Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Wymiana termostatu w silniku 2.0 ALT A4 B6


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!! Proszę o pomoc w kwestii wymiany termostatu w silniku 2.0 ALT. Mam problem z temperaturą ;( i chciałbym się dowiedzieć gdzie znajduje się termostat w tej jednostce i co jest potrzebne do jego wymiany. Jeśli ktoś dysponuje zdjęciami lub opisem jak się do tego zabrać to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam!! :hi:

PS. Używałem szukajki ale niestety nie znalazłem żadnych informacji dla tego silnika...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, wymienialem sam termostat, teoretycznie byl ok, kupilem go bo temperatura skakala ale wyszlo ze to czujnik w kolanku z tylu, termostat w srodku juz sie sypal (plastik wydlubywalem paznokciem) z zewnatrz jak nowy, zdemontowalem kolektor dolotowy rozpinajac go na gumkach, dwie nakretki na dole, odkrecilem przepustnice i pewnie jakis przewod, nasadka 10 przegub przedluzka tylko 1/4 lub 3/8 bo nie podejdzie pod alternatorem,czesci: termostat(komplet:obudowa, termostat, czujnik, oring na styku z blokiem), oring na metalowa rurke, oring na gruby przewod do chlodnicy, ja odrazu dalem nowa odme bo byla zasyfiona w srodku

to jest bardzo ogulnikowe wiec jak macie pytania to piszcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! Dzięki za odpowiedź ale czy możecie mi dokładniej określić gdzie jest termostat, w którym miejscu się znajduje?? Jak się do niego dobrać? Myślałem że termostat wody jest w kolanku przy chłodnicy na dole?? Pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grunt to zorganizowac robote. Kupic zamiennik, spuscic plyn chlodzacy, i dalej do dziela.

Dobrze miec w zapasie odpowiednie O-ringi na wymiane.

Termostat przykrecony do silnika:

http://i957.photobucket.com/albums/ae52/michasuk/001.jpg

Przygotowania do wymiany:

http://i957.photobucket.com/albums/ae52/michasuk/002.jpg

Termostat, czesc zamienna:

http://i957.photobucket.com/albums/ae52/michasuk/003.jpg

Powodzenia :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam kolego - u mnie sam (termostat wlasciwy, byl przylutowany na stale, fabrycznie,

do drucikow prowadzacych do czujnika. I gdy pociagnalem w gore, aby go poprostu wyciagnac - owe druciki sie urwaly.

Z reguly wymienia sie termostat w obudowie (w niej jest rowniez fabrycznie zamocowany czujnik).

http://i957.photobucket.com/albums/ae52/michasuk/02.jpg

Dasz rade!

Do dziela! :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam własnie będę wymieniał termostat w silniku 2.0 alt. Czy przy wymianę termostatu muszę spuścić płyn chłodniczy? bo nad alternatorem idzie rura do chłodnicy i muszę ją wyciągnąć tylko nie wiem gdzie spuszcza się płyn chłodniczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,  wiem, że trochę odgrzewam kotlet ale chyba nie ma sensu zakładać tematu o tym samym.
Czeka mnie wymiana termostatu w mojej b6 2.0 ALT. Czytałem, że polecacie ori z ASO ale dzisiaj powiedzieli mi cenę 530zł
W intercarsie termostat BEHR w katalogu widnieje za 313zł a na allegro niby to samo za 175
http://allegro.pl/behr-termostat-oryg-audi-a4-b6-b7-a6-c5-1-8t-2-0-i4937819413.html
Moje pytanie, czy ktoś już zamawiał z allegro i poleca? Na aukcji info, że to to samo co ori ale wolę zapytać bardziej doświadczonych i mądrzejszych w tym temacie. Różnica w kasie to nie dwie dychy, więc może gra warta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również przymierzam się do wymiany termostatu i zawiesiłem się śrubie, która trzyma metalową rurę a ta rura wchodzi w obudowę termostatu. Ktoś z kolegów na forum pisał, że nie trzeba zdejmować kolektora dolotowego, to jak odkręcić tę śrubę którą zaznaczyłem na zdjęciu. Próbowałem nasadką z przegubem cardana, czy komuś udało się odkręcić tę śrubę bez zdejmowania kolektora dolotowego ?

 

WP_20171024_007.jpg

WP_20171024_006.jpg

ettka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2017 o 14:41, thomasb2 napisał:

Witam,  wiem, że trochę odgrzewam kotlet ale chyba nie ma sensu zakładać tematu o tym samym.
Czeka mnie wymiana termostatu w mojej b6 2.0 ALT. Czytałem, że polecacie ori z ASO ale dzisiaj powiedzieli mi cenę 530zł
W intercarsie termostat BEHR w katalogu widnieje za 313zł a na allegro niby to samo za 175
http://allegro.pl/behr-termostat-oryg-audi-a4-b6-b7-a6-c5-1-8t-2-0-i4937819413.html
Moje pytanie, czy ktoś już zamawiał z allegro i poleca? Na aukcji info, że to to samo co ori ale wolę zapytać bardziej doświadczonych i mądrzejszych w tym temacie. Różnica w kasie to nie dwie dychy, więc może gra warta świeczki.

Ja własnie kupiłem z tej aukcji termostat, ale nie udało mi się go jeszcze założyć. Ma wytarte znaki "Audi i VW" ale wygląda tak samo jak oryginał, który mam obecnie w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie  mam do wymiany termostat i tak się zastanawiam czy jest jakaś różnica między zieloną a niebieską kostką która jest na termostacie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...