Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zgasł, nie zapla, kręci, tak jak by brak ropy... / ROZWIĄZANE


darooo

Rekomendowane odpowiedzi

cały problem polega na chwilowym braku zasilania na elektrozaworze N109, jeśli sterownik silnika widzi ten błąd to oznacza to, że czasami N109 na pompie wtryskowej nie dostaje zasilania i dlatego silnik gaśnie, przeczyść proforma styk na nim - jest przykręcony do niego jeden kabelek nakrętką o rozmiarze 8 mm i wyczyść styk - jeśli nie pomoże to wyczyść styki masowe na silniku lub skrzyni biegów kabla, który łączy się z nimi z bieguna ujemnego akumulatora - świadczy o tym błąd 00668 - niewiarygodny sygnał zacisku 30 czyli głównego zasilania i jest jedna zasada, skoro Vag pokazuje ww. błędy to najpierw je sobie odpisz ew. skopiuj do notatnika a następnie skasuj na ikonce Clear Codes i poczekaj dwie sekundy i zobacz, które błędy powrócą ponownie po skasowaniu i te które powrócą oznaczają, że w nich jest przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego SZTOMEL

Jutro sie za to zabieram ,wezme wszystkie kostki ponownie przeczyszcze przepsikam wdkiem,zajme sie masami tez poodkrecam gdzie dam rady ,i powiedz czy jak podpinalaem przewod na krotko n109 to slyszlem cyk i cyk po kilku sekundach to czy jest to nieprawidlowa reakcja ze cyklo drugi raz?

Kolego sztomel wczoraj wracam z roboty i ostatnia prosta na obwodnicy Prudnika ja i kilka aut a wiem ze mam turbo do czyszczenia bo jak kilka dni postoji to lopatki sie nieruszja ale jak go przedmucham jest git.Wiec ostatnia prosta 1234 ...bieg i 160 na blacie !! i puszczam go na biegu powoli zaczynam hamowac wszystko pieknie juz redukcja na rondzie do 2ki i kontrolki sie zapalily i ile sily w rekach wyjechalem zza ronda i tyle. A jak probowalem go palic to strasznie buda telepalo. Niewiem cczy ma to znaczenie ale wskjazowka od paliwa po wylaczeniu zaplonu opada tak jak powinna i po 2 sek.jeszcze spada nizej ?? przysiegam ze po wczorajszym to dop.zauwazylem ?? ale niewiem zcy to z tego stresu jak odpalam to tez jezt na rezerwie i zazra sie podnosi a dop.czyscilem plywak ale tak jak pisze aku juz padniete i zobaczyby zabieram sie za to co pisalem i pby pomoglo !!!!!

Kolego SZTOMEL nie ukrywam licze na twe obiektywne rady bo odkad pamieam jak cos szukalem zawsze czytalem twoje ciekawe wypowiedzi w roznych tematach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o podpinanie zasilania "na krótko" pod N109 to powinien cyknąć raz, jeśli cyknął drugi to z pewnością gdzieś było słabe połączenie i na chwilę brakło zasilania ale dostał je ponownie gdyż znowu cyknął. Z tym wskaźnikiem paliwa to nie spotkałem się z takim przypadkiem ale warto zajrzeć jeszcze raz do pompy paliwa w baku i sprawdzić styki zasilania pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatm zaraz sie zabieram i pierwsze co to dostaje sie do n109,po tym co napisales rozumiem:

Zawór n109,jego prawidlowe dzialanier polega natym ,ze po przekreceniu zaplonu slyszymy CYK.....i to oznacza ze jest ok,a;le jesli ponownie uslyszymy CYK-niecie znaczy ze cos nie tak ?! Tak to zrozumialem,ide sprawdzic bo cykal 2 razy !!No i chcialbym zeby to on byl powodem usterki.

[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2010, 16:15_________________________________________________Ku...zmoklem tylko i dalej zalamany jestem.

Wykrecilem n109 i wyczyscilem poprawilem sprezynke poskrecalem i tak: bez przekreconego zaplonu podpinam zas.bezposrednio z aku i robi glosne cyk tylko raz! Po przekreceniu zaplonu i podp.na krutko pod aku robi cichutko cyk ? Pierdolca idzie dostac i czy tak czy owak niepali krece i krece i wielkie nic.....kostki posprawdzalem z przewodow od wtryskow leci paliwo.

Jeszcze jedno jechalem z pracy i na krutkim odcinku deplem 1234 bieg do 180 na blacie i konczyla sie droga wiec na 4biegu lekko po hamulcach zaraz na 3bieg i wyhamowuje i juz 2 chce wbijac i ba auto zgaslo...niewiem ile w tym prawdy ale ktos mi powiedzial ze mogl mi rozrzad przeskoczyc??

Koledzy doradzcie cos.....ps.sciagnalem jakos obudowe od rozrzodu ale nic nie widzialem szczegulnego.

Co robic. ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nic innego mi nie pozostalo jak zagladnac na rozrzad

a to przed chwila bledy sprawdzalem i juz mi aku padlo od krecenia:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 028 906 021 CE

Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0803

Coding: 00002

Shop #: WSC 06325

No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 111

Component: ABS 5.3 FRONT D11

Coding: 0273004132

Shop #: BB 24303

No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8L0 8__ ___ ö8L

Note: Excessive Comm Errors

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 919 034

Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D09

Coding: 00040

Shop #: WSC 00003

No fault code found.

Address 25 -------------------------------------------------------

Controller: 4A0 953 234 F

Component: IMMO AUZ9Z0T9983628 D77

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

Address 35 -------------------------------------------------------

Controller: 8LO 862 257 E

Component: ZV-Pumpe D03

Coding: 00000

Shop #: WSC 65535

No fault code found.

End -------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwna sprawa bo w moim sterowniku w Golfie Mk4 jeśli podłączę pod N109 zasilanie na "krótko" to sterownik od razu pokaże mi błąd gdyż wtedy sterownik od razu przechodzi w tryb pracy awaryjnej a u Ciebie tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec co jest ??

Moge zamienic n109 z passata b4 takie same sa i wtedy sprawdzic a dzic rozbiore przod i sprawdze rozrzad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...