Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zgasł, nie zapla, kręci, tak jak by brak ropy... / ROZWIĄZANE


darooo

Rekomendowane odpowiedzi

Problem rozwiązany, w ostatnim poście będzie foto i wyjaśnienie.

Witajcie,

Żeby się nie rozpisywać pisze krótko i na temat. Podczas jazdy silnik chyba zgasł tzn. zaświeciły się wszystkie kontrolki na desce i nauczony pękniętym pasek z kiedyś odrazu przekręciłem stacyjkę na zero i potem tylko tyle aby nie zablokować kierownicy...

Wszystkie paski, węże, paliwo, olej, powietrze OK . Kręcę i nic. Po 30 sekundach przepali na sekundę, biała chmura i koniec. Kręci ładnie cicho, szybko bez zająknięcia, tak jak by ropy nie miał. Odkręciłem spust z filtra paliwa, wszystko wyleciało, skręciłem i na nowo. Nic. Holowanie, 3 bieg, około 50 km/h i jechałem tak z kilometr i nic, echo, zero.

Podłączyłem vaga i żadnego błędu.

Zrobiłem logi grupy 8 i 9 bo tam wydaje się coś z "paliwem"

46968219.th.png 48476613.th.png

Propozycje?

Dodam, że przed tym tankowałem 40 litrów paliwa "z tira" sprawdzonego prędzej już i przejechałem 6-7km BEZ ZAJĄKNIĘCIA. W baku miałem około 15.

A teraz POMOCY bo samochód do życia potrzebny!

Mój jedyny pomysł taki na jutro aby kupić trochę ropy i podłączyć na krótko ze słoika pomijając filtr. Wtedy jak zapali wyeliminuje problem z pompa...[br]Dopisany: 18 Kwiecień 2010, 21:25_________________________________________________

Czytam, czytam i czytam. Czy ja mam pompę VP44?

Czyli być może poszedł N109? Czyli zapodać mu prąd z aku i będzie wiadomo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz pompy VP44 (jest ona z osobnym sterownikiem montowanym bezpośrednio na niej), Ty masz pompę VP37 i jak najbardziej możesz spróbować podpiąć zasilanie z + akumulatora bezpośrednio na elektrozawór N109 na pompie wtryskowej (zwłaszcza jeśli podczas nieudanych prób uruchomienia silnika nie zapala się nawet na moment kontrolka świec żarowych - jest to uszkodzenie głównego przekaźnika zasilającego zestyk "30").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka się zapala normalnie.

Podpiąłem + z aku na N109 i nic, podłączyłem tam jeszcze na chwile żarówkę 12V i świeci się po przekręceniu kluczyka oraz podczas kręcenia... prąd dochodzi.

Bezpieczniki ok, co teraz ;( ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie uderzyłes czasami podwoziem gdzies?? Ja mialem u siebie podobny problem i zauwazylem ze w poblizu prawego przedniego kola ida rurki z baku. Moze są zagiete i ropka nie dochodzi?

Mój mechanik jak sprawdzał moje OOOO to pierwsze co sprawdzał to właśnie drożność tych przewodów. Najlepiej zacząć od początku i śledzić drogę ropki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge się mylić ale wymieniałeś dawno filtr paliwa?? miałem podobną historię w poprzednim samochodzie i to było przez to

Filtr BOSCHa jak dobrze pamiętam, około 1,5-2 miesiące. Ale nawet jeśli byłby masakra zawalony to samochód czasem by coś tam popyrkał a tu cisza, tylko kręci. Tzn. już pomału słychać spadek mocy aku od tego kręcenia...[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2010, 10:25_________________________________________________

A nie uderzyłes czasami podwoziem gdzies?? Ja mialem u siebie podobny problem i zauwazylem ze w poblizu prawego przedniego kola ida rurki z baku. Moze są zagiete i ropka nie dochodzi?

Mój mechanik jak sprawdzał moje OOOO to pierwsze co sprawdzał to właśnie drożność tych przewodów. Najlepiej zacząć od początku i śledzić drogę ropki.

Nie stało się to w trasie, normalnie obwodnica Poznania, jadę i nagle pyk, nie ma, zgasł i d*pa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem ropę na krótko z słoika bezpośrednio pod pompę i nic. Później psikałem dezodorant w rurę dochodzącą do kolektora ssącego (psikałem zaraz za intercolerem) i też cisza. Chodź powinien coś rychnąć ale aku był juz na wyczerpaniu może sił już nie miał... lub za długi odcinek do przebycia miał dezodorant... Teraz jest na etapie ładowania akumulatora. Jak zdiagnozować, że pompa padała 100%?[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2010, 11:05_________________________________________________

Elektro zawór robi pstryk czyli będzie ok.

Odkręciłem rurki idące do wtrysków (licząc od chłodnicy) pierwszą i drugą i z oby dwóch podczas kręcenie "pluje" paliwo. Nie leci jak zwęża tylko takie dawki co chwile są wyrzucane, czyli pompa ok?

Kiedyś miałem nie miłą przygodę, zerwał się pasek wielorowkowy i postrzępił się na takie nitki które wszędzie się zaplątały, efektem był przestawiony rozrząd 1-2-3 zęby, jakoś tak i spalone kółko napinacza... Więc teraz pytanie czy rozrząd mógł przeskoczyć i czy były by takie objawy?

Rozrząd ma 10 tysięcy na ori częściach. Jakieś miesiąc temu miałem wypadek (obydwie chłodnice poszły się walić) ale do rozrządu tylko tyle zajrzałem czy pasek jest napięty :wink4: ale przejechałem tak z 1500 km i żadnych mechanicznych objawów wypadku... tyle, że lepiej pracował bo w końcu zmobilizowałem się do zrobienia turbo.

Ale wracając do rozrządu, ściąłem obudowę i sprawdziłem swoje punkty na kole od wałka i kole od pompy i się zgadzają, na kole od korbowodu nie mam dojścia bo by trzeba zdemontować koło od paska klimy i paska wielorowkowego...

Natomiast ku mojemu zdziwieniu coś ocierało o obudowę i wytarło ślad a ten pył osadził się na kołach i teraz pytanie czy jak zgadzają mi się dwa górne koła 3 mogę sobie odpuścić? I to, że pasek ocierał o obudowę ma znaczenie... ?

Nie mam plaka ale jak psikałem jakimś z dezodorantem w dolot do kolektora ssącego silnik zaczął tak pracować na może 400-500 obrotów... czyli z jednej strony eliminuje problem z rozrządem ale z drugiej pompa niby dobrze podaje... POMOCY

imag0096t.th.jpg imag0094y.th.jpg imag0092.th.jpg

[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2010, 15:41_________________________________________________

Teraz dopiero zobaczyłem, że jest pęknięta rolka napinacza paska rozrządu...

Zabieram się za wymianę rozrządu, oby nic zmielone w silniku nie było...

;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dwumas? u mnie było podobnie, zaparkowałem grzecznie i ślicznie wieczorem.

Następnego dnia rano... kręcę, kręcę.... i nic, akumulator i rozrusznik mocny. 0 podejrzanych dźwięków, po prostu kreci się i nie odpalał.

- Zostaje hol do warsztatu, i może to właśnie koło dwumasowe.

edit : ----

nie zobaczyłem ostatniego wpisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, bo rozkręcam przód aby wydobyć cały rozrząd... jak kręcił mi cicho i powiedzmy rozrząd przestawił się o parę zębów to silnik będzie cały? Bo jak testowałem zapalanie to wszystko cicho i ładnie nic nie klekotało...

Bo, żeby poznać na pewno to trzeba by ściągnąć górną pokrywę?[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2010, 17:46_________________________________________________Pęknięta rolka napinacza, pasek przeskoczył o jeden ząb. Poprawiłem i odpaliłem na starym napinaczu raz, dwie sekundy, drugi raz z 5 sekund chodził równo, nie walił. Myślę, że jak jutro kupie nowy pasek i napinacz to wszystko będzie grało. :gwizdanie:

imag0101g.th.jpg imag0098wd.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra gitara :good:

Nowy pasek, nowy napinacz i wszystko gra lepiej jak było prędzej. Po dzwonie chodził mi trochę głośno i pukał jeden popychacz, myślałem, że może coś przez turbo bo je czyściłem. Ale to pasek gibał się na wszystkie strony. Teraz jest ciszej, auto bardziej elastyczne, ogólnie dużo szczęścia miałem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne zdarzenie. Grzebałem troszkę pod maską, nic wielkiego, filtr paliwa, powietrza oleju, zmiana oleju i takie tam. Chcę odpalić i nic. Po dłuższym kręceniu zagadał na chwilę i w kłębach czarnego dymy zamilkł. Nic nie dało kręcenie rozrusznikiem, odpowietrzanie i inne cuda. Na drugi dzień przyjechał kolega mechanik i okazało się, że pasek przeskoczył o jeden czy dwa zęby na rozrządzie. Wymienił mi pasek i napinacz i wszystko jest do dziś ok.

Darooo, chyba oboje mamy dużo szczęścia.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szczęścia... demontowałem troszkę pas przedni żeby mieć lepsze dojście czyli wszystko rozkręcone prócz chłodnicy i odgięte/odsunięte tyle o ile. Audi stała przez noc więc włożyłem w rurę pod turbo kłębek papieru i w w wzmocnienie na pasie przednim również...

Odpaliłem próbnie bez skręconej turbiny (węża z wzmocnieniem przednim) mówię wszystko chodzi, skręcam na gotowo. Papier z węża turbo wyciągam a w wzmocnieniu już nie było... Dobrze, że mamy IC bo bym do kolektora dojechał :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomozcie !!!!

Wracalem z pracy i auto mi zgaslo na drodze i heblowamie nic tu nieda!!!!!!

Nic sie nieswieci tzn immo....normalnie kreci i niezaskakuje pojedynczo tez odkrecalem nakretki od wtryskow i leje ropa!!!

Bo po odpieciu przewodu glownego od baku ktory idzie prosto do filtra paliwo nie bedzie lecialo jak sie zakreci silnikiem? tak pytam.

kolejna zecz to po przekreceniu stacyjki zawor n109 cyknie i po 5 sek.znow cyknie czyli dzial? mimo to podpialem bezposrednio od aku i prob.palic i nic!!!! Sciagnalem obudowe od rozrzadu i wszystko na oko cale ......Koledzy pomozcie !!!!!!!

odkrecilem ta nakretke od spodu filtra paliwa i polecialo ropa.

teraz jeszce podepne vaga i zaraz dam znac.[br]Dopisany: 24 Kwiecień 2010, 19:19_________________________________________________podpiolem polkiego vaga i

532 Napięcie zasilania nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY

1266 Przekaźnik świec żarowych-J52 przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

1237 Zawór odcinający paliwo -N109 przerwa lub zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY

17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

668 Napięcie na zacisku 30 za niskie nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY

i bledy vag-com

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 028 906 021 CE

Component and/or Version: 1.9l R4 EDC 00SG 0803

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06325

5 Faults Found:

00532 - Supply Voltage B+

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

01266 - Glow Plug Relay (J52)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

00668 - Supply Voltage Terminal 30

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Ale to wszystko moze byc powodem ze odpinalem kostki itd...

Naprawde niewiem co robic niewiem na co sie mam szykowac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...