Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Układ kontroli ciśnienia w oponach w A4 B6 i A4 B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Na zimówkach raczej nie masz zamontowanych czujników. Aby Cię układ nie denerwował niepotrzebnymi kontrolkami - wykoduj kontrolę ciśnienia w odpowiedniej magistrali zegarów na czas zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA pewno nie mam. Bo to świeże stalowe felgi. To w jaki sposób moge pozbyć się tego komunikatu "TPMS" ??

Czy to wykodowanie przez VCDS-a (chodzi o odjęcie tej wartośći 512 jak kilka postó wyżej) ??

Na zimówkach raczej nie masz zamontowanych czujników. Aby Cię układ nie denerwował niepotrzebnymi kontrolkami - wykoduj kontrolę ciśnienia w odpowiedniej magistrali zegarów na czas zimy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA pewno nie mam. Bo to świeże stalowe felgi. To w jaki sposób moge pozbyć się tego komunikatu "TPMS" ??

Czy to wykodowanie przez VCDS-a (chodzi o odjęcie tej wartośći 512 jak kilka postó wyżej) ??

Na zimówkach raczej nie masz zamontowanych czujników. Aby Cię układ nie denerwował niepotrzebnymi kontrolkami - wykoduj kontrolę ciśnienia w odpowiedniej magistrali zegarów na czas zimy.

Dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wielu poprzedników- wielkie dzięki za klarowny opis moda .

Właśnie zakończyłem całą operację. połączyłem się do wiązki pdc. ALE kolory przewodów CAN w ori wiązce pdc (b7) są inne.

W opisie na początku wątku nie było nr pinów w pdc, podłączyłem sie pod pomarańczowy i brudnobrązowy ;-).

Efekt był taki, że na fisie pojawiła się żółta, przekreślona ikona. w menu nie było wszystkich opcji.

Zamieniłem piny 15 i 35. Zółta ikona zniknęła. Włączyłem zmianę kół (procedura trwała kilkanaście sekund) a potem zapamiętałem ciśnienie. Komunikat potwierdził nowe warości ciśnienia.

Wydaje się wszystko Ok, .... ale po podłączeniu vaga sterownik Tire Pressure nie jest dostępny/znajdowalny.

W dalszej części znalazłem nawet coś takiego jak Tire Pressure II, ale też się nie zgłasza.

Pytanie: czy to , że nie widzę sterownika przesądza o tym, że jest jakaś kiszka ?

Czy jeżeli włączymy tą funkcję w instrumentach przez dodanie tych 512 powoduje dodanie menu i procedury, która pozornie działa pomimo, że sterownik nie działa poprawnie lub nie ma z nim komunikacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wielu poprzedników- wielkie dzięki za klarowny opis moda .

Właśnie zakończyłem całą operację. połączyłem się do wiązki pdc. ALE kolory przewodów CAN w ori wiązce pdc (b7) są inne.

W opisie na początku wątku nie było nr pinów w pdc, podłączyłem sie pod pomarańczowy i brudnobrązowy ;-).

Efekt był taki, że na fisie pojawiła się żółta, przekreślona ikona. w menu nie było wszystkich opcji.

Zamieniłem piny 15 i 35. Zółta ikona zniknęła. Włączyłem zmianę kół (procedura trwała kilkanaście sekund) a potem zapamiętałem ciśnienie. Komunikat potwierdził nowe warości ciśnienia.

Wydaje się wszystko Ok, .... ale po podłączeniu vaga sterownik Tire Pressure nie jest dostępny/znajdowalny.

W dalszej części znalazłem nawet coś takiego jak Tire Pressure II, ale też się nie zgłasza.

Pytanie: czy to , że nie widzę sterownika przesądza o tym, że jest jakaś kiszka ?

Czy jeżeli włączymy tą funkcję w instrumentach przez dodanie tych 512 powoduje dodanie menu i procedury, która pozornie działa pomimo, że sterownik nie działa poprawnie lub nie ma z nim komunikacji ?

Tak - dodanie 512 powoduje, że w MENU pojawia się opcja ustawień dla TMPS.

Sterownik ma osobną linię K a zatem jeśli prawidłowo podłączyłeś mu zasilanie, masę i linię K to powinien nawiązać komunikację z interfejsem nawet jeśli nie dodałeś wartości 512 w adaptacjach zegarów.

---------- Post dopisany at 15:22 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ----------

Zamieniłem piny 15 i 35.

Raczej 15 i 31.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście 15 i 31.

Tak więc, jaka jest przyczyna, że nie widać sterownika?

Odłączenie wtyczki z modułu - żółta przekreślona, a w menu tire pressure- pusto. to znaczy moduł jest widziany i prawidłowo podpięty!?

Procedura zmiany kół/wpisania czujników przechodzi normalnie.

Procedura zapamiętania ciśnienia- normalnie z potwierdzeniem.

Wyjechałem, na stacji spuściłem prawie 1 atm , wyjechałem i NIC brak komunikatu- nie działa!

vag nie łączy sie z modułem.

Który pin w kostce pdc jest dla linii K ? (kolory mogą być zwodnicze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście 15 i 31.

Tak więc, jaka jest przyczyna, że nie widać sterownika?

Odłączenie wtyczki z modułu - żółta przekreślona, a w menu tire pressure- pusto. to znaczy moduł jest widziany i prawidłowo podpięty!?

Procedura zmiany kół/wpisania czujników przechodzi normalnie.

Procedura zapamiętania ciśnienia- normalnie z potwierdzeniem.

Wyjechałem, na stacji spuściłem prawie 1 atm , wyjechałem i NIC brak komunikatu- nie działa!

vag nie łączy sie z modułem.

Który pin w kostce pdc jest dla linii K ? (kolory mogą być zwodnicze)

Może rozpisz swoją główną kostkę PDC (16-pinową, nr pinu i kolor kabla).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostka PDC

pin 1 czarno/różowy

pin 2 żółto/pomarańczowy(lub czerwony)

pin 3 fioletowo/czerwony (lub różowy)

pin 4

pin 5

pin 6

pin 7 pomarańczowo/brązowy (jasno brązowy z ciemno brązowym paskiem)

pin 8 brązowy

pin 9

pin 10 brązowo/czerwony

pin 11

pin 12 zielono/niebieski

pin 13

pin 14 pomarańczowy? brązowy?

pin 15

pin 16

kostka_pdc.jpg

kostka_pdc2.jpg

Będę wdzięczny za opis pinów. (a gdyby jeszcze opis pinów w złączu modułu haka , please)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kostka PDC

pin 1 czarno/różowy

pin 2 żółto/pomarańczowy(lub czerwony)

pin 3 fioletowo/czerwony (lub różowy)

pin 4

pin 5

pin 6

pin 7 pomarańczowo/brązowy (jasno brązowy z ciemno brązowym paskiem)

pin 8 brązowy

pin 9

pin 10 brązowo/czerwony

pin 11

pin 12 zielono/niebieski

pin 13

pin 14 pomarańczowy? brązowy?

pin 15

pin 16

http://s28.postimg.org/5dm0gbo55/kostka_pdc.jpg

http://s24.postimg.org/s9iem7ta9/kostka_pdc2.jpg

Będę wdzięczny za opis pinów. (a gdyby jeszcze opis pinów w złączu modułu haka , please)

Pin 7 to CAN LOW (powinien być pomarańczowo/brązowy)

Pin 14 to CAN HIGH (powinien być pomarańczowo/zielony)

Masz grzebaną instalację (zarówno w B6 jak i B7 kolory przewodów instalacji PDC są takie same).

Pin 12 - zielono/niebieski upewnij się, że jest podłączony do odpowiedniego pinu w złączu diagnostycznym (pin 15).

Zakoduj też +512 w adaptajcach magistrali CAN Komfort w zegarach.

...od modułu haka masz osobny wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wiązka wyglądała na ori. Czy mógłbyś podać opis pozostałych pinów?

Co do modułu haka to chyba jestem niepełnosprawny, bo szukałem tego na forum :-(

Jest na pierwszej lub drugiej stronie wątku o MCE w dziale elektryka. Opis pinów PDC jest w dziale warsztat B6/B7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, dzięki

---------- Post dopisany 28-12-2013 at 12:14 ---------- Poprzedni post napisany 27-12-2013 at 14:37 ----------

wiązka pdc jest jedna ori , w słabym świetle te kolory nie całkiem potrafiłem rozpoznać. okazało się, że pin k-line nie siedział dobrze. Teraz vag widzi sterownik, ale za to sterownik nie widzi czujników. Przedtem mimo, że vag nie widział sterownika to procedura zmiany kół przechodziła normalnie- na końcu komunikat potwierdzający zapamiętanie czujników.

Teraz po rozpoczęciu weel change - pojawia się komunikat "pressure scan" i trwa to 20-30 sec po czym "nic" gaśnie.

W blokach 01.. i 16 nie widzi żadnych czujników tylko zadane ciśnienie 2.4 (to samo w wierszu extra pusto)

W adaptacji kanału 01 włączyłem 1 i jak w twoim wcześniejszym opisie : wyjście, reset...ect

Pojawił się błąd:

Saturday,28,December,2013,11:50:30:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

TKM

Address 65: Tire Pressure Labels: 8E0-907-273.lbl

Control Module Part Number: 8E0 907 273 A HW: 8E0 907 273 A

Component and/or Version: Reifendruck 3 H04 0130

Software Coding: 0002424

Work Shop Code: WSC 06335 000 00000

VCID: 2A5000F6BAA53F4C

1 Fault Found

01521 - Sensor for Tire Pressure

004 - No Signal/Communication - MIL ON

Freeze Frame

Fault Status: 11100100

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 40

Time Indication: 0

Freeze Frame

(no units): 0.0

Voltage: 11.70 V

(no units): 61.0

Not Recogn.

Not Recogn.

Not Recogn.

Not Recogn.

Potem wykasowałem błąd i zmieniłem adaptację z 1 na 0, wyjście..reset włącz i to samo nie widzi czujników

w bloku 020 antena napięcie skacze od 0,60V do 1,0V voltage offset 2,4V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, dzięki

---------- Post dopisany 28-12-2013 at 12:14 ---------- Poprzedni post napisany 27-12-2013 at 14:37 ----------

wiązka pdc jest jedna ori , w słabym świetle te kolory nie całkiem potrafiłem rozpoznać. okazało się, że pin k-line nie siedział dobrze. Teraz vag widzi sterownik, ale za to sterownik nie widzi czujników. Przedtem mimo, że vag nie widział sterownika to procedura zmiany kół przechodziła normalnie- na końcu komunikat potwierdzający zapamiętanie czujników.

Teraz po rozpoczęciu weel change - pojawia się komunikat "pressure scan" i trwa to 20-30 sec po czym "nic" gaśnie.

W blokach 01.. i 16 nie widzi żadnych czujników tylko zadane ciśnienie 2.4 (to samo w wierszu extra pusto)

W adaptacji kanału 01 włączyłem 1 i jak w twoim wcześniejszym opisie : wyjście, reset...ect

Pojawił się błąd:

Saturday,28,December,2013,11:50:30:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

TKM

Address 65: Tire Pressure Labels: 8E0-907-273.lbl

Control Module Part Number: 8E0 907 273 A HW: 8E0 907 273 A

Component and/or Version: Reifendruck 3 H04 0130

Software Coding: 0002424

Work Shop Code: WSC 06335 000 00000

VCID: 2A5000F6BAA53F4C

1 Fault Found

01521 - Sensor for Tire Pressure

004 - No Signal/Communication - MIL ON

Freeze Frame

Fault Status: 11100100

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 40

Time Indication: 0

Freeze Frame

(no units): 0.0

Voltage: 11.70 V

(no units): 61.0

Not Recogn.

Not Recogn.

Not Recogn.

Not Recogn.

Potem wykasowałem błąd i zmieniłem adaptację z 1 na 0, wyjście..reset włącz i to samo nie widzi czujników

w bloku 020 antena napięcie skacze od 0,60V do 1,0V voltage offset 2,4V

To że nie widzi czujników to normalne. Pojeździj teraz trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku mozesz mi podac oznaczenia tych 3 kolorow przewodow bo nie mam ich rozpisanych na schemacie podlaczenia panelu menu do zegarow

z gory dzieki:hi:

ge- szary?

sw-

ws-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ge - żółty,

sw - czarny,

ws - biały

:wink:

dzieki za szybka odpowiedz a ta dlugosc kabli znasz bo wlasnie montuje to juz zrobie na wymiar

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...