Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z dławiącym sie silnikiem


gadi

Rekomendowane odpowiedzi

Czasami podczas nagłego i mocnego przygazowania silnik zaczyna się dławić i przerywać (Dzieje się to nawet podczas postoju na biegu jałowym po mocnym przygazowaniu do około 4000-4500 obr) Bardzo mocno trzęsie się i praktycznie nie reaguje na pedał gazu, wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie go nic ni edaje. Trzeba na włączonym silniku poczekać około 1 minuty aby wszystko powróciło do normy. Podczas tego dławienia się silnik na wolnych obrotach i na biegu jałowym praktycznie normalnie pracuje. Na pewno nie jest to objaw zawieszania się żaluzji. [br]Dopisany: 18 Kwiecień 2010, 16:11_________________________________________________Może ktoś miał podobny problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano znowu tak się zrobiło, przyspieszałem trochę mocniej (tak bezprzesady ) Pomiędzy 2000 - 2500 obr zaczął się cały trząść, tak jakby pracował na dwóch cylindrach i zaczął dymić na niebiesko. Niemogłem jechać i musiałem zjechać powoli na pobocze, aby poczekać około minuty aż wszystko wróci do normy. :wallbash:

Ale jak VAGiem sprawdzić czy to jest wtrysk, czy nastawnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem taki objaw jak miałem zaślepiony/zatkany EGR przed jego gruszką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro sprawdzę, ale mam jeszcze zatkany przewód gumowy (podciśnieniowy) idący do EGR

Tak się zastanawiam co ma wspólnego EGR z przerywaniem, dymieniem i całkowitym brakiem mocy wkręcając silnik na wyższe obroty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

recyrkulacja spalin.. ale to sobie poczytaj.

najpierw odetkaj to co Ci mówiłem..

zobaczymy co wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo, u mnie vag pokazal nastawnik pompy paliwa, albo nastawnik do czyszczenia albo pompa do wymiany, EGR mam seryjny czyli zadnych zaslepek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

recyrkulacja spalin.. ale to sobie poczytaj.

najpierw odetkaj to co Ci mówiłem..

zobaczymy co wtedy

Nic mu nie da odślepienie EGR. U mnie było podobnie, mam zaślepiony egr i brak kata, rozpędzałem się kręcąc do ~4000 obr/min potem strasznie strzęsło budą i dopiero po minucie (albo dłużej, nie pamiętam) ustępowało. Wymieniłem pompę i wtryskiwiacze, więc jedno z tych było przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:vaglogi:

ale tak jak pisalem mam ten sam problem, po vagowaniu wyszlo ze wtryski super daja rade ale ten nastawnik jest walniety i o...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasada jest taka aby nie zwiększać silnikowi obrotów na biegu jałowym do takich wartości gdyż wtedy hydraulika sterowania zaworami ma tendencję do powodowania podwieszania się zaworów. Zaślepiony zawór EGR nie ma wpływu na takie zachowanie silnika, tak samo zabrudzony nastawnik pompy wtryskowej powoduje szarpanie ale raczej w pełnym zakresie obrotów a nie przy tak wysokich wartościach. Jedna rada - nie kręć tak wysoko na obrotach tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel, nie zgadzam się...

Zatkałem tak jak na poprzednim obrazku i na niskich obrotach wyjechałem z drogi gruntowej. Pociągnąłem >3tys i silnik chciał z orbity wyskoczyć. Zgasiłem odczekałem chwile zapaliłem i na malusich obrotach dojechałem do domu. Wyrzuciłem blaszkę i wszystko powróciło do normy. Tak więc chyba ma jakiś wpływ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby tak było to większość forumowiczów z tego i innych for gdzie piszę i czytam posty nie miałaby takiego problemu, nie wiem w jaki sposób zaślepiłeś EGR ale w silnikach AFN i nowszych sterownik silnika nie robi żadnego halo z tego tytułu (poza silnikami nowszej generacji czyli BLB itp. gdzie od razu po zaślepieniu EGR-a ale bez ingerencji w soft sterownik silnika zapodaje tryb awaryjny i miga kontrolka check engine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasada jest taka aby nie zwiększać silnikowi obrotów na biegu jałowym do takich wartości gdyż wtedy hydraulika sterowania zaworami ma tendencję do powodowania podwieszania się zaworów. Zaślepiony zawór EGR nie ma wpływu na takie zachowanie silnika, tak samo zabrudzony nastawnik pompy wtryskowej powoduje szarpanie ale raczej w pełnym zakresie obrotów a nie przy tak wysokich wartościach. Jedna rada - nie kręć tak wysoko na obrotach tego silnika.

Twoja wypowiedz (zakladam ze czysto teoretyczna) nie ma pokrycia z prawda, gdyz ja mam zachowanie silnika takie jak w glownym watku i VAG wyraznie pokazuje ze jest problem z nastawnikiem pompy paliwa.... :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...