Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap


wielki1980

Rekomendowane odpowiedzi

Zła rezystancja... ten jeden jak dobrze pamiętam chyba był jakiś inny niż pozostałe 4.7k...

@pila24 Ty masz tam pod ręką te silniczki, możesz sprawdzić jaką ma rezystancję ? 

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gonzalez09 napisał:

Nie przeprowadze adaptacji bo nie mogę tego błędu skaowac

Adaptację można przeprowadzić mając nawet 20 błędów z klimy... zrób adaptacje bo ona wymusza ruch silniczka aż do oporu i panel wówczas dostaje realny odczyt z potencjometrów. Zrób adaptacje i po niej sprawdź błędy.

Zobacz na fotce w jakich warunkach przeprowadziłem adpatacje i odblokowałem silniczek.

2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Zła rezystancja... ten jeden jak dobrze pamiętam chyba był jakiś inny niż pozostałe 4.7k...

@pila24 Ty masz tam pod ręką te silniczki, możesz sprawdzić jaką ma rezystancję ? 

4,7k ohma -+10%,ale najlepiej jak potencjometr nie przekracza 4,7k 

20201202_132057.jpg

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie porady, adaptacja się udała wszystko działa jak złoto:) dzięki wielkie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka.

Krótkie pytanie. Mam awarię V158. Jakiś czas temu zrobiłem adaptację, pomogło na kilka chwil i problem powrócił. Jak myślicie, czy lepiej pokusić się o same potencjometry, czy kupić cały silniczek? Co prawda, kupiłem właśnie potencjometry ALPS, aczkolwiek jeśli od razu wiecie, że szkoda czasu na zabawy, to kupię po prostu cały silniczek, a z potencjometrami będę bawił się w Passacie rodziców :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówisz o całkowicie nowym silniczku to tak  -warto, jeżeli zaś chodzi o 'nowy' - drugi, używka to nie, nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jakiś czas było OK i teraz po zimie znowu wali V158, mam już dość, dlatego zamówiłem całą nagrzewnice z B7 + panel i mam zamiar przejść na nowsze graty. @pila24 mi pisał, że nowszy SW i HW są mniej wrażliwe na przekroczone zakresy potencjometrów i ogólnie lepiej działa system wentylacji... Na ten moment:

Kpl nagrzewnica z silniczkami 90zł z wysyłką już i panel klimy z B7 za 72 zł... Jeszcze muszę dorwac kratkę z czujnikiem nasłonecznienia z B7 i będę działał i dam znać jak efekt... 

Ogólnie jakie B7 bym nie skanował czy B6 z końca produkcji to nie widziałem tam błędów z silniczków, więc może być ze tu SW i HW robi robotę... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie @langista i @kamil-vag. Mam co prawda B7, ale widzę żę problemy zostały też odziedziczone :-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mozartos napisał:

Mam co prawda B7... 

No to mnie nie pocieszyłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, kamil-vag napisał:

No to mnie nie pocieszyłeś ?

Były różne wersje tego silniczka v158,kolega ma b7 z początku produkcji i może mieć silniczek we wcześniejszej wersji. Ten co teraz mam jest z 2007r,niestety nie sprawdziłem wersji. Najnowsze to 8E1820511G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Langista napisał:

Jak mówisz o całkowicie nowym silniczku to tak  -warto, jeżeli zaś chodzi o 'nowy' - drugi, używka to nie, nie warto.

Nowy jakieś 500 zł w serwisie....używki w poprawionej wersji dadzą radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pila24 napisał:

Były różne wersje tego silniczka v158,kolega ma b7 z początku produkcji i może mieć silniczek we wcześniejszej wersji. Ten co teraz mam jest z 2007r,niestety nie sprawdziłem wersji. Najnowsze to 8E1820511G

w b6 z 2004 właśnie padł v158, widzę że powinien być 8E1820511G - pytanie czy on został zastąpiony 8E1820511??? czyli bez literki i taki mogę kupić? NIe znajduję takiego w ogłoszeniach z literką G ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, RALF76 napisał:

w b6 z 2004 właśnie padł v158, widzę że powinien być 8E1820511G - pytanie czy on został zastąpiony 8E1820511??? czyli bez literki i taki mogę kupić? NIe znajduję takiego w ogłoszeniach z literką G ....

Literki za numerem to kolejne poprawione wersje ,im późniejsza literka w kolejności alfabetycznej tym nowsza wersja. W exeo były z literką G,w b6 bez literek,w b7 nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pila24 napisał:

Literki za numerem to kolejne poprawione wersje ,im późniejsza literka w kolejności alfabetycznej tym nowsza wersja. W exeo były z literką G,w b6 bez literek,w b7 nie jestem pewien.

czyli każdy będzie pasował?

taki może być j/n? tylko nie wiem czy te cięgna bedą posować i czy mogę przełożyć ze swojego?

ALLEGRO.PL

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, RALF76 napisał:

czyli każdy będzie pasował?

taki może być j/n? tylko nie wiem czy te cięgna bedą posować i czy mogę przełożyć ze swojego?

ALLEGRO.PL

 

Sprawdziłem w etce i tam wszystkie v158 maja końcówkę G... także szukaj najnowszego,w takim mało używanym potencjometr będzie w najlepszym stanie.

Ten co wkleiłeś to z innego auta jest. Sprzedający coś miesza...

Widać ze ramie jest inne

20210314_195956.jpg

Screenshot_20210314-195920_Samsung Internet.jpg

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, pila24 napisał:

Ten co wkleiłeś to z innego auta jest. Sprzedający coś miesza...

Widać ze ramie jest inne

ok dzieki, właśnie te ramiona coś mi nie pasują i jest jakieś ograniczenie przy ramieniu w tym białym a w ori czerwonym tego nie widzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogłem znaleźć tego silniczka z odpowiednimi numerami więc rozebrałem pod kierownicą i wyjąłem kostkę z silniczka, po włożeniu działa prawidłowo - ciekawe czy chwilowo czy coś nie łączyło faktycznie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2020 o 21:09, Wujekgizmo napisał:

Witam. Mam problem z klimą, otóż od strony pasażera jest wszystko ok, a od kierowcy dmucha tylko gorące powietrze. Podpiąłem pod komputer i pokazało taki błąd poniżej. Czy ktoś wytłumaczy co wymienić I jak się dostać do owej części? ? pozdrawiam 

20200928_194238.jpg

Kolego udało Ci się rozwiązać problem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Darek80s napisał:

Kolego udało Ci się rozwiązać problem? 

A co ty tam masz takiego skomplikowanego, to proste rzeczy są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Pieterb napisał:

A co ty tam masz takiego skomplikowanego, to proste rzeczy są.

Jeszcze nie wiem bo wczoraj zauwazylem ten sam objaw. W zime wymieniali mi kompresor a ze byly mrozy to nie używałem klimy i sie zastanawiam czy to oni coś sknocili czy kolejny wydatek mi sie szykuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Darek80s napisał:

byly mrozy to nie używałem klimy

Rób tak dalej, a kompresor co 2-3 lata będziesz wymieniał :)

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...