Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Układ kontroli ciśnienia w oponach w A4 B6 i A4 B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy poradźcie co z tym fantem zrobić bo u mnie jest komunikat koloru zielonego w miejscu wyświetlania stacji radiowej TPMS 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Jestem po montażu sterownika (8E0907273A) i nowych czujników 7PP907275F DO AUDI S4B6 po uruchomieniu na liczniku skanowania czujników i zapisaniu ciśnienia żółta kontrolka z opona gaśnie ale po przejechaniu paru kilometrów zapala się ponownie błąd w sterowniku 01521- czujnik ciśnienia w oponach Dolna wartość skrajna przekroczona można go skasować dopiero po ponownym wciśnięciu resetu czujników Pomocy może ktoś miał taki problem.

Bez tytułu.png

1111.png

222.png

3333.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A orientuje  się ktoś czy z jest możliwość  kontroli w którym kole jest za małe ciśnienie ?

nie biorąc po uwagę VCDS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Pablo2506 napisał:

A orientuje  się ktoś czy z jest możliwość  kontroli w którym kole jest za małe ciśnienie ?

nie biorąc po uwagę VCDS

Tak przez VFIZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.03.2020 o 13:03, H4mm3R napisał:

Tak przez VFIZ

Dzięki, nie wiedzałem ,że jest coś takiego do b7 stworzone.

Mam jeszcze pytanie , czy ktoś się orietuje dlaczego u mnie przy zadanym cisnieniu  2.35 bara informacja o spadku ciśnienia jest dopiero poniżej 1.85 bara, a przy pompowaniu znika dopiero po osiągnięciu 2.3 bara.

Z ciekawości sprawdziłem czy poinformuje mnie o zbyt dużym ciśnieniu pompowałem do trzech barów i nic.

Rozumiem , że ostatnimi czteroma miejscami kodowania ustawia się żądane ciśnienie.

To dlaczego w blokach pomiarowych mam wszedzie .35

kodowanie sterownika .png

blok pomiarowy ciśnienia opony lp.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym dołożyć u siebie w exeo moduł tpms, czy proces montażu samego modułu z odczytem na podstawie abs jest taki sam jak w przypadku zestawu z czujnikami w kołach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Sterownik ABS musi tylko tą funkcję obsługiwać. Nie ma czujników na felgach, jest tylko sterownik ABS, który wylicza sobie na podstawie sygnałów z czujników ABS przy kołach prędkości obrotowe i poròwnuje je ze sobą. Gdy któreś koło ma mniejsze ciśnienie zmienia się jego obwód i prędkość obrotowa. 

Tak jest przynajmniej w B8. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w exeo jest to rozwiązane właśnie za pomocą sterownika abs. Obroty koła itd. Mam exeo i jest inaczej niż w B7. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Exeo nie testowałem pod tym kątem ale może tak być. W B6/B7 mamy kody 7K7 i 7K8 które są opisane wariantem korzystającym z antenty. W Exeo jest inny sterownik - opisany kodem 7K6. Może to być wariant korzystający z ABS. Jeśli macie to potwierdzone to wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, Exeo to taka hybryda, ma części zarówno ze statej B6/B7 jak i z nowej generacji (np. silnik CR) i tpms właśnie też poprzez sterownik ABS. Zgodnie z ETKA są od 28.05.12 stosowane nowe sterowniki ABS o numerze 3R0614517ABEF.

Wcześniej były 8E0614517BG.

Zgodnie z regulaminem EU ECE-R 64 od 1.11.2012 nowe pojazdy (do 3,5t) muszą być wyposażone w tpms. Okres przejściowy do 1.11.2014

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zupełnie z innej beczki i trochę odgrzewam temat.... ktoś wie jak się ma wyrzucanie komunikatów po przeróbce licznika FIS czerwonego na color 3d MFA ? 

Bo rozumiem że samo wyrzucenie komunikatu ciśnienia na FIS jest uwarunkowane tylko dla kolorowego FISa ? 

OD pewnego czasu na bęben wrzuciłem  moda z zestawem od 3d mfa - kupiłem go i można go bez problemu zamontować z miejsce czerwonego FISa Ale pytanie co w wypadku kontroli ciśnień np ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, DarekS4 napisał:

Bo rozumiem że samo wyrzucenie komunikatu ciśnienia na FIS jest uwarunkowane tylko dla kolorowego FISa ? 

Musi być funkcja obsługi kapcia w liczniku,nie każdy licznik ją posiada (te które posiadają w miejscu immo mają kontrolkę kapcia). Jeżeli licznik nie posiada tej funkcji to nie zadziała pokazywanie spadku ciśnienia w kole. Więc dołożenie 3d mfa nie dołoży tej funkcji do licznika który jej fabrycznie nie posiadał.

 

20210322_184256.jpg

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, pila24 napisał:

Musi być funkcja obsługi kapcia w liczniku,nie każdy licznik ją posiada (te które posiadają w miejscu immo mają kontrolkę kapcia). Jeżeli licznik nie posiada tej funkcji to nie zadziała pokazywanie spadku ciśnienia w kole. Więc dołożenie 3d mfa nie dołoży tej funkcji do licznika który jej fabrycznie nie posiadał.

 

20210322_184256.jpg

Może tak jest w B6 ale w B7 nie ma tej kontrolki, wszystko wyświetlane jest na FIS. Kodowanie jest na pierwszej stronie. Darek powinien pytać sprzedawcę czy jest wsparcie układu ciśnienia w kołach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, H4mm3R napisał:

Może tak jest w B6 ale w B7 nie ma tej kontrolki, wszystko wyświetlane jest na FIS. Kodowanie jest na pierwszej stronie. Darek powinien pytać sprzedawcę czy jest wsparcie układu ciśnienia w kołach. 

Powyżej masz fotkę zegarów z b7 z właśnie tą kontrolką.... zarówno w b6,jak i b7 jest ta kontrolka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...