Skocz do zawartości

28 28
wielki1980

Klima z jednej strony grzeje, z drugiej chłodzi - Adaptacja Siłowników Klap

    Rekomendowane odpowiedzi

    52 minuty temu, dabus997m napisał:

    Panowie przeczytałem już chyba każdy wątek odnośnie różnic temperatur w climatroniku. W Maju tego roku oddalem samochód do serwisu klimatyzacji na sprawdzenie szczelności i nabicie czynnikiem. Po odebraniu samochodu kompresor się załącza ale szału nie było z nadmuchu. Po zgaszeniu samochodu było słychać pracę silniczków. Zgodnie z instrukcjami rozebrałem silniczki i wyczyściłem potencjometry. Silniczki przestały fiksować. W vcds nie pokazało żadnego błędu silniczków. Niestety jak włączam klimę na lo lub 18 stopni gdy na zewnątrz jest plus 30 z klimy wali gorącym powietrzem. Po przejechaniu około 15km dopiero letnie powietrze zaczyna dawać z lewej kratki od kierowcy i z lewej strony nawiewu na szybę. Pozostałe nadal walą gorącym powietrzem. Byłem u gościa, który ma komputer z pełnym vagiem na adaptację klapek sprawdzał wszystko 2x. 2x resetowal ustawienie silniczków. Wykazało 0 błędów wszystkie silniczki po kolei pięknie pracowały. W odczytach mówił że każdy silniczek pokazuje prawidłowe wartości. W kompie pokazało mi że mam ciśnienie klimy 6 bar. Co jeszcze może być nie tak? Dodam że najzimniejsze powietrze wali z lewej strony nawiewu na szybę natomiast z prawej letnie. Wizualnie po ściągnięciu schowka i przełączaniu panelem klimy każdy silniczek domyka klapy w pełnym zakresie.

    6bar na pracującej klimie? jeśli tak to niestety przyczyna jest w kompresorze, jeśli 6bar na postoju a po włączeniu klimy ciśnienie rośnie nieznacznie to też wina kompresora lub jego zaworu sterującego. Byłeś u specjalisty od układów klimatyzacji czy u wulkanizatora który przy okazji nabija czynnik? Jeśli u specjalisty powinien sprawdzić ciśnienia na manometrach plus temperatury na parowniku i wyjściu z kratek itp itd. 


    Moje AUDI
    Zrobione: Tempomat, Czujniki PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix na tylnej kanapie, Kierownica Multifunkcyjna z B8
    Wszystkie modyfikacje robione bez lutowania i grama cyny.

    Był Szczecin ---> Jest Gdańsk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

      Bylem u wulkanizatora. Nabil zozonowal i tyle. Po tej akcji zaraz mierzyłem temperatury ze środkowych nawiewów i bylem średnio zadowolony okolo 14-16 stopni. Podejrzewam tez ze układ pomimo sprawdzenia szczelności jest nieszczelny bo teraz jest tylko gorzej. Zauważyłem też jak zgaszę samochód na klimie to przez kilkanaście sekund słychać syczenie pod maską. Dzwoniłem do goscia, który serwisuje klimę i powiedział że cisnienie w dużej mierze zależy od temperatury zewnętrznej. Mam podjechać w piątek ma to pomierzyć

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Syczenie to prawdopodobnie odglos rozprezajacego sie czynnika w dyszy. Przez chwile po wylaczeniu silnika to normalne zjawisko.

    Cisnienie na postoju przy zgaszonym silniku zalezne jest od ilosci czynnika i od temperatury zewnetrznej.

    Temp na kratkach powinna byc po ustalebiu warunkow pracy ok 6 do 8 stopni. Najistotbiejsza jest temp parownika ktora powinna oscylowac w okolicy 2° +-1°

     


    Moje AUDI
    Zrobione: Tempomat, Czujniki PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix na tylnej kanapie, Kierownica Multifunkcyjna z B8
    Wszystkie modyfikacje robione bez lutowania i grama cyny.

    Był Szczecin ---> Jest Gdańsk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to moja klima nie osiągała takich temperatur nawet po nabiciu. Obawiam się, że kompresor uwalony. Jutro się okaże.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Odciagnij czynnik i wyjmij dysze. Bedzie jasne. Jak bedzie brud szara maź i opilki to wszystko jasne jak czysta to moze tylko zawor sterujacy.


    Moje AUDI
    Zrobione: Tempomat, Czujniki PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix na tylnej kanapie, Kierownica Multifunkcyjna z B8
    Wszystkie modyfikacje robione bez lutowania i grama cyny.

    Był Szczecin ---> Jest Gdańsk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzisiaj byłem u serwisanta miałem nieszczelność na oringu chłodnicy z prawej strony. Kazałem wymienić po obu stronach na wszelki wypadek. Gazu miałem zaledwie 105g. Teraz mam nabity azot i do wtorku czekamy by potwierdzić szczelność. Notabene facet za nabicie 500g czynnika ceni sobie 150zl dość tanio jak na dzisiejsze stawki.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Masz nabity azot i jeździsz autem? To życzę powodzenia. W naszych B6/B7 nie wolno jeździć bez czynnika bo niestety ale kompresor dostaje w du*ę. Próbę cisnieniową robi sie ok 30minut może 1h nie ma potrzeby trzymania ciśnienia tak długo...

    Jak wyglądała dysza po wyjęciu?


    Moje AUDI
    Zrobione: Tempomat, Czujniki PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix na tylnej kanapie, Kierownica Multifunkcyjna z B8
    Wszystkie modyfikacje robione bez lutowania i grama cyny.

    Był Szczecin ---> Jest Gdańsk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kompresor gość odłączył od wtyczki żeby się nie załączył. Dyszę wyciągnie jeżeli naprawienie nieszczelności nie rozwiąże problemu

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    54 minuty temu, dabus997m napisał:

    Kompresor gość odłączył od wtyczki żeby się nie załączył. Dyszę wyciągnie jeżeli naprawienie nieszczelności nie rozwiąże problemu

    Trzymaj sie z daleka od tego pseudo fachowca... odłączenie wtyczki nie odłącza kompresora. W tym aucie kompresor kreci sie ZAWSZE gdy odpalisz silnik. Kilka km jazdy bez czynnika może uśmiercić kompresor.

    Wyciągnięcie i sprawdzenie stanu dyszy po odciągnięciu czynnika to najprostsza do wykonania czynność diagnostyczna, jesli Twoj spec tego nie zrobił i tłumaczy że zrobi to później to albo nie wie z czym ma do czynienia albo jest naciągaczem i należy panu podziękować za usługę. 


    Moje AUDI
    Zrobione: Tempomat, Czujniki PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix na tylnej kanapie, Kierownica Multifunkcyjna z B8
    Wszystkie modyfikacje robione bez lutowania i grama cyny.

    Był Szczecin ---> Jest Gdańsk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wiem że się kręci cały czas ale kompresor na mój rozum nie jest obciążony prawda? Jak odpalam klimę z panelu climatronic to widać po obrotach silnika że kompresor sie załącza czyli spręża gaz. Jak jest odłączony to raczej nie bije cisnienia na  uklad źle rozumuję? Ponadto jak sie kompresor kręci a nie puszcza gazu w obieg to robi sobie ciśnienie sam od siebie napedzany paskiem?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    14 godzin temu, MaTeo85 napisał:

    Trzymaj sie z daleka od tego pseudo fachowca... odłączenie wtyczki nie odłącza kompresora. W tym aucie kompresor kreci sie ZAWSZE gdy odpalisz silnik. Kilka km jazdy bez czynnika może uśmiercić kompresor.

    Wyciągnięcie i sprawdzenie stanu dyszy po odciągnięciu czynnika to najprostsza do wykonania czynność diagnostyczna, jesli Twoj spec tego nie zrobił i tłumaczy że zrobi to później to albo nie wie z czym ma do czynienia albo jest naciągaczem i należy panu podziękować za usługę. 

    Nie do końca jest jak mówisz, owszem kompresor pracuje. ale na biegu jałowym bez obciążenia, bez sprężania.
    Jeśli ubytek czynnika nastąpił poza nim(kompresorem) to olej jest i wciąż smaruje.
    W normalnym trybie pracy, Pomimo ciśnienia jakie panuje w instalacji olej nie jest całkowicie wyrzucany tylko zostaje w sprężarce. 
    Odłączenie wtyczki jest zresztą nie potrzebne bo układ nie ma ciśnienia i Panel klimatronika nie pozwoli na załączenie.
    Co innego, jeśli nieszczelność jest gdzieś w obudowie samej sprężarki, wtedy ubytek oleju może spowodować jej zatarcie.


    /______________________\

    [_oo_\===0000===/_oo_]

    \_o____[6489 GMF]____o_/

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    40 minut temu, GreGoriO napisał:

    Nie do końca jest jak mówisz, owszem kompresor pracuje. ale na biegu jałowym bez obciążenia, bez sprężania.
    Jeśli ubytek czynnika nastąpił poza nim(kompresorem) to olej jest i wciąż smaruje.
    W normalnym trybie pracy, Pomimo ciśnienia jakie panuje w instalacji olej nie jest całkowicie wyrzucany tylko zostaje w sprężarce. 
    Odłączenie wtyczki jest zresztą nie potrzebne bo układ nie ma ciśnienia i Panel klimatronika nie pozwoli na załączenie.
    Co innego, jeśli nieszczelność jest gdzieś w obudowie samej sprężarki, wtedy ubytek oleju może spowodować jej zatarcie.

    Ok odlaczenie wtyczki cos tam da. Uklad nabity azotem wiec cisnienie w ukladzie jest. Olej jest lub go nie ma tego nie wiemy bo uklad nie został nawet sprawdzony na podstawowym poziomie. Byla nieszczelność i nikt nie wie ile oleju zostało a tym bardziej nie wiadomo ile oleju jest w kompresorze.

    Zgodzę sie ze w sprawnym ukladzie podczas pracy na minimalnej wydajnosci olej smaruje kompresor i jest to wystarczajace smarowanie. Jednak w przypadku jakiej kolwiek niesprawnosci takie jeżdżenie z azotem zamiast czynnika bardzo mocno zwieksza ryzyko zatarcia (dodatkowo nalezy podkreslic ze olej w ukladzie klimatyzacji miesza sie z czynnikiem dzieki czemu jest wszędzie tam gdzie powinien z azotem to mieszanie nie wystepuje lub jest znikome).

    Aha i jeszcze małe info kompresor nawet na "luzie" spręża ale z minimalną wydajnością na poziomie 2-3%. Nigdy nie ma 0%.

    Edytowane przez MaTeo85

    Moje AUDI
    Zrobione: Tempomat, Czujniki PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix na tylnej kanapie, Kierownica Multifunkcyjna z B8
    Wszystkie modyfikacje robione bez lutowania i grama cyny.

    Był Szczecin ---> Jest Gdańsk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Garść cennych informacji dziękuję.

    1. Jeszcze mam pytanie. Skoro kompresor cały czas pracuje to jak się zatrze to kolo pasowe się zablokuje tak? Bo jest cały czas sprzężone z wirnikiem. W takim wypadku pasek powinien się ślizgać po zablokowanym kole, a to natomiast by oznaczalo lawetę na trasie bo nie da sie jechać samochodem ryzykując zerwanie paska?

    2. No tak, o sprzęgle zapomniałem. Moja wina bo jako praktyk warsztatowiec takie rzeczy sprawdzam niejako z automatu. 
    Więc sprawdź czy na pewno wał sprężarki dostaje napęd, czy zawór dostaje napięcie, jakie ciśnienia są w pracującym układzie, strona "gorąca" ( gruby wentyl) powinna mieć koło 12 bar na wolnych obrotach, zimna strona 2-3 bar. 

    Taką informację znalazłem na innym forum dotyczylo a4 b6 dodam że mowa o kompresorze z zaworem typu bypass. A to oznacza że wał sprężarki bez prądu nie dostaje napędu więc jestem skołowany.

    3. Mogę spuścić azot zaworem wysokiego i niskiego ciśnienia ale na jego miejsce wskoczy powietrze co jest gorsze azot czy powietrze?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Najwazniejsze to  ie jeździć autem bez czynnika. Teraz juz po frytkach wiec postaraj sie nie uzywac auta do czasu kiedy nie odwiedzisz goscia od klimy.

    W naszych autach jest zawor sterujacy wydajnoscia kompresora ale wał sprezarki kreci sie zawsze. W razie zatarcia na kole pasowym jest sprzeglo zrywalne ktore ma zabezpieczyc pasek klinowy przed zerwaniem.

    Powietrze jest gorsze od azotu bo jest wilgotne. W Twoim wypadku uklad był nieszczelny wiec z automatu powiniennes wymienić osuszacz.

    Po stronie wysokiego cisnienia moze być rozne ciśnienie. Zalezne jest to od wielu zmiennych. Te 12bar to mozna przyjąć za jakas wartość średnią ale takie zalozenie z góry jest błędne. W pracujacym prawidlowo ukladzie ważniejsze jest uzyskanie temperatury parownika na poziomie 2stopni a nie cisnienie w ukladzie. Oczywiscie cisnienie musi utrzymywać sie w jakims okreslonym przedziale...


    Moje AUDI
    Zrobione: Tempomat, Czujniki PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix na tylnej kanapie, Kierownica Multifunkcyjna z B8
    Wszystkie modyfikacje robione bez lutowania i grama cyny.

    Był Szczecin ---> Jest Gdańsk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zapobiegawczo mało jeździłem może 10 km. Dzisiaj nabiłem klimatyzację czynnikiem. Na manometrach na wysokim ciśnieniu pokazało około 6-7 bar przy 6 stopniach temp. zewnętrznej. Na niskim ciśnieniu 2-3 zdaje się. Poprzednio na niskim nie osiągało 1 bara. Ciężko mi jest ocenić czy jest lepiej bo na zewnątrz dzisiaj jest zimno więc obiektywnie nie mogę powiedzieć czy ten zabieg coś dał. Dobiorę się do parownika i spróbuję zmierzyć temperaturę.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    temperaturę parownika sprawdzisz po podłączeniu VAGa. w blokach pomiarowych.


    Moje AUDI
    Zrobione: Tempomat, Czujniki PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix na tylnej kanapie, Kierownica Multifunkcyjna z B8
    Wszystkie modyfikacje robione bez lutowania i grama cyny.

    Był Szczecin ---> Jest Gdańsk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam nieszczelność w klimatyzacji i uciekł mi cały czynnik. Czy mogę jeźdzć dalej samochodem?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    25 minut temu, pawloka napisał:

    Mam nieszczelność w klimatyzacji i uciekł mi cały czynnik. Czy mogę jeźdzć dalej samochodem?

    Jezeli chcesz zatrzeć kompresor to tak. Jeżeli nie to niestety ale nie. Najlepiej bezposrednio po odkryciu udać sie do serwisu klimy chyba ze kompresor juz dawno zatarty to mozna dalej jeździć:)


    Moje AUDI
    Zrobione: Tempomat, Czujniki PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix na tylnej kanapie, Kierownica Multifunkcyjna z B8
    Wszystkie modyfikacje robione bez lutowania i grama cyny.

    Był Szczecin ---> Jest Gdańsk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    nie tak do końca jeśli nieszczelność jest po wyżej sprężarki ,to olej w niej jest i nie powinno się nic stać,ja tak jeździłem nieświadomie  ok 3 miesiące(uszkodzona rurka pod filtrem powietrza),po nabiciu klimy wszystko jest ok już jakieś 7 lat

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie walcze z klapami w B7. W klimie caly czas blad 00727 potencjometr w silniku nastawczym klapy rozmnażania- wartość skrajna adaptacji przekroczona. Nie da sie usunac błędu. Silniczek podmieniany i w innej klapie nie powoduke takiego błędu.  W czasie adaptacji chodzi prawidłowo. W wartoaciach adaptacji nie chce zapisac maximum position. Minimum i maximum jest 23 . Podpowie ktos jak to ugryźć? 

    Dodam ze jak podlaczylem kostke od obiegu zamknietego to klapa od szyby pod przyciskiem obiegu wewn dziala okej . 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Hej 

    Ten nieszczęsny potencjometr można kupić nowy na Ali https://pl.aliexpress.com/item/1-sztuk-PIHER-samochodowych-klimatyzacji-odporno-czujnik-4-7-k-odporno-FP01-WDK02-model-czujnik/32953420542.html 

    Zamówiłem 3 szt. po 2 tygodniach przyszły.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    7 godzin temu, razorroot napisał:

    Hej 

    Ten nieszczęsny potencjometr można kupić nowy na Ali https://pl.aliexpress.com/item/1-sztuk-PIHER-samochodowych-klimatyzacji-odporno-czujnik-4-7-k-odporno-FP01-WDK02-model-czujnik/32953420542.html 

    Zamówiłem 3 szt. po 2 tygodniach przyszły.

    Założyłeś , smigają?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    11 godzin temu, greg2505 napisał:

    Założyłeś , smigają?

    Nie mam czasu. Jak założę to dam znać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    28 28

    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...