazji wypadało by sprawdzić "IMBUS",  silnik BPW (02.2008) od zakupu w 2013r. nie był ruszany a przejechane ma już ponad 250tys.  Pytanie gdzie na Śląsku znają temat "pompy oleju" i jaki jest koszt wymiany "imbusa" + oleju z filtrami.  Jeden z warsztatów rzucił cene 700zł za samą wymiane oleju+filtry+robocizna (nie licząc sprawy z imbusem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imbusik to za 15 zl, ale jak chcesz mieć zrobione dobrze to za wymianę i regeneracje dobra cena to jakieś 1k pln. w przypadku Audi z wzdłużnym silnikiem gorszy dostęp do miski jest i 300-350 kosztuje zajrzenie do niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, tata tyle zapłacił w Vass za taką naprawę 1k, pompa była u was na regeneracji. Ale to było 3lata temu. wiadomo wszystko drożeje to pewnie teraz znacznie więcej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2018 o 15:18, moniuh napisał:

imbusik to za 15 zl, ale jak chcesz mieć zrobione dobrze to za wymianę i regeneracje dobra cena to jakieś 1k pln. w przypadku Audi z wzdłużnym silnikiem gorszy dostęp do miski jest i 300-350 kosztuje zajrzenie do niej.

no czyli wyjdzie cie wymiana samego imbusa 365 zł 

to zabieg na ok 8-10 tyś a jak już masz wytarte gniazdo to masakra 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Teściu posiada passata 2.0tdi pd 170KM, wydaje mi się, że jest to silnik BMR ale nie mam w 100% pewności. Ostatnio oznajmił mi, że zapaliła mu się na zimnym silniku na dłuższą chwilę (pół minuty, może minutę) kontrolka ciśnienia oleju?! Auto podrzucił mi i prosił o naprawę. Po odpaleniu słychać jakieś delikatne dzwonienie/brzęczenie po stronie osprzętu. Oczywiście przeczytałem już tyle info na temat słynnych zabieraków, że zaraz zasnę z nudów :) 
Do rzeczy, zrzucona miska, w oleju nie widać jakiś opiłków, imbus lekko wytarty. Koła zębate są jak coś. Pytanie? Opcja z pompą z 1,9tdi czy jednak naprawa. Nie ukrywam, że części do 1,9 ogarnę jutro w hurtowniach i aso i pewnie jutro auto wyjdzie, z częściami do naprawy zabieraka raczej na jutro nie ogarnę się i auto będzie wisiało na podnośniku i mnie pewnie kierownik udusi w poniedziałek :D więc tak? Co najlepiej zrobić? Wał z tego co czytałem zostaje stary, zaślepiam otwór od wałków, montuję pompę z 1,9, montuję zębatkę, łańcuch i napinacz/ślizg i składam? :) Łatwo brzmi. Pytanie czy to już zamyka temat czy jeszcze są jakieś myki, kombinacje lub tajne informacje?? 

 

Planuję zakup części (starczy taki kit części?)

038 115 105 Pompa oleju

038115121A Kółko łańcucha 1szt.

06A105209B Koło wału korbowego 1szt.

038115230A Łańcuch 1szt.

038115130 Napinacz 1szt.

038103623 Element blok.(uspokajacz oleju) 

N90704007 Śruby 3szt. 

N0122345 Podkładki pod śruby 3szt.

038103085E Uszczelka wału 1szt

śrubkę M10 (łeb imbusowy)

Edytowane przez GrekuPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...