Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju


jaro4444

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 3.01.2020 o 14:05, Miczas77 napisał:

Witam posiadam  a4 b7 2.0 blb ma 300 tys najechane i jak narazie ok dopiero kupiłem jakie sa objawy jak by sie zaczynala pompa oleju swirowac i jej osprzet naped l. Iczy moze 300 tys tomoze niemiec naprawial czy tyle moze przejechac ?

Przy BLB możesz słyszeć metaliczne dźwięki od wyciągniętego łańcucha oraz uszkodzonego napinacza..Zabierak tzw. imbus plus gniazdo może być w dobrym stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem 10 przeszczepów całkiem innej pompy olejowej prostej jak budowa cepa i nie było ani jeszcze jednej reklamacji :)

- wyrzucasz cały zespól napędowy wraz z wałkami

- ściągasz zębatkę z wału korbowego

- ściągasz ślizg

 

-zakładasz nową zębatkę  06A105209B

-zakładasz nowy ślizg 038115130

-zakładasz nową pompę 03G115105

-zakładasz łańcuch 038115230A

-zaślepiasz kanał olejowy

-zakładasz nowy smog olejowy  038115251B + N0282222 uszczelka

-zakładasz osłonę fali 06B103623L

-śruby N90704007

i koniec :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Panowie. Jest tu może ktoś z okolic Radomia I poleci jakiegoś mechanika który dobrze ogarnie ten temat? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2020 o 12:02, FUTURUM napisał:

i 2.5 tyś zł jak pisałeś w innym poście-ogromna suma

Cały komplet z wyjątkiem zębatki na wał i korka do zaślepienia magistrali olejowej może być używany , co zdecydowanie koszty obniży.... :decayed:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że osoba która posiada problem z 2.0 tdi czy to napęd łańcuchowy czy na kołach zębatych i wywala całą kasetę wałków i przechodzi na pompkę od 1.9 tdi nie dostaje żadnej gwarancji na piśmie...Duża ilość użytkowników sprzedaje swoje samochody bojąc sie że coś się stanie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, FUTURUM napisał:

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że osoba która posiada problem z 2.0 tdi czy to napęd łańcuchowy czy na kołach zębatych i wywala całą kasetę wałków i przechodzi na pompkę od 1.9 tdi nie dostaje żadnej gwarancji na piśmie...Duża ilość użytkowników sprzedaje swoje samochody bojąc sie że coś się stanie..

Nie mogę się wypowiedzieć za innych użytkowników ale ja nie sprzedałem samochodu, jeżdżę nim już 11 lat, "kastrację" przeszedłem rok lub dwa po zakupie gdy po dołączeniu do forum dowiedziałem się o problemie i od tamtego czasu jeżdżę ze spokojną głową, w zasadzie to zapomniałem o problemie zupełnie, zrobiłem po "modyfikacji" ponad 200 tyś. km. Jak dobrze ogarnięte to nie ma się co bać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, FUTURUM napisał:

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że osoba która posiada problem z 2.0 tdi czy to napęd łańcuchowy czy na kołach zębatych i wywala całą kasetę wałków i przechodzi na pompkę od 1.9 tdi nie dostaje żadnej gwarancji na piśmie...Duża ilość użytkowników sprzedaje swoje samochody bojąc sie że coś się stanie..

Najgorsze w tym wszystkim jest to , że Wy jako wykonujący remonty tego badziewia macie wyraźny interes w tym by swoje zachwalać a wszystkie inne krytykować :decayed:

Czytając Wasze odpowiedzi w tym temacie wali po oczach brak obiektywnego podejścia do tematu.... :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robimy to co słuszne i stosowne do 2.0 tdi.

Kastracja wałków tak-ale ze zmianą wału korbowego też od 1.9 tdi!!! Tylko nikomu nie chce się tego robić-bo dużo roboty.

Montaż pompy od 1.9 to sama przyjemna i czysta robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeprowadzonej kiedyś analizie zaryzykuję stwierdzenie że wały od 2,0 TDI PD z wałkami wyrównoważającymi w kwestii sposobu ich wyważenia, ilości i masy przeciwciężarów nie różnią się niczym od wałów AWX/AVF .

Moduł wałków wyrównoważających jest po prostu elementem dodatkowym , poprawiającym wyważenie układu korbowo-tłokowego jako całość z resztą silnika .

Dla tego wymiana wału korbowego na taki od 1,9 TDI PD lub 2,0 TDI bez wałków nie jest konieczna, bo według mojej wiedzy nic nie wniesie w kwestii poprawy kultury pracy silnika.

Po prostu BPW z wywalonymi wałkami ma kulturę pracy taką jak AWX/AVF .

Przykład nie jest przypadkowy bo BPW to najbliżej spokrewniony silnik z tymi 1,9 TDI PD i miałem okazję porównywać organoleptycznie takiego wykastrowanego z powyższymi dwoma.

Oczywiście według ETKI wały różnią się numerami części, jak i zamontowanymi kołami napędu osprzętu w zależności od konstrukcji silnika do którego miały być stosowane, jak i serii i roku produkcji.

Zastrzegam że to co powyżej napisałem wynika tylko z analizy dostępnych mi informacji jak i subiektywnej oceny pracy silników po kastracji :)

Wywalenie wałków ma też swoje zalety, znacząco obniża opory wewnętrzne silnika i zmniejsza bezwładność mas wirujących w nim, co przekłada się na zauważalne zmniejszenie zużycia paliwa i poprawienie osiągów  :thumbup:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wal-korbowy-audi-a4-2-0tdi-bpw-i-inne-cz

To jest wał od 2,0 TDI BPW 

On współpracuje z modułem wałków wyrównoważających 03G 103 295 L lub AL w zależności od rodzaju jego napędu .

Te odchudzone wały od 16V też współpracują z zespołami wałków wyrównoważających 03G 103 295 L lub AL w zależności od rodzaju jego napędu :whistling:

Wniosek z tego jest dla mnie prosty , oba rodzaje wałów korbowych są tak samo wyważone , chociaż konstrukcyjnie się różnią , w tych odchudzonych na pewno występują większe naprężenia wewnętrzne, ale mają mniejszą masę wirującą .

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najważniejszy jest olej i jego zmiana co 10tyś, tu masz problem rozwiązany a mimo tego silnik padł :)
 

 

Edytowane przez Mechanikkosmita
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mechanikkosmita napisał:

najważniejszy jest olej i jego zmiana co 10tyś, tu masz problem rozwiązany a mimo tego silnik padł :)
 

 

Nie było oleju w silniku, nie było chłodzenia tłoków, spuchnięte od temperatury przyłapały w tulejach , na jednym urwało korbę ....

Ot cała historia .

Tylko  co ona ma wspólnego z tym tematem w którym filmik został zamieszczony ?

Przecież ten silnik nigdy wałków wyrównoważających nie posiadał ....:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2019 o 08:48, adiw napisał:

Witam. 
Jestem następnym zadowolonym posiadaczem 2.0 tdi BLB z pompą od 1.9.

Części zamówiłem w aso ( łańcuch, napinacz, zębatka, śruby, smok, oring smoka, uspokajacz oleju, itd...), koszt 560zł.

Polecam kupić smok o nr 03G115251 z silnika BKE/BRB, u mnie pasował bez żadnych przeróbek. 

Niestety nowa pompa w aso w Radomiu kosztowała 990zl, także postanowiłem kupić nowy zamiennik z firmy ENGINETEAM ( koszt 260zl ).
 

Po przekładce pompy silnik zaczął ciszej pracować, czuć że lżej wkręca się na obroty, no i co najważniejsze nie muszę się martwić o zabierak czy napęd.

Powodem przekładki pompy był napęd, który to z niewiedzy w grudniu ubiegłego roku wymieniłem na nowy zamiennik i po 10 000 km po prostu sie rozsypał. 

Witam. Posiadam B7 BPW założyłem pompę i krótki smok zakładam miskę i blokuje smok o miskę czy możliwe że do BPW trzeba inny smok ? Jest różnica pomiędzy smokami AWX/AVF a BRB/BKE? 

swój skróciłem i jak założę miskę to jest od sitka do miski odstęp że wchodzi 8 nakrętka i nie wiem czy tego tak nie zostawić bo i tak powinno wystarczyć pompie tyle miejsca do zassania 

IMG_20210703_165535.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! jestem po wymianie pompy oleju na tą z 1.9tdi kanał olejowy zaślepiony. Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy mam bardzo niskie ciśnienie oleju. Na zimnym silniku jest 2 bary na jałowym po delikatnym nagrzaniu się oleju spadek praktycznie do zera.Mam parę wątpliwości czy dobrze to wykonałem mianowicie smoka olejowego uciąłem praktycznie do końca tzn. chodzi o tą blaszkę uciąłem ją do zaprasowania blach. Druga sprawa kupiłem gotowy zestaw na allegro i nie mam pewności czy ten zestaw nie miał zębatki na pompie oleju tej większej. Moje pytanie brzmi ile prawidłowo powinno się i jak uciąć tego smoka oleju. i drugie pytanie o co chodzi  tym szlifowaniem miski oleju. Ja nic nie szlifowałem miski po złożeniu wszystkiego do kupy i kręceniu wałem nic nie ocierało.Mile widziane zdjęcia gdzie to szlifować i po co . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...