Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów.


Ossek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedawno był wymieniany rozrząd i chciałbym wiedzieć, czy wszystko jest ok. Oczywiście uwagi na temat innych wskazań także mile widziane ;) Z góry dziękuję.

Statyczne:

Log (6 - 000)

Log (5 - 001)

Log (1 - 003)

Log (7 - 004)

Log (16 - 007)

Log (13 - 013)

Log (15 - 023)

BS:

Log (9 - 000)

Log (4 - 003)

Log (8 - 004)

Dynamiczne:

Log (12 - 000)

Log (11 - 001)

Log (14 - 003)

Log (0 - 004)

Log (2 - 008)

Log (10 - 010)

Log (3 - 011)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Żeby nie zakładać nowego wątku odświeżę swój stary. Auto jest po 1200km trasy (szybkiej).

Co do nieszczelności to obluzowana była harmonijka przy filtrze powietrza (ta przy lampie) ale nie wiem czy to mogło być to, reszta wygląda ok (nie wiem, jak mogłem to przeoczyć wcześniej). Po poprawieniu odczułem lekką poprawę. Butuję auto cały czas ale turbina nadal minimalnie się zacina chociaż trybu awaryjnego nie było już od kilku miesięcy. Cały czas wyświetla się tylko błąd 01265. Za ocenę z góry dziękuję.

Statyczne:

000 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12461.html

001 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12456.html

003 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12469.html

004 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12467.html

007 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12455.html

013 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12463.html

023 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12459.html

BS:

000 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12457.html

003 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12460.html

004 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12458.html

Dynamiczne:

000 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12466.html

001 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12462.html

003 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12452.html

004 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12468.html

008 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12453.html

010 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12465.html

011 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12454.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeplywomierz tnie dawke praktycznie w całym zakresie uzytecznych obrotów.

Mozna by spróbowac przeczyscic - mam nadzieje ze filtr powietrza nie jest starą scierą do podlogi :wink4:

Zapłon mozna by lekko przyspieszyc - mechanik nie ustawil zapłonu po wymianie rozrządu.

EGR - zaslepiony.

Reszta OK.

Jaki przebieg ma to auto - realnie ?

PS

Zamiesciles i wykonałes logi wzorowo :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr wymieniany 6 tys km temu (Mann). Na moją usilna prośbę mechanik poprawił kąt wtrysku bo wymianie było ok 30-35. Jednak ustawialiśmy patrząc na blok wartości a nie na TDI timing a silnik był nie do końca dogrzany - stąd pewnie lekkie opóźnienie. Z tym EGR...Czy jest możliwe, że ktoś jakoś odłączył N18 (stąd błąd 01265) i w ten sposób "zaślepił" EGR? Auto na blacie ma 265 tys km, ile realnie - może ze 100 tys km więcej (oby tylko). Przepływkę wyczyszczę - trzeba się wybrać do kolegi Dzika po jakiś magiczny środek :) Które logi potem powtórzyć?

Zamiesciles i wykonałes logi wzorowo good

Dzięki, starałem się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wezyki podcisnienia i wtyczke zaworu N18.

Po czyszczeniu przeplywki powtorz - 011,010,008 i 003

Dlaczego pytałem o przebieg - korekcje na wtryskach nie wygladają ciekawie.

Czy silnik mial mierzone cisnienie sprezania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie strasz...

Ciśnienie nie było mierzone ale z silnikiem ogólnie nie ma problemu, pali od strzała, nie kopci, zużycie oleju w normie. Auto jeździ tylko na Vervie...Może jest jakaś inna przyczyna tych kiepskich korekcji?

EDIT:

Logi z pierwszego postu były robione 18.04 i korekcje wyglądają dobrze. Co mogło spowodować taką różnicę, przecież to raptem 3 tygodnie...

EDIT nr 2:

Wyczyściłem dziś przepływkę dedykowanym środkiem Liqui Moly i oto efekty:

003 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12608.html

008 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12610.html

010 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12609.html

011 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12606.html

Wydaje mi się, że jest lepiej.

[br]Dopisany: 13 Maj 2010, 17:05_________________________________________________Z ciekawości powtórzyłem także statyczne 013

013 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_12607.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest duzo lepiej.

Korekcje - w normie :) Fałszywy alarm.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc :)[br]Dopisany: 14 Maj 2010, 16:51_________________________________________________Witam kolejny raz. Wczoraj wymieniałem sobie wężyki podciśnienia i coś spartoliłem. Na początku auto przechodziło w tryb awaryjny (błąd 575) i po ponownym odpaleniu nadal nie ciągnął. Dziś zamieniłem miejscami wężyki wychodzące od dołu z N75 i notlaufa już brak, ale nadal coś jest nie tak - turbo późno wstaje. Zamieszczam komplet logów dynamicznych i proszę o porady.

000 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51063.html

001 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51062.html

003 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51067.html

004 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51064.html

008 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51068.html

010 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51065.html

011 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51066.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze przeanalizuj polaczenie i szczelnosc wezykow.W sieci pelno schematow jak co ma byc polaczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wszytko jest dobrze poskładane, wymieniałem po jednym wężyku, nie wszystkie naraz. Wężyki są nowe (silikonowe), więc też powinny być szczelne. Zauważyłem, że akumulator podciśnienia (taka czarna puszka przy turbo) wypadła ze swojego mocowania w n75, ale po poprawieniu nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle podłączyłeś wężyki, po schemacie dojdziesz gdzie się pomyliłeś, albo któryś teraz się zagina i zatyka, długość wężyków musi byś właściwa, za długie to źle, prócz tego poprawę da stuknięcie nastawnika, zwiększenie dawki, silnik rozgrzany, off wszystkie urządzenia elektryczne: światła, nawiew radio, klima, luzujesz 3 śrubki i korekta dawki na 1,58V-log 001, auto zrobi się żwawsze, a spalanie będzie na tym samym poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą porównywałem wężyki ze schematem i dodatkowo z innym AFNem. Wszystko wygląda identycznie. Zastanawia mnie jeden wężyk, którego nie wymieniłem - idzie przez ścianę grodziową, potem do króćców nagrzewnicy. Delikatnie pociągnąłem, żeby sprawdzić czy zejdzie, ale zrezygnowałem, bo nie byłem pewny, czy będę w stanie go poprawnie założyć (nie wiem, jak głęboko wchodzi). Docisnąłem go przez gumową uszczelkę przewodów nagrzewnicy, wydaje mi się, że dobrze, ale kto wie - sprawdzę to. Długość wężyków dobierałem na bieżąco, centymetr czy dwa nie powinny chyba robić różnicy. Co do dawki to zajmę się nią przy następnym rozrządzie, tj. za około 14 tys. km.[br]Dopisany: 09 Lipiec 2011, 15:40_________________________________________________Okleiłem w/w wężyk taśmą izolacyjną, bo wydawał mi się niepewny i nastąpiła poprawa (było prawie dobrze), jednak po dobrym rozgrzaniu silnika znowu wszedł notlauf. Jutro zabiorę się za jego wymianę, proszę tylko o radę, jak to zrobić. Czy ciągnąć aż wyjdzie z króćca, czy dobrać się jakoś do niego z drugiej strony?[br]Dopisany: 09 Lipiec 2011, 22:55_________________________________________________Wężyk, który wychodzi z N75 od góry (tam gdzie jest tylko jedno wyjście) był minimalnie przygięty przy samym zaworze, zrobiłem mu trochę więcej miejsca i jest znaczna poprawa. Nadal jednak turbo późno się budzi, nie wiem czy wynika to z przybrudzonego VTG, czy dalej coś z podciśnieniami. Zrobiłem dwa logi 011:

http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51348.html[br]Dopisany: 10 Lipiec 2011, 15:48_________________________________________________Sorry, że tak męczę, ale cały czas nie mogę dojść do ładu z autem. Wężyk od gruchy do N75 szczelny i drożny. Poczytałem posty Sztomela i połączyłem bezpośrednio króciec w ścianie grodziowej (chyba właściwy) z wyjściem VAC w N75 i brak poprawy. Zaślepiłem wężyk idący do akumulatora podciśnienia - nic. Wężyk idący od góry do N75 został podmieniony na dłuższy (nigdzie nie było zagięć) - to też nic nie dało. Myślałem o plastikowych trójnikach, ale one - na mój chłopski rozum - mają jedno wejście i dwa wyjścia (albo odwrotnie) i chyba ważne jest tylko odpowiednie połączenie wejścia, wyjścia są bez znaczenia (?). Człowiek chce dobrze, a wychodzi jak zawsze...;) Help!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź rurę miedzy filtrem powietrza a turbo bo mogła się zsunąć z turbiny lub jest dziurawa

wywal całkiem N18 i pozatykaj śrubkami wężyki, no i potem zrób dynamiczny 011, wymiana wężyków mogła ujawnić wadliwy N18 :)

zdejmij wężyk z gruszki, odkręć gruszkę od wspornika, dwie śrubki pod gruszką, podnieś na maksa do góry gruszkę, zablokuj w tej pozycji i zrób loga 011 od 1000obr do 2700obr, to zrób jak już N18 będzie amputowany

każdy log opisuj by nie pomieszać który był kiedy robiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurę już sprawdziłem, wygląda OK. W sumie nie dodałem, że błąd 01265 (coś z EGR), o którym pisałem we wcześniejszych postach nadal się wyświetla, może to ma coś wspólnego. Mam odpiąć i zaślepić wszystkie 3 przewody od N18 czy któreś zmostkować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto logi z odłączonym N18 (auto szło prawie dobrze, tylko ten dół...):

011 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51618.html

011 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51619.html

011 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51620.html

Sztangi nie udało mi się odczepić, chociaż odkręciłem obie nakrętki (jedną zgubiłem :kox:), ale sztanga nie chciała wyjść i nie chciałem ciągnąć na siłę. Obszedłem to jednak w inny sposób - złapałem trytką dół sztangi, naciągnąłem i drugi koniec docisnąłem opaską na rurze idącej do przepływomierza - tym sposobem sztanga była podniesiona. Oto log:

011 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51622.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic wywalenie N18 nie dało ale do puki nie rozwiąże się problem możesz zostawić tak

źle mnie zrozumiałem :wallbash: sztangi nie miałeś odczepiać tylko gruszkę odkręcić od wspornika i podciągnać gruszkę do góry, sztangi miałeś nie dotykać, podciągając cała gruszkę sztanga też by się pociągła do góry i o to mi chodziło

Obszedłem to jednak w inny sposób - złapałem trytką dół sztangi, naciągnąłem i drugi koniec docisnąłem opaską na rurze idącej do przepływomierza - tym sposobem sztanga była podniesiona. Oto log:

011 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51622.html

w tym logu widać że pomimo twojego sposobu :) sztanga nie była podciągnięta do końca, zrób po mojemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, tośmy się zrozumieli ;) Dziś powalczę dalej.[br]Dopisany: 13 Lipiec 2011, 13:35_________________________________________________Oto log po zablokowaniu sztangi:

011 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51720.html

Dodatkowo przedmuchałem N75, ale to wiele nie dało:

011 - http://vaglog.rtnet.pl/ossek_51722.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w logu z odkręconą gruchą wziętą do góry turbo wstało wzorowo, czyli ewidentnie jest awaria w układzie podciśnieniowym, w miejsce N75 wstaw N18 i zrób 011 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...