Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AKE] Swiecące kontrolki ABS i ESP


pulosek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ja mam podobny problem, czasami zapalają mi się na dwa-trzy dni te kontrolki, a potem same gasną. Raz, gdy paliły się te kontrolki, pojechałem do mechanika, żeby sprawdził mi vagiem samochód, okazało się, że jest wszystko ok, ani jednego błędu. I samo zgasło. Nie wiem dlaczego się zapalają. Jak ktoś wie to proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem, wczoraj byłem na komputerze i wykazało błąd czujnik stopu, mechanik wymienił mi ten czujnik na nowy ale dzisiaj odpalając samochód kontrolki abs i esp znów się zaświeciły, pojechałem odrazu do mechanika i na komputerze znowu błąd czujnik stopu. Niestety mechanik nie miał dzisiaj drugiego czujnika na wymianę i będę wymieniał go znowu w poniedziałek, jednak mechanik powiedział, że równie dobrze może być któryś z kabli uszkodzony albo że nowy czujnik się nie "zamknął" i dlatego wywala ten błąd ponownie. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden kabel, źle zamontował czujnik i CI go popsuł. Teraz sprzedają samoregulujące. W żadnym wypadku po odpakowaniu nie kręcić trzpieniem

Procedura zakładania:

Wciśniety hamulec stopu i wklada sie czujnik,

Zwalnia sie hamulec

trzpień sie wyreguluje, przekrecamy w prawo aż nam "kliknie"

podpina wtyczke i po sprawie

Powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden kabel, źle zamontował czujnik i CI go popsuł. Teraz sprzedają samoregulujące. W żadnym wypadku po odpakowaniu nie kręcić trzpieniem

Procedura zakładania:

Wciśniety hamulec stopu i wklada sie czujnik, obraca w prawo o 45 stopni, cały czas hamulec wcisniety

Zwalnia sie hamulec

podpina wtyczke i po sprawie

Powodzonka

Przy wymianie nie widziałem, żeby wciskał hamulec stopu; z tego co widziałem to najpierw włożył czujnik stopu ( bez wciśnietego pedału hamulca) a dopiero pózniej nacisnął hamulec. Z drugiej strony nie chce mi się za bardzo wierzyć, aby w zakładzie, który serwisuje samochody z grupy VW nie wiedzieli jak założyć czujnik stopu. No nic, podjadę w poniedziałek i dokładnie się przyjrzę jak będzie zakładany nowy czujnik.

Ps. Mój stary czujnik ma nr. 3B0 945 511A a został założony czujnik nr. 1K2 945 511 - może ten czujnik jest nie za bardzo do A4?

Pozdrawiam

I Jeszcze jedno; mianowicie po wymianie czujnika zauważyłem, że światła stopu nie reagują na delikatne naciśnięcie hamulca, dopiero po trochę mocniejszym naciśnięciu hamulca zapalają się; jak powinno być, czy nawet delikatne naciśnięcie hamulca powinno powodować zapalenie się świateł stopu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pisze jeszcze raz, wyłamał czujnik, zakładal starym sposobem, tak sie zakładało czujniki z możliwościa regulacji trzpienia, te nowe same sie regulują, To co napisałeś, że z opóźnieniem stop masz to już mam 100% pewność, że źle go włożył, zresztą pisałeś, że bez wciśnięcia hamulca to zrobił. Mi tak zrypali w moim pasku czujnik, też w zakładzie co tylko Vagi robią, potem sam sobie zmieniłem stosując metode opisaną wyżej i działa stop po wciśnieciu na 1cm. Nie wierzysz to zadzwoń do ASO i zapytaj o sposób montowania, jeśli chcesz to na PW dam Ci linka do forum passka i sie upewnisz. Zrób montaż jak opisałem albo przypilnuj aby tak zrobił mechanik i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pisze jeszcze raz, wyłamał czujnik, zakładal starym sposobem, tak sie zakładało czujniki z możliwościa regulacji trzpienia, te nowe same sie regulują, To co napisałeś, że z opóźnieniem stop masz to już mam 100% pewność, że źle go włożył, zresztą pisałeś, że bez wciśnięcia hamulca to zrobił. Mi tak zrypali w moim pasku czujnik, też w zakładzie co tylko Vagi robią, potem sam sobie zmieniłem stosując metode opisaną wyżej i działa stop po wciśnieciu na 1cm. Nie wierzysz to zadzwoń do ASO i zapytaj o sposób montowania, jeśli chcesz to na PW dam Ci linka do forum passka i sie upewnisz. Zrób montaż jak opisałem albo przypilnuj aby tak zrobił mechanik i będzie OK.

OK, jutro jadę wymieniać to dokładnie wypytam przed wymianą i najwyżej powiem żeby wymienił wg Twoich zaleceń. Jak możesz to podeślij mi linka.

z góry dzęki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszło PW, troche źle opisałem motaż, ma być tak i to sprawdzony patent, prosze sie nie sugerować poprzednim moim wpisem ( z głowy go wpisałem ), zrobiłem edycje posta również wyżej :

"wcisnąć pedał hamulca, włożyć czujnik w otwór (nie przekręcać!!!), zwolnić pedał (będzie słychać regulację cięgła), i przekręcić o 1/8 obrotu w prawo. Przekręcenie czujnika bez wciśnięcia trzpienia spowoduje jego zniszczenie"

[br]Dopisany: 10 Październik 2010, 19:13_________________________________________________I jak z czujnikiem?? Spokój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem tylko, że u mnie kontrolki ABS i ESP po zaświeceniu się (w trakcie jazdy ) a następnie po zatrzymaniu samochodu zgaszeniu i odpaleniu (od razu) gasną i wszystko jest normalnie.;/ Czy to też będzie wina czujnika ???:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po włączeniu silnika zapala się kontrolka ESP (nie za każdym razem - powiedzmy 1 może 2 w miesiącu) i nie można jej wyłączyć. Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wszystko wraca do normy -kontrolka ESP zgaszona. O co chodzi? czujnik powoli daje znać o sobie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...