Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wykręcenie silniczka klapy centralnej fotostory


mozilla

Rekomendowane odpowiedzi

No to kolego prawdopodobnie masz uszkodzony silnik dmuchawy.Generalnie mozesz go zdemontowac i sprobowac zregenerowac poprzez wyczyszczenie i ewentualna wymiane szczotek ale mozesz tez kupic uzywany i wymienic.Pytalem u mnie w okoicy i uzywka kosztuje ok 60 zeta (z tym ze od anglika i trzeba bebechy przelozyc), na allegro znajdziesz zamienniki za ok 130 PLN a nowy w ASO kosztuje ponad tysiaca.decyzja nalezy do Ciebie.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie problem był taki że panel klimatronika miga przez 3min, oraz wieje tylko na szybę ciepłe powietrze zmiana na kratki środkowe lub nogi nic nie daje, na vagu pokazało błąd klapy środkowej, wykręciłem schowek oraz oba te silniczki i okazało się że działają po podłączeniu do ładowareczki nie wiem co mam robić dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego może masz tz zimne luty w klimatroniku. Ja miałem na tych stojących złączach. Wykręć klimatronik i polutuj wszstkie złącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem pod podpiętą ładowareczką wszystkie silniczki te za panelem środkowym "3" i wszystkie chodzą w obydwie strony, luty na panelu również, jednak zauważyłem z prawej strony za schowkiem wtyczkę od jeszcze jednego silniczka bezpośrednio doprowadziłem do niego napięcie i nie słyszę aby się poruszał jednak nie mam pojęcia jak się do niego dostać wogóle go nie widać, jest jakiś sposób ? Ręce już mi opadają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem z prawej strony za schowkiem wtyczkę od jeszcze jednego silniczka bezpośrednio doprowadziłem do niego napięcie i nie słyszę aby się poruszał jednak nie mam pojęcia jak się do niego dostać wogóle go nie widać, jest jakiś sposób ?

to jest silniczek zamykający obieg wewnętrzny powierza w aucie.

U mnie jak wyjąłem też działały na luzie.

Po przeczyszczeniu wewnątrz w tej puszce, silniczka dopiero zadziałał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno, po sprawdzeniu kodów klimatronika wyskakują 2 błędy

08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa

15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa

Wcześniej gdy wyciągnąłem obojętnie który silniczek i przestawiłem jego pozycje pod prądem to po podłączenie w aucie i odpaleniu nawiewu wracał do pozycji przed przestawieniem i dalej nic...

czyli nawet jeśli działa ten silniczek gdy podaje prąd to powinienem go przeczyścić ? i czy chodzi o ten z niebieską łopatką ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z rozpięciem dźwigienki... może ktoś wytłumaczyć jak to dokładnie zrobić zeby nic nie złamać .... :confused4: :confused4:

próbowałem sam i o to co na modziłem ;/;/;/ drugi z białym cięgnem też nie mogę wypiąć ;/ chyba to musi być w jakimś konkretnym położeniu ??

zW2qJ.jpg

teraz pewnie musze kupić nowy silniczek ;/;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tylko doswiatczenia z niebieska dzwigienka i z tego co pamietam to tez podobnie to wygladalo jak u ciebie ale tak to zalozylem jak bylo spowrotem i przez dwa lata narazie smiga bez zarzutow

a co do rozlaczenia to najpierw probowales wykrecic silniczek a potem rozpiac czy odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby rozpiąć tą dźwigienkę musisz najpierw odkręcić wszystkie śruby mocujące silniczek a następnie poruszać nim delikatnie w prawo/lewo pociągając jednocześnie do góry delikatnie pod kątem. Na tym wystającym sworzniu tej dźwigienki jest taka mała wypustka która zabezpiecza przed wypadnięciem dźwigienki z ramienia odpowiedzialnego za otwieranie i zamykanie klapek nadmuchu. Nie jest to wcale skomplikowane. Czy teraz będziesz musiał wymienić tą dźwigienkę to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu go pod zasilacz silniczek działał bez żadnego obciążenia więc nie miał z niczym problemu, po podłączeniu go już w samochodzie gdzie obciążyła go klapka już nie działał dlatego że jest już zapewne mocno zużyty i z ramieniem od otwierania klapy centarlnej już nie wydala. Ja proponuje zakup nowego, bądź używanego silniczka. Może być silniczek od "anglika" ale wtedy musisz wszystko poprzekładać (pisałem już o tym na początku tego wątku)

Dobra to teraz mam drugie zagadnien ie zakupilem uzywany silniczek tylko ze z czerwonym ramieniem ale silniczek jest taki sam wyciognelem silniczek przelozylem do swojego podlaczyle pod wtyk niebieski pieknie chodzil ale jak dosedl do konca i napotkal na opor to zaczol wariowac i ta pierwsza zebatka od potenciometra wypiela sie nie kumam o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie o silniczek klapy przednich nawiewów. Właśnie kończę rezanie klimy u siebie i niestety silniczek ten nie działał. Rozebrałem go, wyczyściłem z grafitu i zaczął chodzić, jednak otwiera i zamyka klapę kilka razy wolniej niż pozostałe silniczki. Czy to tak ma działać czy silniczek jednak nadaje się do wymiany ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku i innych którzy grzebali przy silniczkach przeprowadził bym procedury VAGiem:

1. Sprawdzamy błędy - ewentualnie kasujemy jeśli jakieś są.

2. Wykonanie "test", klapy i nawiewy będą sobie chodzić, klikać next aż przejdzie wszystkie testy.

3. Sprawdzić błędy - ewentualne wykasować (jak test był robiony na wyłączonej sprężarce (na zaplonie) to powinien wyjść błąd)

4. Wykonac nastawy fabryczne:

basic settings(04) -> blok 001 - zaczekaj aż wszystkie wartości zejdą do zera i zrób [Adaptację -10]

Chanel 00 [Test] > [save] - (czyli przywróć ustawienia fabryczne dla:

V68 - silnik klapy regulacji temp.

V70 - silnik klapy centralnej

V85 - silnik klapy przełączania nawiewu na nogi / na szybę

V71 - silnik klapy obiegu zamkniętego

5. Ponownie test

6. Jeszcze raz sprawdzanie błędów

Dodatkowo warto poobserwować bloki wartości mierzonych:

Blok [002] > [1] ... [2] ... [3] ... [4]

1 - Silnik regualcyjny V68 pokrywy temperatury

(kod wartości mierzonej: 0 do 255) (dopuszczalna odchyłka od wymaganej wartości ± 2)

2 - Silnik regulacyjny V68 pokrywy temperatury (wymagana wartość: 0 do 255)

3 - Silnik regulacyjny V68 pokrywy temperatury Zamknięcie pokrywy: zimno

(kod 0 do 149 – uszkodzony V68)

(kod 150 do 250 – sprawny V68, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane)

(kod 251 do 255 – uszkodzony V68)

4 - Silnik regulacyjny V68 pokrywy temperatury Zamknięcie pokrywy: ciepło

(kod 0 do 4 – uszkodzony V68)

(kod 5 do 100 – sprawny V68, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane),

(kod 101 do 255 – uszkodzony V68).

Blok [003] > [1] ... [2] ... [3] ... [4]

1 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej (kod wartości mierzonych: 0 do 255),

(dopuszczalna odchyłka od wymaganej wartości ± 2).

2 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej (wymagana wartość: 0 do 255).

3 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej Zamknięcie pokrywy: powietrze do

dysz nawiewu w tablicy przyrządów

(kod 0 do 149 – uszkodzony V70)

(kod 150 do 250 – V70 sprawny, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane)

(kod 251 do 255 – uszkodzony V70)

4 - Silnik regulacyjny V70 pokrywy centralnej Zamknięcie pokrywy: powietrze do dysz nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania

(kod 0 do 4 – uszkodzony V70)

(kod 5 do 100 – sprawny V70, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane),

(kod 101 do 255 – uszkodzony V70).

Blok [004] > [1] ... [2] ... [3] ... [4]

1 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania

(kod wartości mierzonej: 0 do 255) (dopuszczalna odchyłka od wymaganej wartości ± 2).

2 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania (wymagana wartość: 0 do 255).

3 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni nóg lub odmrażania.

Zamknięcie pokrywy: powietrze w przestrzeni na nogi

(kod 0 do 149 – uszkodzony V85)

(kod 150 do 250 – sprawny V85, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane),

(kod 251 do 255 – uszkodzony V85).

4 - Silnik regulacyjny V85 pokrywy nawiewu w przestrzeni na nogi lub odmrażania.

Zamknięcie pokrywy: powietrze na przednią szybę

(kod 0 do 4 – uszkodzony V85)

(kod 5 do 100 – sprawny V85, zakładając, że nastawy podstawowe 04 zostały uzyskane),

(kod 101 do 255 – uszkodzony V85).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z odpieciem tej dzwigienki nr 2 na zdj może ktoś poradzić dokladnie jak to zrobic bo juz nie mam sil do tego. Silniczek odkrecilem.

I jeszcze moze ktos powiedziec do czego jest ten wtyk na zdj nr 1 bo lezy nie podlaczony. Chyba pisze na nim nr 7

Zdj_cie0368n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z odpieciem tej dzwigienki nr 2 na zdj może ktoś poradzić dokladnie jak to zrobic bo juz nie mam sil do tego. Silniczek odkrecilem.

I jeszcze moze ktos powiedziec do czego jest ten wtyk na zdj nr 1 bo lezy nie podlaczony. Chyba pisze na nim nr 7

http://s3.postimage.org/i6zzk5dof/Zdj_cie0368n.jpg

Jak już masz odkręcony silniczek spróbuj go poobracac w rózne strony, musisz trafic w dzwigni na wyciecia na wystajace elementy na zdj pod nr 11.

Troche kombinowania i sie uda. Poza tym czarną dzwiegienka sobie poruszaj zeby bylo łatwiej (ta sterujaca klapa )

37250669.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem niedawno taka rozkładke u Siebie, A4 B5 98' AHU, silniczki był juz na 12V i miały czarne ramię przy silniczku i do tego niebieskie ramie łączące z silniczkiem. Od strony schowka było ciężko cokolwiek zrobić, bardzo ciasno i praktycznie brak dostępu do jednej ze śrubek. Dlatego do rozbiórki poszła konsola środkowa. Jak już wszystko rozkręciłem to zabrałem sie za odkręcanie śrubek. Tutaj polecam przy okazji odkręcenie kanału dmuchawy dolnej, jedna śrubka od strony pasażera. Potem bierzemy bita torx, rozmiaru nie pamiętam i wciskamy miedzy kanał dmuchawy a śrubke i jakimiś kombinerkami/szczypcami powoli obracamy parę razy. Potem już trzeba palcami odkręcać. Z drugą śrubka taka sama sytuacja, tez od strony schowka trzeba się za to brac. Trzecia śrubka, dostep wygodny od strony konsoli. Potem trzeba rozpiąć niebieskie ramię od ramienia klapy. Do tego celu uzyłem płaskiego śrubokręta i delikatnie ruszałem w obie strony podważając łączenie. Wypiął sie bez żadnych problemów. Potem zostało tylko otwarcie silniczka, wyczyszczenie, przepsikanie WD40 przez silni żeby wypłukac syf/kurz/brud/itp. Następnie alkoholem wszystko przepłukałem, sam silnik, trybiki, przeczyściłem łączenia i zostawiłem do wyschnięcia. Przed złozeniem wszyskiego do kupy, podłączyłem silniczek do klimatronika i sprawdziłem czy działa- krecił w obie strony więc zabrałem się za składanie. Potem tylko procedura podana przez ABADURA i wszystko działa jak nalezy z tym ze u mnie nadal wyświetla się błąd 11.7 na klimatronicu a w VAGu jest jeszcze informacja o przekroczonej liczbie adaptacji. Ale wszysko działa jak nalezy :)

img78455ed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja dziś wyczyściłem śilniczek niebieski kontakt s61 spłynoł czarny osad silnik jak nowy i sprawdzam załaczam nawiew na nogi silniczek wykonuje może 2-3 ke\rutkie ruchu i znów nic staje i koło szczotek zaczyna pojawiać sie chwilami dymek czy już padł na dobre???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie mi podać numer silniczka niebieskiego odpowiedzialnego od nawiewów środkowych jest to bodajże 7V ?  :wink: Musze zakupić jakąś używkę. Nie działają mi nawiewy środkowe. nogi i szyba są ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...