Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AAH] Wymiana tarcz i klocków samodzielnie


oizdog

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli masz w posiadaniu odpowiedni komplet kluczy i trochę pojęcia o kręceniu nimi to nie napotkasz żadnych problemów. No może poza skorodowanymi, zapieczonymi śrubkami, które nie chcą się łatwo odkręcać. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takimi sprawami jak wymiana klocków i tarcz to bezproblemu poradziłby sobie przedszkolak to jest 20 minut roboty no i niezapomnij odpowietrzyć chamulcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie ze kazdy z was przy zakladaniu tarcz dokonuje pomiaru ich bicia i posiada do tego odpowiednie przyządy.

Najwazniejsze jest bardzo dokladne oczyszczenie piasty, poniewaz maly odchyl na piaście powoduje dosc duzy na obwodzie tarczy.

Oto fragment z instrukcji zakładania tarcz załączonej do tarcz Brembo Max (zresztą taką samą instrukcję widziałem przy tarczach ATE):

".....dokonaj pomiaru „bicia” piast na ich obwodzie. Maksymalne odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Natryśnij niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste) na powierzchnie piast.

Po zamontowaniu tarcz dokonaj pomiarów bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,08 mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz....."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamill, a widziałeś żeby w jakimś warsztacie mieżyli bicie tarczy po wymianie bo ja nie. Jedynie to tylko widziałem jak sprawdzają czy tarcza się swobodnie obraca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym silniku co ma oizdog, to w 100% tarcze są wentylowane. Z tego co pamiętam to tarcze niewentylowane są w autach z silnikami 1.6, 1.9 TDI 90 konnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam ochote wymienic sobie klocki i tarcze z przodu samodzielnie, sa z tym jakies problemy czy raczej nie?

Pzdr

b

Potrzebujesz:

1- tarcze

2- klocki

3- WD40 (spsikać dzień przed i przed wymianą)

4- kpl. kluczy (prawdopodobnie 13 oczkowa i fajkowa dla wygody oraz imbusowy chyba 8 mm, oraz płaski chyba 15 do przytrzymania śruby)

5- smar grafitowy (temperaturowy) - smarujesz prowadnice zacisku

6- smar miedziany - smarujesz wszystkie pow. styku klocka z zaciskiem i tłoczkiem.

7- klej do gwintow Loctite (niebieski!!!) - objdzie sie jęśli do klocków w kpl. będą śrubki z niebieskim środkiem na gwincie.

8- rękawice co by nie obić łapek

9- rura jako przedłużka do klucza

10- szczotka druciana, papier ścierny

11- narzędzie do wciśnięcia tłoczka

Co i jak nie opisuje bo sam dojdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w sobotę wymieniałem klocki w swojej olimpiadzie na EBC.

Kupiłem u naszego kolegi z klubu bartte.

Poszło szybko i bez problemów.

Z przodu potrzebny był klucz do kół i imbus 7, szczotka i papier ścierny do wyczyszczenia, śrubokręt żeby cofnąć tłoczek, trochę smaru odpornego na temperaturę.

Tył - klucz 13 i 14 i klucz do kół. oraz śrubki 13 samoblokujące - (brak w zestawie z klockami - trzeba sobie dokupić bo powinny być wymieniane za każdym razem), szczotka i papier ścierny do wyczyszczenia, śrubokręt, trochę smaru odpornego na temperaturę. Przyrząd do cofania tłoczka - ja pożyczyłem ale gość mówił że kawałkiem płaskownika lub żabką też się da wkręcić tłoczek.

Chyba o niczym nie zapomniałem :)

A i jeszcze kontrola stanu w zbiorniczku jest potrzebna - trzeba qkać po wymianie czy nie jest go za dużo przed pedałowaniem.

Radek321 jest to konieczne w przypadku odkręcania przewodów, a nie jest to potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamill, a widziałeś żeby w jakimś warsztacie mieżyli bicie tarczy po wymianie bo ja nie. Jedynie to tylko widziałem jak sprawdzają czy tarcza się swobodnie obraca.

No to powiem Ci, że do jakiś dziwnych serwisów jeździłeś :(

Każdy porządny serwis ma obowiązek sprawdzić bicie tarcz i jeśli przekracza ono 0.05 w EBC to oddajesz tarcze, mało tego EBC daje kartę do podbicia przez zakłada zakładający tarcze i jest tam miejsce na wpisanie bicia obydwu tarczm bez tego nie masz co liczyć na późniejszą reklamację.

Pozatym nieraz trzeba tarcze odpowiednio ustawić ( poobracać by zminimalizować bicie ) a jak chcesz tego dokonać bez pomiaru jego.

Według mnie serwis zakładający tarcze i nie mierzący ich bicia albo się nie zna albo nie traktuje poważnie swojej pracy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powiem Ci, że do jakiś dziwnych serwisów jeździłeś

Małe OT

Ja nie jeździłem do żadnych zakładów tylko miałem w nich praktyki. Były to autoryzowane serwisy fiata i Peugota. Ja bym samochodu do naprawy żadnemu mechanikowi nie oddał za dużo się na praktyce naoglądałem. Najlepiej jeśli chcesz mieć coś dobrze zrobione to zrób to sam. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagrzewarki - coś bliżej? chyba nie palnik hehehehe

A tak właściwie dobre klucze (niewyszczerbiony) załatwi sprawę, no i śruby też nie zjechane. Dobrze mocować klucz i nie bać się szarpać by odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wyglądu przypomina to suszarkę ale ma kilka stopni pracy na jedna wyrzuca powietrze z tem do ok 200 c następna do ok 400 c uważać na elementy plastikowe. Bardzo skuteczne sam sprawdzałem poleciło mi to już kilku mechaników. (dokładnie nazywa się to opalarka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj wymieniłem klocki z tyłu - zeszlo ze 3 godziny z czego 2 na cofanie tłoczków... musiałem sobie przyrządzik dorobic żeby jednocześnie wciskać o przekręcać tłoczek

P.S. do wkręcania tłoczka idealnie nadaje się klucz do przykręcania tarcz w tzw. gumówkach (szlifierkach kątowych)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj wymieniłem klocki z tyłu - zeszlo ze 3 godziny z czego 2 na cofanie tłoczków... musiałem sobie przyrządzik dorobic żeby jednocześnie wciskać o przekręcać tłoczek

P.S. do wkręcania tłoczka idealnie nadaje się klucz do przykręcania tarcz w tzw. gumówkach (szlifierkach kątowych)

hehehe dokładnie jak w lipcu robiełem hamulce z tyły też używałemklucza od szlifierki kątowej hehhee

[ Dodano: 2006-08-23, 09:20 ]

z wyglądu przypomina to suszarkę ale ma kilka stopni pracy na jedna wyrzuca powietrze z tem do ok 200 c następna do ok 400 c uważać na elementy plastikowe. Bardzo skuteczne sam sprawdzałem poleciło mi to już kilku mechaników. (dokładnie nazywa się to opalarka)

opalarka - trzeba było tak odrazu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz śrubki 13 samoblokujące - (brak w zestawie z klockami - trzeba sobie dokupić bo powinny być wymieniane za każdym razem),

to co za klocki miałeś ? żeby tych śrub nie było pewnie jakieś żemiosło ja tam miałem przy swoich REMSA (DELPHI) i wydaje mi się że powinny być przy każdych poządnych klockach :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...