Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


wielki1980

Rekomendowane odpowiedzi

Tacy fachofcy niestety.

Dobić i wróć za rok.

Ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2011 o 10:38, wielki1980 napisał:

A jak wam chłodzi w lecie klimatyzacja? Ja mam niby wszystko ok zero błędów ciśnienia w układzie dobre a chłodzenie nie jest zbyt wydajne. W gorące dni ciężko zbić temperaturę wewnątrz do 20stopni.

No właśnie a jak sprawdzić ciśnienie w układzie klimatyzacja po serwisie i dalej lipa słabo chłodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zales1986 napisał:

No właśnie a jak sprawdzić ciśnienie w układzie klimatyzacja po serwisie i dalej lipa słabo chłodzi

Ogólnie masz czujnik, który to mierzy ale praktycznie każdy szanujący się warsztat ma już taki przyrząd do serwisu klimatyzacji, który ma w procedurze najpierw spuszczenie czynnika i starego oleju, potem sprawdzenie szczelności poprzez nabicie ciśnienia i wytworzenie próżni, dopiero później uzupełnienie układu czynnikiem i olejem dla sprężarki.. Jak przy serwisie takim urządzeniem nic nie wykazało to prędzej inne części będą do czyszczenia/wymiany jak skraplacz/dysze, czy nawet zapchany filtr kabinowy potrafi osłabić klimatyzację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Langista napisał:

Ogólnie masz czujnik, który to mierzy ale praktycznie każdy szanujący się warsztat ma już taki przyrząd do serwisu klimatyzacji, który ma w procedurze najpierw spuszczenie czynnika i starego oleju, potem sprawdzenie szczelności poprzez nabicie ciśnienia i wytworzenie próżni, dopiero później uzupełnienie układu czynnikiem i olejem dla sprężarki.. Jak przy serwisie takim urządzeniem nic nie wykazało to prędzej inne części będą do czyszczenia/wymiany jak skraplacz/dysze, czy nawet zapchany filtr kabinowy potrafi osłabić klimatyzację.

Gdzieś coś kolega czytał ale nie doczytał... Stacja do napełniania/obsługi układów klimatyzacji nie zrobi wszystkiego, ona służy tylko do sprawnego i dokładnego podania czynnika do układu oraz przy okazji uzupełnienia oleju, który to został odciągnięty wraz z czynnikiem. Stacja taka NIE odciąga sama w sobie oleju z układu. Okej niejako jest odciągane w niewielkiej ilości tylko dlatego że miesza się z czynnikiem i stąd niewielka jego obecność w odciagnietym przez maszynę czynniku.

Jeśli jest czynnik w układzie w zalecanej ilości a klima wciąż nie działa to trzeba przeprowadzić diagnostykę. Zaczynamy od najprostszego czyli sprawdzamy ewentualne błędy w VCDSie, patrzymy czy sprzęgło zrywalne jest całe, jeśli nie szukamy przyczyny zerwania. Jeśli całe to idziemy dalej zawór sterujący i sam kompresor.

Czasami po wielu latach warto zmienić osuszacz klimatyzacji gdyż ma on swoją żywotność. Dodatkowo gdy jesteśmy na serwisie klimy warto po odciągnięciu czynnika wyjąć dyszę rozprężną i zobaczyć co na niej się znajduje. Jeśli szara maź, lub opiłki to winowajcą jest kompresor wtedy płukanie układu, wymiana kompresora, skraplacza, dyszy, osuszacza.

Niestety pełnej diagnostyki bez znajomości ciśnień po niskiej i wysokiej stronie układu, wartości z bloków mierzonych czy informacji co było robione i jak nie da się zrobić i jednoznacznie określić co jest przyczyną niesprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszronienie rurki ciśnieniowej i niskiego ciśnienia (przed i za parownikiem) świadczy o kiepskiej wymianie ciepła z parownika zasyfiały i zagrzybiały parownik. W samochodach 10 letnich to najczęściej już norma. Można to sprawdzić endoskopem (mała kamerka na przewodzie) od strony filtra powietrza klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z klimą, otóż od strony pasażera jest wszystko ok, a od kierowcy dmucha tylko gorące powietrze. Podpiąłem pod komputer i pokazało taki błąd poniżej. Czy ktoś wytłumaczy co wymienić I jak się dostać do owej części? ? pozdrawiam 

20200928_194238.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wujekgizmo napisał:

Witam. Mam problem z klimą, otóż od strony pasażera jest wszystko ok, a od kierowcy dmucha tylko gorące powietrze. Podpiąłem pod komputer i pokazało taki błąd poniżej. Czy ktoś wytłumaczy co wymienić I jak się dostać do owej części? ? pozdrawiam 

20200928_194238.jpg

Zdejmujesz półkę pod kierownicą i na wysokości radia zobaczysz silniczek ,wymieniasz na sprawny,niestety trochę trzeba się namęczyć bo dostęp kiepski

Sorry teraz doczytałem że o czujnik chodzi,spróbuj skasować błędy i zrób nastawy podstawowe,może pomoże 

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim a4 b6 mam do wymiany lewy silnik (czerwony)

kupujecie używki czy nowe aledrogo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, RALF76 napisał:

w moim a4 b6 mam do wymiany lewy silnik (czerwony)

kupujecie używki czy nowe aledrogo?

Kup nowy bo z używkami to taka loteria. Pochodzi tydz. i zacznie się wieszać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie będę zakładał nowego tematu, mam problem z ogrzewaniem z jednej strony wieje zimnym powietrzem, po podłączeniu kompa jest 3 bledy ktoś to kojarzy ? Podsylam foto,  dodam że po zgaszeniu auta  słychać coś tam za schowkiem 

20201107_172643.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój vcds za słaby. Nie może przeczytać błędów. 

Jeżeli z jednej strony tylko grzeje to silniczki przestawiające klapy temperatury nie pracują jak należy. Albo się zawiesiły albo występuje problem z mechanizmem klapki albo potencjometr w silniczku pokazuje nie prawidłowe wartości. 

Podepnij nowszą wersję vcds i sprawdź błędy. Wykonaj za pomocą vcds nastawy podstawowe silniczków klap. 

Alternatywnie możesz rozgrzać auto i na zapalonym silniku najpierw po obu stronach nastawić na najmniejszą temp. odczekać 20-30 sek. po czym ustawić na największą temp. i odczekać 20-30 sek. Po czym ustawić żądaną temp. Podczas tej operacji silniczki powinny też jechać w swoje krańcowe pozycje i może się odwieszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2020 o 10:20, RALF76 napisał:

w moim a4 b6 mam do wymiany lewy silnik (czerwony)

kupujecie używki czy nowe aledrogo?

Nie trzeba wymieniać całego silniczka, wystarczy go rozebrać i wymienić potencjometr Piher za parę złotych. Parę a nie pareset...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, SzczYpior_n1 napisał:

Nie trzeba wymieniać całego silniczka, wystarczy go rozebrać i wymienić potencjometr Piher za parę złotych. Parę a nie pareset...

Nie do końca, bo z tymi potencjometrami to loteria. Muszą mieć odpowiednie napięcie aby klimatronik potrafił nimi sterować a jak to częściami z AliExpress bywa, jeden na 10 jak ma odpowiednie parametry jest dobry, reszta to śmietnik. Nie mniej jednak, nawet przy kupnie 10 sztuk wychodzi dużo taniej, jak inny, używany silniczek, który jest też loterią.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 10 sztuk i wybrałem 6 najbardziej zbliżonych wartościami do siebie, wymienione i do dziś dnia spokój i zero błędów w klinatroniku... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

Nie do końca, bo z tymi potencjometrami to loteria. Muszą mieć odpowiednie napięcie aby klimatronik potrafił nimi sterować a jak to częściami z AliExpress bywa, jeden na 10 jak ma odpowiednie parametry jest dobry, reszta to śmietnik. Nie mniej jednak, nawet przy kupnie 10 sztuk wychodzi dużo taniej, jak inny, używany silniczek, który jest też loterią.

Ja sprawdzałem kilka ori sztuk potencjometrów z c6 i też był rozjazd około 10%. U mnie problem rozwiązał się prawdopodobnie przez nowszy panel klimatronika z b7,widocznie tolerancję zwiększyli na odchyłki wartości z potencjometrów. Na panelu z b6 zawsze coś się wywalało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odczytałem takie błędy na początku był tylko ten 1 , teraz po po zmianie tego małego czarnego silniczka pojawił się 2 O co kaman, podpowie ktoś? 

20201207_111758.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugim błędem się nie przejmuj, skasuj go i zapomnij. jak nie będzie chciał znikną to odpal silnik, zgaś zamknij samochód, otwórz i wtedy usuń powinien zniknąć bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, MaTeo85 napisał:

drugim błędem się nie przejmuj, skasuj go i zapomnij. jak nie będzie chciał znikną to odpal silnik, zgaś zamknij samochód, otwórz i wtedy usuń powinien zniknąć bez problemu.

A ten 1 ?? Już drugi raz podmienilem ten O nr V 159 i nic 

Screenshot_20201207-120820_Chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Muskel1 napisał:

A przeprowadziłeś adaptacje po wymianie?

Nie przeprowadze adaptacji bo nie mogę tego błędu skaowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...