Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Spocony silnik


miro_x

Rekomendowane odpowiedzi

Wklejam kilka zdjątek. Co może być przyczyną takie stanu rzeczy. Wygląda to jakby spod korka się lało.

Czy to srebrne to zawór EGR ? to też było troszkę uwalone ropą.

2b4e46676647e974m.jpg

2d5f1b4aad27731bm.jpg

da80f78a77c3b76bm.jpg

Poniżej na łączeniu pokrywy też było mokro ale to mogło ściec z góry. Czy jest możliwe żeby spod korka tak dawało.

W takim stanie jeździło przynajmniej przez 16 000 km. Teraz zmieniałem olej to wszystko wyczyściłem i zobaczę co dalej.

Proszę o jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi się wydawało że ten badziew leje. Widziałem twój wątek o czyszczeniu EGR może się pobawię jak wrócę z wakacji (do Estoni ~3000 km).

Czy w b6 będzie podobnie ? Oringi drogie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super. Jak wróce będę dłubać i zobaczę co z tego wyjdzie.

Zastanawiam się jak dużo mogło tego oleju wywalić a ile przepalić.

Zmieniałem olej z LL bo wywaliło mi minimalny stan. Jakieś 16 kkm przejechane.

Dzięki Murzyn zobaczy się co z tym się da zrobić.

A i jeszcze jedno. Skąd tam olej jeśłi puszcza zawór EGR. Tak może być ? Czy dzieje się coś bardziej poważnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przeczyścić ale mam wrażenia że nie wiele to pomoże, możliwe że EGR już nie działa jak powinien. Pozatym wydaje mi się że wycieki masz zbyt duże! Odkręć węże przed i za IC jak będą mocno zaolejone to szykuj się na naprawę uszczelnień w turbo puki jeszcze działa. Zgubienie oleju przez turbo może okazać się szkujące (finansowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po urlopie.

Polatałem trochę po Litwie Łotwie i Estoni w sumie 4000 km dobrymi drogami. Nie miałem czasu ale jak tylko znajdę chwilę popatrzę pod osłonę jak to teraz wygląda.

Przed wyjazdem zmieniłem olej na motula. NIe wiem czy to coś zmienia ale zobaczę czy są jakieś wycieki czy jest czysto.

I pytanie laika. Czy ta gruba rura po prawej podczas gazowania na luzie powinna się tak dosyć mocno rozduwać ?

Jak daje gaz do dechu to zwiększa swoją objętość jak turbo przestaje pompować to wraca do normalnych rozmiarów. Czy to jest ok ?

Na trasie żadnych sensacji nie było samochód ładnie ciągnął 5 osób dorosłych + cały bagażnik pełny po dach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta gruba rura po prawej podczas gazowania na luzie powinna się tak dosyć mocno rozduwać ?

Jak daje gaz do dechu to zwiększa swoją objętość jak turbo przestaje pompować to wraca do normalnych rozmiarów.

a jak Ty to sprawdzasz podczas jazdy ?

:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe podczas jazdy to nie...

podczas gazowania na luzie
tak napisałem.

Stałem z otwartą maską i teściu przygazował ja patrzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się "rozduwa", to znaczy że turbina dmucha, a więc wszystko jak najbardziej OK!! :thumbup:

I pytanie laika. Czy ta gruba rura po prawej podczas gazowania na luzie powinna się tak dosyć mocno rozduwać ?

Jak daje gaz do dechu to zwiększa swoją objętość jak turbo przestaje pompować to wraca do normalnych rozmiarów. Czy to jest ok ?

Na trasie żadnych sensacji nie było samochód ładnie ciągnął 5 osób dorosłych + cały bagażnik pełny po dach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo ci z tym zeszło? Chcę się za to zabrać ale jakoś czasu mi brakuje ciągle.

Jeśli się "rozduwa", to znaczy że turbina dmucha, a więc wszystko jak najbardziej OK!!

No to ok przynajmniej to..

Edit:

Sprawdziłem pod pokrywą z powrotem wilgotno jak na zdjęciach. Od czasu czyszczenia z oliwy minęło około 4500 km więc jednak muszę się zabrać za ten zaworek i go przeczyścić i zobaczę jakie będą efekty. [br]Dopisany: 18 Lipiec 2007, 10:09 _________________________________________________OK rozebrałem dzisiaj EGR poczyściłem. Było trochę czarnego nagaru i trochę oleju z tego co poczytałem to normalne. Rozebrałem też rury które lecą do IC tam też było trochę oleju.

W kolektorze był głównie nagar, czarna sadza. Wszystko przeczyściłem i poskładałem. W jeździe raczej różnicy nie ma. Zobaczę jak będzie czysto za 1000 km.

Co do rury który się rozduwała to teraz jakoś troszkę mniej. Pojeżdzę i zobacze co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100% będzie dalej wydmuchiwać przez EGR niestety pozostaje tylko wymiana tego alementu. Niestety nie jest tani i albo jakoś przebolejesz zabrudzenia na silniku albo czeka cie jego wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na razie chyba nic nie dmucha jeszcze dokladnie nie oglądałem ale na dniach zdejmę pokrywkę i popatrzę.

Zrobiłem około 700km może trochę mało ale sprawdzę.

Dziwię się dlaczego ten EGR ma się psuć przecież to taki prosty mechanizm ??

Pojeżdzę trochę i się zobaczy. Na pewno nie będę tego wymieniał szkoda kasy. Samochód jeździ a troszkę brudu to raz na miesiąć szmatką wytrę. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N cóż nie przemyśleli by uszaczelnić ten trzpień. Tak jak mówisz od czasu do czasu wyciści się to niewielka ilość - opary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś mógłby napisać P/N uszczelek wskazanych do wymiany przy czszczeniu EGR w tym silniku?

Po prostu przed zabraniem się do czyszczenia chciałbym kupić uszczelki...

069 131 547 D - uszczelka

909 273 01 - o-ring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oring w odpowiednim sklepie jeszcze dostaniesz ale nie licz na wilką oszczędność. Uszczelkę tudno powiedzieć ...

W ASO zapłacisz za uszczelkę ok 10zł a o-ring chyba ok. 7zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...